rms.pl Napisano 2 marca 2020 Udostępnij Napisano 2 marca 2020 Ewentualnie, będzie nam smutno jak odwołają GP Australii Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 2 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 marca 2020 1 godzinę temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: Team Ferrari się martwi o wjazd do Australii swojego personelu, mogą nie być wpuszczeni, bo Italia to teraz kraj wysokiego ryzyka. Będzie mi smutno bez czerwonych. Boguś (tym razem udało mi się bez pomyłki) Jak nie wpuszczą do Australii 5 zespołów -to Williams w punktach :-) To by było coś w stylu "Indygate"... Pamiętacie zawody w USA w 2005 i dwóch dostawców opon: Michelin i Bridgestone? Wtedy wyścig rozpoczęło tylko 6 kierowców na oponach Bridgestone (Ferrari, Jordan i Minardi), więc były duże punkty dla Jordana (Tuago Monteiro był trzeci) i Minardi. Swoją drogą-odwołano wyścig GP w motocyklowych mistrzostwach świata w Katarze (6-8 marca), ale obie niższe kategorie (Moto2 i Moto3) będą się ścigać. Pewna logika tu jest, bo Moto GP trenowało wcześniej i wszyscy po testach wrócili do domów, zaś niższe klasy są już na miejscu w Katarze. Kolejny wyścig 20-22 marca w Tajlandii też został odwołany (a właściwie odłożony na nieokreślony termin-może na październik). Pozdrawiam PS. O godzinie 16 ma się zacząć konferencja Orlenu-zostało jeszcze trochę czasu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 2 marca 2020 Udostępnij Napisano 2 marca 2020 Zobaczymy za tydzień "co się wydarzy" (RK), to będzie czas na pakowanie i w drogę. Jak nie opanują wirusa, to będzie burzliwy, a może nawet..... krótki sezon 2020. 49 minut temu, RoRo napisał: (tym razem udało mi się bez pomyłki) Bravo Ty Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 2 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 marca 2020 No to się zaczęło....https://powrotroberta.pl/2020/03/prezentacja-orlen-team-i-auta-kubicy-w-dtm-relacja-live.html A z wywiadów wynika m.in. że: -Robert w piątek był w symulatorze DTM, a w środę będzie miał sesję w symulatorze F1. - Odsłonięty dziś samochód nie jest do końca takim, jakim Robert będzie jeździł w sezonie 2020 oraz Robert powiedział (po godz. 17) o Alfie Romeo w F1 "Już słyszałem, że zrobiona została pokazówka. Nie została zrobiona. Ale moje odczucia za kierownicą są bardzo dobre. Jeżeli chodzi o nasze możliwości, to jeszcze nie znamy ich, ale pewna hierarchia była już widoczna podczas testów w Barcelonie. Moje odczucia były dobre, ale nie ja jeżdżę w tym samochodzie tylko Kimi i Antonio. Musimy jednak mocno popracować nad bolidem bo nasza konkurencja poszła mocno do przodu" o DTM:"Wrażenia są całkiem pozytywne, ale wchodząc do nowej, bardzo trudnej serii, mając 3 dni testów przed pierwszym wyścigiem, nie mogę spodziewać się być przed najlepszymi tej serii, którzy startują tam kilka lub kilkanaście sezonów. To jedno z trudniejszych zadań, z jakimi przyszło mi się mierzyć w karierze" Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 2 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 marca 2020 Trochę danych M4... Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 2 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 marca 2020 We wtorek rano - od godz. 8.02 - w Radio Zet gościem Beaty Lubeckiej będzie Robert Kubica. Więcej: https://wiadomosci.radiozet.pl/Gosc-Radia-ZET/Gosc-Radia-ZET.-Robert-Kubica-u-Beaty-Lubeckiej.