Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Napisano

Zrobiłem w wolnej chwili skrzynki na głośniki. Nie są jakieś piękne, ale powinny spełnić swoją funkcję. Głośniki wchodzą do nich idealnie. Kosztowały mnie całe 40 zł i 3 godziny roboty... 

IMG_20251108_160821.jpg

IMG_20251108_161704.jpg

Napisano
33 minuty temu, PanKlor napisał:

Jak ma to zagrać jakies stereo to sb3000. Jak glownie kino to Klipscha RP1200SW albo najlepiej dwa. Bedzie taniej a tez ma rozmach. 

Raczej głównie kino, żona puszcza od czasu do czasu jakąś muzykę, ale więcej filmów oglądamy. Myślałem o dokupieniu drugiego suba gdzieś za rok, wtedy miały być np 2 x SB-3000, ale cena tych Klipsch na tyle przystępna, że mógłbym od razu brać dwie sztuki...

Napisano

Pamietaj, ze RZ50 nie ma niezależnych wyjsc subwoofera. RZ30 i RZ70 mają. Można sobie bez tego poradzić ale w nieregularnym pomieszczeniu gdzie nie masz dowolność ustawienia subow wymaga to nieco wiekszej wiedzy.

Napisano
3 minuty temu, PanKlor napisał:

Pamietaj, ze RZ50 nie ma niezależnych wyjsc subwoofera. RZ30 i RZ70 mają. Można sobie bez tego poradzić ale w nieregularnym pomieszczeniu gdzie nie masz dowolność ustawienia subow wymaga to nieco wiekszej wiedzy.

Mam kupiony RZ30, właśnie z tego powodu, że chciałem w przyszłości stawiać drugi sub.

Napisano
2 minuty temu, Q21 napisał:

Warto jeszcze sprawdzić opcje od Velodyne ;) Obecnie modele z serii Impact X w białym kolorze są dostępne w bdb cenie :) Bardzo fajna kontrola, jak na otwarte sprzęty, dobre zejście i obecnie w bardzo fajnej ofercie :) 

Serio? Zerknałem na największego Velodyne jakiego macie w ofercie (~8000 PLN na stronie). 

Pasmo przenoszenia: 23 - 180 Hz (±3dB); 18 - 220 Hz (±10dB)  - 23 Hz w otwartej obudowie za 8k PLN to jest dobre zejście? Brak płynnej regulacji fazy? Pilot jak do chińskiej lampki LED zamiast aplikacji i DSP? 

Za mniej niż 8k da się kupić 2x RP-1400 SW ... też nie będzie miał płynnej fazy i pilota/DSP ale za to zejdzie do 16 Hz i będzie w liczbie dwóch sztuk (i jeszcze zostanie na długaśny kabel). 

SVS PB-3000 Pro też będzie tańszy niż ten Velodyne z pełną kontrolą w aplikacji i zejściem do 16 Hz. 

Czym się ten Velodyne tak broni? Bo już wiemy, że nie zejściem. Jak chodzi o kontrolę to może za niewiele więcej jednak kupić 2xSVS SB3000 będą miały lepsze zejście, kontrolę oraz DSP. 

 

Nawet nie wspominam o tych białych mniejszych modelach bo one ledwo co schodzą poniżej 30 Hz. 

Napisano

Oto odpowiedź od mojego asystenta. Te subwoofery tak często przewijają się na forum, że warto w końcu uchylić rąbka tajemnicy, czym one się naprawdę różnią :)

1) Moc, kontrola i charakter

2× SB-3000 (sealed, 13", 800 W RMS each) — bardzo mocne amplifikacje, duża kontrola, niskie zniekształcenia i szybki, punktowy bas. Dwa takie suby dają i potężny poziom SPL, i precyzję — świetne do kina, ale też do muzyki, gdy chcesz czysty, szybki bas.

2× PB-2000 (ported, 12", ~500 W RMS each) — konstrukcja bass-reflex daje więcej „kopu” i subiektywnego uderzenia w kinie, zwłaszcza w niższym paśmie. W parze z drugim PB masz ogromną dynamikę i niższe zejście. Mniej kontrolowane niż SB-3000 przy ekstremalnych poziomach, ale bardziej kinowo „boomy”.

2× RP-1200SW (Klipsch, 12", ~400 W RMS each, wysokie SPL) — bardzo efektywne, szybkie i głośne; Klipschy mają „rozmach” i dużą głośność przy mniejszej mocy. Para RP-1200SW w salonie zrobi ogromne wrażenie i równomierne wypełnienie basem; brzmieniowo bardziej „energetyczne” niż SVS sealed, ale mogą być mniej precyzyjne niż SB-3000.

