Skocz do zawartości

pawel_luk1

Uczestnik
  • Zawartość

    58
  • Dołączył

  • Ostatnio

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnio na profilu byli

1 489 wyświetleń profilu
  1. I jeszcze dywan by się przydał. Ta goła podłoga aż o niego krzyczy. Zwłaszcza, że po lewej masz blisko głośnika dużą szklaną powierzchnie.
  2. "Miałeś chamie złoty róg, ostał Ci ino sznur" Pogadaj poważnie z żoną jeszcze raz. Bez podłogówek nie widzę grania w takim metrażu...
  3. W punkt to wszystko napisałeś. No właśnie, aż tak wielkiego postępu nie ma w technice głośnikowej... Moim skromnym zdaniem największy postęp na przestrzeni 30-40 lat dokonał się w głośnikach wysokotonowych. Najnowsze konstrukcje pozwalają na niższe podziały, przy mniejszych zniekształceniach. A akurat przywołane przez Ciebie Dynaudio stosuje od lat cały czas swojego słynnego Esotara od lat 90-tych ubiegłego wieku. Bo zasady fizyki też się nie zmieniły od 30 czy 40 lat... Dobrze dobrany litraż obudowy, zapewnienie sztywności ścianek, staranne rozmieszczenie głośników i starannie zaprojektowana zwrotnica robią po prostu dobrą robotę. Oczywiście bez tygodni spędzonych na odsłuchach i strojeniu zwrotnicy, też się nie można obejść. Do zrobienia dobrze grających kolumn wcale nie trzeba mieć jakiegoś wielkiego zaplecza, co innego do skonstruowania głośnika...
  4. We własnych https://ssl.diyaudio.pl/showthread.php/29467-Satori-2-5-drogi-2xMW19P-8-TW29RN-projekt-by-pawel_luk1?p=543462&viewfull=1#post543462 Słucham ich na co dzień.
  5. Mi też się bardzo podobają głośniki SB Acoustics z serii Satori. Nie jest to do końca neutralne granie - tweetery grają dość miękko i satynowo, woofery nie są wzorcem w twardości basu, ale słucha się ich z przyjemnością. One grają tak jak napisałeś - "lekko i radośnie".
  6. Tu masz taniej, na tych samych głośnikach, a do tego 2,5 drogi: YB-Audio Sharq http://yb-audio.pl/realizacje/sharq_b/ 😜
  7. Najbardziej to pomaga przesuniecie wysokotonówki w osi Z do tyłu względem woofera. Zbliżenie w osi Y też jest oczywiście pomocne. Pisząc oś Z mam na myśli oś odsłuchu przód/tył, oś Y to góra/dół, a oś X to lewo/prawo. Oczywiście przyjmujemy to przy patrzeniu na kolumnę od przodu. Ma to wszystko na celu zbliżenie centrów akustycznych, co upraszcza zwrotnicę i pozwala na filtrację niższymi rzędami, co też ma korzystny wpływ na dźwięk (chociaż nie zawsze stosowanie niskich rzędów jest korzystne). Po to się właśnie pochyla przednią ściankę lub wysuwa woofer do przodu bez podfrezu, jak w tych Xavianach. Dynaudio często stosowało i chyba nadal stosuje tzw. filtr "all-pass", który ja nazywam "pasywną czasówką", pozwalający na filtrację niskimi rzędami bez fizycznego cofania tweetera do tyłu. A te "Wąskie przednie panele kolumn pomagające uniknąć dyfrakcji oraz osiągnąć szeroką i precyzyjną scenę dźwiękową", to już mi pachną marketingiem uzasadniającym stosowanie wąskich ścianek, wymuszanych przez kobiety. Jest wiele kolumn z szerokim frontem z bardzo dobrą stereofonią.
  8. A to przepraszam, nie doczytałem... A co do dyfrakcji, to właśnie miałem napisać, że odpowiadają głównie za podbarwienia dźwięku, bo przez dyfrakcję mamy na ch-ce górki i dołki. Czyli inaczej mówiąc większą lub mniejszą ilość energii, którą wypromieniowuję głośnik w poszczególnych zakresach częstotliwości. Oczywiście zwrotnicą (a nie tylko kształtem frontu) też da się w pewnym stopniu przeciwdziałać dyfrakcjom.
  9. Falix1. W punkt! I właśnie, jeszcze masę czasu poświęcają na wymyślenie marketingowego bełkotu, uzasadniającego te wszystkie oszczędności. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich firm, bo jest sporo takich dla których najważniejszy jest dźwięk i wychodzą z założenia, że dobry produkt obroni się sam. A jeśli chodzi o DIY-wców, to oni wręcz wychodzą z założenia, że zrobią kolumny np. za 5k zł, grające lepiej od firmówek za 10k zł. 😀😉
  10. Zfazowania na froncie redukują dyfrakcję (głównie dla wysokotonówki) ale to nie dla tego masz dobrą stereofonię. Moim zdaniem, to dobrze opracowana zwrotnica, z prawdziwym zgraniem fazowym w szerokim zakresie współpracy poszczególnych przetworników.
  11. Nie sądzę, żeby nie dorównał. Są tacy co uważają, że HDS jest lepszy od Satori TW29RN.... Sam słuchałem HDS-a w Operach Secondach i w żadnym wypadku nie mogę powiedzieć, że HDS jest gorszy. Ten głośnik jest na tyle ciekawy, że mam zamiar go użyć w kolejnym projekcie DIY. No ale też jestem ciekawy opinii Krafta, tym bardziej, że będzie testował HDS-a zaraz po TW29R.
  12. Kraft, jeśli Ci się w miarę podobały te Laguny, to musisz potestować inne kolumny zbudowane na głośnikach SBA. Nie wiem czy widziałeś konstrukcje YB-Audio? http://yb-audio.pl/air/ Nigdzie nie mogę znaleźć jaką masz obecnie elektronikę, wzmak, źródło?
  13. Zgadza się. Cała seria Revel Performa jest zbudowana na głośnikach SB Acoustics (aluminiaki z serii NAC) Używa ich też Buchardt Audio https://www.buchardtaudio.com/shop (aluminiaki NAC i polipropylen MFC oraz tweetery z serii SB29) A także litewski Audio Solution http://www.audiosolutions.lt/ (seria PFC i woofery MW16, MW19) W hajendowych Davone Grande na średniaku siedzi MR16, a na górze beryl TW29BN https://www.galeriaaudio.pl/produkt/davone-grande/
  14. He, he, to ja też mam Satori, tylko takie trochę inne:
×
×
  • Utwórz nowe...