Piotr Sonido Napisano 30 października Napisano 30 października To nie sa chyba oryginalne tylko tez robione ręcznie. Tak mi się wydaje Sygnują je swoim logo. Odpisz, cytując
Raballach Napisano 8 listopada Autor Napisano 8 listopada Zrobiłem w wolnej chwili skrzynki na głośniki. Nie są jakieś piękne, ale powinny spełnić swoją funkcję. Głośniki wchodzą do nich idealnie. Kosztowały mnie całe 40 zł i 3 godziny roboty... 2 Odpisz, cytując
Raballach Napisano Czwartek o 17:16 Autor Napisano Czwartek o 17:16 Powoli kończę salon i będę to wszystko spinał. Powiedzcie mi proszę, bo trochę się waham, czy brać SVS PB2000 czy SVS SB3000? Ktoś wypożycza takie sprzęty, żeby posłuchać u siebie jak to gra? Odpisz, cytując
PanKlor Napisano Czwartek o 17:19 Napisano Czwartek o 17:19 Jak ma to zagrać jakies stereo to sb3000. Jak glownie kino to Klipscha RP1200SW albo najlepiej dwa. Bedzie taniej a tez ma rozmach. Odpisz, cytując
Raballach Napisano Czwartek o 17:55 Autor Napisano Czwartek o 17:55 33 minuty temu, PanKlor napisał: Jak ma to zagrać jakies stereo to sb3000. Jak glownie kino to Klipscha RP1200SW albo najlepiej dwa. Bedzie taniej a tez ma rozmach. Raczej głównie kino, żona puszcza od czasu do czasu jakąś muzykę, ale więcej filmów oglądamy. Myślałem o dokupieniu drugiego suba gdzieś za rok, wtedy miały być np 2 x SB-3000, ale cena tych Klipsch na tyle przystępna, że mógłbym od razu brać dwie sztuki... Odpisz, cytując
PanKlor Napisano Czwartek o 18:08 Napisano Czwartek o 18:08 Pamietaj, ze RZ50 nie ma niezależnych wyjsc subwoofera. RZ30 i RZ70 mają. Można sobie bez tego poradzić ale w nieregularnym pomieszczeniu gdzie nie masz dowolność ustawienia subow wymaga to nieco wiekszej wiedzy. Odpisz, cytując
Raballach Napisano Czwartek o 18:13 Autor Napisano Czwartek o 18:13 3 minuty temu, PanKlor napisał: Pamietaj, ze RZ50 nie ma niezależnych wyjsc subwoofera. RZ30 i RZ70 mają. Można sobie bez tego poradzić ale w nieregularnym pomieszczeniu gdzie nie masz dowolność ustawienia subow wymaga to nieco wiekszej wiedzy. Mam kupiony RZ30, właśnie z tego powodu, że chciałem w przyszłości stawiać drugi sub. 1 Odpisz, cytując
Q21 Napisano Piątek o 08:51 Napisano Piątek o 08:51 Warto jeszcze sprawdzić opcje od Velodyne Obecnie modele z serii Impact X w białym kolorze są dostępne w bdb cenie Bardzo fajna kontrola, jak na otwarte sprzęty, dobre zejście i obecnie w bardzo fajnej ofercie Odpisz, cytując
PanKlor Napisano Piątek o 09:03 Napisano Piątek o 09:03 2 minuty temu, Q21 napisał: Warto jeszcze sprawdzić opcje od Velodyne Obecnie modele z serii Impact X w białym kolorze są dostępne w bdb cenie Bardzo fajna kontrola, jak na otwarte sprzęty, dobre zejście i obecnie w bardzo fajnej ofercie Serio? Zerknałem na największego Velodyne jakiego macie w ofercie (~8000 PLN na stronie). Pasmo przenoszenia: 23 - 180 Hz (±3dB); 18 - 220 Hz (±10dB) - 23 Hz w otwartej obudowie za 8k PLN to jest dobre zejście? Brak płynnej regulacji fazy? Pilot jak do chińskiej lampki LED zamiast aplikacji i DSP? Za mniej niż 8k da się kupić 2x RP-1400 SW ... też nie będzie miał płynnej fazy i pilota/DSP ale za to zejdzie do 16 Hz i będzie w liczbie dwóch sztuk (i jeszcze zostanie na długaśny kabel). SVS PB-3000 Pro też będzie tańszy niż ten Velodyne z pełną kontrolą w aplikacji i zejściem do 16 Hz. Czym się ten Velodyne tak broni? Bo już wiemy, że nie zejściem. Jak chodzi o kontrolę to może za niewiele więcej jednak kupić 2xSVS SB3000 będą miały lepsze zejście, kontrolę oraz DSP. Nawet nie wspominam o tych białych mniejszych modelach bo one ledwo co schodzą poniżej 30 Hz. 1 Odpisz, cytując
