Skocz do zawartości

Yamaha Spotify Connect problem


PONCIAK

Recommended Posts

Witam,

Przede wszystkim chciałbym się przywitać jako Nowy na forum - witam wszystkich Szanownych Forumowiczów.

Prośba o pomoc:

Posiadam od kilku dni Yamaha HTR 4072
Mam w domu 2 sieci WiFi: Nr 1 - Neostrada 10 Mb oraz Nr 2 - Inny Dostawca światłowód 300 Mb.
Najpierw moja Yamaha "pracowała" w sieci Neostrada i w tym przypadku bezproblemowo łączyła się ze Spotify (konto darmowe) mojego smartfona.
Przy zmianie na sieć nr 2 (światłowód) - ampli Yamaha łączy się z siecią ale NIESTETY Spotify ze smartfona w żaden sposób NIE CHCE połączyć się z Yamahą (pomimo że w Spotify amplituner jest nadal widoczny jako urządzenie do połączenia i oczywiście Spotify odtwarza muzykę na smartfonie).

W czym tkwi problem ???

Dodam, że NET radio działa bez zarzutu, Spotify ze smartfona łączy się też bez problemu z Yamahą przez bluetooth.

Będę zobowiązany za każdą radę.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, PONCIAK napisał:

i oczywiście Spotify odtwarza muzykę na smartfonie

i niestety tak zostanie dopóki nie wykupisz wersji Premium Spotify , aplikacja Spotify w Yamasze działa na zasadzie Spotify Connect , czyli smartfon jest wyłącznie pilotem, a samym urządzeniem odtwarzającym aplikacja w amplitunerze . I taka funkcje uzyskujesz jedynie w wersji płatnej.

Edytowano przez tomek4446
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marecki napisał:

Połącz ponownie w ten sposób i sprawdź połączenie.

 

14 minut temu, tomek4446 napisał:

i niestety tak zostanie dopóki nie wykupisz wersji Premium Spotify , aplikacja Spotify w Yamasze działa na zasadzie Spotify Connect , czyli smartfon jest wyłącznie pilotem, a samym urządzeniem odtwarzającym aplikacja w amplitunerze . I taka funkcje uzyskujesz jedynie w wersji płatnej.

I problem rozwiązany !😀 ("...przy zmianie na sieć nr 2 (światłowód) - ampli Yamaha łączy się z siecią ale NIESTETY Spotify ze smartfona w żaden sposób NIE CHCE połączyć się z Yamahą...")

Pomogła rzecz najprostsza z możliwych - czyli odłączenie Yamahy z gniazda prądowego na 30 sek. i ponowne włączenie do prądu.

Po tym "zabiegu" już bezproblemowo połączyłem się smartfonem z amplitunerem przez sieć która "nie łączyła" urządzeń ... i mogę cieszyć się muzyką Spotify ze smartfona na ampli Yamaha.

@marecki, @tomek4446 - dziękuję za okazane wsparcie i podpowiedzi - pozdrawiam.

Temat do zamknięcia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, tomek4446 napisał:

Tak jeszcze zapytam , bo może coś się zmieniło w subskrypcji Spotify , jesteś pewien że łączysz się przez wi-fi, a nie bluetooth ?

Tak - na 100% połączenie jest po WiFi .... w modelu Yamahy który kupiłem (kilka dniu temu) mam pakiet Spotify Connect by WiFi dla konta "darmowego".

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam wszystkich.

Dzięki za podpowiedź. Ja przeżywam to już trzeci raz w ciągu czterech lat, tzn. nie mogę z telefonu z androidem połączyć się bezpośrednio (tj. przez WIFI) z AMP Yamaha RX-A880. Co najśmieszniejsze, wszystko pozostałe działa bez zarzutu. A w zasadzie korzystam chyba ze wszystkiego /HDMI, USB, SERWER, BLUETOOTH/ - no z ZOBE 2 nie.

I co... przestawianie wszelkich ustawień, w tym WIFI, odinstalowywanie aplikacji na telefonie itp nie pomaga. Nic. Kompletnie. A dodam, że Spotify z AndroidTV na telewizorze SONY działa cacy, z Nvidia Shield również. Tylko nieszczęsny AMP się wiesza. I nie pomaga przełączanie na kabel / WIFI...

 

NIC, TYLKO OFF Z GNIAZDKA NA 30s i PONIWNY ON YAMACHY - TAKIE PROSTE A ILE NERWÓW MI ZJADŁO.

