Skocz do zawartości

Problem Dolby Digital YAMAHA RX-V485


Łukasz Ladzik

Recommended Posts

Cześć, 

Mam problem ze swoim kinem. Szukam w necie i na forum nie znalazłem odpowiedzi. Z tematem borykam się od dnia zakupu kina, czyli ponad 6 miesięcy.

Model amplitunera: YAMAHA RX-V485

Do kina podłączone mam 3 rzeczy: badziewny dekoder polsatu, SAMSUNG UE48H5500 i XBOX 360

1. Korzystając z netflix lub hbo na smart TV, oczywiście korzystam z dźwięku 5.1. Niestety kiedy rodzaj dźwięku w TV (źródle audio i obrazu) ustawiony jest na DD, amplituner rozpoznaje kodowanie ale przerywa dźwięk. Tj podczas odtwarzania info o rodzaju dźwięku znika, pojawia się na ułamek sekundy 'decoder off' i dźwięk jest na sekundę rozłączany. Częstotliwość jest zupełnie losowa - czasem dzieje się to raz na 10 min a czasem co 30sekund.

- Próbowałem zmiany 4ech różnych kabli hdmi obecnie kino z TV połączone jest przez AVINITY HDMI - HDMI 107769 1m o przepustowości 340 MHz. Bez zmian

- Próbowałem wyjść dźwiękiem przez opti, sytuacja była identyczna

- Problem obszedłem po przestawieniu TV na DTS NEO 2:5. Ten się nigdy nie przycina, wg mojej wiedzy to mniej skompresowany sygnał, zapewniający szersze spektrum, jednakże mam wrażenie, że te nie przerywane chwile filmów z dżwiękiem DD są bardziej przestrzenne. Dźwięków jest mniej ale otaczają. Dlatego mimo wszystko chciałbym mieć możliwość wyboru.

2. Problem pojawił się ponownie przy X-BOX, który nie ma możliwości zmiany rodzaju dźwięku i wysyła DD.

- I znowu to samo ale z wyraźnie mniejszą częstotliwością, Zdarza się, że gram z córką ponad godzinę i nie przerwie ani razu. A czasem co kilka minut.

- Tu również zmieniałem kable (w obrębie tych samych) bez skutku, opti nie mogę podłączyć do konsoli.

- Problem obszedłem częściowo podłączając konsolę do TV, tam znowu już z automatu jest DTS ustawiony i przez ARC dźwięk w formie DTS jest dekodowany w kinie. Niestety konsola nie jest bezpośrednio pod kinem a chciałbym aby była.. bo łatwiej włączać, ustawić jej stałą nazwę na IN w kinie.. etc.

3. Co ciekawe jedynym urządzeniem, które nie sprawia problemu z DD jest stary i nędzny dekoder polsatu. 

- tu większość kanałów jest z PCM, ale zdarzają się pojedyncze z DD i dźwięk odtwarzany jest prawidłowo zawsze.

- oczywiście zamieniałem kable na wszystkie możliwe sposoby, dla tego badziewia z polsatu nie ma znaczenia - zawsze działa.

 

Jak to wygląda? Nagrałem TUTAJ

 

Z góry dziękuję za opinie.

Edytowano przez Łukasz Ladzik
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Podaję rozwiązanie:

Kolejny przewód hdmi rozwiązał problem dla konsoli,

Kabel hdmi wyższej klasy (około 300pln) nie rozwiązał problemu sygnału z smart TV. 

Wprowadziłem czwarte źródło sygnału dla apek netflix hbo etc - apple TV problem ustąpił.

Wniosek: samsung podaje sygnał DD nie tyle uszkodzony co z zakłóceniami. Potwierdziłem w serwisie, szkoda siły na to. Dlatego m.in. telewizory samsung są średnio o 1000zł tańsze od innych.

Taka sytuacja.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Cześć, trochę odgrzebuję wątek ale podejrzewam, że wiele osób z Yamahą Rx-v475 i problemem zrywania dźwięku na ułamki sekund tu zajrzy. Uważam, że nie jest kwestia TV. Mam telewizor Sony z 2020 jakiś lepsiejszy i rwie mi dźwięk na niektórych produkcjach, niezależnie od źródła (Netflix, HBO max, Disney+). Kable mam Audioquesta, Pearl i Forest oraz kabel od PS5 - zmieniałem, testowałem, ciągle to samo. 

Dzieję się tak na tych "topowych" produkcjach w 4k, dolby vision, dolby atmos. Yamaha niby obsługuje DTS: X, które jest zbliżone do Atmos ale wydaje mi się, że właśnie w tej różnicy jest problem, skoro w innych serialach czy filmach, które są oznaczone jako zwykłe HD 5.1 tak się nie dzieje. 

