Arek_B Napisano 8 marca 2021 Udostępnij Napisano 8 marca 2021 Mam pytanie, czy amplituner pokaże mi w jakim formacie nadawany jest dźwięk w danym programie? Bo jeśli dobrze rozumiem, powinienem dostosować format dźwięku w amplitunerze do tego, co jest w oryginale. No i stąd pytanie, jak mam to sprawdzić? Nie wszystkie kanały filmowe podają informacje np. Dolby 5.1. Po prostu wybieram ścieżkę audio angielską, ale chciałbym wiedzieć w czym to jest. Nie powiem, różnice bywają spore w dźwięku. I wtedy nie wiem, czy wybrałem zły tryb czy co? Pozdrawiam, Arek Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chodnik Napisano 8 marca 2021 Udostępnij Napisano 8 marca 2021 Pewnie to zależy od sprzętu. Ja mam (od 2 dni) Denon i on pokazuje, napis Dolby Atmos albo Dolby DD, albo Stereo. Pierwsza rzecz, to wybieram tryb Pure -> Auto, żeby nie było żadnych dodatkowych efektów. Druga rzecz, to na dekoderze, u mnie to jest kablówka, trzeba ustawić rodzaj wyjścia dźwięku. Na pewno musi być inny niż PCM. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 9 marca 2021 Udostępnij Napisano 9 marca 2021 Domyślnie masz zapewne na każdym kanale 2.0 Jak wejdziesz w opcje TV tudzież dekodera TV jesli posiadasz to tam psize na jaką ścieżkę możesz zmienić . I wtedy ampli się przełączy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Critt Napisano 9 marca 2021 Udostępnij Napisano 9 marca 2021 Też mam od kilku dni Denona I tam po wybraniu Info pokazuje jakie jest źródło dźwięku, ile kanałów a obok pokazuje jaki jest tryb ustawiony w amplitunerze i które głośniki są używane. Trybu Pure jeszcze nie rozgryzłem, jak go włączam to dźwięk jest takiej słabej jakości, pewnie coś trzeba ustawić bo treble i basy są nie aktywne, nie można wtedy regulować barwy dźwięku. Z tego co zdążyłem sprawdzić to pliki Flac 16 bit z usb brzmią super, audiofilem nie jestem ale gumowego ucha też nie mam😁. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_B Napisano 9 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 marca 2021 W opcjach dekodera jest w dźwięku opcja: Dolby - wł. Czyli jest włączony. Gdy podczas odtwarzania nacisnę przycisk "info" na pilocie (Marantz 6015) widzę: Source - UPC TV Box Sound - Dolby Audio - Dolby Surround Signal - PCM Potem napis Signal Input i pod spodem mapka, na której zaznaczone są głośniki tylko frontowe, lewy i prawy, a z prawej "Active speakers" i zaznaczone fronty, centralny i sub. Bo takie na razie mam, można powiedzieć 3.1. No to co to oznacza? Że źródło jest w Dolby Audio? Nie znalazłem w dekoderze ustawień typu PCM. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_B Napisano 9 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 marca 2021 Ok, zmieniłem źródło na BD i wsadziłem Avengers. Po wybraniu tryby 7.1 informacja na Info była inna. Póź niej stare DVD i wybór 5.1 - też inne dane na wejściu. Czyli konkluzja jest taka, że z UPC tyłka nie urywa. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chodnik Napisano 9 marca 2021 Udostępnij Napisano 9 marca 2021 Zobacz, czy mają w ofercie inne dekodery, może to kwestia sprzętu. Technika idzie na przód, dekodery też się zmieniają. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_B Napisano 10 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 marca 2021 Mam chyba najnowszy, taki mały, można go powiesić z tyłu tv. 4k. Nic nowszego UPC obecnie nie ma. Sound - to ustawienie ampli, Signal - to format dźwięku... Czyli stereo tylko, ja kdobrze rozumiem? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chodnik Napisano 10 marca 2021 Udostępnij Napisano 10 marca 2021 (edytowany) Zakładając, że trafiłem w dekoder, który masz, to jest tam takie ustawienie: https://pytania.upc.pl/?q=fact_1009593 Patrzyłeś na to jak masz? //EDIT: Teraz patrzę, że wcześniej pisałeś, że masz to ustawione, więc cofam pytanie. To jeszcze kwestia połączeń może być ewentualnie do sprawdzenia, może tu coś. Edytowano 10 marca 2021 przez chodnik Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 10 marca 2021 Udostępnij Napisano 10 marca 2021 tylko, że poza samymi ustawieniami dekodera, musi być jeszcze źródło z dźwiękiem 5.1, a tu kanałów TV z takim dobrodziejstwem, na palcach jednej ręki (no może dwóch) można policzyć Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_B Napisano 10 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 marca 2021 No właśnie. Mam problem, żeby np. sprawdzić, jak to jest w netflix czy hbo go. Bo jak puszczam materiał przez aplikacje w tv, to manu amplitunera się nie wyświetla, więc nie widzę, jakie jest źródło sygnału. Swoją drogą, tak powinno być że przy aplikacjach z tv menu jest niewidoczne? czy coś powinienem zmienić w ustawieniach? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markcox Napisano 10 marca 2021 Udostępnij Napisano 10 marca 2021 HBO GO też nie posiada 5.1 Ale w Netflix powinieneś mieć możliwość wyboru ścieżki, w tym 5.1. na wyświetlaczu w ampli powinien Ci pokazywać aktualnie graną. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Critt Napisano 11 marca 2021 Udostępnij Napisano 11 marca 2021 Mam tak samo. W netfliksie mogę wybrać ścieżkę dźwiękową ale podczas oglądania czegokolwiek z netflixa menu amplitunera jest nieaktywne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 marca 2021 Udostępnij Napisano 11 marca 2021 11 minut temu, Critt napisał: Mam tak samo. W netfliksie mogę wybrać ścieżkę dźwiękową ale podczas oglądania czegokolwiek z netflixa menu amplitunera jest nieaktywne. A z czego oglądasz Netflixa? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Critt Napisano 11 marca 2021 Udostępnij Napisano 11 marca 2021 Z TV. TV podłączone z amplitunerem przez HDMI arc. Mam jeszcze xboxa one s, leży nieużywany w szufladzie. Zastanawiam się czy go nie podpiąć pod amplituner I na nim odpalić Netflix. Nie wiem czy to wpłynie w jakikolwiek sposób na poprawę dźwięku. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek_B Napisano 11 marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 marca 2021 Może spróbuję netflixa przez BD, może wtedy będę widział menu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 marca 2021 Udostępnij Napisano 11 marca 2021 (edytowany) 1 godzinę temu, Critt napisał: Z TV. TV podłączone z amplitunerem przez HDMI arc. Mam jeszcze xboxa one s, leży nieużywany w szufladzie. Zastanawiam się czy go nie podpiąć pod amplituner I na nim odpalić Netflix. Nie wiem czy to wpłynie w jakikolwiek sposób na poprawę dźwięku. W przypadku Denona, przycisk "status" na urządzeniu pokazuje na wyświeltlaczu kolejno sygnał, częstotliwość, format i wejście. Również w aplikacji Denona można to sprawdzić. No i wreszcie przez przeglądarkę w kategorii 'ogólne" -> "informacje". Choć to z drugiej strony dziwne, że nie można pilotem wywołać tych informacji na wyświetlaczu. A co do Netlixa na Xbox to nie jestem pewien czy na nim uzyskasz Atmosa (np. na mibox 3 4K jest dostępny co najwyżej sygnał 5.1 , można to obejść przez Kodi). Kolejna rzecz to dość skomplikowany sposób ustawiania dźwięku wyjściowego z konsoli. Edytowano 11 marca 2021 przez Iron Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.