Skocz do zawartości

Tannoy Revolution XT 6F czy Fyne Audio F501SP ?


hlary

Recommended Posts

Dnia 4.11.2021 o 10:59, Tweeter2016 napisał:

Nie myli się. Tak różnica jest (bardzo) duża, to już wiemy.    SP to specjalny projekt, najlepsze podzespoły i lepsze materiały.  Tam są rozwiązania z 700-ek, włożone tylko w mniejsze obudowy 500-ek. W tamtym wątku także przyznałem rację co do nazewnictwa obu firm.  

BTW. Są już "małe" monitorki 500 SP - https://audiomuzofans.pl/linia-special-production-powieksza-sie-fyne-audio-f500sp/  Cena poniżej 4k zł.

Uwierz że klienci mają z tym problem.

20 godzin temu, Tweeter2016 napisał:

W Łodzi jest interesujący sklep rtvmax_pl.  Interesujący bo mają często sporo niższe ceny. No a w Warszawie sklepów audio jest multum.

Bo nie mają Polskiej gwarancji. wystarczy wpisać w google i zobaczyć że można się mocno przejechać o te 2 stówki.

13 godzin temu, tomek4446 napisał:

Wolałbym jechać do sklepu w Dubaju niż kupić w RTV MAX.

Łodzianin.

Hehehe '+'

W Warszawie jest dystrybutor marki Fyne. Sklep Na Temat Audio.

Więc muszą je mieć.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byliśmy dzisiaj z żoną na odsłuchach Fyne Audio F501SP i F502SP. I to są nasze wspólne wrażenia. Nie uzgadniane, ale praktycznie identyczne. Czytałem test o tych obu kolumnach F501SP i F502SP. I po odsłuchach dzisiaj, w pokoju 35 m2 w salonie dobrze przygotowanym akustycznie, ten bas w F501SP był jakiś nikły. Taki słabiutki. Chcieliśmy, aby bas nie dominował, ale jednak był dobrym podkładem do np. jazzu (np. jak kontrabas). W czasie odsłuchu szukaliśmy muzyki z basem, aby go sprawdzić. Jak wybraliśmy utwory na kontrabas ten bas był, ale w pozostałej muzyce gdzieś się gubił przy nadmiarze wysokich tonów. Dominowała góra, trochę męcząca swoją szczegółowością i środek. Chociaż była to naprawdę bardzo dobra szczegółowość. Rzeczywiście można było wyodrębnić każdy instrument i jego miejsce na scenie, ale chyba jednak kolumny gubiły spójność odtwarzanej muzyki. Natomiast F502SP zagrały zupełnie inaczej. Wg nas zdecydowanie lepiej. Bardziej spójnie, cieplej, bas nie dominował, ale był dobrym podkładem. Mniej było tej góry na rzecz spójności i muzykalności. W sumie bardziej nam się spodobał przekaz F502SP. No, ale tam to był pokój 35 m2, pokój przygotowany specjalnie akustycznie, też do "likwidacji" nadmiaru basu i fal odbitych-zwrotnych. Czy to ten pokój wyzerował ten bas ? Trudno mi powiedzieć. Ale czy F502SP tak dobrze zagra w moich 23 m2 ? I znowu mam zgryz. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, hlary napisał:

Czytałem test o tych obu kolumnach F501SP i F502SP

Gdzie?

7 godzin temu, hlary napisał:

Czy to ten pokój wyzerował ten bas

To się zdarza. Początkowo u nas tez mieliśmy ten problem. Znam także salony gdzie mierzyli sięz tym samym problemem.

7 godzin temu, hlary napisał:

Ale czy F502SP tak dobrze zagra w moich 23 m2 ? I znowu mam zgryz. 

To czemu nie wziąłeś do domu od razu?

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, S4Home napisał:

Gdzie?

To się zdarza. Początkowo u nas tez mieliśmy ten problem. Znam także salony gdzie mierzyli sięz tym samym problemem.

To czemu nie wziąłeś do domu od razu?

Tutaj test F501SP : https://www.hfc.com.pl/test/4769,fyne-audio-f501sp.html

Tutaj test F502SP:https://www.hfc.com.pl/test/4191,fyne-audio-f502sp.html

i na forach zagranicznych. Wszędzie chwalą F501SP za bas.

Natomiast wg angielskiego test F502SP są do pomieszczeń średnich i dużych o długości ściany 16 stóp, czyli ok. 4,80-5 m. Mój pokój jest akurat na granicy z długością ściany odsłuchowej 4,60m. 

Ne wziąłem ich do domu, bo nie mam możliwości nawet finansowych. Będę je brał także w kredycie.  

Zgadzam się, że warunki domowe są najlepsze. Ten salon odsłuchowy miał ponad 35 m2 i był akustycznie przygotowany przez Na Temat Audio. Był podlączony wzmacniacz hybrydowy UNISON RESEARCH UNICO DUE. Ja mam Pier Audio MS-680 SE, a więc jednostkę podobną, choć trochę słabszą mocy bo 120 W. Biorę pod uwagę, że w warunkach domowych odsłuch może być inny. Teraz muszę wszystko rozważyć. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, S4Home napisał:

Gdzie?

19 godzin temu, hlary napisał:

Czy to ten pokój wyzerował ten bas

To się zdarza. Początkowo u nas tez mieliśmy ten problem. Znam także salony gdzie mierzyli sięz tym samym problemem.

Sprostuję jedynie, że nasza salka odsłuchowa nie zeruje basu, charakterystyka jest dość liniowa, za projekt i pomiary odpowiada Bartłomiej Chojnacki. Nie mamy z tym problemu :)

Pozdrawiam,

Michał

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, hlary napisał:

Tutaj test F501SP : https://www.hfc.com.pl/test/4769,fyne-audio-f501sp.html

Tutaj test F502SP:https://www.hfc.com.pl/test/4191,fyne-audio-f502sp.html

i na forach zagranicznych. Wszędzie chwalą F501SP za bas.

HiFiClass to nie jest dobre źródło :/

Weź w takim razie te kolumny do domu.

Trudno pożycz od kogoś, żeby zalożyć. Później weźmiesz na raty jak się zdecydujesz.

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odsłuch. Po rozważeniu wielu aspektów zamówiłem jednak F502SP. Wg mnie (to jest subiektywna ocena) wielkość pomieszczenia jest względna. Bo słuchając muzyki na full głośności musimy mieć większe pomieszczenie. Ale jak słuchamy cicho lub średnio-cicho to większe kolumny lepiej zagrają niż małe kolumny. Ze względu na wielkość przetworników. Zatem uważam, że przy moich 24 m2 kolumny F502SP powinny się bardziej spisać z uwagi na głośność słuchanej przeze mnie muzyki. Nie zamierzam sąsiadów ani pół okolicy raczyć swoją muzyką. Także większa ilość basu w połączeniu z górnym i średnim pasmem, przy średnio-niskiej głośności , da większą spójność i w ostateczności muzykalność. I takie też było nasze wrażenie. Uważam, że zbyt mały bas w F501SP powodował "wybicie się" górnych i średnich pasm kosztem całości muzykalności. F501SP wg mnie mogą pasować do pomieszczenia ok. 15 m2, ale na 24 m2 będą już trochę za małe przy moim słuchaniu. Trzeba byłoby je słuchać z większą głośnością, co zaburzy całość pasma. I do tego trzeba dodać akustykę pomieszczenia. Wg angielskiej opinii F502SP nadają się, gdy długość pomieszczenia wynosi ok. 16 stóp. U mnie ta długość ściany to 4,60 m to jest ok. 15,1 stopy. Przy dobrym wytłumieniu (z tyłu jest kanapa narożna z miękkiego materiału oraz story na oknie i dywan) to akustyka powinna dopełnić dobrego odsłuchu. 

Edytowano przez hlary
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzisiaj pojawiły się "pięknisie" F502 SP. Nie okazały się za duże do 24m2. Nawet jeszcze bez wygrzania grają ciepło, pełnym zakresem. Bas nie dominuje, ale jest fajnym podkładem jak chciałem. Jednak te F501 SP bardziej brzęczały. Tego tu nie ma. Mogę powiedzieć, że dobrze zgrały się z Pier Audio MS-680 SE. Czy ja mam drewniane uszy, bo dźwięk podobny do Tannoy-ów, ale z pewnością na wyższym poziomie niż Tannoy Revolution XT6F. Ale to już inna liga więc się nie dziwię. 

Taki dźwięk lubię, szczegółowy, ale nie za szczegółowy, tak aby nie zgubić muzykalności. Bo w tych F501SP miałem wrażenie, że ta szczegółowość doszła do granicy możliwości. Każdy instrument było słuchać, ale kolumny grały bardziej jak "zbieranina" poszczególnych instrumentów. Gdzieś się gubiła cała muzykalność i spójność. W tym względzie te 502SP są ZDECYDOWANIE  lepsze.

Pierwsze wrażenia są bardzo OK.

IMG_0336.jpeg

Edytowano przez hlary
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...