Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Ładnie wyglądały dzisiejsze kwalifikacje -nie tylko dość optymistyczne tempo Kubicy i strata około 0.53 do najlepszego, ale i ogólnie ciekawe oraz trzymające do końca kwalifikacje, a do tego pierwsze w karierze PP dla Habsburga (prywatny zespół Audi) i 4 miejsce dla Scherera.

Z drugiego miejsca będzie startował Rust-przez 2 weekendy zdobył 9 punktów za same kwalifikacje (2x 1 miejsce, raz drugie i raz trzecie) a z trzeciego-Frijns. Więc będzie ciekawie już na starcie. Rust ma 10 punktów przewagi nad Millerem i pewnie będzie chciał to powiększyć przed finalnym weekendem w Hockenheim.

Po ostatnich doświadczeniach-to chyba nie mam oczekiwań punktowych, a po prostu oprócz Kubicy będę też kibicować Habsburgowi (wczoraj start z 2 pozycji i 3 na mecie -pierwsze jego podium, to dziś może być jeszcze lepiej), sympatyczny kierowca i już :-)

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi raz SC wyjeżdża na tor-Kubica jest 6, stawka mocno przetrzebiona-jak mu samochód nie zastrajkuje to będą punkty. Jedzie już tylko 10 kierowców.

Na szczęście restart bez problemów-mamy 11 okrążenie. Cały czas 1-Habsurg, 2-Rust.

Jak zespół ART zrobi dobrą zmianę kół-to będzie dobrze.

Na 15 okrążeniu już 8 aut ma zmienione koła, na torze na starym ogumieniu został tylko Kubica (1) i Glock (2).

Mamy połowę wyścigu,a po zmianie kół Rust jest przed Habsburgiem-czyżby w Zolder 4 jego wygrane w 4 wyścigach?

Pozdrawiam 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedzie i dojechał na podium. Robert Kubica na 3 miejscu!

Pięknie jest-i wreszcie.

Zaś Rene Rust w 4 wyścigach zdobył 109 punktów na 112 możliwych: 100 na 100 w wyścigu, 9 na 12 w kwalifikacjach.

Przypomina się pierwsze podium (też 3 miejsce -Monza) Roberta w F1-z Schumacherem i Kimim.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Inferno

To był wymieniony silnik??? Nic o tym nie wiem -i to raczej niemożliwe, bo Robert by startował z końca stawki. A jak kary cofnięcia o parę miejsc nie było, to znaczy że stary silnik został.

Swoją drogą-w czasie 24 godzin (no może 24 i pół...) Robert udzielił dwóch wywiadów: wczoraj nieszczęśliwy po awarii, a dziś zadowolony na mecie po zdobyciu podium. 

Takie weekendy (no ale został jeszcze tylko jeden) to możemy przyjąć w ciemno: jeden z awarią, a drugi na pudle. Wczoraj mógł być może 10 czy 9 (raczej by się nie wdrapał na wyższe miejsce), dziś nie dość że awansował na starcie z 10 na 9 miejsce, to jeszcze dzięki "awanturom na torze" awans na 6, potem dobry restart i obronione miejsce (a właściwie 2 restarty) oraz pewna i szybka jazda oraz wymiana kół jako ostatni zawodnik w stawce.

Zarówno wyścig jak i kwalifikacje były wyśmienite i co najważniejsze: obyło się bez kolejnych wypadków u SC na torze, bo wtedy cały plan wziąłby w łep i Kubica straciłby przewagę jako ostatni bez zmiany kół.

Zresztą pitstop też nie był najgorszy. A wypracowane sekundy przewagi nad Glockiem wystarczyły by po zmianie kół mieć czas na dogrzanie opon (w tym czasie jego przewaga stopniała z 4 do niecałej sekundy) i spokojne odjeżdżanie i pogoń za Habsburgiem, a potem zyskiwanie po pół sekundy na okrążeniu nad Glockiem i kolejnymi autami oraz pewne i ładne wyprzedzenie Habsburga (potem jego Audi straciło tempo i musiał zjechać na kolejny pitstop). Z dwóch zawodników którym kibicowałem jednemu mocno nie poszło, a drugi osiągnął świetny wynik-muszę się w przyszłości przestawić na to, by dopingować dwum zawodnikom a nie jednemu :-)

W ostatnich okrążeniach Robert mógł trochę zwolnić i bezpiecznie dojechać do mety.

Nie zauważyłem problemów z szampanem-informowałem wtedy kumpla o sukcesie i pisałem na Forum. Ale zespół Roberta skutecznie zaopiekował się zawartością butelki-aż miło było na to patrzeć!

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoRo wczoraj  Cezary mówił że jak wychodził z garażu to była podjęta decyzja o wymianie silnika. Zapytam go dzisiaj na Livie czy miało to miejsce. 
@Bogusław Kożyczkowski widziałem, prawie mu wypadł...😕 szybko go oddał zespołowi. Swoją drogą wielka butla 👍

I powiem Wam że się trochę bałem manewru wyprzedzania Habsburga...ale Ferdynand zachował się bardzo fair 👌

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

czy Timo Glock dał by rade przyspieszyć i dogonić Roberta?

