Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Sebkoo

Pomoc w doborze zestawu do 4000 zł

Recommended Posts

Cytat

Wszystko zależy, jak głośno zamierzasz grać. Na pewno Myryad Ci się nie spali, myślę że nawet się nie wyłączy, a ograniczenia mogą pojawić się w szybkości czy skali dynamiki głównie niskich tonów, będzie nieco mniejszy wykop czy atak dźwięku. A może nawet niczego nie zauważysz nie będąc specjalnie osłuchanym. Widzisz, miałem jakiś czas Ergo SC-L które napędzałem dwoma Myryadami (oprócz tego, który Ci polecałem posiadam jeszcze końcówkę mocy MA-120), czyli miałem podwójną moc do dyspozycji. No i co, przy moich testowych utworach techno rzadko kiedy przekraczałem godzinę 9, bo fizycznie nie wytrzymywałem natężenia niskich tonów. Wystarczała mi spokojnie godzina 7:30 icon_wink.gif . Przy obecnych Digitalach i ich dość niskiej skuteczności muszę odkręcić do 11, by mieć taki czad. Zatem prędzej zakatujesz siebie niż sprzęt icon_twisted.gif . Dodam jeszcze, że siła basu nie powinna być jedyną jego cechą, ale również szybkość, precyzja, zróżnicowanie, zejście itp. Wyższe modele kolumn Cantona są pod tym względem wybitne. Ogólnie rzecz biorąc im wyżej, tym bardziej neutralne i zrównoważone brzmienie, z żywiołową dynamiką i przepiękną przestrzenią. Uważam je za kolumny uniwersalne, które sprawdzą się na każdym materiale muzycznym. A Digitalki to już po prostu bajka...

Cytat

A jest jakaś alternatywa dla Cantonów Digital w tej cenie?



Pewnie, że jest, ale NIE w tej cenie. Kolumny, które otrzymały podobne noty, to m. in. Audio Physic Caldera, jakiś wysoki model Infinity IRS, Dynaudio Contour i Thiel. Klasę niżej stały Dali Grand (ale Grand, nie Grand Diva), JBL Ti5000 i chyba Audiodata Elance. Musiałbym poszperać w starszej prasie, bo nie pamiętam, a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.
Trudno mi porównać starszy sprzęt z nowym, tak by dobrać podobny poziom jakościowy.

Wracając do Ergo 102, możesz je wziąć, a jak się nie sprawdzą, sprzedać, na klockach tej klasy raczej się nie traci. Bez możliwości uprzedniego odsłuchu chyba nie ma innej czy lepszej drogi na wybór sprzętu używanego.



Właśnie nie planuje słuchać głośno i raczej będę to robił wieczorem aby się odprężyć. Wpadłem dzisiaj jeszcze raz do MM i potwierdzam, że najbardziej podobało mi się brzmienie na Denon PMA 720 + CANTON CHRONO 507.2
Skontaktowałem się ze sprzedawcą i Myryada Mi 120 mógłbym odsłuchać u niego przed zakupem więc mniej więcej wiedziałbym jak to brzmi. Jeżeli chodzi o głośniki to będę jeszcze przeglądał oferty ale jak się nie znajdzie nic lepszego to pewnie wezmę Canton Ergo 102 DC
A jeżeli chciałbym w pełni wykorzystać moc kolumn Ergo 102 przy Myryad to czego bym jeszcze potrzebował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
F1, jest dużo racji w tym,co napisałeś, ja jednak dodam trochę goryczy z innej beczki.