PS5 mam podłączone do TV (bo ten amplituner nie supportuje odświeżania 120hz), a TV do do ampli przez ARC. Problem występuje niezależnie czy oglądam na apce w smart tv czy na apce w konsoli. 

Już odrobinę rozkładam ręce bo znalezienie przyczyny jest wyjątkowo skomplikowane

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Również odświeżam temat z różnicą taką, że problem dotyczy amplitunera Yamaha RX-A3050 w połączeniu przez ARC HDMI z telewizorem Sony 65XH9505 to samo na 55XH9505.  Podczas oglądania filmów na Disney+, HBO MAX, YouTube, player. Na Netflixie, TV, Spotify zrywania dźwięku nie zauważyłem. Wymieniłem kabel na 2.0 Audioquest Cinnamon, zmieniałem już chyba wszystkie ustawienia na TV i do 10 min nadal pojawia się efekt zrywania dźwięku.  Niestety nie mam możliwości sprawdzenia amplitunera na telewizorze innej marki. Efekt na ustawieniach PCM i podłączeniu przez kabel optyczny nie występują, ale jakość drastycznie spada i szkoda nie wykorzystywać pełnych możliwości sprzętu. Szczerze pisząc nie mam już pomysłu, nie wiem czy to wina konfiguracji sony+yamaha, czy amplituner jest uszkodzony, czy z oprogramowaniem telewizora jest coś nie tak. Czy ktoś doszedł w tym temacie do jakiegoś rozwiązania?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem - mam tv Sony KD-55XH9096. W tym tygodniu będę miał opcję przetestowania tej konfiguracji na tv LG zdaje się z 2019r. Edytuję ten post po sprawdzeniu i dam znać.

U mnie też dźwięk nie zrywa na YT (aczkolwiek 2 lata temu zrywał non stop, ale chyba jakieś aktualizacje go wyleczyły) oraz nie zrywa na Spotify. Na Playerze też nie zrywa, ale tam nie mam nic w lepszej jakości. 

Próbowałem tak samo jak Ty, na kablu optycznym, ale jakieś echo mi się zrobiło, pogłos, ogólnie kiszka straszna. W ustawieniach TV też przegrzebałem wszystko, ja w ogóle mam tak, ze jak przełączę na PCM to nie mam dźwięku, cisza. Wydaje mi się, że kiedyś PCM + hdmi działało, teraz nie działa. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj znów 2h zabawy, przywracanie i tv i amplitunera do ustawień fabrycznych. Niestety żadnych zmian.

Tak, podczas przycięcia znikają ikonki kolumn i napis dolby digital+. Jak na telewizorze wyłączę dolby digital+ i ustawie tylko dolby digital efekt jest ten sam. 

 

A jak dacie na chwile na stereo to jest dobrze?

Ustawiłem tylko PCM, typowego stereo na dwóch przednich kolumnach nie testowałem. mogę sprawdzić.

 

No to będzie coś z dekoderami w platformach stremingowych.

Można coś z tym zrobić?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

No to będzie coś z dekoderami w platformach stremingowych.

A czy na wyświetlaczu amplitunera gasza się ikonki kolumn?

A jak dacie na chwile na stereo to jest dobrze?

Piotr

Tak, znikają ikonki kolumn. Jak przełączam na stereo to dalej to samo. 

Możesz mieć rację, że coś jest nie tak w samych apkach platform streamingowych. To by tłumaczyło dlaczego YT mi zrywał dźwięk ale przestał. Sprawdziłem jeszcze wczoraj po kolei każdą platformę, którą mam i wychodzi, że dźwięk zrywa HBO Max, Disney+ i Netflix na telewizorze ze smart TV ale nie zrywają jak odpalam to samo przez playstation. Tak jak wspomniałem, plejkę mam podłączoną do telewizora, a nie amplitunera, więc i tak po tym samym kablu idzie od tv do yamahy. Wniosek - to chyba kwestia samych aplikacji

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend testowałem zagadnienie z aplikacjami i przesyłałem film z telefonu przez Chromecast na TV. Zaskakująco na Disney Plus przestało zrywać dźwięk. Niestety na YouTube dalej zrywa, HBO Max i Netflix jeszcze dobrze nie przetestowałem. 

Poniżej odpowiedzi:

Czy sygnał jest ten sam? Amplituer wskazuje mi wszędzie DD+

Czy te aplikację na TV są zaktualizowane? Tak, cały czas to sprawdzam.

