Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Zabiorę głos, bo do mniejszego nieznacznie pomieszczenia [10 m2] miałem ten sam dylemat.
Zanim doszedłem tam gdzie trzeba przerobiłem 3-4 zestawy kolumn, więc może podpowiem kierunek.
B&W 705S3/Signature rozważałem jak najbardziej - odpadły, gdy doczytałem, że przy cichym odsłuchu niestety tracą, bo zostają skraje pasma, a nawet jeśli nie skraje to nie całość. Do cichego odsłuchu - po prostu nie.
Moja droga zakończyła się na nowości z tego roku, czyli na PMC Prophecy 1.
Nie mam pojęcia, czy to jest kolumna dla Ciebie, ale warto ją wziąć pod uwagę. To jak przekazuje dźwięk, jak różnicuje bas w utworach [nie, że potężny, ale po prostu za każdym razem inny, prawdziwy!], czegoś takiego nigdy nie słyszałem.
I jak zajrzysz do specyfikacji - to ja jestem z tych, którzy tej wielkości "woofery" na starcie odrzucają. Ależ mnie życie zweryfikowało po pierwszym odsłuchu...
U mnie to są obecnie kolumny docelowe.

"Słucham muzyki pod kątem analitycznym, gatunki to głównie jazz, rock artystyczny, worldmusic, a więc raczej to, co wiąże się z wirtuozerią wykonania, złożoną harmonią, improwizacją w wydaniu live. Źródło to prawie wyłącznie plyty cd, sacd, raczej dobre i bardzo dobre wydania. Budżet 12k (za parę)."

Nie jestem basolubem, więc potrzeby rozumiem. I to, czego oczekujesz, moja propozycja spełnia w 100%. Może w budżecie nie do końca się mieści, ale jak dobrze porozmawiasz to prawie za założony budżet się  uda. W razie czego służę informacją na prv.

PS. Odkąd mam te kolumny, mój świat audio się zmienił. Takie płyty jak na załączonym zdjęciu to jest święto słuchania. A poprzednie [kolumny] nie były słabe, po prostu Prophecy zakończyły temat. :)

3cd.jpg

Edytowano przez Marlin
Napisano
Dnia 12.12.2025 o 15:47, burz napisał:

Nie bój się używanych. Jeszcze niedawno stały w komisie w Częstochowie z oryginalnym standami za bodaj 10500.

Bój się. W przeciwieństwie do nowych, nie można ich zwrócić.

Dnia 12.12.2025 o 08:03, AudioTube napisał:

Prawie 2 tys płyt i dobre 5 dych. Chciałbym, żebyś zdążył tak choć parę razy każdą z uważnością przesłuchać. 

Ty się o to nie martw. Nie mam 2K, ale prawie tyle i to nie wygląda tak, że trzeba każdą x-razy przesłuchać. Wiele się ma dla posiadania, wiele się w różnych wydaniach odsłuchuje bardzo często. Nie sprowadzaj proszę tego tematu do statystyki.

Napisano (edytowany)

@Marlin wielkie dzięki za wpis. To jest jakiś konkret. Cichy odsluch to jest właśnie moim zdaniem ostateczna weryfikacja kolumn, której większość nie przechodzi. Nawalanie na full to każdy głupi umie i rozumie, większość dobrych kolumn to zagra ale mało kto tak słucha. Ja nie mogę i nie lubię.

Co do wielkości woofera, to faktycznie na papierze wygląda to słabo ale wiem tyle, że podstawki po prostu tak mają  - nie imponują rozmiarami, bo to nie ta dyscyplina sportowa.

W tej ilości ofert, nawet drobna (dez)informacja, wątpliwość od razu skreśla pozycję z listy zakupów.  W przypadku PMC jest to dla mnie linia transmisyjna (czy jak tam ją zwą) w kolumnach małych rozmiarów. A że może się nie sprawdza, a że ryzykowne rozwiązanie, a że w dużych ok ale w małych nie itd. Człowiek czyta i od razu skreśla, bo nie chce się pchać w eksperymenty, są inne, prostsze rozwiązania i po temacie. Ale może jednak nie. Podobnie jest z Amphionami - też dość nietypowa konstrukcja ale gdzieś czytałem opis użytkownika, podobny do Twojego i są już na liście do odsłuchu. W sumie nowe MA gold jak sie zastanowić też może nie dziwne ale nietypowe. A BW 705 dla kogoś kto je widzi pierwszy raz to w ogóle kosmos. Może zrobię sobie porównanie takich dziwolągów, a skreślę wszystkie typowe konstrukcje 🤔😂. Zawsze to jakas preselekcja. 