2) Zasięg częstotliwości i maksymalny SPL (praktyczne znaczenie)

Wszystkie trzy modele podawane w specyfikacjach schodzą bardzo nisko (ok. 16–18 Hz ±3 dB), ale SB-3000 ma większą moc wzmacniacza (800 W RMS), co przekłada się na lepszy headroom i mniejsze zniekształcenia przy dużych poziomach. Klipsch deklaruje wysokie maks. SPL (ok. 121 dB) i dużą efektywność, co daje dużą subiektywną głośność przy mniejszej mocy. 

3) Dual-sub korzyści (dlaczego dwu-pary to dobrze)

Dwa suby poprawiają równomierność basu w pomieszczeniu (mniej nulli/peaków), powiększają sweet-spot i redukują lokalizację basu. To ma szczególne znaczenie w salonie, gdzie pozycje odsłuchu są różne. Dwa suby → mniejsza zależność od jednej lokalizacji i lepsze wrażenie kinowe.

4) Co usłyszysz w praktyce (kino vs muzyka)

Kino (efektowność, uderzenie): 2× PB-2000 lub 2× RP-1200SW → większe „uderzenie” / dramatyzm efektów. PB-2000 ma obudowę bass-reflex więc subiektywnie bardzo efektowny, RP-1200SW daje dużą głośność i „rozmach”. 

Muzyka (tempo, kontrola, artykulacja): 2× SB-3000 → czystszy, szybszy i bardziej kontrolowany bas, lepszy dla dynamicznej muzyki i słuchania bliżej krytycznych poziomów. 

Rekomendacja zależna od priorytetów

Jeśli 90% kino i chcesz natychmiast WOOOM (efekt, wielka scena, budżet ważny): 2× Klipsch RP-1200SW (duży rozmach, stosunek cena/jakość). 

Jeśli kino ważne, ale chcesz też lepszą kontrolę i planujesz bardzo wysoki poziom odtwarzania (bez zniekształceń): 2× SVS SB-3000 — najlepszy kompromis punch + kontrola. 

Jeśli chcesz „tanio i mocno” i zależy Ci na dużym uderzeniu przy niższym koszcie niż SB-3000: 2× SVS PB-2000 — dużo basu, ported sound, świetne do efektów filmowych. 

Kilka praktycznych porad jeśli kupujesz parę

Rozstaw je po przeciwnych stronach pokoju (np. przód-lewo i tył-prawo albo przeciwległe rogi) — lepsza wyrównana odpowiedź. 

Użyj room EQ (Dirac/Audyssey/REW) — nawet para subów zyska dużo po korekcji.

Sprawdź zasilacz/AVR — upewnij się, że masz dwa sub-outputs lub możliwość podłączenia drugiego suba.

Jeżeli możesz — odsłuchaj je u siebie lub wypożycz; różnice są słyszalne i osobiste preferencje mają znaczenie.

Napisano

Potwierdzam że wykucie w porothermie otworów pod głośniki instalacyjne R-5650 , obłożenie ich karton gipsem wypełnionym wełną mineralną ale nie jakoś nie wiadomo jak mocno,  w efekcie przy odcięciu 80 Hz daje efekt pełnego mięsistego basu, oczywiście na tyle ile potrafi głośnik. Rezultat mocno przewyższył oczekiwania. 

Potwierdzam również że dołożenie drugiego syba R-112sw dodało mega duzą zmianę w impakcie niskich tonów, ale nie mam na myśli głośności, tylko równomiernego wypełnienie z o wiele mniejsza ilością znieksztalceń i rezonansów. Gdybym mógl z pewnością chciałbym eksperymentować z 4 subami.

Napisano

@maciek72 ktoś wcześniej napisał że z takich głośników jak nie zrobisz im dużego pudła z tyłu to nie ma szans aby zagrały z odpowiednim basem z powodu obudowy. Więc poruszamy się w obrębie tych 80 Hz bo tak często się je odcina. Ja napisałem o swoich wrażeniach z zastosowania takich głośników jako surround back. Tylko tyle :)

Napisano

OK , czegoś nie zrozumiałem :(

Może zmyliło mnie to :w efekcie przy odcięciu 80 Hz daje efekt pełnego mięsistego basu, oczywiście na tyle ile potrafi głośnik. Rezultat mocno przewyższył oczekiwania.

Najważniejsze , że działa i wkład finansowy się sprawdził :)

Miłej zabawy 👍👍👍

Napisano

brzmi jak geminii od googla, też czasem się bawię tymi narzędziami, ale... one są ułomne wielu kwestiach, trzeba zadawać pytania o weryfikację wielopoziomową, niemniej jako taki szybki "porównywacz" są niezłe. Parę razy udało mi się osiągnąć zadowalające efekty z kalibracją sprzętu - obrazu w projektorze bądź ustawień odtwarzacza z konwersją hdr do sdr itd. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...