Skocz do zawartości

Kino domowe 5.1 do sypialni (14m^2)


Netrunner

Recommended Posts

Cześć, jestem obecnie na etapie projektowania mieszkania i jako że jestem amatorem w temacie systemu audio to chciałbym poprosić o pomoc w wyborze optymalnego rozmieszczenia kina domowego oraz konkretnych głośników, amplitunera i subwoofera. 

Jeśli chodzi o budżet to chciałbym się raczej zmieścić w 10 000 zł. Z zakupem mogę się wstrzymać do sierpnia w związku z tym, że remont powinien już wtedy zmierzać ku końcowi, więc mam nadzieję że sytuacja z niedoborem amplitunerów się do tego czasu względnie znormalizuje 🙂

Zestaw planuję wykorzystywać praktycznie wyłącznie do oglądania filmów / seriali.

Pokój w którym zaplanowałem rozmieszczenie sprzętu to sypialnia o powierzchni niecałych 14m^2 (wysokość pomieszczenia: 2,75m) - rozkład:

sypialnia.thumb.jpg.3ca6f176b6131dedd1c9889be2c0e816.jpg

Ze względu na to że filmy będą oglądane z bliskiej odległości to głośnik centralny planowałem powiesić na ścianie nad telewizorem pod kątem, żeby skierować go w stronę łóżka. Zastanawiałem się również nad tym żeby przednie głośniki również zawiesić na ścianie pochylone do przodu, wysoko po obu stronach telewizora ze względu na wąskie przejście pomiędzy telewizorem a łóżkiem (ok. 60 cm), żeby się o nie nie obijać, ale nie jestem pewien czy to w ogóle ma sens z punktu widzenia efektu dźwięku przestrzennego (poniżej rysunek poglądowy).

front.jpg.0d94ae783efb20733e63dc3684175e3e.jpg

Zastanawiam się również jak szeroko i jak wysoko powinny być w takim wypadku rozmieszczone głośniki "tylne"?

Edytowano przez Netrunner
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakiej wysokości masz mozliwość?

Jakiego typu to będzie sprzęt?

KEF T105 czyli takie płaskie bardziej designerskie

czy bliżej Ci do klasycznych monitorów. Bo te jesli chciałbyś wieszać z przodu to raczej na jakiś półeczkach? Uchwytach?

Skąd jesteś? Możesz do nas podjechać na odsłuch?

Piotr

 

Link do komentarza