Piotr1 Napisano 13 września 2019 Udostępnij Napisano 13 września 2019 (edytowany) Witam Przedłużając umowe z NC+ dostałem dekoder 4K i mam problem z podłączeniem. Zaznaczę że w dekoderze zmieniona rozdzielczość do full HD bo taki mam na razie TV i podłączony bezpośrednio do TV działa prawidłowo , a podłączony tym samym kablem przez Rz830 mam niebieski ekran i jakaś informacja o HDCP 2.2 . Poprzedni dekoder śmigał na tych samych kablach i ustawieniach bez problemu Edytowano 13 września 2019 przez Piotr1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 13 września 2019 Udostępnij Napisano 13 września 2019 (edytowany) Spróbuj tego: 1. Kabel hdmi łaczący dekoder z amplitunerem wepnij w port 6 lub 7 2. wejdź w ustawienia zaawansowane amplitunera (Imput/Output Assign) 3. wejdź w ustawienia HDMI INPUT 4. wejdź w ustawienia CBL/SAT 5. zmień z HDMI 2 (HDCP 2.2) na hdmi 6 lub 7 ( w zależności w który port wpiołeś hdmi z dekoderem) 6. zaakceptuj i wyjdź z menu 7. włącz z pilota CBL/SAT Edytowano 13 września 2019 przez maverick2005 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr1 Napisano 13 września 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 września 2019 Nie pomogło. Ale zastanowiło mnie skad wziołeś hdmi 7 bo u mnie nie ma , mam tylko do 6 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 13 września 2019 Udostępnij Napisano 13 września 2019 Mój błąd z wpisem HDMI 7 w przypadku Onkyo rz830 ma 6,jedno z możliwych rozwiązań problemu znalazłem w sieci nie jestem tego autorem, u niektórych ten sposób zadziałał z tego co piszą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr1 Napisano 14 września 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 września 2019 Uff już myślałem że kupiłem jakąś podróbkę 😁 Dzięki za dobre chęci , spróbuje kupić jakiś nowszy kabelek HDMI , bo te co mam to troche leciwe .Nie wymieniałem bo wszystko działało Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 14 września 2019 Udostępnij Napisano 14 września 2019 3 godziny temu, Piotr1 napisał: spróbuje kupić jakiś nowszy kabelek HDMI , Myślę że może tu nie pomóc. 16 godzin temu, Piotr1 napisał: Zaznaczę że w dekoderze zmieniona rozdzielczość do full HD bo taki mam na razie TV I to może być powód,czyli tv. Przeczytaj to: https://support.roku.com/en-gb/article/230317588-why-is-hdcp-2-2-important-to-playing-4k-ultra-hd-or-hdr-content- Wydaje mi się że wina leży po stronie telewizora https://www.nigelayen.com/technology/hdcp-problems-with-bell-4k-receiver/ Cytat z innego forum: W skrócie - hdcp 2.2 powinno być obsługiwane przez wszystkie urządzenia w łańcuchu dekorer-amplituner-tv (lub dowolnym innym), inaczej sygnał zostanie "zatrzymany" na ostatnim kompatybilnym urządzeniu. W moim przypadku TV nie spełnia warunku. Dekoder dogaduje się z amplitunerem i negocjuje hdcp2.2, a ponieważ TV nie umie, wiec dostaje od najbliższego urzadzenia (amplitunera) infomację, że nie można wyświetlić obrazu z tego powodu. W momencie gdy wpinamy dekoder bezpośrednio do TV, dekoder wykrywa, że TV nie umie hdcp2.2, więc go nie używa - zmienia przy tym tryb z 4K na FHD. Ale działa z punktu widzenia użytkownika końcowego - na TV mamy poprawy obraz i dzwięk. Powyższe powinno również działać dla TV 4K (lub pseudo-4K), które nie obsługują hdcp2.2. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr1 Napisano 14 września 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 września 2019 Czyli dopóki nie kupiętv 4K , pozostaje podlączyć bezpośrednio z TV ,a dźwięk za pomocą optyka do ampli Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 14 września 2019 Udostępnij Napisano 14 września 2019 Jest to bardzo możliwe wnioskując z tego co opisują. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 16 września 2019 Udostępnij Napisano 16 września 2019 Znam problem z autopsji. Jest to niezgodność protokołu HDCP i ustawienia na amplitunerze nie pomogą. Mam to samo. Podłącz dekoder bezpośrednio do TV. Powinien się uruchomić. Wtedy zobacz czy w funkcjach nie ma możliwości wyłączenia HDCP 2.2, tudzież zmiany na starszą wersję. Jeśli taka funkcja będzie to możesz z powrotem przepuścić sygnał przez RZ830. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr1 Napisano 16 września 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 września 2019 O.K spróbuje wieczorem , ale wątpię żeby dekoder od NCe pence miał tak rozbudowane możliwości modyfikacji takich ustawień. Dlatego do tej pory korzystałem z własnych dekoderów Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 17 września 2019 Udostępnij Napisano 17 września 2019 No i jak pomogło? Ewentualnie jak mówię wyjdź dźwiękiem optycznym sprawa załatwiona. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr1 Napisano 17 września 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 września 2019 (edytowany) Stała się ciekawa rzecz , bo kupiłem nowe kable hdmi i spróbowałem podłączyć przez ampli i zaskoczyło i działało prawidłowo do momentu kiedy to chciałem przepiąć kable za szafką i wszystko w łeb wzięło. I teraz nie wiem co zrobiłem i czemu za pierwszym razem zadziałało . Co do opcji wyłączenia HDCP 2.2 to takiej możliwości nie znalazłem i podłączyłem bezpośrednio dekoder z TV a drugim kablem HDMI podłączyłem ampli z TV i dzwięk z dekodera idzie mi na tv a z tamtąd przez ARC do ampli . Sam sie zdziwiłem bo kabel optyczny kupiłem. I pytanie czy lepiej zostawić tak jak jest , czy jednak podłączyc przez optyka ? Edytowano 17 września 2019 przez Piotr1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 18 września 2019 Udostępnij Napisano 18 września 2019 Bez różnicy. ARC technicznie jest w stanie przesłać sygnał lepszy od optyka. Ale na razie go po prostu nie ma. eARC już weszło, ale nie pamiętam czy któryś TV to obsługuje realnie, albo któraś platforma. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlosiek Napisano 24 stycznia 2020 Udostępnij Napisano 24 stycznia 2020 Problem moze rozwiaze konwerter HDCP 2.2 do 1.4 https://c4i.com.pl/produkt/konwertery-formatow/edid-hdcp-manager/fxn-sx-hdcp01-konwerter-hdcp-2-2-do-hdcp-1-4/ Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demis Napisano 25 stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 stycznia 2020 @Piotr1 Spróbuj zmienić rozdzielczość na dekoderze 4K na niższą. Póki nie Masz TV 4K to nie powinieneś odczuć różnicy w jakości obrazu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jasiek88 Napisano 25 stycznia 2020 Udostępnij Napisano 25 stycznia 2020 (edytowany) Skoro TV jest FHD to nie ma możliwości ustawienia aby tuner był ustawiony na 4K ludzie ... Pokaż jakie masz ustawienia wideo tunera sat? Edytowano 25 stycznia 2020 przez Jasiek88 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.