Patryk Wiaderek Napisano 24 maja 2021 Udostępnij Napisano 24 maja 2021 Ręcę już mi opadły po pół roku walki z błędem HDCP. Posiadam: - Marantz SR5015 - TV Sony 85XH9505 - dekoder Ultrabox 4K od C+ - dekoder 4K Toya - kable HDMI 4K/8K od Purelinka - wszystkie sprzęty z najnowszymi softami Problem zawsze pojawia się w jednym przypadku, jak oglądam TV z dekodera Ultrabox, potem przełączam się na Smart TV np. Player czy Netflix i potem wracam do dekodera Ultrabox - error HDCP. Odpięcie zasilania z dekodera i ponowne zasilenie dekodera rozwiązuje problem aż do kolejnego przełączenia na źródło TV Audio, ale ile można latać i wyciągać wtyczkę. Ten sam problem NIGDY nie wystąpił na dekoderze TV Toya. Ten sam problem NIGDY nie wystąpił też na bezpośrednim połączeniu dekodera z TV. Mało tego kiedy error HDCP pojawił się na ekranie, podmieniłem kable HDMI w dekoderze i wpiąłem mu kabel bezpośredni od TV i też problem znika, nawet bez restartu zasilania dekodera. Na moje słabe oko ewidentnie wina leży w komunikacji dekodera Ultrabox 4K z ampli Marantz. Podpowiecie coś? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 24 maja 2021 Udostępnij Napisano 24 maja 2021 (edytowany) No ewidentnie sprzęty ,, się gryzą''. Jakby w pewnym momencie Ultrabox nie widział odbiornika z kluczami HDCP i włączał zabezpieczenie. Może na drodze Ultrabox-Marantz dać mu coś generuje własne klucze HDCP. https://pl.aliexpress.com/item/1005001695077687.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.24a177c0p38Cyq&algo_pvid=6cb49e95-c031-4e24-a5fe-0895edcc1ac5&algo_expid=6cb49e95-c031-4e24-a5fe-0895edcc1ac5-13&btsid=0b0a187916218918038975622e0d8c&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Wiem, że to trochę bez sensu bo do niczego to się tam nie przyda a prąd będzie brać , ale powinno pojawianie się błędu niwelować. Edytowano 24 maja 2021 przez HQ150 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 Dokładnie. Jak urządzenia się gryzą to niewiele z tym zrobisz. Też radził bym spróbować taki splitter. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 Niestety u mnie też są problemy z tym dekoderem + tv Sony KD-65XH8196 + Onkyo rz 830,na początku myślałem że wina leży między tv,a Onkyo,ale po paru kombinacjach z podłączeniem sprzętów, okazało się że całym winowajcą jest dekoder ultrabox 4k,u mnie wystarczy na krótką chwilę wypiąć kabel hdmi łączący dekoder i na jakiś czas wszystko wraca do normy. Wcześniej miałem ADB ITI-5720S TURBOBOX+ i większych problemów nie było. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Wiaderek Napisano 25 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 maja 2021 @S4Home, @HQ150 Polecicie taki splitter gdzieś z PL? Aliexpress to ostateczność Tutaj problem występuje ewidentnie w momencie zmiany źródła w ampli na inne niż dekoder. Wtedy jakby dekoder głupiał i tracił połączenie HDCP. Jeśli oglądam tylko TV z dekodera to działa wszystko dobrze nawet przez tydzień. Jak tylko zmienię źródło i wrócę do dekodera to jest problem. Wydaje się jakby Marantz nie był przystosowany do pracy z tego typu dekoderem, bo mam dwa dekodery(na drugim nie ma problemu), i jak oba podłącze bezpośrednio do TV i zmieniam porty HDMI w TV to też nie ma problemu z Ultraboxem. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 2 godziny temu, maverick2005 napisał: mnie wystarczy na krótką chwilę wypiąć kabel hdmi łączący dekoder i na jakiś czas wszystko wraca do normy. Ostrożnie z takimi akcjami. Wpinanie i wypinanie kabla HDMI robimy tylko przy wyłączonych urządzeniach! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maverick2005 Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 (edytowany) 8 minut temu, HQ150 napisał: Wpinanie i wypinanie kabla HDMI robimy tylko przy wyłączonych urządzeniach! Dokładnie w 100% się z Tobą zgadzam i tak właśnie robię z urządzeniami z których wypinam kabel HDMI. Edytowano 25 maja 2021 przez maverick2005 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 7 godzin temu, Patryk Wiaderek napisał: @S4Home, @HQ150 Polecicie taki splitter gdzieś z PL? Aliexpress to ostateczność Nie polecę żadnego bo nie używam. Ale na allegro masz pełen wybór. Kup jakiś z darmową wysyłką i jak problemu nie usunie to przecież darmowo go oddasz. Żadne ryzyko. Korzystaj ze swoich praw. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk Wiaderek Napisano 25 maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 maja 2021 20 minut temu, HQ150 napisał: Nie polecę żadnego bo nie używam. Ale na allegro masz pełen wybór. Kup jakiś z darmową wysyłką i jak problemu nie usunie to przecież darmowo go oddasz. Żadne ryzyko. Korzystaj ze swoich praw. Fachowo to urządzenie nazywa się Splitter? W zasadzie nie potrzebuje niczego do rozdzielenia sygnału, tylko czegoś co usunie problem z HDCP. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HQ150 Napisano 25 maja 2021 Udostępnij Napisano 25 maja 2021 Tak, to splitter. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 Także nie używam, więc nie wskaże konkretnego modelu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkk Napisano 26 maja 2021 Udostępnij Napisano 26 maja 2021 Raczej bym szukał pod konwerter a nie splitter https://allegro.pl/listing?string=konwerter hdcp&bmatch=cl-e2101-d3859-c3683-ele-1-4-0429 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.