Z własnego doświadczenia i obserwacji napiszę, iż zdecydowana większość sprzętu audio, a szczególnie dotyczy to kolumn (na których się tu skupię), brzmi w pewien określony sposób. Cechę tę, a raczej zespół cech nazwałem sobie roboczo: brzmienie "selektywne". Chodzi o to, że kolumny sprawdzają się na jednym gatunku muzyki, a na innym już gorzej bądź w ogóle nie. W miarę przyrostu jakości (ceny) teoretycznie powinniśmy otrzymać sprzęt grający coraz lepiej każdy materiał muzyczny, tak jednak nie jest. Buszując wśród coraz droższego sprzętu skonstatowałem, iż jest on niestety coraz bardziej "selektywny". Największy rozdźwięk istnieje pomiędzy muzyką akustyczną a elektroniczną. O ile bardzo łatwo znaleźć świetne kolumny do muzyki akustycznej, o tyle trudno uzyskać z nich jednocześnie dobre brzmienie el-muzyki i vice versa. Większość konstrukcji brzmieniowo odzwierciedla upodobania muzyczne ich twórców, którzy zazwyczaj są ortodoksyjnymi zwolennikami muzyki naturalnej, prawdziwych instrumentów i ludzkich głosów. Muzyki elektronicznej raczej nie darzą estymą. Uważam jednak, że ta stanowi często trudniejszy sprawdzian dla kolumn. Paleta muzyki elektronicznej jest ogromna, od typowo rozrywkowej dla mas po ekstremalnie eksperymentalną. Są skoki dynamiki, których na instrumentach nie da się uzyskać, jest hiper-przestrzeń nie do osiągnięcia na żywo, bardzo mocno eksplorowany zakres niskich tonów czy wreszcie brzmienia niemożliwe do wyczarowania z żadnego realnego instrumentu. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia twórcy i konfiguracja sprzętowa.

Mnóstwo kolumn się na tym wykłada. Przekonałem się nie raz i nie dwa, testując zarówno monitory jak i wolnostojące, droższe i tańsze - nie ma tu reguły. Kilka lat temu na AS dość długo słuchałem Audio Physic, chyba Avanti (cena ok. 38 tys. zł). W końcu poprosiłem o swoje utwory. Utwór z CD Spirit Talk - super, piosenka Kari Bremnes - niebo, a na takim utworze kolumny się rozkraczyły. Nie podołały temu nagraniu. A nie jest to jakiś super trudny utwór. Dodam, że przy normalnej głośności, bez szaleństw.

Spośród wymienionych przez Ciebie firm nie wszystko znam, ale akurat z SF i Chario miałem nie raz do czynienia i są one przykładem wybitnie "selektywnych" konstrukcji. Z cała stanowczością twierdzę, że do muzyki elektronicznej to one się zupełnie nie nadają. Szukając sprzętu dla siebie i brzmienia MNIE odpowiadającemu już dawno te firmy skreśliłem. Można lepiej, szukając choćby TU

Konstrukcji uniwersalnych brzmieniowo jest niestety znacznie mniej niż "selektywnych", ale na szczęście nie trzeba ich szukać wyłącznie w gronie tych najdroższych. Jak na razie i przy obecnych środkach spośród tych znanych mi uniwersalnych Cantony są najlepsze.

Co do Digital 2 uważam, że dzięki niższej skuteczności i zastosowaniu kontrolera lepiej się zaadoptują w mniejszym pokoju niż tej samej wielkości Ergo SC-L (czy 102 DC) - sprawdziłem u siebie. Być może z większymi Digital 1 byłby już problem, lecz nie miejsce i czas na gdybanie.

Z powodu nikłej znajomości kolumn z tej serii ich ceny na aukcjach są niższe w odniesieniu do konstrukcji podobnej klasy, a nawet gorszej klasy, za to bardziej znanych produktów konkurencji. I to stanowiło sedno mojego poprzedniego wpisu.


Cytat

W Polsce tego typu sprzęty to wielkie unikaty, high-end, gratka dla audiofila i w ogóle - 1500zł to jest minimum! Tyczy się to nie tylko MI-120, ale również MF E100 i wielu innych klocków. icon_rolleyes.gif



A zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego te sprzęty tak rzadko się pojawiają w sprzedaży? O czym to świadczy? Czy to jest chłam, którego nikt nie chce, czy raczej dobra robota? Jak wytłumaczysz fakt, że ludzie niechętnie się z tym sprzętem rozstają?
Ja też bym chciał Accuphase P-7100 za 8 tys. zł - zaraz bym brał kredyt. Ale nie marudzę, że nie ma icon_twisted.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz rację Profi. Wiele z tych kolumn, które dobrze grają elektronikę wykłada się an akustycznych i odwrotnie. Tylko trochę na innych elementach brzmienia. Tak więc rzeczywiście nie ma chyba w pełni uniwersalnych kolumn do wszystkich rodzajów muzyki.
A jeśli są, to pewne cechy mają uśrednione, nie są już wówczas w pewnych aspektach wybitne.
Bo co jest wybitne, czy najlepsze zależy w głównej mierze od naszego gustu i tego, czego słuchamy.
Znalazłyby się systemy, które zagrałyby niemal we wszystkich aspektach wybitnie i uniwersalnie, ale zahaczamy tu o ceny ładnego mieszkania w centrum Warszawy.
Nie wiem tylko czy mogę się zgodzić, że konstrukcje Chario i Sonus Faber grają wybitnie selektywnie. Tak według mnie grają Ascendo, Wilson Audio (najnowsze modele już dużo lepiej, naturalniej), starsze JM Lab, B&W, czy właśnie Audio Physic.
Jeśli chodzi Ci o najnowsze konstrukcje SF czy Chario to zgoda. Ale jeśli o starsze, szczególnie biorąc pod uwagę serblinowskie Guarneri Homage czy nawet Extrema albo Electa Amator, to się nie zgodzę. Grają one owszem bardzo rozdzielczo, ale absolutnie nie ostro, jasno, krzykliwie, czy nieprzyjemnie. Tu selektywność jest tylko zaletą i można na nich słuchać wszystkiego jeśli się nie spieprzy tego doborem elektroniki.
Oczywiście to też zależy od tego jak rozumiemy słowo wybitna selektywność. Jeśli właśnie jako rozdzielczość, ale bez nachalnego eksponowania wysokich tonów, bez hiperrealizmu, to będzie to określenie pozytywne. Gorzej jeśli selektywność, to nadmierna ekspozycja najsłabszych nawet sygnałów.
Jeśli wybitna selektywność w tym dobrym rozumieniu przeszkadza w poprawnym, akceptowalnym odbiorze muzyki elektronicznej, oznaczałoby to, że coś jest nie w porządku albo z konfiguracją zestawu albo z samą muzyką.
Tak na marginesie dodam, że takiej przestrzenności, sceny dźwiękowej a przy tym rozdzielczości, rysunku instrumentów i barwy tych instrumentów nie słyszałem nigdy wcześniej ani nigdy później jak w odsłuchu Guarneri Homage z elektroniką Jadis.
Dopiero całkiem niedawno zbliżyły się do tego poziomu kolumny Ktema, dodając potężniejsze, niżej schodzące basy.
Szkoda, że nie napisałeś z czym grały Avanti i jak (dlaczego) się nie wyrobiły?
A w ogóle jeśli kolumny nie są selektywne, to nie można mówić o ich wysokiej jakości a na pewno nie o uniwersalności.
Bo to są kolumny "uśrednione" albo inaczej wyspecjalizowane.
Jasne, że to co dla jednego jest zaletą, dla drugiego może być wadą. Może gdyby muzyka elektroniczna była głównym nurtem w muzyce, należałoby sprawę traktować inaczej. Ale jest trochę z boku, podobnie jak muzyka akustyczna czy jazzowa.
W główny nurt znacznie lepiej wpisuje się właśnie Kari Bremnes. A tak naprawdę ten środek znajduje się jeszcze gdzie indziej.
Gdzie? Wystarczy posłuchać kilku bardziej popularnych stacji radiowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego Sebkoo, rozważ zakup Cantonów w Niemczech. Widziałem, że zamieściłeś ogłoszenie w dziale "kupię". Ale o ile w Polsce na wybrane przez Ciebie modele pewnie długo poczekasz, to w Niemczech jest tego zatrzęsienie. Poniżej podaję pięć linków do Cantonów RC-L - wszystkie w komplecie z tzw. kontrolerem:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...7219?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...5660?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...4056?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...-421?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...2004?ref=search
Wszystkie ww. kolumny w niezłych cenach - wraz z transportem wyszłoby Cię do 2500zł. Nie namawiam na siłę na zakup w Niemczech ale pokazuję jakie możliwości ma tamten rynek. Możesz też poprosić sprzedającego o wystawienie kolumn na ebay.de za niewielką dopłatą pokrywającą koszty prowizji ebay.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolego Sebkoo, rozważ zakup Cantonów w Niemczech. Widziałem, że zamieściłeś ogłoszenie w dziale "kupię". Ale o ile w Polsce na wybrane przez Ciebie modele pewnie długo poczekasz, to w Niemczech jest tego zatrzęsienie. Poniżej podaję pięć linków do Cantonów RC-L - wszystkie w komplecie z tzw. kontrolerem:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...7219?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...5660?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...4056?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...-421?ref=search
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-an...2004?ref=search
Wszystkie ww. kolumny w niezłych cenach - wraz z transportem wyszłoby Cię do 2500zł. Nie namawiam na siłę na zakup w Niemczech ale pokazuję jakie możliwości ma tamten rynek. Możesz też poprosić sprzedającego o wystawienie kolumn na ebay.de za niewielką dopłatą pokrywającą koszty prowizji ebay.