Przyznam, że bez maskownic te kolumny (PMC) są dla mnie na granicy estetycznej akceptacji ale ubrane w maskownice - spoko.

Napisz co tam u Ciebie gra z tymi kolumnami, basy opisałeś zachęcająco ale jak reszta? U mnie zagra to z Teakiem i pre lampowym, więc nie szukam już tzw muzykalnosci, cokolowiek to znaczy, z kolumn nie ma się wylewać lepki syrop 😁. Zakladam, że jak masz pokój 10m to raczej bliskość ścian tylko im sprzyja, a nie odwrtonie.

A co do płyt, jest tak jak napisałeś. Ludzi nie dziwi, ze ktoś ma kilka tysięcy playlist w streamingu ale tysiąc plyt? Po co? Kiedy to przesłuchasz? A ja już dawno przesluchalem i to uważniej niż słucha się streamingu. Płyty są dla mnie jak fotografie. Przypominają mi jaki byłem i co robiłem, raz to powód do dumy, a raz do wstydu, co robić? Tego właśnie słuchałem! A czasem nie muszę wcale słuchać, wystarczy wziąć płytę w rękę i już można sobie przypomnieć gdzie, kiedy i z kim tego słuchałem. Dlatego każda płyta zostaje u mnie na zawsze, jak fotografia w albumie. 

Dzięki za wpis, napisz jeszcze parę zdań, jak tam tego Milesa I spółkę słychać w szczegółach.

 

 

Edytowano przez BlaBla
Napisano

Eksperymenty? Oni to stosują w monitorach studyjnych używanych w bardzo propfesjonalnym zakresie. Tu nie ma mowy o eksperymentach :)

M<nie osobiscie to brzmienie urzekło. Może nie koniecznie Twenty 21 ale model 22 czy Gold super. A 26tki to juz ogolnie miodzio. 

Napisano (edytowany)
30 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Eksperymenty? Oni to stosują w monitorach studyjnych używanych w bardzo propfesjonalnym zakresie. Tu nie ma mowy o eksperymentach :)

M<nie osobiscie to brzmienie urzekło. Może nie koniecznie Twenty 21 ale model 22 czy Gold super. A 26tki to juz ogolnie miodzio. 

Nie wyrywajmy słówek z kontekstu. Wiadomo, ze chodziło o każde nietypowe rozwiązanie, a takim chyba jest w odczuciu większości kolumna podstawkowa inna niż dwudrożna z br.

26 to chyba podłogówki więc nie. A pmc gold dlaczego super? Czy po prostu super ale posłuchaj sam😉. Bo pytam o jakies konkrety, a odpowiedź posłuchaj sam, jakkolwiek trafna, to zarazem najgorsza jaką się dostaje na forum. Pytam o to, czego nie wiem...

Zgaduję po specyfikacji, ze model 22 to bardziej rozwinięty brat 21...

Edytowano przez BlaBla
Napisano

No właśnie nie do końca. Bo kolumny zamknięte na przykład swego czasu były dużo bardziej popularne. BR jest prostszy w konstrukcji, dlatego jest tego teraz więcej. 

Bo gra fajnym basem, zmiennym, jest małym monitorkiem. nie przesadza i ma bardzo naturalny ten zakres.  Nie podkreśla tak góry jak 21ka. 

Napisano
6 godzin temu, BlaBla napisał:

W tej ilości ofert, nawet drobna (dez)informacja, wątpliwość od razu skreśla pozycję z listy zakupów.  W przypadku PMC jest to dla mnie linia transmisyjna (czy jak tam ją zwą) w kolumnach małych rozmiarów. A że może się nie sprawdza, a że ryzykowne rozwiązanie, a że w dużych ok ale w małych nie itd. Człowiek czyta i od razu skreśla, bo nie chce się pchać w eksperymenty, są inne, prostsze rozwiązania i po temacie.

Ta linia transmisyjna działa tutaj perfekcyjnie. Wartością dodaną jest wyższość nad tradycyjnymi portami BR jeśli chodzi o kwestię trudniejszego ustawienia w pomieszczeniu.
Po usłyszeniu basu z ATL nie wyobrażam sobie powrotu do BR. ;)

6 godzin temu, BlaBla napisał:

Napisz co tam u Ciebie gra z tymi kolumnami, basy opisałeś zachęcająco ale jak reszta?

