-
Zawartość
621 -
Dołączył
-
Ostatnio
O tomasz1w
- Urodziny 22.09.1972
Informacje osobiste
-
Lokalizacja
Białystok
Ostatnio na profilu byli
3 546 wyświetleń profilu
-
Cześć, Jak w temacie, co sądzicie o takim zestawieniu? Te Dynki chodzą za mną od dłuższego czasu, wprawdzie jakiś czas temu pisałem, że są za duże, ale jak spróbowałem Bowersów 706 S3 po 707 S2, to jednak usłyszałem, że rozmiar ma znaczenie w pokoju 17m2 powierzchni odsłuchowej plus 10 m2 jadalni/kuchni. Krótko mówiąc w 27m2 dobrze jest mieć te 20 litrów obudowy i przynajmniej 16 cm woofer, oczywiście to jest duże uogólnienie, ale wiecie o co mi chodzi. Bowersy są bardzo dobre, ale jak to już kiedyś pisałem, stara miłość nie rdzewieje. Miałem X32, X14, X34, teraz chciałbym spróbować nowych monitorów Dynaudio, ale na większych wooferach. Do tych Dynek byłby wzmacniacz Synthesis Roma 96DC+, czyli klasa A i 25W na kanał (powinien być u mnie w środę lub w czwartek). Wydaje mi się, że to może się udać. Dynki stałyby na zasypanych balastem standach Bowersa FS-700 S2. Generalnie często jest napisane, że Dynki potrzebują mocnego trana, żeby je zebrał i ogarnął, etc. Kurczę, miałem X14, X32 i X34 i wydaje mi się, że lampa też by je ogarnęła niezgorzej. Z tymi mocnymi piecami do Dynek pokroju Evoke 10/20/30 to chyba trochę legenda jest. Tzn. w wielu testach próby z lampą wychodzą bardzo dobrze. Byłbym wdzięczny za Wasze opinie w tym temacie.
-
Dzięki za info. Faktycznie chyba większość ich wzmaków z DAC ma wejścia USB i optyczne. "Komplet" trzech wejść wraz z coaxialem jest tylko w niektórych modelach. Chyba jednak, generalnie, coxial jest lepszy od optyka. A USB teoretycznie powinien być lepszy, niż coaxial, ale to już różnie wychodzi. Spróbuję najpierw od coaxiala, ale po USB też później podziałam.
-
Niestety w ofercie NTA brak modeli z frontami alu (tylko drewniane, malowane), poza tym zależało mi na DAC'u na pokładzie wzmacniacza. A z tego co czytałem, ten AK4495SEQ w Roma 96DC+ jest całkiem niezły. Mam po prostu takie doświadczenia z Bluesound Node, że jak go wpinam do DAC'a we wzmacniaczu, to jest dużo lepiej, niż po analogu. Wprawdzie te doświadczenia mam na podstawie jedynie Rotela A14MK2 i Regi Elex MK4, ale nie sądzę, żeby ten DAC zamontowany w Romie 96DC+ był gorszy, niż we wspomnianych wzmacniaczach, a tym bardziej, niż w Bluesound Node.
-
Dobry wieczór. Jak widać nerwoza weszła już w stan apogeum;) Zamówiłem SYNTHESIS ROMA 96DC+ Silver Alu w ofercie BF za 6299 zł, moim zdaniem dobra cena, zwłaszcza, że w tym modelu wersje z frontem alu były chyba droższe, niż te z malowanym. Jak mi nie siądzie, to odeślę. Jak mi się znudzi za jakiś czas, to go sprzedam chyba bez dużej straty. U mnie taka sama strategia od pewnego czasu, ale małżonka będzie wk.., o pardon, zdenerwowana.
-
Adam, a co z Bowersami 607? Miałeś coś skrobnąć, ale widzę, że chyba trochę innych pomysłów chodzi Ci po głowie;) I chyba też trochę czekasz do piątku/weekendu? Prawda li to? Wydaje mi się, że lawiny mega atrakcyjnych ofert nie będzie. Poza tym wkładanie do BF ofert z rabatami 20% to lekki żart. Ale ileś ciekawych ofert, ciekawszych lub dużo ciekawszych, niż to, co jest widoczne teraz, powinno się jednak pojawić. Okaże się w piątek.
-
Jaki kolor? Wrzucisz jakieś zdjęcie?
-
@bielak75 Z Twojego opisu, to zdecydowanie spróbowałbym: > jeśli podłogowe, to Dynaudio Emit 30, > jeśli podstawkowe, to Dynaudio Evoke 20. Z Audiolabem 7000A powinno to się nieźle "skleić". Dynaudio Contour 20 - za 10K tylko wśród używek trzeba szukać., ale 7000A nie wykrzesze z nich za dużo. Ja bym przy 20m2 i Twoich wymaganiach szedł w Evoke 20.
