Skocz do zawartości
Crow

Cambridge Audio Azur 340A SE potencjometr (gdzie dobry serwis Trójmiasto)

Recommended Posts

Witam

Mam problem polegający na tym, że po włączeniu wzmacniacza w przypadkach 50/50 nie gra któraś kolumna. Na dobrą sprawę nie jestem pewien czy nie chodzi cały czas o konkretnie jedną z nich (prawą). Żeby "wyłączona" kolumna zaczęła grać muszę pokręcić głośnością na wzmacniaczu przód/tył. Czasem wystarczy niewielki obrót a czasem trzeba pokręcić dość mocno. Od razu zaznaczam, że potencjometr nie powoduje trzasków podczas zmiany głośności.

Dziś rano pierwszy raz poruszałem głośnością ale w foobarze na komputerze a nie na wzmacniaczu i też załapało. Kolumna zaczęła grać. Gdy obydwie kolumny grają to przez cały dzień nic się z dźwiękiem nie dzieje złego. Bardzo, bardzo, bardzo rzadko (raz na miesiąc/dwa) kolumna potrafi się wyłączyć ale pomaga zabieg opisany powyżej.

Dzieje się to już od 4 lat i zaczynam mieć już tego pomału dosyć.

Połączenie wygląda tak: komputer (foobar) -->> optyk -->> DAC Styleaudio Carat Ruby 2 -->> 2x kabel audio -->> wzmacniacz
Wszystko jest w takiej samej konfiguracji od dobrych 6 lat.

Potencjometr jest już zużyty?
Gdzie znajdę dobry serwis, który będzie w stanie go wymienić? Trójmiasto i okolice. Z tego co się orientuję autoryzowany serwis jest aż w Krakowie http://www.audiocenter.pl
 

Edytowano przez Crow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Z tego co piszesz stawiałbym na zimny lut, lub zanieczyszczony potencjometr, ale raczej na to pierwsze.

Ja miałem jakiś czas temu identyczną sytuację w jednym z moich wzmacniaczy. Zaniosłem do elektronika i właśnie to stwierdził. To nic groźnego, ale naprawić trzeba, bo faktycznie takie zachowanie wzmacniacza może irytować.

Poszukaj serwisu u siebie, albo najlepiej popytaj wśród znajomych, może ktoś z nich zna jakiegoś elektronika.

Daj znać jak coś ustalisz.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zawiozłem kiedyś mój wzmacniacz do Pana, który miał serwis w Wejherowie. Specjalista jeżeli chodzi o markę Sansui. Skąd piszesz dokładnie ?

Edytowano przez zieluwid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reda, o kurde swojak ;). Wejherowo też może być :). Nie wiem gdzie się obrócić w kwestii serwisu elektronicznego nikt nie jest mi w stanie doradzić ze znajomych.

Edytowano przez Crow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ja mieszkam w Skierniewicach, ale moja przyjaciółka pochodzi z Gdańska i przy okazji odwiedzin zawiozłem mojego Sansui do tego Pana. Jak nie masz daleko (a z tego co widać to masz kilka kilometrów), to mogę Ci podesłać numer do Pana Przemka na PW. Zadzwonisz i zapytasz co i jak. Wiem że miał przenosić zakład w inne miejsce, więc musiałbyś zapytać o adres.

Edytowano przez zieluwid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To poproszę, a jak się nazywał jego zakład/firma? I jakim cudem do niego trafiłeś?

Edytowano przez Crow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam starsze klocki Sansui, rocznik 78, więc staruszki. Są w świetnym stanie bo o nie dbam i nie dałbym byle komu grzebać w tym sprzęcie. Kiedyś miałem problem z trzaskami w jednym z kanałów, a że mój znajomy elektronik podupadł na zdrowiu, musiałem szukać pomocy gdzieś indziej.

Tak dostałem kontakt do Pana Przemka od kolegi z Klubu Sansui. Minus, że nie po drodze, ale się udało.

Edytowano przez zieluwid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za info. Jak coś ustalę dam znać.

Jakby ktoś miał jeszcze jakieś namiary to nie krępujcie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I teraz już jestem pewien... w 99% jest przyciszona prawa kolumna.

A to odpowiedzi z serwisów:

"Z opisu ciężko coś wywnioskować , trzeba poczekać na cykliczne powtarzanie usterki ."

"Witamy,

Uszkodzenie dotyczyc moze płyty głownej lub też ukladu zasilania z panelem sterowania końcówkami mocy - pomiędzy tymi układami nie ma napięcia. Mozemy sprobowac naprawić uszkodzony układ,  jeśli problem nie ustąpi to trzeba bedzie sprawdzić koszt zakupu nowego układu (po jej symbolu). Sprawdzenia dokonujemy w ciagu 1 dnia od dostarczenia sprzetu do glownego serwisu [...]. Nastepnie kontaktujemy sie celem uzgodnienia dalszych działań."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest wiadomość na podstawie Twojego opisu zachowania wzmacniacza, tak ?

A kontaktowałeś się z tym facetem z Wejherowa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz go do nas wysłać?

Czasem te 20 zł w jedną stronę to koszt paliwa :)

A nie musisz się ruszać z domu :)

Zapraszamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2017 o 13:57, zieluwid napisał:

Ale to jest wiadomość na podstawie Twojego opisu zachowania wzmacniacza, tak ?

A kontaktowałeś się z tym facetem z Wejherowa ?

Tak

Nie mogę się dodzwonić.

Edytowano przez Crow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się


×