Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Padł mi telewizor do którego miałem podłączone kino za pomocą HDMI. Przytargałem starego trupa z piwnicy i mam problem....Jak go podłączyć ???
Musze mieć na dziś wieczór podłączony tv. Z tyłu tv jest jeszcze wejście EURO.
Proszę pomóżcie.

Jestem zielony w tym temacie więc proszę o instrukcje dla debila

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Chyba nie ma sensu, ale najprościej puść sygnał z np. bluraya, dekodera sat do amplitunera coaxialem, optykiem, lub tak jak dotychczas pewnie hdmi i będziesz miał dobry cyfrowy sygnał audio , bo po co amplituner ma przerabiać sygnał video. audio i puszczać dalej dla starego tv ?
Sygnał z tv możesz wypuścić po wyjściu słuchawkowym do amplitunera, tylko czy jest w tym sens;/?( jak pewnie wychodzi wcześniej z dekodera jakiegoś )
Napisano
Moja wina nie napisałem konkretów.

Chodzi o to, że dzwięk z tv ma iść do wieży. Chcę miec dzwięk z programów TVN TVP itd. Zaznaczam, że nie mam dekodera. Mam telewizje normalnie z puszki w ścianie (operator chyba nie odłaczył usługi ).
Napisano
Najprostszy sposób wyjścia z dźwiękiem z TV na amplituner to kabel minijack-2x cinch.
Minijack podłączasz w gniazdko słuchawkowe w TV, a cinch w dowolne wejście amplitunera (np.AUX). A wtedy to co dobierasz w TV jest przesyłane do amplitunera i dalej na kolumny. Może się zdarzyć sytuacja, że z TV będzie leciał dźwięk tylko jednym kanałem-sprawdź to podłączając słuchawki do TV: czy są oba kanały czy tylko jeden (zazwyczaj lewy).

Sprawdź z tylu TV jak jest opisane gniazdo EURO: IN/OUT czy tylko IN (albo strzałeczka wchodząca do prostokąta).
Jeśli jest tylko "IN", to znaczy że złącze w Twoim TV jest tylko dla sygnału wchodzącego na TV (np. z magnetowidu czy dekoderze) i nie masz możliwości wyjścia dźwiękiem na amplituner (zostaje tylko droga przez gniazdo słuchawkowe).