 

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam, mam podobny problem Yamaha MusicCast vs Spotify. Tym razem głośnik musiccast 20. Takich samych głośników mam w domu 8 szt. Ze wszystkimi 7 łączy się bez problemu a jeden uparcie nie chce.
Jest to na pewno ta sama sieć WiFi, Spotify wersja płatna Premium. Głośnik kilkukrotnie resetowany, aktualizacje oprogramowania zrobione i nic... Pozostałe funkcje na głośniku bez problemu działają.

Co ciekawsze jak najpierw połączę Spotify do innego głośnika i potem sparuję z tym felernym to działa. Sprawdzałem połączenie po WiFi i bezpośrednio po kablu sieciowym też bez różnicy. Był kiedyś taki okres że się łączył ze Spotify ale przestał.

Może ktoś mądry coś do radzi ja soje możliwości wyczerpałem.
Będą niezmiernie wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

W końcu i mnie dopadły te problemy po kilku latach bezstresowego użytkowania  Yamahy CD-N301. Coraz trudniej połączyć się z tym odtwarzaczem pomimo, że na TV jest automatyczne połączenie, w samochodzie też( ale to przez bluetuth). Nic nie pomaga od momentu włączenia opcji Jam coraz trudniej uzyskać połączenie. Radio internetowe normalnie się łączy a Spotify nie. Wszystkie urządzenia są w sieci , Spotify Premium mam od lat... i wszystko działało przez parę lat. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Robert07 napisał:

W końcu i mnie dopadły te problemy po kilku latach bezstresowego użytkowania  Yamahy CD-N301. Coraz trudniej połączyć się z tym odtwarzaczem pomimo, że na TV jest automatyczne połączenie, w samochodzie też( ale to przez bluetuth). Nic nie pomaga od momentu włączenia opcji Jam coraz trudniej uzyskać połączenie. Radio internetowe normalnie się łączy a Spotify nie. Wszystkie urządzenia są w sieci , Spotify Premium mam od lat... i wszystko działało przez parę lat. 

Sprawdzałeś może czy są jakieś aktualizacje do pobrania?

Może wystarczy "odłączyć" ją z sieci i włączyć ponownie.

Ewentualnie możesz ją wysłać do naszych kolegów w serwisie w celu sprawdzenia.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 26.12.2023 o 22:32, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Sprawdzałeś może czy są jakieś aktualizacje do pobrania?

Może wystarczy "odłączyć" ją z sieci i włączyć ponownie.

Ewentualnie możesz ją wysłać do naszych kolegów w serwisie w celu sprawdzenia.

 

Dnia 27.12.2023 o 09:52, Piotr Sonido napisał:

 A reset?

A no właśnie, najprostsza rzecz. Trzeba zresetować router. U mnie odłączanie zasilania prądowego routera nic nie dało, ale restart  spowodował ponowne wyszukanie urządzeń w sieci wewnętrznej i działa jak trzeba. Dziękuję za podpowiedzi. Zamiast zacząć od najprostszych niestety przeszedłem cały proces sprawdzania aktualizacji i połączeń wszystkich urządzeń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Robert07 napisał:

 

A no właśnie, najprostsza rzecz. Trzeba zresetować router. U mnie odłączanie zasilania prądowego routera nic nie dało, ale restart  spowodował ponowne wyszukanie urządzeń w sieci wewnętrznej i działa jak trzeba. Dziękuję za podpowiedzi. Zamiast zacząć od najprostszych niestety przeszedłem cały proces sprawdzania aktualizacji i połączeń wszystkich urządzeń.

Najprostsze rzeczy są często najtrudniejsze :)

Cieszymy się z Tobą, że udało się rozwiązać problem!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2024 o 20:11, Robert07 napisał:

A no właśnie, najprostsza rzecz. Trzeba zresetować router. U mnie odłączanie zasilania prądowego routera nic nie dało, ale restart  spowodował ponowne wyszukanie urządzeń w sieci wewnętrznej i działa jak trzeba. Dziękuję za podpowiedzi. Zamiast zacząć od najprostszych niestety przeszedłem cały proces sprawdzania aktualizacji i połączeń wszystkich urządzeń.

Ciesze się że pomogłem.

Czasami odpowiedź mamy pod ręką.

Ja kiedyś pare dni serwisowałem sam laptopa. Ale nie przyznam się co było :P:P

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...