Łukasz Ladzik Napisano 16 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 16 kwietnia 2020 (edytowany) Cześć, Mam problem ze swoim kinem. Szukam w necie i na forum nie znalazłem odpowiedzi. Z tematem borykam się od dnia zakupu kina, czyli ponad 6 miesięcy. Model amplitunera: YAMAHA RX-V485 Do kina podłączone mam 3 rzeczy: badziewny dekoder polsatu, SAMSUNG UE48H5500 i XBOX 360 1. Korzystając z netflix lub hbo na smart TV, oczywiście korzystam z dźwięku 5.1. Niestety kiedy rodzaj dźwięku w TV (źródle audio i obrazu) ustawiony jest na DD, amplituner rozpoznaje kodowanie ale przerywa dźwięk. Tj podczas odtwarzania info o rodzaju dźwięku znika, pojawia się na ułamek sekundy 'decoder off' i dźwięk jest na sekundę rozłączany. Częstotliwość jest zupełnie losowa - czasem dzieje się to raz na 10 min a czasem co 30sekund. - Próbowałem zmiany 4ech różnych kabli hdmi obecnie kino z TV połączone jest przez AVINITY HDMI - HDMI 107769 1m o przepustowości 340 MHz. Bez zmian - Próbowałem wyjść dźwiękiem przez opti, sytuacja była identyczna - Problem obszedłem po przestawieniu TV na DTS NEO 2:5. Ten się nigdy nie przycina, wg mojej wiedzy to mniej skompresowany sygnał, zapewniający szersze spektrum, jednakże mam wrażenie, że te nie przerywane chwile filmów z dżwiękiem DD są bardziej przestrzenne. Dźwięków jest mniej ale otaczają. Dlatego mimo wszystko chciałbym mieć możliwość wyboru. 2. Problem pojawił się ponownie przy X-BOX, który nie ma możliwości zmiany rodzaju dźwięku i wysyła DD. - I znowu to samo ale z wyraźnie mniejszą częstotliwością, Zdarza się, że gram z córką ponad godzinę i nie przerwie ani razu. A czasem co kilka minut. - Tu również zmieniałem kable (w obrębie tych samych) bez skutku, opti nie mogę podłączyć do konsoli. - Problem obszedłem częściowo podłączając konsolę do TV, tam znowu już z automatu jest DTS ustawiony i przez ARC dźwięk w formie DTS jest dekodowany w kinie. Niestety konsola nie jest bezpośrednio pod kinem a chciałbym aby była.. bo łatwiej włączać, ustawić jej stałą nazwę na IN w kinie.. etc. 3. Co ciekawe jedynym urządzeniem, które nie sprawia problemu z DD jest stary i nędzny dekoder polsatu. - tu większość kanałów jest z PCM, ale zdarzają się pojedyncze z DD i dźwięk odtwarzany jest prawidłowo zawsze. - oczywiście zamieniałem kable na wszystkie możliwe sposoby, dla tego badziewia z polsatu nie ma znaczenia - zawsze działa. Jak to wygląda? Nagrałem TUTAJ Z góry dziękuję za opinie. Edytowano 16 kwietnia 2020 przez Łukasz Ladzik Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 17 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 17 kwietnia 2020 Przepraszam wstałem dzisiaj wczesnie. Po 5. nie myśle zbyt czysto ale to chyba wina ampltunera. O ile dzwiek z TV mógł bym szukać przyczyny o tyle przerywanie dzwieku z XBOXA juz to rozwiewa. Gdzie to kupiłeś? Zwróć go do sklepu niech go sprawdzą. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Ladzik Napisano 17 kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 kwietnia 2020 To był Media Markt.. więc serwis yamaha zostaje Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Łukasz Ladzik Napisano 27 kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 kwietnia 2020 Podaję rozwiązanie: Kolejny przewód hdmi rozwiązał problem dla konsoli, Kabel hdmi wyższej klasy (około 300pln) nie rozwiązał problemu sygnału z smart TV. Wprowadziłem czwarte źródło sygnału dla apek netflix hbo etc - apple TV problem ustąpił. Wniosek: samsung podaje sygnał DD nie tyle uszkodzony co z zakłóceniami. Potwierdziłem w serwisie, szkoda siły na to. Dlatego m.in. telewizory samsung są średnio o 1000zł tańsze od innych. Taka sytuacja. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 kwietnia 2020 Ale aż taki szit? Co prawda nie mam. Ale u kolegi wisi jakieś szkiełko samsunga i mu to działa. Może konkretny model. nie wiem. nikogo nie bronię. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kavior3@wp.pl Napisano 25 marca 2021 Udostępnij Napisano 25 marca 2021 Dnia 27.04.2020 o 11:16, Łukasz Ladzik napisał: Wprowadziłem czwarte źródło sygnału dla apek netflix hbo etc - apple TV problem ustąpił. Odgrzeję temat bo też mam ten problem ale tylko z netfliksem. Mógłbyś po "polsku" co zrobiłeś, że ustąpiło? Pozdrawiam Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian Papierowski Napisano 25 marca 2021 Udostępnij Napisano 25 marca 2021 Witaj posiadam ten model ampitunera YAMAHA RX-V485 i TV Samsung i na każdym działa super i netfix dd+ u mnie działa Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat_Rabarbar Napisano 1 września 2022 Udostępnij Napisano 1 września 2022 Cześć, trochę odgrzebuję wątek ale podejrzewam, że wiele osób z Yamahą Rx-v475 i problemem zrywania dźwięku na ułamki sekund tu zajrzy. Uważam, że nie jest kwestia TV. Mam telewizor Sony z 2020 jakiś lepsiejszy i rwie mi dźwięk na niektórych produkcjach, niezależnie od źródła (Netflix, HBO max, Disney+). Kable mam Audioquesta, Pearl i Forest oraz kabel od PS5 - zmieniałem, testowałem, ciągle to samo. Dzieję się tak na tych "topowych" produkcjach w 4k, dolby vision, dolby atmos. Yamaha niby obsługuje DTS: X, które jest zbliżone do Atmos ale wydaje mi się, że właśnie w tej różnicy jest problem, skoro w innych serialach czy filmach, które są oznaczone jako zwykłe HD 5.1 tak się nie dzieje. PS5 mam podłączone do TV (bo ten amplituner nie supportuje odświeżania 120hz), a TV do do ampli przez ARC. Problem występuje niezależnie czy oglądam na apce w smart tv czy na apce w konsoli. Już odrobinę rozkładam ręce bo znalezienie przyczyny jest wyjątkowo skomplikowane Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 1 września 2022 Udostępnij Napisano 1 września 2022 Cześć, Również odświeżam temat z różnicą taką, że problem dotyczy amplitunera Yamaha RX-A3050 w połączeniu przez ARC HDMI z telewizorem Sony 65XH9505 to samo na 55XH9505. Podczas oglądania filmów na Disney+, HBO MAX, YouTube, player. Na Netflixie, TV, Spotify zrywania dźwięku nie zauważyłem. Wymieniłem kabel na 2.0 Audioquest Cinnamon, zmieniałem już chyba wszystkie ustawienia na TV i do 10 min nadal pojawia się efekt zrywania dźwięku. Niestety nie mam możliwości sprawdzenia amplitunera na telewizorze innej marki. Efekt na ustawieniach PCM i podłączeniu przez kabel optyczny nie występują, ale jakość drastycznie spada i szkoda nie wykorzystywać pełnych możliwości sprzętu. Szczerze pisząc nie mam już pomysłu, nie wiem czy to wina konfiguracji sony+yamaha, czy amplituner jest uszkodzony, czy z oprogramowaniem telewizora jest coś nie tak. Czy ktoś doszedł w tym temacie do jakiegoś rozwiązania? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat_Rabarbar Napisano 1 września 2022 Udostępnij Napisano 1 września 2022 Sprawdziłem - mam tv Sony KD-55XH9096. W tym tygodniu będę miał opcję przetestowania tej konfiguracji na tv LG zdaje się z 2019r. Edytuję ten post po sprawdzeniu i dam znać. U mnie też dźwięk nie zrywa na YT (aczkolwiek 2 lata temu zrywał non stop, ale chyba jakieś aktualizacje go wyleczyły) oraz nie zrywa na Spotify. Na Playerze też nie zrywa, ale tam nie mam nic w lepszej jakości. Próbowałem tak samo jak Ty, na kablu optycznym, ale jakieś echo mi się zrobiło, pogłos, ogólnie kiszka straszna. W ustawieniach TV też przegrzebałem wszystko, ja w ogóle mam tak, ze jak przełączę na PCM to nie mam dźwięku, cisza. Wydaje mi się, że kiedyś PCM + hdmi działało, teraz nie działa. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 No to będzie coś z dekoderami w platformach stremingowych. A czy na wyświetlaczu amplitunera gasza się ikonki kolumn? A jak dacie na chwile na stereo to jest dobrze? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 Wczoraj znów 2h zabawy, przywracanie i tv i amplitunera do ustawień fabrycznych. Niestety żadnych zmian. Tak, podczas przycięcia znikają ikonki kolumn i napis dolby digital+. Jak na telewizorze wyłączę dolby digital+ i ustawie tylko dolby digital efekt jest ten sam. A jak dacie na chwile na stereo to jest dobrze? Ustawiłem tylko PCM, typowego stereo na dwóch przednich kolumnach nie testowałem. mogę sprawdzić. No to będzie coś z dekoderami w platformach stremingowych. Można coś z tym zrobić? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat_Rabarbar Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 2 godziny temu, Piotr Sonido napisał: No to będzie coś z dekoderami w platformach stremingowych. A czy na wyświetlaczu amplitunera gasza się ikonki kolumn? A jak dacie na chwile na stereo to jest dobrze? Piotr Tak, znikają ikonki kolumn. Jak przełączam na stereo to dalej to samo. Możesz mieć rację, że coś jest nie tak w samych apkach platform streamingowych. To by tłumaczyło dlaczego YT mi zrywał dźwięk ale przestał. Sprawdziłem jeszcze wczoraj po kolei każdą platformę, którą mam i wychodzi, że dźwięk zrywa HBO Max, Disney+ i Netflix na telewizorze ze smart TV ale nie zrywają jak odpalam to samo przez playstation. Tak jak wspomniałem, plejkę mam podłączoną do telewizora, a nie amplitunera, więc i tak po tym samym kablu idzie od tv do yamahy. Wniosek - to chyba kwestia samych aplikacji Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 2 września 2022 Udostępnij Napisano 2 września 2022 (edytowany) Hmm ok, ciekawe czy plastation wysyła sygnał DD+ i faktycznie problemem są aplikacje czy PS wysyła inny format który nie wywołuje ,,błędu". Edytowano 2 września 2022 przez 777Albert777 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 Właśnie. Czy sygnał jest ten sam? Czy te aplikację na TV są zaktualizowane? Czy TV ma aktualizację? Powiem tak jeśli to raz działa a raz nie to nie jest to kwestia amplitunera a źródła. Jeszcze jedna kwestia. Jest podłączone ARC HDMI czy optykiem? Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 W ten weekend testowałem zagadnienie z aplikacjami i przesyłałem film z telefonu przez Chromecast na TV. Zaskakująco na Disney Plus przestało zrywać dźwięk. Niestety na YouTube dalej zrywa, HBO Max i Netflix jeszcze dobrze nie przetestowałem. Poniżej odpowiedzi: Czy sygnał jest ten sam? Amplituer wskazuje mi wszędzie DD+ Czy te aplikację na TV są zaktualizowane? Tak, cały czas to sprawdzam. Czy TV ma aktualizację? Tak najnowsza jaka jest. Powiem tak jeśli to raz działa a raz nie to nie jest to kwestia amplitunera a źródła. Ważnym testem będzie nagarnie na zewnętrzny dysk filmów z dźwiękiem dd+ Jeszcze jedna kwestia. Jest podłączone ARC HDMI czy optykiem? ARC HDMI na optyku nie zauważyłem tego problemu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał Gałązka Napisano 5 września 2022 Udostępnij Napisano 5 września 2022 3 godziny temu, 777Albert777 napisał: W ten weekend testowałem zagadnienie z aplikacjami i przesyłałem film z telefonu przez Chromecast na TV. Zaskakująco na Disney Plus przestało zrywać dźwięk. Niestety na YouTube dalej zrywa, HBO Max i Netflix jeszcze dobrze nie przetestowałem. Poniżej odpowiedzi: Czy sygnał jest ten sam? Amplituer wskazuje mi wszędzie DD+ Czy te aplikację na TV są zaktualizowane? Tak, cały czas to sprawdzam. Czy TV ma aktualizację? Tak najnowsza jaka jest. Powiem tak jeśli to raz działa a raz nie to nie jest to kwestia amplitunera a źródła. Ważnym testem będzie nagarnie na zewnętrzny dysk filmów z dźwiękiem dd+ Jeszcze jedna kwestia. Jest podłączone ARC HDMI czy optykiem? ARC HDMI na optyku nie zauważyłem tego problemu. mam pytanie, bo widzę, że masz chromecasta, możesz mi powiedzieć czy w aplikacji google home chromcast jest przypisany jako jakie urządzenie ? Pytam, bo chce podpiąć coś co google home odczyta jako głośnik/amplituner czy cokolwiek innego co będę mógł wrzucić w jedną grupę z głośnikami google home bym mógł puszczać na chromcascie i głośnikach google tą samą muzykę ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 (edytowany) To że ampli Ci wszędzie wskazuje DD+ jest dziwne bo na pewno