Moon 250iv2 + odtwarzacz Denon DCD-A110.
Reszta - poza basami jest idealna. Środek piękny, góra szczegółowa, zaskakująco szczegółowa czasami, ale podana w bardzo wyrafinowany sposób. Do tego stereofonia, przestrzeń i głębia. Dla mnie to kolumny idealne.

6 godzin temu, BlaBla napisał:

Dzięki za wpis, napisz jeszcze parę zdań, jak tam tego Milesa I spółkę słychać w szczegółach.

 

Te płyty MOFI mam od niedawna, ale tak się złożyło, że akurat pojawiły się z nowymi kolumnami właśnie.
To, czego nigdy w płytach MD nie słyszałem to właśnie te szczegóły, które te wydawnictwa poprzez Prophecy 1 pokazują.
Piękna sprawa!

6 godzin temu, BlaBla napisał:

Co do wielkości woofera, to faktycznie na papierze wygląda to słabo ale wiem tyle, że podstawki po prostu tak mają  - nie imponują rozmiarami, bo to nie ta dyscyplina sportowa.

A tym to naprawdę nie ma się co sugerować. Ja ich nie brałem pod uwagę, właśnie ze względu na ten parametr, dopóki ich nie usłyszałem i to niejako przez przypadek. :)

Napisano
Dnia 12.12.2025 o 06:23, KrólKiczu napisał:

Kolego @BlaBla, czy adaptacja była robiona przez profesjonalną firmę? 

🤡🤡🤡

Najistotniejsze dzisiaj pytanie! 

A odpowiadając Autorowi wątku: na taki metraż coś malutkiego styknie w obudowie zamkniętej.

Wszystkie mutacje BBC Ls3/5a: od najtańszych Sound Artist po najdroższe Grahamy czy Falcony. W zależności od budżetu. 

No i koniecznie musisz dać sobie szansę na posłuchanie Herbatników P3ESR oraz najmniejszych Spendorów z serii Classic, czyli 4/5.  

A jak basu będzie mało to zawsze można kiedyś suba dokupić. 

B&W odpuść bo to krew z uszu. Nie wiem, dlaczego ludzie to kupują. 

Napisano
12 godzin temu, BlaBla napisał:

Co do wielkości woofera, to faktycznie na papierze wygląda to słabo ale wiem tyle, że podstawki po prostu tak mają  - nie imponują rozmiarami, bo to nie ta dyscyplina sportowa.

Zależy jakie 😉 Te na zdjęciach to także kolumny podstawkowe 😁

 

 

179775321_6148195828539262_5750005062948389112_n.jpg

Napisano
8 minut temu, Adi777 napisał:

Zależy jakie 😉 Te na zdjęciach to także kolumny podstawkowe 😁

 

 

179775321_6148195828539262_5750005062948389112_n.jpg

Podjazdowe....😉

26 minut temu, d00 napisał:

Ja sprawdziłbym na pewno te MA Gold 100. Są naturalne. Nie wiem czy podejdą, ale warto posłuchać. Dodatkowo super wyglądają.

Szczerze to od nich zacząłem swe myśli i jestem na nie napalony jak szczerbaty na suchary ale jak ktoś napisał, jest ryzyko, że jednak za duże. Spore nadzieje pokładam jednak w dobrej adaptacji akustycznej pokoju. W jednej z recenzji szczególnie podkreslali ich walory podczas cichego odsłuchu... To byłby dla mnie duży atut. 

Napisano
23 minuty temu, Adi777 napisał:

 Te na zdjęciach to także kolumny podstawkowe

Ale jak to??? Żaluzje(!!!), asymetria ustawienia, betonowe belki na suficie??? Ten człowiek nie wie, co robi! Zainwestował w taki sprzęt a lekceważy Świętą Akustykę? 

No i kolejny ciekawy system się marnuje w rękach profana! Jeszcze na pewno gra na tym Trojanowską i Kozidrak! 

