Skocz do zawartości

yahoo111

Uczestnik
  • Zawartość

    43
  • Dołączył

  • Ostatnio

O yahoo111

  • Ranga
    Debiutant

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Heco wiesza się bezpośrednio na ścianie, a kefy na wieszaku. Heco będzie mieć 11,5 cm grubości, a kefy około 6. To już nie tak dużo. Poza tym czemu T301? Albo woofer będzie grał do oparcia kanapy, albo jak powiesisz nad oparciem, to wtedy tweeter będzie ponad pół metra nad głowami.
  2. Zależy. Może będzie 11-kanałowy Pioneer z serii LX z Audyssey MultEQ XT32 w cenie ok. 5000?
  3. Ale jak już rozważasz Heco Aurora, to chyba jako te naścienne lepiej Heco Music Style 200F?
  4. Nie chodzi mi o podłączenie na stałe, tylko o sprawdzenie, czy w ogóle działają.
  5. Masz dwie kolumny. Jedna jest pasywna. Tę podłącz do wzmacniacza pod wyjście głośnikowe, ale upewnij się, że jest aktywne (włączone) i że jest na nim dźwięk. Drugiej NIE PODŁĄCZAJ w ten sposób, bo to jest wyjście, nie wejście. Do kolumny aktywnej do złącz RCA możesz podłączyć wyjście pre out z amplitunera. Jeśli chcesz przetestować, możesz także podłączyć wyjście optyczne z amplitunera (albo telewizora) do wejścia optycznego w kolumnach.
  6. Widać ktoś planował, że TV będzie wzdłuż długiej ściany. W sumie mógłbyś tam dać stolik RTV i kablem HDMI do telewizora. To, że raczej tak się nie robi nie znaczy, że nie wolno.
  7. Czyli jak muzyka gra cicho, to głośniki nie grają wcale?
  8. Powiedzmy, że do sekcji niskotonowej idzie 30 W. W modelu 207 trafi po 15 W na głośnik, w modelu 209 będzie to po 10 W, a zatem głośniki będą pracować w mniejszym wychyleniu, czyli w potencjalnie bardziej liniowym zakresie i z lepszą sprężystością, bo mniejszy zakres ruchu. Jak na moje mniemanie, zwłaszcza jeśli chodzi o liniowość, to trzy głośniki mogą zagrać nawet głośniej od dwóch przy tej samej mocy.
  9. A możesz wyjaśnić, dlaczego? Producent podaje tę samą impedancję i tę samą sprawność dla obydwu kolumn, więc wymagania są jednakowe. Zresztą już kiedyś ktoś z branży tłumaczył, że duże kolumny zagrają lepiej nawet ze słabym wzmacniaczem i nie należy się sugerować ich maksymalna mocą.
  10. A nie dasz rady zrobić centymetrowej głębokości otworu w stropie? Tam wgłąb wchodzi tylko cewka i magnes, więc nie trzeba wycinać walca o średnicy nastu centymetrów.
  11. A na ścianie na lewo od kanapy? Przecież prawidłowe rozmieszczenie głośników efektowych w 5.1 to zakres 90-110° obok miejsca odsłuchu, bo są to głośniki boczne, nie tylne. Jak dasz na ścianę głośniki bipolowe, wtedy tym lepiej będzie się dźwięk rozchodził. Możesz nawet pokusić się o 7.1, gdzie głośniki tylne trafiają tam, gdzie planowałeś drugi wariant głośników bocznych, czyli daleko z tyłu. Wtedy nie bipole, ale normalne kolumny.
  12. Jedne i drugie? Jeśli tak, to koniecznie się wybiorę do was, bo na stronie jeszcze nie macie.
  13. Dziękuję za odpowiedź. Co sądzisz o Monitor Audio Sound Frame i o Cantonach Atelier? "Na papierze" wydają się mieć lepsze parametry od pozostałych. Wiem, że parametry to nie wszystko, ale kolumny są dużo większe od Klipscha i Dali, a zarówno Canton, jak i Monitor Audio są raczej uznanymi firmami i badziewia by nie zrobiły?
  14. Rozumiem i dziękuję za wyrozumiałość. Mam teraz poważne dylematy związane ze zmieszczeniem wszystkiego w pokoju. Może to być trudne, albo wręcz niemożliwe. Łatwiej byłoby mi zmieścić subwoofer i kolumny na ścianie niż dwie kolumny wolnostojące (a dwie wolnostojące i subwoofer wręcz niemożliwe). Jaki byłby dobry zestaw kolumn naściennych? Montażowe w ścianie nie wchodzą (póki co) w grę, chodzi mi o naścienne. Wiem, że do filmów będzie łatwiej, bo jeśli kolumny naścienne odtworzą dźwięk od 80 Hz, to subwoofer przejmie resztę, ale jak ze stereo? Da się, czy nie za bardzo? Jak takie kolumny brzmią w niskich rejestrach (tu chodzi mi o niskie partie fortepianowe, organowe, kontrabasy, ale nawet wiolonczele)? Znalazłem takie kolumny: KEF T301 (+T301c i T101 jako satelity) +subwoofer T2 (lub R400b) Canton Atelier 1100 (+1150 i 700 jako satelity) +subwoofer SUB 601 lub 10.4 Klipsch RP-640D (+RP-640D albo RP-240D jako centralny i RP-240D albo RP-140D jako satelity) +subwoofer SPL-100 Definitive Mythos Nine (lub XTR-60, do tego seria XTR jako centralny i satelity) +subwoofer Svs DLS Flatbox M-one albo XXL (i stosowne efektowne) +subwoofer Svs (Flatsub mnie nie przekonuje) Monitor Audio Sound Frame 1 (+2 jako centralny i 3 jako surround) +subwoofer Bronze W12 Jeszcze Dali ma głośniki LCR on wall w seriach Rubicon, Opticon, Fazon I Oberon. Pierwszy raczej odpada ze względu na cenę. Drugi, jeśli nie uda się zejść do 15000 zł za 2xLCR, Vokal, 2x1 i sub plus amplituner, to zostaje Fazon lub Oberon. To chyba wszystkie popularne zestawy. Czy jest jakiś salon, w którym by dało się je odsłuchać, może porównać do tego, co się traci względem normalnych kolumn podłogowych?
  15. A jednak będę się upierał, że to bardziej zależy od gatunku. Zatem przy jakim zakresie pasma frontów sub już nie będzie potrzebny?
×
×
  • Utwórz nowe...