nie wszedzie jest taki sygnał. Albo coś jest nie tak ustawione w TV albo na siłe ustawiony dekoder w amplitunerze. Piotr Edytowano 6 września 2022 przez Piotr Sonido Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 6 września 2022 Udostępnij Napisano 6 września 2022 (edytowany) Pisząc DD+ wszędzie mam na myśli, że podczas korzystania z aplikacji Disney +, HBO Max , YOU TUBE Ale zwrócę uwagę. Edytowano 6 września 2022 przez 777Albert777 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 7 września 2022 Udostępnij Napisano 7 września 2022 No tak tak. ale obawiam się że nie każda z tych aplikacji faktycznie nadaje w DD+. O to i chodzi. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krasa87 Napisano 18 września 2022 Udostępnij Napisano 18 września 2022 (edytowany) Cześć. Podepnę się pod temat - Phillips PUS6561 55'' + Yamaha RX-V483, problem pojawia się w zasadzie tylko przy Disney+ więc obstawiam winę samej aplikacji. Netflix, YT, konsola, tuner TV - wszystko działa sprawnie bez najmniejszego problemu. Każdy sprzęt podłączony bezpośrednio do amplitunera, TV ARC'iem. Przerobiłem wszystkie możliwe opcje w TV, w samej aplikacji na androidzie za dużo zmienić nie można. Sama apka Disney+ odpala filmy w 4K HDR, dźwięk 5.1 DD - i tu jest loteria. Raz jest ok, raz zrywa. Z tego co mi się wydaje najwięcej jest przy dynamicznych momentach, scenach akcji, wybuchach itd. Przykładowo na najnowszym Thorze - początkowo zero problemów, ale już około 10-12 minuty kiedy wchodzi akcja pojawiają się problemy. Natomiast już Disney+ odpalony z konsoli ps4 pro - działa bez najmniejszego problemu, dźwiek DD 5.1, bez zrywania, ale już ograniczony obraz do 1080p bez HDR (ponoć bug samej aplikacji na konsole). W sieci jest też dość dużo tematów związanych z problemem cięcia, szumów, gubienia audio i innych tego typu problemów z Disney+ na smart TV z androidem albo innymi dedykowanymi systemami. Jeszcze jako edit dodam, że apka na TV, bez odpalonego kina, na samych głośnika TV działa bez zastrzeżeń, nic nie zrywa, dźwięk jest płynny, obraz 4k HDR Edytowano 18 września 2022 przez Krasa87 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 19 września 2022 Udostępnij Napisano 19 września 2022 Abstrakcyjnie śmiem twierdzić że TV ma za słaby procesor i nie wyrabia? Nie wiem zawsze uzywam zewnętrznych źrodeł i Tobie polecam to samo. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklbn Napisano 19 września 2022 Udostępnij Napisano 19 września 2022 3 godziny temu, Piotr Sonido napisał: Abstrakcyjnie śmiem twierdzić że TV ma za słaby procesor i nie wyrabia? Albo aplikacja Disney+ słabo napisana i nie wyrabia. Ze swoich doświadczeń wnioskuję, ze aplikacje Netfliksa są bardzo dobrze zoptymalizowane. Na słabym sprzęcie wychodza problemy z disney, czy amazonem. Tak czy inaczej wygląda na problem wydajnościowy. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 20 września 2022 Udostępnij Napisano 20 września 2022 (edytowany) No dokładnie tak. Nie wiem czy sama aplikacja czy TV. Jak mówię na zewnętrznych nadajnikach nie ma z tym problemu. Ale kumple ma Disney + na starym Samsungu i działa. Wróć, faktycznie zainstalował tez na Shieldzie. Piotr Edytowano 20 września 2022 przez Piotr Sonido Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
777Albert777 Napisano 22 listopada 2022 Udostępnij Napisano 22 listopada 2022 Cześć, Dalej walczę w temacie. Udało mi się wykonać testy na telewizorze SONY KD 55XH9505 i nie zaobserwowałem na nim tego zjawiska!!! Zestaw testowałem przez około 2 tygodnie. W związku z czym problem leży po stronie danego telewizora. Dodatkowo zakupiłem prawie nowy amplituner Yamaha RX A2080 i na telewizorze, na którym mam problem, a wiec SONY KD 65X9505 dalej na Disney+ występuje zrywanie dźwięku. Sprawę zgłosiłem do sony suport i teraz trwa długa przygoda z firmą CS MIK, która odpowiada za naprawy telewizorów w Polsce. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.