7 minut temu, maciek72 napisał:

Ale są brzęczące żaluzje

Właśnie słucham koncertu Claptona (Slowhand at 70) w Royal Albert Hall z głośnością, cóż... koncertową (biedny somsiad, co on ze mną ma!) i te cholerne żaluzje za nic nie chcą brzęczeć. :) 

Napisano
1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Ale jak to??? Żaluzje(!!!), asymetria ustawienia, betonowe belki na suficie??? Ten człowiek nie wie, co robi! Zainwestował w taki sprzęt a lekceważy Świętą Akustykę? 

Chłopie, Ty masz jakieś kompleksy. Ktoś Cię skrzywdził w sprawie tej akustyki? Jakoś Ci można pomóc? Pytam poważnie.

Napisano
12 godzin temu, majkel74 napisał:

Model 22 ma większy woofer od 21 oraz dłuższą linię trsnsmisyjną. Jakość basu najlepsza jaką u siebie miałem (nie ilość).

Polecam posłuchać Prophecy 1. Pojechałem po 22i, a kupiłem P1.

3 godziny temu, il Dottore napisał:

B&W odpuść bo to krew z uszu. Nie wiem, dlaczego ludzie to kupują. 

B&W należy odpuścić w tym przypadku, ale z innych powodów.
Natomiast z tą krwią z uszu to jakieś miejskie legendy powielasz lub opinie dotyczące starszych serii.
W aktualnych S3 żadnej krwi z uszu nie ma.

Napisano (edytowany)
16 minut temu, Marlin napisał:

W aktualnych S3 żadnej krwi z uszu nie ma.

W dębie nawet niebrzydkie. Tak patrzę na tą serię i do kina się wydaje być OK. 

Niestety - nie słuchałem, w kwestii soundu trzymam za słowo. Ale... tytanowy tweeter już wzbudza u mnie wątpliwości. I ta membrana Continuum... zamiast tej beznadziejnej plecionki kevlarowej jakiś inny syntetyczny kompozyt. Obiecują, że zagra jeszcze czyściej. Co to znaczy? Jeszcze bardziej sucho? Jeszcze bardziej bezdusznie? 

Konstrukcyjnie mi to wygląda na brnięcie w tę samą ślepą uliczkę co zwykle w B&W.

Ale nie musisz się ze mną zgadzać. Ja jestem do B&W uprzedzony. :) Nawet Diamondy (duże i małe) mnie w ogóle nie ruszyły. Przynajmniej nie drażniły, jak niższe serie, ale od tak drogich głośników powinniśmy wymagać więcej niż bezstronności (a właściwie - bezduszności). Znacznie więcej.  

Edytowano przez il Dottore
Napisano
9 minut temu, BlaBla napisał:

Rozwiniesz? Bo typuję je właśnie jako jeden z pewniaków do posłuchania 

Już pisałem. Przy cichych odsłuchach tracą niestety.

4 minuty temu, il Dottore napisał:

Niestety - nie słuchałem, w kwestii soundu trzymam za słowo. Ale... tytanowy tweeter już wzbudza u mnie wątpliwości. I ta membrana Continuum... zamiast tej beznadziejnej plecionki kevlarowej jakiś inny syntetyczny kompozyt. Obiecują, że zagra jeszcze czyściej. Co to znaczy? Jeszcze bardziej sucho? Jeszcze bardziej bezdusznie? 

Konstrukcyjnie mi to wygląda na brnięcie w tę samą ślepą uliczkę co zwykle w B&W.

Ale nie musisz się ze mną zgadzać. Ja jestem do B&W uprzedzony. :)

Nie zgadzam się odnośnie najnowszej serii, ale rozumiem zarzuty do serii wcześniejszej - nie wiem jak było jeszcze jeszcze dawniej.
Nie wszedłem parę lat temu w poprzednią serię S2AE, bo tam faktycznie można było użyć określenia "krew z uszu" i były dla mnie nie do zaakceptowania.
S3 to zupełnie inny świat, do tego stopnia, że je kupiłem w formie podłogówek.

Napisano
20 godzin temu, majkel74 napisał:

Model 22 ma większy woofer od 21 oraz dłuższą linię trsnsmisyjną. Jakość basu najlepsza jaką u siebie miałem (nie ilość).

zgadzam się.

11 godzin temu, d00 napisał:

Ja sprawdziłbym na pewno te MA Gold 100. Są naturalne. Nie wiem czy podejdą, ale warto posłuchać. Dodatkowo super wyglądają.

Mówisz o nowych czy poprzedniej serii? Bardzo udane konstrukcję. Bardzo

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...