Butler Napisano Piątek o 09:16 Napisano Piątek o 09:16 Do muzyki fajnie grają, coś jak REL. I mają sporo fanów. Ale konkurencja obu markom odleciała w siną dal jeśli chodzi o SPL oraz głębię kinowego zejścia. Odpisz, cytując
Piotr Sonido Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu do kina to może RP1600. Bardzo udany sub. Z kolei do muzyki jak wyżej REL. Z tym że seria T no niema zejscia kinowego. To trzeba sobie od razu zdawać z tego sprawę. Odpisz, cytując
modelarz01 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Oto odpowiedź od mojego asystenta. Te subwoofery tak często przewijają się na forum, że warto w końcu uchylić rąbka tajemnicy, czym one się naprawdę różnią 1) Moc, kontrola i charakter 2× SB-3000 (sealed, 13", 800 W RMS each) — bardzo mocne amplifikacje, duża kontrola, niskie zniekształcenia i szybki, punktowy bas. Dwa takie suby dają i potężny poziom SPL, i precyzję — świetne do kina, ale też do muzyki, gdy chcesz czysty, szybki bas. 2× PB-2000 (ported, 12", ~500 W RMS each) — konstrukcja bass-reflex daje więcej „kopu” i subiektywnego uderzenia w kinie, zwłaszcza w niższym paśmie. W parze z drugim PB masz ogromną dynamikę i niższe zejście. Mniej kontrolowane niż SB-3000 przy ekstremalnych poziomach, ale bardziej kinowo „boomy”. 2× RP-1200SW (Klipsch, 12", ~400 W RMS each, wysokie SPL) — bardzo efektywne, szybkie i głośne; Klipschy mają „rozmach” i dużą głośność przy mniejszej mocy. Para RP-1200SW w salonie zrobi ogromne wrażenie i równomierne wypełnienie basem; brzmieniowo bardziej „energetyczne” niż SVS sealed, ale mogą być mniej precyzyjne niż SB-3000. 2) Zasięg częstotliwości i maksymalny SPL (praktyczne znaczenie) Wszystkie trzy modele podawane w specyfikacjach schodzą bardzo nisko (ok. 16–18 Hz ±3 dB), ale SB-3000 ma większą moc wzmacniacza (800 W RMS), co przekłada się na lepszy headroom i mniejsze zniekształcenia przy dużych poziomach. Klipsch deklaruje wysokie maks. SPL (ok. 121 dB) i dużą efektywność, co daje dużą subiektywną głośność przy mniejszej mocy. 3) Dual-sub korzyści (dlaczego dwu-pary to dobrze) Dwa suby poprawiają równomierność basu w pomieszczeniu (mniej nulli/peaków), powiększają sweet-spot i redukują lokalizację basu. To ma szczególne znaczenie w salonie, gdzie pozycje odsłuchu są różne. Dwa suby → mniejsza zależność od jednej lokalizacji i lepsze wrażenie kinowe. 4) Co usłyszysz w praktyce (kino vs muzyka) Kino (efektowność, uderzenie): 2× PB-2000 lub 2× RP-1200SW → większe „uderzenie” / dramatyzm efektów. PB-2000 ma obudowę bass-reflex więc subiektywnie bardzo efektowny, RP-1200SW daje dużą głośność i „rozmach”. Muzyka (tempo, kontrola, artykulacja): 2× SB-3000 → czystszy, szybszy i bardziej kontrolowany bas, lepszy dla dynamicznej muzyki i słuchania bliżej krytycznych poziomów. Rekomendacja zależna od priorytetów Jeśli 90% kino i chcesz natychmiast WOOOM (efekt, wielka scena, budżet ważny): 2× Klipsch RP-1200SW (duży rozmach, stosunek cena/jakość). Jeśli kino ważne, ale chcesz też lepszą kontrolę i planujesz bardzo wysoki poziom odtwarzania (bez zniekształceń): 2× SVS SB-3000 — najlepszy kompromis punch + kontrola. Jeśli chcesz „tanio i mocno” i zależy Ci na dużym uderzeniu przy niższym koszcie niż SB-3000: 2× SVS PB-2000 — dużo basu, ported sound, świetne do efektów filmowych. Kilka praktycznych porad jeśli kupujesz parę Rozstaw je po przeciwnych stronach pokoju (np. przód-lewo i tył-prawo albo przeciwległe rogi) — lepsza wyrównana odpowiedź. Użyj room EQ (Dirac/Audyssey/REW) — nawet para subów zyska dużo po korekcji. Sprawdź zasilacz/AVR — upewnij się, że masz dwa sub-outputs lub możliwość podłączenia drugiego suba. Jeżeli możesz — odsłuchaj je u siebie lub wypożycz; różnice są słyszalne i osobiste preferencje mają znaczenie. 1 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.