Dzięki za linki. Napisałem już do sprzedających pytanie czy się dogadamy po angielsku (nie znam niemieckiego). Rozumiem, że przy zakupie przez ten serwis ogłoszeniowy kuriera załatwiam sam?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuriera zamawiasz Ty jeżeli tak uzgodnicie. Ja zawsze wolę zamówić kuriera sam (także przy zakupach na ebay), ponieważ to wyjdzie taniej niż gdyby to zrobił Niemiec. Kuriera zamów zgodnie z instrukcjami z postu #18. Upewnij się tylko czy kolumny są sprawne (Niemcy raczej piszą prawdę) oraz czy sprzedający ma oryginalne kartony (wówczas w transporcie kolumny są w 100% bezpieczne). Na clicktrans.pl wyślij zaproszenie do przewoźnika kira12345 - bardzo solidna i słowna firma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cytat

W Polsce tego typu sprzęty to wielkie unikaty, high-end, gratka dla audiofila i w ogóle - 1500zł to jest minimum! Tyczy się to nie tylko MI-120, ale również MF E100 i wielu innych klocków. icon_rolleyes.gif


A zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego te sprzęty tak rzadko się pojawiają w sprzedaży? O czym to świadczy? Czy to jest chłam, którego nikt nie chce, czy raczej dobra robota? Jak wytłumaczysz fakt, że ludzie niechętnie się z tym sprzętem rozstają?
Ja też bym chciał Accuphase P-7100 za 8 tys. zł - zaraz bym brał kredyt. Ale nie marudzę, że nie ma icon_twisted.gif


Ależ ja nie twierdzę, że to jest chłam, broń boże. Ba! Powiem więcej - na lepszy sprzęt mnie nawet nie stać. Miałem na myśli jedynie sytuację, gdzie taki MF E100 na eBayu w Anglii sprzedaje się średnio za ~1000zł (+100 za wysyłkę do Polski), a u nas ludzie sobie śpiewają 1600 i wyjeżdżają z tekstami typu: "Panie, za takie pieniądze Pan nic lepszego nie znajdzie!". icon_rolleyes.gif MI-120 to ostatnio na Allegro nawet za 1800 widziałem.
Wiadomo, każdy sobie wpisuje cenę, jaką chce, nic mi do tego. Smutna puenta. icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...