Skocz do zawartości

yahoo111

Uczestnik
  • Zawartość

    135
  • Dołączył

  • Ostatnio

O yahoo111

  • Ranga
    Sympatyk

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Kraków

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Hmm. Szczerze mówiąc, to nie załapałem, że proponuje on sprzedaż tego subwoofera. Sam sub rzeczywiście wydaje się być bardzo dobry, ale jest dość duży. Q Acoustics jest jednak mniejszy, i to dużo. Jeszcze natknąłem się na wyprzedażowe Acoustic Energy AE108, podobnie zamknięta konstrukcja i jednak odrobinę mniejszy od Dynaudio. Ale rzeczywiście napiszę pw do kolegi.
  2. Ten Q Acoustics 3060S jest w obudowie zamkniętej właśnie.
  3. O, i to jest bardzo sensowny wybór, aczkolwiek dość drogi. Niemniej skontaktuję się po więcej szczegółów
  4. Przenoszę się z biurkiem z salonu do sypialni. Do odtwarzania dźwięku mam Cambridge Audio One, do którego mam podłączone kolumny Monitor Audio Gold 50 (4G). Grają bardzo ładnie, ale odrobinę brakuje basu. W salonie mam kino domowe i tam miałem podpięty jeden subwoofer z kina (Monitor Audio Radius 370 HD), ale w sypialni nie mam na niego miejsca, ani nie chcę go zabierać z salonu. Chciałbym kupić możliwie kompaktowy subwoofer. Rozmiarowo najbardziej by mi odpowiadał Jamo S808. W ostateczności Jamo S810, a z używanych Monitor Audio 360 (360 HD). Fyne Audio F3-8 byłby już raczej za szeroki. Czy branża miałaby dostępne do wypożyczenia Jamo?
  5. Moc można wyrazić na kilka sposobów: P=U·I P=U²÷R P=I²·R Tranzystory na wyjściu dają napięcie. Przy napięciu 10 V, natężenie na obciążeniu 8 Ω wynosi 1,25 A, co oznacza moc 12,5 W, a na obciążeniu 4 Ω natężenie wynosi 2,5 A, czyli moc 25 W. W każdym razie moc jest proporcjonalna do impedancji wyjścia. Gdyby producent podał maksymalną moc 100 W dla 8 Ω i 200 W dla 4 Ω, oznacza to dokładnie, że nie ma ograniczenia napięcia na wyjściu zależnie od impedancji i zakres napięć wyjściowych jest jednakowy. W tym wypadku moc jest ograniczona. Wytłumaczenie jest proste. Każde urządzenie elektroniczne nie jest idealne. Wzmacniacze mają skończoną impedancję wejściową i niezerową impedancję wyjściową połączoną szeregowo z obciążeniem. Oznacza to, że na elementach wyjściowych występuje proporcjonalny do prądu spadek napięcia. Przy impedancji obciążenia 8 Ω i mocy 100 W prąd wyjścia wynosi 3,54 A (napięcie 28,28 V), Przy 4 Ω i mocy 200 W prąd to 7,07 A (to samo napięcie 28,28 V). Załóżmy, że impedancja wyjściowa wzmacniacza wynosi np. 0,5 Ω. Przy impedancji 8 Ω moc tracona na wyjściu wynosi 1,77 W, a przy impedancji 4 Ω jest to 3,54 W. Po pomnożeniu przez 7 kanałów będzie to 12,37 W i 24,75 W, co stanowi już dość wysoką wartość. Ograniczenie prądowe może też wynikać wprost z impedancji wyjścia. P₈=U²÷R₈=99 W P₄=U²÷R₄=169 W R₈=8+R₀ R₄=4+R₀ U²=(8+R₀)·99 U²=(4+R₀)·169 99(8+R₀)=169(4+R₀) 792+99R₀=676+169R₀ 70R₀=116 R₀=1,66 Ω Trochę nierealna wartość, bo zwykle jest w granicach 0,1 Ω, ale to jedno z możliwych wyjaśnień.
  6. "Tylko" (?) 40 W na kanał? Przy skuteczności kolumn na poziomie 90 dB na 1 W, 40 watów robi hałas 106 dB na kanał w odległości 1 metra. I takie natężenie dźwięku jest z np. siedmiu kanałów plus subwoofer. W pomieszczeniu ok. 5x4 metry da to natężenie dźwięku ponad 110 dB w środku. Chciałbym zobaczyć, jak ktoś wytrzymuje w takim pokoju dłużej niż 15 minut. Co do wydajności prądowej, Pioneer robi dobre wzmacniacze w klasie D. W ubiegłym roku świadomie kupiłem VSX-1130 i jedyne, czego mu brakuje, to wyprowadzenia wyjść przedwzmacniacza, ale tylko dlatego, że przetwarza 9 kanałów, ale zasila naraz tylko 7. Gdyby miał wyjście pre-out na kolumny frontowe, można by na nim zrobić dźwięk 5.2.4.
