Skocz do zawartości

Słuchawki douszne - jak wybrać najlepsze?


Recommended Posts

Jest to moje pierwsze pytanie a zarazem prośba do użytkowników tej strony. Jak wybrać możliwie najlepsze słuchawki dokanałowe? Czym się kierować? Dodam iż korzystam obecnie z urządzenia Samsung Galaxy J7 (2017), do tej pory używałam słuchawek dokanałowych Sennheiser CX 400 II - służyły mi prawie 3 lata. Planuję zakup nowych słuchawek, ale prawda jest taka, że jestem zielona w tym temacie. Nie mogę znaleźć poprawnej definicji co to jest: impedancja, średnica przetwornika, pasmo przenoszenia, czułość, maksymalna moc przejściowa, SPL oraz co najważniejsze - jak wymienione parametry mają się do jakości dźwięku etc. Proszę o 'proste' podanie znaczenia definicji oraz kilka przykładowych modeli słuchawek w granicach do 350zł. Ze słuchawek dokanałowych korzystam tylko i wyłącznie do słuchania muzyki na telefonie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużym skrócie, nie powinnaś brać zbyt poważnie suchych parametrów sprzętu, a w szczególności słuchawek. Nie pomogą Ci odpowiedzieć na pytanie, czy dane słuchawki są faktycznie dobre, czy nie, poza skrajnymi przypadkami. Polecam kierować się w tym wypadku opiniami specjalistów i innych użytkowników, a gdy jest taka możliwość, posłuchać samemu.

Przykładowe dobre słuchawki w mniej więcej tej kategorii cenowej to Sennheisery Momentum http://www.tophifi.pl/sluchawki/sluchawki-douszne/sennheiser-momentum-m2-ieg.html , albo trochę tańsze, a nadal ciekawie brzmiące Audio-Technica CKX7 http://www.tophifi.pl/sluchawki/sluchawki-douszne/audio-technica-ath-ckx-7is.html

Moja sugestia, nadwyręż o drobinę swój budżet, i spróbuj wcelować w Yamahy EPH-100. Słuchawki tylko o drobinę droższe, a na zdecydowanie wyższym poziomie. http://www.tophifi.pl/sluchawki/sluchawki-douszne/eph-100.html

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach