bora902 Napisano 9 listopada Udostępnij Napisano 9 listopada 1 godzinę temu, 77Mariusz77 napisał: Ampli zawieziony do sklepu , mają sprawdzić czy wszystko z nim dobrze i podłączyć u siebie. Kolega ma mieć odsłuch w sklepie swojego amplitunera przed odbiorem i będzie wiadomo co było przyczyną. Czy wada jakaś czy brak podstawowej wiedzy jak sobie z nim poradzić. Dam znaćj ak to się zakończy bo może komuś pomorze a ja sam jestem ciekaw. bardzo dobry pomysl nie podales nam tylko ktory sklep zapewnil serwis after sales dla klienta ? 13 godzin temu, tomek72 napisał: Koledzy, już zaczyna się wysyłanie amplitunera na serwis/gwarancję, a nawet nie wiemy w jak wielkim gra pomieszczeniu i czy jest dobrze skonfigurowane. Należy natomiast pamiętać że odesłanie sprawnego amplitunera na gwarancję może spowodować obciążenie kosztami przeglądu użytkownika, jeżeli okaże się że z ampli wszystko jest OK. prosze tu nie straszyc potencjalnych klientow ze zly serwis w okresie gwarancyjnym obciazy klientow karna oplata za nadeslanie sprawnego sprzetu 😂 zadna kalibracja nie pomoze gdy sa problemy techniczne w instalacji lub jednostce sterujacej Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 9 listopada Udostępnij Napisano 9 listopada 3 godziny temu, bora902 napisał: prosze tu nie straszyc potencjalnych klientow ze zly serwis w okresie gwarancyjnym obciazy klientow karna oplata za nadeslanie sprawnego sprzetu 😂 czytałeś warunki gwarancji? Sprawdź punkt 10, 10.1 i 10.2 w gwarancji polskiego dystrybutora nikogo nie straszę, napisałem tylko, że gwarant może (nie musi) obciążyć klienta (kosztami przesyłek, diagnostyki, testowania) w przypadku nieuzasadnionej reklamacji sprawnego sprzętu Ciekaw jestem co powiesz jeżeli okaże się, że ten amplituner jest w 100% sprawny 3 godziny temu, bora902 napisał: zadna kalibracja nie pomoze gdy sa problemy techniczne w instalacji lub jednostce sterujacej zgadzam się, tylko nie wiemy czy to Onkyo nie grało w "stodole" 70m² co przy 2,6m wysokości daje 182m³, do tego z fatalną akustyką, w takich warunkach może brakować mocy i w tym wypadku też kalibracja nie pomoże - po prostu nie zagra dobrze. Poniżej przykład - czy to znaczy że Yamaha jest zepsuta? mar_vs_yama.webm Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
77Mariusz77 Napisano 9 listopada Udostępnij Napisano 9 listopada Nie panikuj Tomek Ampli wrócił do sklepu na sprawdzenie w niewielkim mieście, zawieziony osobiście do normalnych ludzi nie jakiś importerów, dystrybutorów. Wysoce prawdopodobne, że okaże się sprawny . W pokoju na poddaszu stał 20+ m2 średniej wielkości pomieszczenie można by powiedzieć Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 9 listopada Udostępnij Napisano 9 listopada 2 godziny temu, tomek72 napisał: czytałeś warunki gwarancji? Sprawdź punkt 10, 10.1 i 10.2 w gwarancji polskiego dystrybutora nikogo nie straszę, napisałem tylko, że gwarant może (nie musi) obciążyć klienta (kosztami przesyłek, diagnostyki, testowania) w przypadku nieuzasadnionej reklamacji sprawnego sprzętu nie czytalem bo jako klient w innym kraju unijnym obowiazuja mnie warunki i prawo do gwarancji zgodne ze standardem EU zagranica zazwyczaj dostajesz nowa sztuke w zamian uszkodzonej lub zwrot pieniedzy na karte ktora placiles za towar mozna tez dostac kredyt i skorzystac z niego przy zakupie innego towaru w tym samym sklepie nikt nie nalicza kar czy oplat jesli nie jestes zadowolony ze swojego urzadzenia podczas gwarancji ! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 10 listopada Udostępnij Napisano 10 listopada @77Mariusz77 tak w lokalnym sklepie z pewnością będzie to sprawdzenie gratis, bo zrobi to sprzedawca, nie panikuję 🙂. Może gdy się okaże że amplituner jest OK poprosić o usługę podłączenia i konfiguracji sprzedającego skoro kolega nie do końca wie jak to zrobić. W ~20m² nie powinno RZ50 brakować mocy - tu faktycznie coś jest nie tak, ale była mowa wcześniej o źródle może tam tkwi przyczyna - jest wiele czynników których nie znamy do końca. @bora902 w Polsce procedura którą opisałeś nazywa się rękojmia 🙂 - czyli odpowiedzialność sprzedającego Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no_i_fajnie Napisano 10 listopada Udostępnij Napisano 10 listopada 4 minuty temu, tomek72 napisał: w Polsce procedura którą opisałeś nazywa się rękojmia 🙂 - czyli odpowiedzialność sprzedającego Na razie, to gadacie o (mam wrazenie) sprawnym sprzecie. 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 10 listopada Udostępnij Napisano 10 listopada Nie analizowalem w jaki sposob mniejsze sklepy hifi zagranica realizuja gwarancje na towar ktory sprzedaja swoim klientom Podejrzewam ze w zaleznosci od marki sprzetu jest rozna procedura usuwania usterki Czytalem ze amerykanskie sklepy sprzedajace onkyo rz50 w USA "naprawiaja" metoda wymiany calych modulow amplitunera tj. klient wysyla do sklepu rz50 ,sklep zglasza do dystrybutora awarie ,na adres sklepu przychodzi modul ktory sklep wstawia i klient moze odebrac swoj amplituner w sklepie badz poprzez wysylke, procedura w duzym miescie jak NYC trwa 14-17 dni a na prowincji nawet do 2msc. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
no_i_fajnie Napisano 10 listopada Udostępnij Napisano 10 listopada 31 minut temu, bora902 napisał: Czytalem ze amerykanskie sklepy sprzedajace onkyo rz50 w USA "naprawiaja" metoda wymiany calych modulow amplitunera tj. klient wysyla do sklepu rz50 ,sklep zglasza do dystrybutora awarie ,na adres sklepu przychodzi modul ktory sklep wstawia i klient moze odebrac swoj amplituner w sklepie badz poprzez wysylke, procedura w duzym miescie jak NYC trwa 14-17 dni a na prowincji nawet do 2msc. No pewnie. Kazdy sklep ma przeciez kumatego serwisanta, ktory ogarnia takie rzeczy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 10 listopada Udostępnij Napisano 10 listopada Ja bym z tym serwisem nie panikował. Ale z drugiej strony spotkałem się z odmowa serwisu. I pisałem to nie raz. Serwis może, ma warunki do tego aby sprawdzić czy na przykład amplituner nie był przegrzewany. I jeśli , a jest czesto, podane w instrukcji aby zapewnić mu wentylację to wkladanie do szafki jest proszeniem sie o klopoty samemu. 1 godzinę temu, bora902 napisał: Nie analizowalem w jaki sposob mniejsze sklepy hifi zagranica realizuja gwarancje na towar ktory sprzedaja swoim klientom Podejrzewam ze w zaleznosci od marki sprzetu jest rozna procedura usuwania usterki Czytalem ze amerykanskie sklepy sprzedajace onkyo rz50 w USA "naprawiaja" metoda wymiany calych modulow amplitunera tj. klient wysyla do sklepu rz50 ,sklep zglasza do dystrybutora awarie ,na adres sklepu przychodzi modul ktory sklep wstawia i klient moze odebrac swoj amplituner w sklepie badz poprzez wysylke, procedura w duzym miescie jak NYC trwa 14-17 dni a na prowincji nawet do 2msc. Rozsądnie. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano Czwartek o 19:59 Udostępnij Napisano Czwartek o 19:59 Dziś robiłem aktualizację oprogramowania do wersji R136-0815-1282-0033 (z 28 października 2024 - pewnie związana z uruchomieniem dla RZ50 DLBC oraz kilka innych poprawek), po aktualizacji w menu głośników w podmenu poziomów i odległości "zniknęły" wartości przy Height2 (tylnych sufitowych akurat u mnie). W menu konfiguracji nadal wyświetlała sie prawidłowa konfiguracja 7.1.4. Czy ktoś miał też taką przypadłość? Co prawda nie wyłączałem i nie włączałem ponownie amplitunera po aktualizacji. Na chwilę obecną po ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano Piątek o 07:58 Udostępnij Napisano Piątek o 07:58 11 godzin temu, tomek72 napisał: Dziś robiłem aktualizację oprogramowania do wersji R136-0815-1282-0033 (z 28 października 2024 - pewnie związana z uruchomieniem dla RZ50 DLBC oraz kilka innych poprawek), jak sie objawia punkt 5 aktualizacji? roznica dzwieku na tym samym poziomie volume? amplituner sie nagrzewa mocniej / slabiej ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad Grzybowski Napisano Piątek o 13:01 Udostępnij Napisano Piątek o 13:01 4 godziny temu, bora902 napisał: jak sie objawia punkt 5 aktualizacji? roznica dzwieku na tym samym poziomie volume? amplituner sie nagrzewa mocniej / slabiej ? Użytkuję RZ50 jakieś 2tyg. od tej aktualizacji. Przyznam, że w trakcie jej robienia czytałem co zawiera i bezpośrednio po zakończeniu efekt "placebo" zadziałał na pewno. Wydawać się mogło, że jest głośniej/dynamiczniej. Z czasem "placebo" przestało działać. Sprzęt nagrzewa się tak samo. Tyle stwierdziłem 🙂 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek23 Napisano Piątek o 16:16 Udostępnij Napisano Piątek o 16:16 7. Support Tidal MAX Możecie to potwierdzić ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek23 Napisano Piątek o 19:31 Udostępnij Napisano Piątek o 19:31 23 godziny temu, tomek72 napisał: Dziś robiłem aktualizację oprogramowania do wersji R136-0815-1282-0033 Wgrałem przed chwilą przez NET , wszystkie ustawienia i kalibracja Dirac została . Wydaje się ze wszystko ok . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano Sobota o 07:30 Udostępnij Napisano Sobota o 07:30 No to u mnie nie wiem co się stało (wgrywałem przez USB ale to chyba bez znaczenia), ważne że po kalibracji jest OK. 23 godziny temu, bora902 napisał: jak sie objawia punkt 5 aktualizacji? roznica dzwieku na tym samym poziomie volume? amplituner sie nagrzewa mocniej / slabiej ? nie zauważyłem zmian na poziomie głośności, co do nagrzewania - trudno powiedzieć, wcześniej jakoś specjalnie się nie grzał, wczoraj pracował normalnie tj. była oglądana telewizja, zobaczę po jakimś filmie z głośnością blisko referencyjnej, ale u mnie i tak fronty napędza końcówka z Audiolab-a więc jest mu trochę lżej 🙂. 15 godzin temu, jozek23 napisał: 7. Support Tidal MAX Możecie to potwierdzić ? nie korzystam z Tidal-a, nie pomogę Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek23 Napisano Sobota o 12:45 Udostępnij Napisano Sobota o 12:45 5 godzin temu, tomek72 napisał: nie korzystam z Tidal-a, nie pomogę Myślałem że może pójdzie na MAX czyli 24 bity 192 kHz 😀 . Jednak nie . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano Sobota o 14:16 Udostępnij Napisano Sobota o 14:16 Dnia 15.11.2024 o 14:01, Konrad Grzybowski napisał: . Wydawać się mogło, że jest głośniej/dynamiczniej. Z czasem "placebo" przestało działać. Sprzęt nagrzewa się tak samo. Tyle stwierdziłem 🙂 Dobrze sie wiec tobie wydawalo Tak wlasnie powinno byc po tej aktualizacji 6 godzin temu, tomek72 napisał: ale u mnie i tak fronty napędza końcówka z Audiolab-a więc jest mu trochę lżej 🙂. dlatego tu moze nie byc widoczny efekt Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Sonido Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu Dnia 14.11.2024 o 20:59, tomek72 napisał: Co prawda nie wyłączałem i nie włączałem ponownie amplitunera po aktualizacji. A on nie robi tego sam? Dnia 16.11.2024 o 13:45, jozek23 napisał: Myślałem że może pójdzie na MAX czyli 24 bity 192 kHz 😀 . Jednak nie . tylko po co ?:) To amplituner kina. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 5 godzin temu Udostępnij Napisano 5 godzin temu zachecony postami nie sprawdzilem co pisza na temat firmware zagraniczni userzy i to byl blad 😑 zrobilem aktualizacje grzmota i jestem bardzo zly... ---- najpierw sluchalem 2 godziny muzyki by sprawdzic i osluchac sie z barwa dzwieku a potem w niedzielny poranek pociagnalem po kablu LAN ten firmware : -od razu po wlaczeniu aktualizacji odpala sie wiatrak czyli trzeba by wczesniej wyciagnac odkurzaczem kurz i syf przez otwory wentylacyjne czego nie zrobilem 😐 sama akualizacja trwala ok 8 minut i po niej pojawil sie napis completed z wykrzyknikiem ! _____ co zauwazylem: roznica barwy dzwieku z analitycznej na bardziej muzyczna w stylu "tanszych modeli " konkurencji czyli barwa ocieplona przestaly "strzelac" i byc slyszalne przekazniki podczas odtwarzania muzyki na volume 20-24 zaczely strzelac zwrotnice w kolumnach przy przelaczaniu zrodla dzwieku wyjecie kabla z pradu po aktualizacji nic nie dalo _______ wjechal hard reset ktory wyeliminowal strzaly zwrotnic 😡 wjechala kalibracja AccuEQ po ktorej nic nie osiagnalem ... dzwiek jest cichszy i bardziej muzyczny pozbawiony szumow ,niestety nie przypomina tego ktory mialem i narzekalem ze mocy mu brakuje 😂 wieczorem bede robil dirac ale chyba nic mu juz nie pomoze a ten firmware jak dla mnie jest porazka Migrowalem z firmware R126 do R136 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek72 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 8 godzin temu, Piotr Sonido napisał: A on nie robi tego sam? Tak robi, ale być może trzeba było raz jeszcze zrobić restart, w każdym razie po kalibracji wróciło wszystko do normy. 2 godziny temu, bora902 napisał: roznica barwy dzwieku z analitycznej na bardziej muzyczna w stylu "tanszych modeli " konkurencji czyli barwa ocieplona nie stwierdziłem u siebie żeby barwa uległa zmianie (muzyki słucham w trybie Direct/Pure Direct), analityczność jeśli chodzi o odtwarzanie muzyki (korzystam z zewnętrznego źródła Apple Music) też nie uległa zmianie, nie słyszę też jakiegoś ocieplenia, ale może firmware aplikacji natywnych coś się zmienił - tego nie sprawdzałem, 2 godziny temu, bora902 napisał: przestaly "strzelac" i byc slyszalne przekazniki podczas odtwarzania muzyki na volume 20-24 tu faktycznie coś chyba poprawili, ciszej słychać te charakterystyczne dla Onkyo przełączanie przy zmianie głośności u mnie występuje przy -22dB (podczas zgłaśniania) i -29dB przy ściszaniu (skala w trybie relatywnym), ponadto chyba zniknęło charakterystyczne "cyknięcie" po około 30 minutach pracy od włączenia nawet przy niskich poziomach, które ponoć włączało coś w stylu trybu eco, 2 godziny temu, bora902 napisał: zaczely strzelac zwrotnice w kolumnach przy przelaczaniu zrodla dzwieku to u mnie nie wystąpiło 2 godziny temu, bora902 napisał: dzwiek jest cichszy i bardziej muzyczny pozbawiony szumow ,niestety nie przypomina tego ktory mialem i narzekalem ze mocy mu brakuje 😂 nie zauważyłem, żeby było ciszej niż wcześniej, nie wiem też co rozumieć przez "bardziej muzyczny pozbawiony szumów", miałeś wcześniej szumy? Ja zmieniałem z R127 do R136, ale R127 wniosło tylko "Drobne poprawki błędów i ulepszenia stabilności", (wgrałem zaraz po zakupie amplitunera). Akurat wczoraj i w sobotę słuchałem "trochę" muzyki i nie słyszę tych zjawisk o których piszesz. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bora902 Napisano 2 godziny temu Udostępnij Napisano 2 godziny temu 9 minut temu, tomek72 napisał: nie zauważyłem, żeby było ciszej niż wcześniej, nie wiem też co rozumieć przez "bardziej muzyczny pozbawiony szumów", miałeś wcześniej szumy? mialem "szumy" - tj. byl bardziej czuly po podaniu dzwieku z np. CD a teraz jest "podbarwiony i podkrecony" ze ta czulosc przekazu znikla i nie jest slyszalna jak kiedys pisalem caly czas o trybie pracy direct w stereo Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.