  7. Instrukcja strona 49. Ustaw tryb A-B i podłącz frontowe kolumny do dwóch ostatnich par złącz. Sprawdź, czy dźwięk się różni. Sprawdziłbym jeszcze kable. Jeśli masz zwarcie lub przebicie na izolacji, to na pewno nie będzie dobrze. Tak samo jeśli są źle zarobione końcówki (nie napisałeś, czy masz wtyki, czy gołe przewody).
  8. Czy w tym marantzu jest możliwość skonfigurowania kanałów i przekazania sygnału frontowych na któreś z pozostałych siedmiu? Może to się nazywać ustawieniem pod bi-amp albo drugą strefę. Może jest przebicie na końcówce mocy dla kanałów przednich, może jest jakieś zwarcie. Z czego puszczasz muzykę? Jeśli z zewnętrznego źródła, czy próbowałeś użyć innego wejścia? Próbowałeś odtwarzacza wbudowanego?
  9. Skoro kupiłeś używany, to zapewne ma ustawienia wcześniejszego właściciela. Próbowałeś resetu do ustawień fabrycznych? Może być ustawiony kaganiec na maksymalną głośność, może być ustawiona ujemna korekta głośności kanałów, może być kalibracja, która dusi wysokie tony. Ja mam Pioneera VSX-1130 i ustawiłem limit na -10 dB, żeby nie zniszczyć głośników, korektę kanałów frontowych na +2, a nigdy nie słuchałem głośniej, niż -16 dB (czyli -14 na frontowych), co się przekłada na moc raptem 7 W na kanał. 130 W mocy na kanał u Ciebie powinno spokojnie wystarczyć.
  10. A nie myślałeś o ekranie transparentnym akustycznie? Dodatkowa zaleta: centralny głośnik może być na tej samej wysokości, co lewy i prawy.
  11. A myślałeś o kolumnach naściennych? Np. Dali Opticon LCRx5 i K-14F (pod warunkiem, że dostaniesz dobrą ofertę, żeby starczyło na amplituner) albo Monitor Audio Soundframe 1x2+2+3x2 i Silver W12 Do tego amplituner, Denon X2600H się zmieści w cenie (jeszcze lepiej X3500H, jeśli nie skorzystasz z nowych funkcji).
  12. I wtedy zaczną się cyrki z myleniem wersji HDCP (w wersji 2.2 pozwala na przesłanie 4Kp60) i HDMI.
  13. Mam amplituner 7x160 W. Ze względu na dzieci, ustawiłem odcięcie mocy na - 10 dB (16 W). Fronty (MA Soundframe 2) są skorygowane na +2 dB przy centralnym (MA Bronze) na 0. Odległość od kolumn to 4 metry. Nigdy nie potrzebowałem ustawić głośniej niż -18 dB przy muzyce klasycznej, czyli moc na frontowe głośniki była rzędu 3 W. Oberony on wall (to samo dotyczy też Opticonów i Rubiconów LCR) schodzą przy -6 dB do ok. 60 Hz i moc maksymalna to chyba 100 W. Przy tych założeniach, przy mocy 25 W nie ma żadnej luki między nimi a subwooferem z odcięciem LFE na 80 Hz.
  14. To prawda, ale jednocześnie dotyczy tylko częstotliwości rezonansowych. Pozostałe będą zależne od odległości źródła dźwięku od słuchacza.
  15. Pomyśl o Oberonie On Wall. Brzmi bardzo dobrze i zostaje miejsce na subwoofer pod nim. Subwoofer w pozycji drugiej jest niezłym pomysłem, ale tylko dla jednej osoby (lub dwóch, jeśli jest w równej odległości od nich). Bas nie jest kierunkowy i wbrew opinii niektórych nie jest to złe miejsce (dla jasności: chodzi o to, że nie będzie słychać, skąd dobiega dźwięk), ale jest problem z odległością. Dla słuchacza najbliżej subwoofera będzie on grał za głośno, a dla tego najdalej za cicho. Jeśli subwoofer jest w podobnej odległości od wszystkich słuchaczy, wtedy poziom głośności jest jednakowy. Ile chcesz wydać na to kino?
×
×
  • Utwórz nowe...