ToToTomek Napisano 26 września 2020 Udostępnij Napisano 26 września 2020 (edytowany) Witam. Korzystam z tv boxa Mi4k. Dotychczas w netflix przy wyborze filmu przy opisie ścieżki dźwiękowej pojawiał sie opis w jakiej jest ścieżce. Ikonka 5.1. Dodam ze przy podłączeniu x boxa przy filmie pojawia sie dalej ikonka 5.1 lub atmos jesli film jest w takiej ścieżce. Sygnal na amplitunerze przy Mi4k przedstawiany byl jako 5.1 dd+. Od niedawna przy opisie w Mi4k w netflix nic sie nie pojawia. Zadna ikonka. Tym samym po włączeniu filmu amplituner pokazuje sciezke w 2.0. Ktos mial podobne problemy z netflix lub raczej xiomi4k. Ikonka z 5.1 byla przy kazdym filmie. Mi 4k podłączony hdmi z amplitunerem w wejscie BD. Tv starszego typu ale to chyba nie ma znaczenia, poniewaz dotychczas nie bylo zadnego problemu. Podłączając x boxa dziala wszystko idealnie. Dotychczas na xiomi wszystko dzialalo jak trzeba. Film mial ikonke 5.1. Po włączeniu ampli od razu uruchamiał sciezke w 5.1 dd+. Teraz xiomi podaje sygnal na 2 kanały. Mozna to na ampli stucznie robić na dolby Surround ale wiadomo ze jakosciowo to odstaje od oryginalnej pelnokanalowej ścieżki. Napedza to onkyo686. Pozdrawiam Edytowano 26 września 2020 przez ToToTomek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 26 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 września 2020 1 minutę temu, JaZz napisał: Powiedz mi, czy miałeś aktualizacje boxa przed tym jak zaczął problem występować? W ustawieniach nic nie zmieniałeś w amp lub w boxie? Nie zmienialem nic w amp. W ustawieniach boxa też nic nie zmieniałem. Zmieniłem konto na netflix ale z rodzinnego na inne rodzinne. Sądzę więc ze nie miało to wpływu. Z tego co pamiętam to jakaś aktulizacja była w xiomi ale nie używałem dłuższy czas netflix stad nie sprawdziłem jak to wyglądało od razu po aktualizacji. Słyszałęm tez zeby korzystać z xboxa(jakbym tego nie wiedział he;h))...fajnie rozumiem ale xbox ma córka i pozyczam go póki co dla atmos;). Jednak w codziennym uzytkowaniu xiomi mi wystarczal, stad zalezy mi zeby dedykował ścieżki jak dotychczas. W xbox netflix pokazuje ścieżkę (w ilu kanałach jest),w xiomi już nie..... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 26 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 września 2020 1 minutę temu, JaZz napisał: A no bo właśnie tu może być haczyk. Iron piszę w prawdzie o dźwięku hd a nie DD/DTS, ale może coś się zmieniło. @Iron masz jakieś info? Jak nie to googluj Tomku. Zakładam ze 2+2 =4 Wszystko wskazuje na to ze aktualizacją wykosili format wielokanałowy . Ciekaw jestem czy przywrócenie ustawień fabrycznych przywróci taką możliwość;). Dziękuję za podpowiedź Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 26 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 września 2020 2 minuty temu, JaZz napisał: Nie przywróci. Jestem pewny na 90%. Musiałbyś poszukać info czy można zrobić downgrade do poprzedniej wersji. Masakra, coś co działa dobrze potrafią tyko spier.... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 26 września 2020 Udostępnij Napisano 26 września 2020 Niestety wygląda na to, że jeszcze w miarę poprawnie działający MiBox skończył się na "trójce". Późniejsze "S-ki" czy 4k, mają mniejsze, bądź większe problemy z odtwarzaniem dźwięku przestrzennego. Jak nie problem ze ścieżkami HD, to teraz nawet Netflix okrojony z 5.1?! Koniec świata Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 września 2020 Udostępnij Napisano 26 września 2020 Sprawdziłem u siebie i normalnie mi pokazuje 5.1, jak również umożliwia wybranie dźwięku przestrzennego. Mam Mibox 3 4K. Żadna aktualizacja się nie pojawiła(ani system, ani Netflix), a dość dawno go nie uruchamiałem. Może trzeba sprawdzić ustawienia wyjścia audio w Miboxie? Powinno być "auto". Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 26 września 2020 Udostępnij Napisano 26 września 2020 I to jest konkret ze źródła więc warto sprawdzić, w przypadku niepowodzenia nie zaszkodzi przywrócenie ustawień fabrycznych. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 września 2020 Udostępnij Napisano 26 września 2020 5 minut temu, Markcox napisał: ... w przypadku niepowodzenia nie zaszkodzi przywrócenie ustawień fabrycznych. Myślę, ze nie zaszkodzi w razie czego Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 28 września 2020 Udostępnij Napisano 28 września 2020 Jesli to kwestia aktualizacji to nie pomoże. Bo zostanie ta nowa. Ale jesli ustawień to pomoże. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 28 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 września 2020 Dnia 26.09.2020 o 18:25, Iron napisał: Sprawdziłem u siebie i normalnie mi pokazuje 5.1, jak również umożliwia wybranie dźwięku przestrzennego. Mam Mibox 3 4K. Żadna aktualizacja się nie pojawiła(ani system, ani Netflix), a dość dawno go nie uruchamiałem. Może trzeba sprawdzić ustawienia wyjścia audio w Miboxie? Powinno być "auto". dziękuję, wydaje mi się że to sprawdzałem ale zerkne raz jeszcze . Sprawdzę to dzisiaj, Swoj napewno aktualizowałem, w zasadzie to sam sie aktualizował - system. W siecie gdzieś pojawiają sie informacje ze faktycznie wycofali po aktualizacji HD. Będę mądrzejszy wieczorem....Dzięki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 września 2020 Udostępnij Napisano 30 września 2020 Dnia 26.09.2020 o 17:55, Markcox napisał: Niestety wygląda na to, że jeszcze w miarę poprawnie działający MiBox skończył się na "trójce". Późniejsze "S-ki" czy 4k, mają mniejsze, bądź większe problemy z odtwarzaniem dźwięku przestrzennego. Jak nie problem ze ścieżkami HD, to teraz nawet Netflix okrojony z 5.1?! Koniec świata Nawet Mibox3 4K jest już skopany .Po dzisiejszej aktualizacji do Android TV 9 wcięło na amen gęste formaty dźwięku. Potwierdzam brak dźwięku HD, niestety. Najwyższa dostępna jakość to DD+ . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 30 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 września 2020 3 minuty temu, Iron napisał: Nawet Mibox3 4K jest już skopany .Po dzisiejszej aktualizacji do Android TV 9 wcięło na amen gęste formaty dźwięku. Potwierdzam brak dźwięku HD, niestety. Najwyższa dostępna jakość to DD+ . To i tak masz DD+, u mnie póki co nawet tego nie ma.....wczoraj nie dałem rady ale dzisiaj sprawdzę te ustawienia i podzielę się z Wami spostrzeżeniami. Czuje ze bedzie z tego jedna wielka lipa. Moze trzeba bedzie sie przesiasc na nvidia... Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 30 września 2020 Udostępnij Napisano 30 września 2020 Wcześniej na pewno się dało... Aż boję się odpalić teraz swojego Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 30 września 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 września 2020 Panowie za Waszą radą sprawdziłem ustawienia. Jest dobrze. Każdy kto aktualizował radzę wejść w w utawienia urządzenia, dźwięk. Aktualizacja ustawia (przynajmniej u mnie) na 2 kanały. Po przestawieniu na auto wszystko działa jak wcześniej. Od razu przy filmach pojawiła się informacja o scieżce 5.1. Zatem koniec paniki..:) Dorzucam foto. Sorki za wazon ale na szybko tobyło robione;). Pzy okazji moze ktos wie po co jest taskala procentowa w opcji DTS, do czego to służy. Dziękuje za pomoc Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 Dobrze że go nie wybrałem. w Ferdku ATV nadal mam HD Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 1 godzinę temu, S4Home napisał: Dobrze że go nie wybrałem. w Ferdku ATV nadal mam HD On też jest na androidzie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 1 października 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 października 2020 Mam kilka pytań. Zatem nalezy rozumiec ze Xiomi to co moze osiagnac to max DD+, nie ma atmosa to wiem. W DTS tez nie ogarnia?? Uzywajac MI ani razu nie mialem mozliwosci odsluchu w DTS, Po podlaczeniu xboxa jest juz o wiele lepiej. Czy ktoś wie po co jest to ustawienie DTS - do czego to słuzy? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 Ja nie wiem, nigdy nie wnikałem. Dla mnie urządzenie ma tylko "przepuścić" do ampli ścieżkę dźwiękową, bez żadnej własnej ingerencji. U mnie do tej pory bez problemu odtwarzał wszystko, zarówno DD, jak i DTS - w obu przypadkach oczywiście mowa o ścieżkach HD Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 1 października 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 października 2020 11 minut temu, Markcox napisał: Ja nie wiem, nigdy nie wnikałem. Dla mnie urządzenie ma tylko "przepuścić" do ampli ścieżkę dźwiękową, bez żadnej własnej ingerencji. U mnie do tej pory bez problemu odtwarzał wszystko, zarówno DD, jak i DTS - w obu przypadkach oczywiście mowa o ścieżkach HD Rzumiem, w DTS miałeś filmy w streamingu np NETFLIX? Jakie było źródło, jaki serwis? Przetestowałbym u siebie Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 pisząc o ścieżkach w HD, miałem na myśli pliki, nie streaming Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 1 października 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 października 2020 Przed chwilą, Markcox napisał: pisząc o ścieżkach w HD, miałem na myśli pliki, nie streaming ok zatem rozumiem ze posiadasz Xiomi. Jak zatem odtwrzasz piki w DTS wykorzystujacdo tego MI?Jaką aplikacją ?Przyznaje ze niedokońca rozumiem funkjonowanie Kodi itp....Podłączając dysk pod Mi odtwrzając np w Kodi pliki sa i tak max w DD+ lub w dwoch kanałach, kiedy w opisie scieżki czy pliku napewno był wpis ze jest w DTS, DTS X Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 to ja nie mam tego problemu. Również korzystam z Kodi i dysku zewnętrznego. Jeżeli plik jest w DTS HD MA, czy w DD True HD, to tak go Kodi widzi i tak jest przetwarzany przez ampli Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 (edytowany) 47 minut temu, ToToTomek napisał: Mam kilka pytań. Zatem nalezy rozumiec ze Xiomi to co moze osiagnac to max DD+, nie ma atmosa to wiem. W DTS tez nie ogarnia?? Uzywajac MI ani razu nie mialem mozliwosci odsluchu w DTS, Po podlaczeniu xboxa jest juz o wiele lepiej. Czy ktoś wie po co jest to ustawienie DTS - do czego to słuzy? Atmos jest, z neflixa (oparty na DD+). To znaczy nie bezpośrednio z aplikacji a poprzez wtyczkę Kodi. A co do DTS to na Netflixie nie ma ścieżek dźwiękowych w tym formacie(a przynajmniej ja się nie spotkałem z takimi). Jednak po ostatniej aktualizacji ten playerek wypuszcza tylko podstawowy DTS i DD/DD+ (np. z pliki z dysku ). Wcześniej bez problemu można było podać na HDMI sygnał DTS MA lub Hi Res, albo Dolby TrueHD. I właśnie ta funkcjonalność została bezlitośnie wycięta po aktualizacji. W przypadku ścieżki dzwiękowej DTS HD sygnał jest degradowany do "core" ( https://audio.com.pl/vademecum/slownik/19749-dts-hd ), a przypadku Dolby TrueHD jest konwertowany do PCM, niestety. 47 minut temu, ToToTomek napisał: Edytowano 1 października 2020 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ToToTomek Napisano 1 października 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 października 2020 Przed chwilą, Markcox napisał: to ja nie mam tego problemu. Również korzystam z Kodi i dysku zewnętrznego. Jeżeli plik jest w DTS HD MA, czy w DD True HD, to tak go Kodi widzi i tak jest przetwarzany przez ampli ok rozumiem, czyli musiałbym załatwic jakiś plik w tej ścieżce. Wg tego co piszesz widocznie plik faktycznie nie był w scieżce DTS- skoro podpinasz dysk i odtwrzasz bez problemu. Przetestuję inne pliki Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 1 października 2020 Udostępnij Napisano 1 października 2020 Ale jak pisze kolega Iron powyżej, po ostatniej aktualizacji Mi został wykastrowany z tej funkcjonalności. U siebie nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić. Jeżeli faktycznie tak będzie, to będzie dobry moment, żeby wreszcie pokusić się o zakup Shielda Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.