Skocz do zawartości

Fortepiano

Uczestnik
  • Zawartość

    406
  • Dołączył

  • Ostatnio

O Fortepiano

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Warszawa

Ostatnio na profilu byli

689 wyświetleń profilu
  1. Odwiedziłem wczoraj część wystawy PGE I Hotel GT. Kto tam zamierza być w weekend to polecam posłuchać wyjątkowych kolumn Beonicke W13 w części GT w sali Tulip 2. Autorowi kolumn udała się sztuka przekroczenia bariery realizmu niedostępna wg mnie dla większości współczesnych systemów i vintage. Gra on w innej kategorii. Brzmienie jest bardzo bliskie muzyce akustycznej na żywo pod względem oddania barw, przestrzenności a przede wszystkim melodyjności. Jego kolumny wygrywają wyraźne zmiany dźwięku na skali tonalnej, oddają realnie głębię tonalną a to jest rzecz wyjątkowa dla dotychczasowego audio. Utwory odtwarzane na tym systemie dostarczają dużo emocji i wrażeń. Zauważyłem tylko jeden minus brzmienia co może być spowodowane innym okablowaniem w tym roku. Wysokie tony mogłyby być lepiej słyszalne, równowaga tonalna jest zbytnio przesunięta w stronę basową. Jak dla mnie powinien być prekursorem nowego brzmienia w audio.
  2. Mała uwaga. Audiowit na forach audio gdy ktoś zachwala swój system i jest on omawiany publicznie powinno się go przedstawić inaczej forumowicze czytają tylko zachwyty wasze nad czymś co znane jest tylko Wam. Takie zachowanie należy do dobrych forumowych obyczajów. Dobry przykład dał WojtekP. który zaprezentował wszystkim swój system.
  3. Piszę o nieprzesadzeniu w wykluczaniu AS jako miejsca poznawania urządzeń gdyż nieidealność akustyczna wystąpi również u dużej części osób zainteresowanych tematem.
  4. Nie ma co przesadzać bo sądzę, że tylko nieliczni stworzą u siebie bardzo dobre warunki akustyczne nawet z prozaicznego braku oddzielnego pomieszczenia.
  5. Tu się zgadzam, nie widzę uzasadnienia na wykluczanie AS z miejsca gdzie możemy poznawać urządzenia. Można tam w trzy dni usłyszeć większość najlepszych konstrukcji dużych i małych producentów. Salony audio też są złym miejscem? O poprawienie akustyki pomieszczeń ustrojami akustycznymi coraz więcej wystawców zaczyna tam dbać.
  6. Tak jak mówiłem wcześniej dyskusja nie ma sensu, nie docierają nawet dobre rady i argumenty. Będą tkwić na swoim miejscu, stale będą negować, podważać i kpić. Jak jedni przestaną to znajdą się inni z tym samym problemem i będą to samo wpisywać w koło Macieju. Pozdrawiam
  7. Zdecydowanie lepiej zrobicie gdy swój czas poświęcicie muzyce oraz na wnikliwe słuchanie, analizę brzmienia i porównania. Chodźcie się na koncerty akustyczne, zacznijcie grać na jakiś instrumentach wtedy wasza percepcja się otworzy.
  8. Zrobicie kiedyś test rozpoznania tych elementów które Ty słyszysz, może dostrzeżesz wtedy nieadekwatność tego testu.
  9. Również nie jestem zwolennikiem nabijania kabzy marketingowcom. Moja wypowiedź nie odnosi się do kwestii zawyżonych cen w audio a sporu o istnienie wpływu omawianych wcześniej kabli na brzmienie. Bezpieczników nie sprawdzałem wiec się nie wypowiem, natomiast nieudane ślepy test rozpoznania nie uznaje za adekwatne do stwierdzenia nie istnienia różnic. Ślepy testy wskazania urządzenia to coś innego niż rozpoznanie różnic między nimi więc osoba która wcześniej tego nie robiła może mieć z tym problem. Gdyby ćwiczyła rozpoznawanie urządzeń w ślepym teście i wykonywała bez presji "na zdanie testu" prawdopodobnie po jakim czasie wykonała by go lepiej. Kto u siebie ćwiczy ślepe testy?
  10. Kwestionowanie doświadczeń słyszących przez niesłyszących są nieustanne dlatego, że działają tu silne mechanizmy psychologiczne. Niesłyszący może z braku predyspozycji, albo zbyt małego wyćwiczenia słuchu nie mogą pogodzić się z tym, że nie wychwytują tak dobrze różnic brzmieniowych jak inni więc stale wypierają tą informacje i racjonalizują: to jednak my słyszymy bardzo dobrze oraz jesteśmy sceptyczni a informujący, że słyszą więcej ulegają halucynacjom oraz wierzą w bzdury niczym płaskoziemcy. Dzięki temu wyparciu nie czują tak mocno frustracji ale jednocześnie nie ćwiczą swojego słuchu i wrażliwości muzycznej przez co mogą skazać się na ciągłe uparte trwanie w tym samym miejscu.
  11. Odpowiem krótko dzisiaj bo nie mam za dużo czasu, napiszę może w przyszłości o tym szerzej. Dobre brzmienie to te gdzie zachowana jest na wysokim poziomie strona muzykalna, barwowa oraz pozostałe istotne elementy utworu muzycznego.
  12. odpowiadam po czasie bo byłem po za domem. Aby z sensem móc coś polecać nie tylko trzeba słyszeć ale również trzeba znać się na dobrym brzmieniu.
  13. Ktoś kto słyszy różnice ten niepoleci tego kabla. Moja wypowiedź nie jest kpiną. Tak uważam na poważnie.
×
×
  • Utwórz nowe...