Raczej nie puszczał, bardzo szybko się zbliżał ale Robert na 2 czy 3 kołku po wyjeździe zrobił swój najszybszy czas okrążenia który był 4 najszybszym czasem wyścigu wiec wydaje mi się że nie ma co traktować tego trzeciego miejsca jak jałmużny. Robert według mnie to wywalczył.

🤣🤣🤣🤣

3117533F-243B-4FF0-823E-C35C1195903E.jpeg

@RoRo no mam potwierdzenie że jednak silnik był wymieniony. Niestety nie przez Cezarego ale Aldona i kilka osób mówią że tak więc dość prawdopodobne.

Podsumowanie drugiego wyścigu Zolder 2 jest manewr wyprzedzania Habsburga 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś wywiad widziałem z Robertem (pisany) i potwierdził, że na wszelki wypadek wymienili silnik.

Robert miał dużo lepsze tempo po zmianie kół (oczywiście po ich rozgrzaniu) więc Glock nie miał szans.

Kubica powiedział też że widział przed sobą Millera i miał szansę pojechać szybciej i go dogonić, ale bał się o swoje opony i kontrolował tempo -wolał dowieźć 3 miejsce niż skończyć z tyłu. I właśnie z takiej rozwagi kierowcy też się cieszę.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RoRo napisał:

Glock nie miał szans.

41 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

tego nigdy się nie dowiemy.

Obserwuje tak sobie i z reguły Kubicy szybciej kończą się opony niż u innych, pewnie inny stopień docisku? może różnice ciśnienia?

No nic, teraz to nie ważne, jest sukces i jest super.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Inferno napisał:

Zapytam go dzisiaj na Livie czy miało to miejsce.  

@Inferno

Jak możesz-to spytaj się proszę Cezarego jak wygląda w trakcie wyścigu komunikacja Kubicy z zespołem i zespołu z Kubicą. Zmiana kół jest chyba sugerowana kierowcy przez zespół za pomocą tabliczki z napisem "BOX", oprócz tego przez radio jest dopuszczalne podawanie komunikatów związanych z bezpieczeństwem (ale dokładnie o co chodzi ?). Kierowca w każdej chwili może zjechać na pitstop-ale czy może powiedzieć zespołowi żeby byli gotowi z nowymi "kapciami"?

Wyjaśniła się kwestia wymiany silnika (mój błąd), więc chyba 1 zmiana jest dopuszczalna -tzn. bez kary dla kierowcy?

Bogusław-co do zwiększonego zużycia opon, to wg mnie kwestia bardziej agresywnej jazdy (ale w sensie: maksymalnego wykorzystania potencjału samochodu).

Bardzo mi się podobały gratulacje dla Kubicy za zajęcie 3 miejsca: od George'a Russela czy od szefa BMW. Oraz jak po zakończeniu wyścigu na okrążeniu zjazdowym Timo Glock zrównał się z BMW Roberta i kciukiem pogratulował sukcesu, a po zakończeniu wyścigu -od razu gratulacje od Rusta...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoRo napisał:

Timo Glock zrównał się z BMW Roberta i kciukiem pogratulował sukcesu

Dla mnie też super 👍 też zwróciłem na to uwagę.

 

1 godzinę temu, RoRo napisał:

oprócz tego przez radio jest dopuszczalne podawanie komunikatów związanych z bezpieczeństwem

Komunikacja może dotyczyć np. rozlanego oleju czy też nasypanego żwiru na skutek wyjazdu na zielone innego kierowcy. Z tego co Cezary mówił to strategia była od początku liczona na długi pierwszy stint i się powiodła. Nie wiem czy zauważyliście jak Robert oszczędzał opony. Bardzo często zdarzało się że na hamowaniu które wykonywał dość delikatnie kierowca przed nim nagle zyskiwał dość sporo pola. To właśnie miało zaowocować w późniejszym czasie. 
Jeszcze wracając Bogusław do twojego spostrzeżenia to ja mam wręcz odwrotne, jeżeli chodzi o zarządzanie oponami to Robert jest mistrzem wbrew temu co przez cały sezon Williams próbował w nas wcisnąć. Od pierwszego wyścigu w którym zespół dał radę zamontować dobrze aerodynamikę Robert bryluje w zarządzaniu oponami. Wszystkie praktycznie zdobycze miejscowe polegały na wydłużeniu pierwszego stintu i „ugraniu” na tym kilku miejsc ( jezeli w boxsie oczywiście poszło w miarę dobrze).

I kończąc nie bez powodu był brany jako kierowca który testował nowe ogumienie w F1, nie wiem czy pamiętacie 😁

Edytowano przez Inferno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy kolega @Inferno już zapomniał pierwsze wywiady Roberta i problemy z dociskiem, co wiązało się ze zużyciem opon innym niż w innych furach o których mówił?