-3.03.2020 Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 (edytowany) Przesłuchałem materiał filmowy. Lekko nam Robert zmienił front. Pamiętam jak mówił by nie patrzeć na stoper podczas pierwszych testów (w Renaut?) dziś mówi nieco inaczej o stoperze, czyżby nabrał wiary w siebie i możliwości obecnego bolidu? RK - myślę?,,, że gdybym jeździł w ubiegłym roku jakby lepszym bolidem, to bardzo możliwe że tutaj bym nie siedział, tylko bym .. przygotowywał się by lecieć do Australii jako kierowca wyścigowy...... Tak, tak. w tym roku to Russel ma wielki ból głowy i może tylko liczyć na Mercedesa. Edytowano 3 marca 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Pytanie czy Mercedes może liczyć na Russela, skoro jeździ w nim ciągle Bottas, a Leclerc, Verstappen, Albon i Gasly regularnie punktują w czołowych zespołach Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Moim zdaniem, w Mercedesie jest już wszystko poukładane. Dokończono sprawy zakontraktowania Ocon`a w Renault. Russel pokazał już ze potrafi w bolidzie Mercedesa kręcić topowe czasy, Bottas już był prawie poza Mercem, zgodził się na role drugoplanową i ... został jeszcze. A Leclerc, Verstappen, Albon i Gasly? O kim z nich możemy pomyśleć że jest materiałem na mistrza swiata? -- Gasly? -eee...NIE / Albon? może za pare lat. Verstappen? tak, to ambitny chłopak, przypomina mi Alonso z którym nikt nie chce współpracować.. został nam Leclerc, tak, to konkretny gość na stanowisko mistrza i Ferrari nigdzie go nie puści. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Jeśli Verstappen nie zostanie mistrzem świata to piekło zamarznie. Musiałby mieć większego pecha niż Alonso. Trzymanie takiego hiper talentu, jakim ma niby być Russell w Williamsie to głupota. Mógłby uczyć sie przy samym Hamiltonie, wywierać na niego presję, aby był bardziej układny w nowych umowach kontraktowych. No chyba, że nie jest taki szybki i te porównania wcale nie wypadają tak super korzystnie. A przypominam, że i Mazepin potrafił mieć super dobry czas w bolidzie Mercedesa na testach. To kwestia tego, jak zespól to rozegra. No i po co trzymać super hiper młodego kierowcę w ostatnim zespole stawki? Verstappen wygrał wyścig w wieku 18 lat. W wieku 22, w jakim teraz jest Russell Vettel zdobywał pierwsze mistrzostwo świata, a Verstappen niecierpliwi się że jeszcze nie zdobył, przy czym Mercedes staje na uszach żeby Maxa pozyskać do swojej ekipy. A gdy mówią o George'u to niby musi jeszcze się uczyć i długa droga przed nim. Jak dla mnie, przelicytowali go i mają problem. Podobnie jak z Oconem, który dostał bęcki od Pereza i dostanie niemiłosiernego łupniaka od Ricciardo. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Oj! to będzie ciekawy sezon i nie tylko z powodu kronowirusa, bardziej chodzi mi w Wielkie przetasowanie kontraktów na sezon 2021 + nowe techniczne regulacje, gdzie stan startowy poszczególnych ekip zostanie wyzerowany. Będzie trzeba szybko wybierać rodzynki z rynku transferowego, bo to pomoże przy nowych konstrukcjach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Już za późno. Auta na 2021 zaczną powstawać w połowie tego roku. Więc jeśli ktoś chciał pozyskać kierowców rozwojowych to musiał to zrobić na ten sezon. Żaden zespół nie zgodzi się na odejscie do konkurencji kierowcy w polowie sezonu, chyba, że to rotacje wewnętrzne w ramach tej samej ekipy. Zakontraktowanie kierowcy na 2021 oznacza, że dołączy do ekipy w styczniu 2021 od połowy 2020 nie będzie miał wstępu do symulatora aktualnego teamu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 (edytowany) Kierowca nie jest potrzebny do budowy (modernizacji) silnika / monokoku / zawieszenia / aerodynamiki, od tego są inni ludzie, kierowca jest potrzebny by wyrazić zdanie o aerodynamice na torze (live) korektach zawieszenia, sprawdzenia wszystkiego na pokładzie. Nawet nie wiem czy symulator będzie ważny, dopiero telemetria z pierwszych testów przeniesiona do symulatora może dać pole do poprawek. Dobry kierowca jest potrzebny na pierwsze testy, a potem dla rozwoju już w trakcie sezony, to on będzie mówił co można poprawić. Opony-zawieszenie-docisk Edytowano 3 marca 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 3 marca 2020 Udostępnij Napisano 3 marca 2020 Interesująca koncepcja, ale nawet w Drive to Survive Carlos Sainz mówił coś zupełnie innego o tym jaki kierowca ma wpływ na budowę auta. To samo Daniel Riccardo. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 (edytowany) No chyba nie wierzysz w to że kierowca mówi inżynierowi o silniku (Verstappen narzekał na ten od Renaut) bo nie ma na to wpływu, czy jak poupychać osprzęt pod karoserie? Absolutnie nie liczył bym na to że siedzą kierowcy z ludźmi od aerodynamiki i mówią " tu na przednim skrzydle daj dodatkowe lotki, pojedzie szybciej" a może, znają sie na przepływach powietrza pod bolidem i potrafią usprawnić podłogę??? Redaktor Sokół, już kiedyś mówił co kierowca może. Balans, zakres regulacji zawieszenia zrozumienie opon, (okno optymalnej pracy) itp. (inny zakres pracy pedału hamulca -Sainz ) Pamiętasz jak Robert po kwalifikacjach mówił, że próbował już wszystkiego, nawet rzeczy co nie miały prawa zadziałać. Można się domyślać że walczył z zawieszeniem (góra / dół + zmiany kątów skrzydeł, zmiana charakterystyk zawieszenia, twardy-miękki) pamiętaj że ciągle szukał docisku i stabilności. Pamiętasz jak mówił że we fabryce dopytywał o zawieszenie jak pracują poszczególne jego elementy, chodziło o zrozumienie co tam można regulować i co to może zmienić w prowadzeniu bolidu. To własnie z tego technicznego podejścia słynie Kubica. Opony - zawieszenie - docisk / nawet w grach (PC) masz możliwości tych zmian. Czy coś jeszcze tam można zmienić? hmm... A w naszych autach? Jak skręca pod obciążeniem w bagażniku, a jak bez. Wpierw skręca przód a po chwili tył, da się wyczuć, da się. Innym podnosi się tył jak za ostro wejdą w zakręt. Jeszcze inaczej jest jak kręcimy kierownicą a samochód skręca po ... chwili. (nadsterowność / podsterowność) Jechałem kiedyś pożyczonym wózkiem, gdzie po ostrym skręcie tył się utwardzał -- to ewenement, co? Nie wiem jak Ty, ale ja tam nie wierze by kierowca był potrzebny od połowy sezonu, by brać czynny udział w projektowaniu i przygotowaniu bolidu. Rzecz jasna nie puszczają kierowców prędzej by nie wyjawił tajemnic zastosowanych tam udoskonalen / patentów. --------- Patrz jakie to cwane. Claire Williams apeluje do F1 / Formuła 1 musi być niezwykle odpowiedzialna w związku z wybuchem epidemii koronawirusa - powiedziała Claire Williams. Brytyjka chciałaby, aby początek sezonu F1 odbył się zgodnie z planem, ale najważniejsze jest dla niej bezpieczeństwo. ale bez paru graczy z Włoch. Edytowano 4 marca 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 (edytowany) Ferrari coś tam insynuuje o odpuszczeniu sezonu 2020. To może być naprawdę ciekawy sezon! Edytowano 4 marca 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 Fajna dyskusja - podoba mi się. Szkoda że nie mamy dość faktów pod ręką żeby rozstrzygnąć, ale szanuję Twoje stanowisko za wiedzę i przemyślenie tematu. Ferrari jak zwykle podnosi larum, żeby ugrać swoje. Pewnie nie chce im się przewozić sprzętu do innego kraju, żeby nadać fracht, więc chcą ugrać immunitet dla swoich pracowników na wszystkich lotniskach świata. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 Tak sobie pomyślałem, ....jak to Russel i Robert nie mieli przez rok wpływu na konstrukcje. a i wczesnej przecież Russel jeździł regularnie a Robert w rezerwie i nie dało się poprawić konstrukcji. --- Raikkonen: Rodzina jest dla mnie ważniejsza niż ściganie. ..... Kimi coś kombinuje. ....Raikkonen ocenił też swój bolid na sezon 2020: „Auto działa lepiej niż w ubiegłym roku, a to już lepiej. Teraz nie jest możliwe przewidzieć gdzie będziemy w stawce. Będziemy mieć lepsze pojęcie po pierwszych wyścigach. Szukanie poprawek w samochodzie to niekończąca się opowieść. ------------- We wczorajszym wywiadzie dla Radia ZET padło pytanie o Prezydenta i wspólne prezentacje bolidu, czy Robert nie czuje się wykorzystany w kampani o pierwszy fotel? Była chwila zastanowienia nad odpowiedzią u Roberta. Swoją drogą, to faktycznie nasz Wódz naczelny wie gdzie się przypodobać. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 Z tego co RK mówił i wciąż mówi - problemem nie był zespól inżynierów, tylko właścicielka Williamsa, która blokowała kierunek zmian w aucie proponowany przez RK Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubakk Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 Może Wiliamsowa oszczędzała 2 lata kasę by w tym sezonie powalczyć o pkt-y ? Zobaczymy po 3 wyścigach jak będzie szło Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 4 marca 2020 Udostępnij Napisano 4 marca 2020 1 godzinę temu, rms.pl napisał: Z tego co RK mówił i wciąż mówi - problemem nie był zespól inżynierów, tylko właścicielka Williamsa, która blokowała kierunek zmian w aucie proponowany przez RK To też prawda. Tylko ta sytuacja obejmuje także Alfa Romeo czy Haas, tam skład kierowców jest ten sam. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 5 marca 2020 Udostępnij Napisano 5 marca 2020 (edytowany) Sezon jeszcze się nie zaczął a tu kolejne news`y. Haas cienko piszczy a T. Wolff naciska na FIA odnośnie tajnej ugody w sprawie silników z Ferrari, niestety Alfa też z nich korzysta. Oj, będzie ciekawie w tym sezonie. Jeśli nic się nie zmieni z wirusem to wyścigi w części azjatyckiej stoją pod znakiem zapytania, ale co może jeszcze gorsze, sierpniowy Italiano Grand Prix może być również zagrożony. No!, jest grubo. "To ogromny skandal" - mówi Helmut Marko o tajnej ugodzie pomiędzy Ferrari a FIA. Siedem zespołów domaga się jej ujawnienia, bo podejrzewa, że Włosi łamali regulamin F1 w roku 2019. Sprawa może się skończyć w sądzie. Edytowano 5 marca 2020 przez Bogusław Kożyczkowski Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rms.pl Napisano 5 marca 2020 Udostępnij Napisano 5 marca 2020 W DTM też ciekawie - Kubica będzie sam szefował swojemu zespołowi i podejmie wszystkie decyzje Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław 66 Napisano 5 marca 2020 Udostępnij Napisano 5 marca 2020 40 minut temu, rms.pl napisał: W DTM też ciekawie - Kubica będzie sam szefował swojemu zespołowi i podejmie wszystkie decyzje Ma wprawę z WRC Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RoRo Napisano 5 marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 marca 2020 14 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał: No!, jest grubo. "To ogromny skandal" - mówi Helmut Marko o tajnej ugodzie pomiędzy Ferrari a FIA. Siedem zespołów domaga się jej ujawnienia, bo podejrzewa, że Włosi łamali regulamin F1 w roku 2019. Sprawa może się skończyć w sądzie. F1 bez Ferrari trudno sobie wyobrazić, więc pewnie jak zwykle sprawa przycichnie. Zaś marcowe testy DTM na Hockenheim będą zamknięte dla kibiców. Jazdy rozpoczną się 16 marca, a zakończą 19 marca - czyli o 1 dzień więcej niż miało to być pierwotnie na Monzie. Pytanie - jak z dostępnością dla dziennikarzy i czy będą jakieś relacje. Czyżby Hockenheim był wolniejszym torem 🙂 i muszą wyrobić kilometry ? Ot, taki żarcik.... ART i Robert Kubica podczas weekendów wyścigowych będą działać niezależnie od zespołu fabrycznego. Orlen Team ART będzie zatem sam ustalał strategię na wyścig. Do dyspozycji ekipa Roberta będzie miała 1 lub 2 pracowników BMW w celu wymiany i pozyskania informacji. A Kubica będzie mógł korzystać (jak w ubiegły piątek) z symulatora BMW.https://powrotroberta.pl/2020/03/orlen-team-art-kubica-szefem-niezalezna-strategia-i-pracownicy-bmw-do-dyspozycji.html Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.