Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć wszystkim,

Chciałbym zakupić nowe kino domowe do salonu o powierzchni ok 20 m2. Pokój ma kształt kwadratu. Sprzęt będzie użytkowany do oglądania filmów, słuchania muzyki (bez szczególnego wyróżnienia konkretnego gatunku) oraz podłączony do xboxa. Mój budżet to ok 5-6 tys.

Jestem kompletnie zielony w tym temacie więc chciałbym poradzić się fachowców z forum:) 

Wstępnie przeglądałem kilka ofert oraz wpisów na forum. W jednym ze sklepów zaproponowano mi zestaw : Yamaha RX - V485 + Indiana Line 550 X + 740 + 240. 

Z kolei po przejrzeniu recenzji i kilku artykułów zainteresował mnie amplituner Marantz NR1710 do tego głośniki Wilson Raptor 7.

Biorę także pod uwagę Jamo s809. 

Naturalnie chciałbym także dokupić subwoofer, jednak nie wiem czy domknę to w przewidzianym budżecie.

Jakie są różnice jakościowe /brzmieniowe pomiędzy amplitunerami Yamaha/Onkyo/Denon/Marantz?

Jestem przed remontem także biorę pod uwagę dalszą rozbudowę kina do Atomos. Jak myślicie czy na tak małej powierzchni jest sens upychać 7 albo i 9 głośników czy standardowe 5.1 wystarczy?

Dziękuje z góry za pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników.

Edytowano przez plastekrugby
Napisano

Cześć,
Szukasz zestawu, który będzie w miarę uniwersalny jeśli chodzi o brzmienie. Zaproponowany przez Ciebie zestaw Yamaha RX - V485 + Indiana Line 550 X + 740 + 240 to dobry kierunek. Mamy energicznie brzmiący amplituner w połączeniu z kolumnami o cieplejszym charakterze brzmienia. Jest to jak najbardziej słuszny kierunek. Subwooferem bym się w chwili obecnej nie przejmował, ponieważ jest to element, który można dokupić z czasem. Warto zwrócić uwagę na markę Klipsch, która specjalizuje się w subwooferach do kina domowego.  W takim pomieszczeniu system 5.1 będzie brzmiał super, oczywiście można pokusić się o dodatkowe 2 głośniki dla lepszego efektu w kinie domowym ale już na 5.1 będzie rewelacyjny efekt.