-
Cześć Ekipa. Za namową kolegi @MMarek poniżej zamieszczam moje wrażenia po zakupie Bowersów 706 S3, opisane dwa dni temu w wątku Nowe monitory do Regi Elex MK4. Dwa dni minęły, także chciałem się podzielić moimi wrażeniami odnośnie 706 S3. Najpierw odpowiedź na pytanie, czy 706 S3 są lepsze od 707 S2? Tak, są lepsze, przynajmniej w moim pokoju i systemie. Czy są lepsze, niż Elac Vela BS403, które miałem wcześniej? Nie, są po prostu inne. Podobnie pisałem o 707 S2 vs Vela BS403 na sąsiednim forum, kiedy wszedłem w posiadanie 707. Ale podkreślam, 706 S3 są u mnie wyraźnie lepsze, niż 707 S2. Czy teraz zweryfikowałbym zdanie odnośnie porównania 707 S2 vs Elac Vela BS403? Może minimalnie. Tzn. wydaje mi się, że jednak Elaci są trochę lepsze od 707 S2. Natomiast 706 S3 są inne, choć może delikatnie lepsze od Veli, przynajmniej u mnie. Ale za pół roku może zmienię zdanie;) Wykonanie 706 S3 to bardzo wysoki poziom, widać i czuć, za co płacimy. Jest to podobnie wysoki poziom, jak w poprzedniej serii S2. Solidna obudowa, odpowiednia waga, test opukiwania stawem międzypaliczkowym zdany na piątkę, lakier pierwsza klasa, żadnych ziarnistości czy nierówności wyczuwalnych przy teście otwartej dłoni. Detale wykonane ze smakiem i klasą, głośniki nie krzyczą (jak np. suby REL'a z logo i napisem REL władowanym gdzie się tylko da), jest to subtelna elegancja ale nudą nie wieje. Żadnych uwag ze strony mojej wybrednej w tym względzie małżonki. Zaznaczam, że terminale zostały wyniesione na inny (wyższy) poziom. Ich wygląd i praktyczność to mistrzostwo świata, w S2 nie było źle, ale w S3 jest wielki progres. Sami spójrzcie: Bas - uwielbiam małe monitory i czasami wręcz zazdroszczę tym, którzy mają swoje systemy "odseparowane" od reszty domowego ogniska, w pokojach rzędu 10 m2. Ale próbowanie takich głośników w pokoju takim, jak mój, czyli ok. 27m2 (nawet jeżeli sama część odsłuchowa ma ok. 17m2) wychodzi różnie. Co mam na myśli? Ano to, że jakbym nie lubił tych małych monitorów, to jak postawiłem na standach konkretniejsze sztuki z głośnikami 16,5cm i większym litrażem obudowy, to "niestety" słychać tę różnicę. Bas z większej obudowy i głośnika jest w tym metrażu po prostu lepszy. Oddycha swobodniej, z zapasem, niższym zejściem - 706 S3 zaczynają odzywać się przy 35Hz, a przy 40Hz są głośniejsze o 4dB, niż 707 S2. I grają na dole w miarę równo od tych 40Hz. Choć, jak pisałem u mnie jest mod ok. 45 Hz. 707 S2 przy 31Hz były głuche, jak pień, natomiast 706 S3 przy potku Regi na godzinie 9 wydobyły nawet coś z siebie, tak +6dB wobec cichego, niedzielnego tła. Co do poprzedniej serii, było ileś artykułów włącznie z pomiarami, że 707 S2 schodzą niżej, niż 706 S2. Ale na pewno nie schodzą niżej, niż 706 S3. Dół ma fajną fakturę, czytelność, może nie jest aż tak mega precyzyjny, jak w 707 S2, ale jest co najmniej precyzyjny. Ma natomiast cieniutką warstewkę przyjemnego "tłuszczyku". Średnica - po zakupie 707 S2 pisałem, że ich średnica jest bardziej wyrównana w stosunku do reszty pasma, niż w Elacach Vela BS403, w których trochę mi jej brakowało, tzn. miałem wrażenie lekkiego (naprawdę lekkiego) wycofania. Natomiast w 706 S3 słyszę kolejną pozytywną zmianę względem 707 S2, tzn. średnica jest wciąż bardzo obecna, precyzyjna ale jednocześnie, uwaga, w wielu utworach pojawia się się że tak powiem intymność i przyjemne ciepełko, przy pełnej czytelności. Dobre to! Największe pozytywne zaskoczenie było dzisiaj przy słuchaniu albumu Chet Baker "Let's Get Lost". Choć przyznaję, że specyficzne nagranie też trochę pomaga w tym "intymnym" odbiorze. Tutaj Elaci trochę jednak odstają. Góra - gwóźdź programu. Wciąż Bowersowa. Może jest jej ogólnie delikatnie mniej, niż w 707 S2. Ale delikatnie. I co ciekawe, momentami słychać więcej szczegółów z tej góry. Trochę coś, jak z głośników AMT. 706 S2 miały ponoć jeszcze więcej góry, niż 707 S2. Dla mnie byłoby to już za dużo. Natomiast wracając do 706 S3, tak góry wciąż jest dużo, nie jest wycofana. Ale jest bardzo wysokiej jakości, cała muzyka jest nasycona detalami wysokiej klasy, to nie jest tanie cykanie i świdrowanie. Ale przy niektórych gatunkach, dźwięk momentami potrafi "ukłuć". To nie są kolumny do niezobowiązujących odsłuchów do kotleta, choć oczywiście obiad nikomu nie stanie w gardle, jak będzie w tle grał Kenny G. Ale wiecie o co mi chodzi, to wciąż inna szkoła, niż np. Dynaudio. Granie nie jest za lekkie i suche, ale góry jest wciąż sporo, naprawdę. Skuteczność 706 S3 jest lepsza, niż 707 S2, grają po prostu głośniej przy tym samym położeniu potka. Scena, stereo - wciąż bardzo wysoka klasa, nie usłyszałem dużych różnic wobec 707 S2. Lokalizacja, rozpraszanie, powietrze, jest wszystko. Nie ma tłoku na scenie, każdy ma wystarczająco dużo miejsca. Impreza - na razie max na 10:30 potek wylądował, jak żona i syn w domu, to więcej nie robię. Ale już na tych poziomach słychać, że większa obudowa i głośnik mają swoją przewagę. Za jakiś czas odświeżę to, co napisałem.
-
Jeżeli @adminnie ma nic przeciwko temu, to z przyjemnością to zrobię.
-
Jak wchodzę do pokoju to je widzę;) Dzięki:) Pożyjemy, zobaczymy:) Na razie daję na wstrzymanie i cieszę się tym, co mam.