Myślę, że po tylu wyścigach na tym torze, wszyscy już ustawili sobie autko optymalnie. Tylko zgubiła ich gorączka ścigania, a ja na to właśnie liczyłem, że dzięki temu nasz Robercik przesunie się do przodu, On umie jeździć rozważnie i potrafi omijać kłopoty.

Wracając do F1, to Orlen dał duxx i nie dogadał się z Hassem, dziś Kubica jeździł by regularnie po torze.

Jak już tak bardzo upierali się przy Alfie, to tak jak wcześniej pisałem, trzeba było przekupić Raiko. i było by dziś po temacie. 

Jak ja jestem ciekaw co Alonso pokarze? 

PS. Pirelli chciało oficjalnie Roberta jako testera opon, ale to wykluczało już regularne starty i Kubica się nie zgodził.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bogusław Kożyczkowski ale napisałem powyżej że od momentu jak właściwie została zmontowana aerodynamika. No niedzielny wyścig to był popis zarządzania oponami 👍 Ale masz racje jak nie działała aero to jeździł jak po lodzie tyle że to nie była wina kierowcy 🙂

Fajnie że sporo osób ze świata motosportu zauważyło ten niewątpliwy sukces

ja się cieszę z uśmiechu Roberta, nawet w maseczce było widać że jest szczęśliwy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, sygnał wysłany. Jak można przez pół roku dogadać się z Autkiem w prywatnym teamie i być w już środku stawki.  Podium cholernie cieszy, wiadomo .. koledzy pomogli, ale tego nikt nie będzie pamiętał a wynik i 3 miejsce na mecie zostanie zapisany "forever"

Poprzednio psioczyłem na taką strategie, bo peleton tak daleko odjeżdżał, że nie było już szans go dogonić, nawet na nowych kapciach, ale dziś .. mając czasy podobne do środka stawki, to podejście się sprawdza. Nawet gdyby wszyscy dojechali do mety .. to obstawiam 7-8  jako realne miejsce na mecie.

Niestety .. zmiana toru i mało czasu na poprawne ustawienia, czuje, że będzie widoczna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tam quzwa miał być Robert na zapasie w tym sezonie, a w 2tys21 już by jeździł po legalu ... jeśli nie prędzej.. Stainer był w siedzibie Orlenu chciał się dogadać, a co się stało, że się zesrało? tego nie wiem. 

Hass? 

Myślę, że "Czeko" obsadzi jeden fotel. Mamy jeszcze wolnego Hulkenberga, ale chyba za plecami nie ma sponsora ... co akurat nie jest przeszkodą dla Red Bulla, by  się dogadać z Nico. Możliwe, że Antonio będzie wolny. Gasly chce się uwolnić spod Red Bulla. A kto wie.... czy Russel nie zostanie na lodzie? Merc daje tylko zniżkę na silniki, a to idzie przebić.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słychać to HAAS chce być takim „juniorskim” zespołem Ferrari, czy raczej ma aspiracje na bycie 🙂 Jest Mick, jest ten Japończyk Tetsuda...czy jakoś tak no i Perez z bogatym sponsorem itd.. najbardziej szkoda że nie chciał Orlen do Racing Point teraz Robert by znowu jeździł. Okazuje się że na ostatnim wyścigu u Strolla to nie były problemy żołądkowe tylko COVID 19. Nico znowu pojedzie 👍 Chyba że test będzie negatywny

Edytowano przez Inferno
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert Kubica opowiedział o swoim 3 miejscu na podium:

„Kiedy zobaczyłem Nico Mullera przede mną i czułem, że się do niego zbliżam, miałem ogromną chęć na więcej. Bardzo chciałbym atakować, miałem przecież świeższe opony i myślę, że również do niego bym dojechał. Ale wiedziałem jednocześnie, że wówczas bardzo obciążyłbym opony, być może za bardzo. To była decyzja pół na pół. Nie chciałem stracić trzeciego miejsca więc zdecydowałem się upewnić się, że będę miał podium. Cieszę się z tej decyzji, nawet jeżeli nie była łatwa, ale nie chciałem tracić miejsca na podium” – dodaje Polak.

Kubica podzielił się również kilkoma ciekawymi historiami z tego wyścigu.

„Nikt tego nie zauważył, ale na pit-stopie coś poszło nie tak. Lizak sygnalizujący wyjazd z boksów nie podniósł się automatycznie jak zazwyczaj. Wygląda na to, że był z nim problem techniczny. Przez chwilę byłem trochę podirytowany, ale czułem, że samochód ponownie jest na ziemi więc szybko spojrzałem w lusterka by zobaczyć, czy mechanicy skończyli pracę i potem po prostu odjechałem. W przeciwnym wypadku pewnie stałbym tam do teraz” – mówi Robert.

https://powrotroberta.pl/2020/10/kubica-o-checi-walki-z-mullerem-szczegolach-wymiany-silnika-i-gratulacjach-russella.html

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...