Czy TV ma aktualizację? Tak najnowsza jaka jest.

Powiem tak jeśli to raz działa a raz nie to nie jest to kwestia amplitunera a źródła. Ważnym testem będzie nagarnie na zewnętrzny dysk filmów z dźwiękiem dd+ 

Jeszcze jedna kwestia. Jest podłączone ARC HDMI czy optykiem? ARC HDMI na optyku nie zauważyłem tego problemu.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 777Albert777 napisał:

W ten weekend testowałem zagadnienie z aplikacjami i przesyłałem film z telefonu przez Chromecast na TV. Zaskakująco na Disney Plus przestało zrywać dźwięk. Niestety na YouTube dalej zrywa, HBO Max i Netflix jeszcze dobrze nie przetestowałem. 

Poniżej odpowiedzi:

Czy sygnał jest ten sam? Amplituer wskazuje mi wszędzie DD+

Czy te aplikację na TV są zaktualizowane? Tak, cały czas to sprawdzam.

Czy TV ma aktualizację? Tak najnowsza jaka jest.

Powiem tak jeśli to raz działa a raz nie to nie jest to kwestia amplitunera a źródła. Ważnym testem będzie nagarnie na zewnętrzny dysk filmów z dźwiękiem dd+ 

Jeszcze jedna kwestia. Jest podłączone ARC HDMI czy optykiem? ARC HDMI na optyku nie zauważyłem tego problemu.

mam pytanie, bo widzę, że masz chromecasta, możesz mi powiedzieć czy w aplikacji google home chromcast jest przypisany jako jakie urządzenie ? Pytam, bo chce podpiąć coś co google home odczyta jako głośnik/amplituner czy cokolwiek innego co będę mógł wrzucić w jedną grupę z głośnikami google home  bym mógł puszczać na chromcascie i głośnikach google tą samą muzykę ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć. Podepnę się pod temat - Phillips PUS6561 55'' + Yamaha RX-V483, problem pojawia się w zasadzie tylko przy Disney+ więc obstawiam winę samej aplikacji. Netflix, YT, konsola, tuner TV - wszystko działa sprawnie bez najmniejszego problemu. Każdy sprzęt podłączony bezpośrednio do amplitunera, TV ARC'iem. Przerobiłem wszystkie możliwe opcje w TV, w samej aplikacji na androidzie za dużo zmienić nie można.

Sama apka Disney+ odpala filmy w 4K HDR, dźwięk 5.1 DD - i tu jest loteria. Raz jest ok, raz zrywa. Z tego co mi się wydaje najwięcej jest przy dynamicznych momentach, scenach akcji,
wybuchach itd. Przykładowo na najnowszym Thorze - początkowo zero problemów, ale już około 10-12 minuty kiedy wchodzi akcja pojawiają się problemy.

Natomiast już Disney+ odpalony z konsoli ps4 pro - działa bez najmniejszego problemu, dźwiek DD 5.1, bez zrywania, ale już ograniczony obraz do 1080p bez HDR (ponoć bug samej aplikacji na konsole).

W sieci jest też dość dużo tematów związanych z problemem cięcia, szumów, gubienia audio i innych tego typu problemów z Disney+ na smart TV z androidem albo innymi dedykowanymi systemami. Jeszcze jako edit dodam, że apka na TV, bez odpalonego kina, na samych głośnika TV działa bez zastrzeżeń, nic nie zrywa, dźwięk jest płynny, obraz 4k HDR

Edytowano przez Krasa87
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Abstrakcyjnie śmiem twierdzić że TV ma za słaby procesor i nie wyrabia?

Albo aplikacja Disney+ słabo napisana i nie wyrabia. Ze swoich doświadczeń wnioskuję, ze aplikacje Netfliksa są bardzo dobrze zoptymalizowane. Na słabym sprzęcie wychodza problemy z disney, czy amazonem.

Tak czy inaczej wygląda na problem wydajnościowy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Cześć,

Dalej walczę w temacie. Udało mi się wykonać testy na telewizorze SONY KD 55XH9505 i nie zaobserwowałem na nim tego zjawiska!!! Zestaw testowałem przez około 2 tygodnie.  W związku z czym problem leży po stronie danego telewizora. 

Dodatkowo zakupiłem prawie nowy amplituner Yamaha RX A2080 i na telewizorze, na którym mam problem, a wiec SONY KD 65X9505 dalej na Disney+ występuje zrywanie dźwięku. Sprawę zgłosiłem do sony suport i teraz trwa długa przygoda z firmą CS MIK, która odpowiada za naprawy telewizorów w Polsce.  

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...