Skocz do zawartości

hlary

Uczestnik
  • Zawartość

    62
  • Dołączył

  • Ostatnio

O hlary

  • Ranga
    (Nie)stały bywalec

Informacje osobiste

  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Yamaha CD-S700 do dysków CD i Yamaha WXC-50 do streamingu internetowego, radia internetowego i plików cyfrowych. Ja mam wersję bez DAC-a to wtedy jest Anniversary Edition. Zamiast Dac-a są lampy NOS lepsze niż standardowe. Mam zewnętrznego M-DAC+, który gra świetnie. Nie ma sensu dublować DAC-i. W Yamaha CD-S700 też jest dac, ale Yamaszka służy jako źródło dźwięku i coaxialem wychodzi do dac-a. Raczej nie wydaje mi się. Są na razie spokojnie do dostania.
  2. Miałem Vincenta SV-500 i jednak Pier Audio to wyższa klasa. Vincent też grał i gra fajnie, ale trochę mniejsza scena, mniejsza szczegółowość. Tu fajnie można zamknąć oczy i czuć, gdzie stali muzycy. W zasadzie przy Pier Audio kolumny "znikają". Gdybym wszedł z zamknij ciętymi oczami do pokoju to nie potrafiłbym wskazać gdzie stoją kolumny (oczywiście wiedząc, że zawsze po bokach ). Innych hybryd nie słuchałem. Dla mnie jego wygląd jest super, ale ja mam model "złoty". Więc z meblami w stylu "kolonialnym" pasuje idealnie.
  3. Można zmierzyć decybele, hałas, itp. ale dźwięk ma wartości też niemierzalne. Jak tembr, ciepło głosu, itp. Mężczyzna i kobieta mogą krzyknąć tak samo głośno. ten sam hałas, ten sam skok na wykresach, nawet te same decybele. I nic z tego nie wypływa. Bo głos będzie inny. Taki jest też z DAC-ami. Niby te same, a grają inaczej. Tu tłumaczenie wypowiedzi na https://audiophilestyle.com/forums/topic/8975-ess-sabre-9018-vs-wolfson-wm8741/ Pokazuje, że sam chip nie gra i najważniejsze jest otoczenie i implementacja. "Nie jest to łatwe do wyjaśnienia, ale spróbuję podać kilka przykładów: Układ ESS 9018 jest bardzo wrażliwy na implementację zasilania, naprawdę potrzebuje bardzo dobrych zasilaczy, aby działać jak najlepiej. Dodatkowo, aby działał w trybie wyjścia prądowego (gdzie zapewnia najlepszą wydajność), musi być sprzężony ze stopniem wyjściowym, który oferuje bardzo niską impedancję wejściową (<1 om). Każdy układ DAC ma inne wymagania dotyczące otaczających go obwodów, więc nie można po prostu włożyć chipa DAC do tego samego obwodu, aby wysłuchać różnic: obwód musi być zoptymalizowany, aby pasował do wymagań każdego pojedynczego układu. Wolfson 8741 to układ wyjściowy napięcia, z wbudowaną konwersją prądu na napięcie (I / V), ESS 9018, w połączeniu ze stopniem wyjściowym o niskiej impedancji, jest konstrukcją wyjściową prądu i sposobem wykonania następującego stopnia I / V będzie miał duży wpływ na dźwięk. Ponieważ 8741 wykonuje I / V na samym chipie, projektant nie może zaimplementować własnego stopnia I / V dla najlepszej optymalizacji. OK, przykłady z moim przetwornikiem cyfrowo-analogowym: układ ESS 9018 DAC wykorzystuje lokalny zegar główny i 4 lokalne, oddzielne zasilacze: dwa zasilacze, które zasilają wyjścia analogowe chipa, oraz dwa zasilacze, które zasilają cyfrowe sekcje chipa, dodatkowo, Piąty lokalny zasilacz jest potrzebny do zasilania lokalnego zegara głównego. Większość projektów będzie realizować te dostawy z lokalnymi regulatorami napięcia opartymi na układach scalonych. Te regulatory są dobre, ale nie świetne. Twisted Pear Audio Buffalo DAC wykorzystuje pięć indywidualnych, dyskretnych, bocznikowych regulatorów do tych zasilaczy. Regulatory bocznikowe mają niższy poziom szumów i znacznie niższą impedancję wyjściową (w szerszym paśmie) niż zwykłe regulatory IC. Użycie regulatorów bocznikowych skutkuje znacznie lepszą wydajnością dźwiękową, prawdopodobnie głównie z powodu ich niskiej impedancji wyjściowej, która zapobiega modulowaniu poszczególnych zasilaczy przez siebie (lepsza izolacja między zasilaniem). W moim przetworniku cyfrowo-analogowym idę o krok dalej - płyta DAC (z 5 wbudowanymi regulatorami bocznikowymi) jest zasilana innym regulatorem bocznikowym, działającym jako regulator wstępny. Ten pre-reg jest zasilany z własnego uzwojenia transformatora, aby całkowicie odizolować go od innych zasilaczy (które są trzema innymi bocznikami, jednym dla odbiornika USB i dwoma dla zasilaczy wyjściowych +/- 15 VDC). TPA zapewnia również bardzo, bardzo dobry masterclock na przetworniku cyfrowo-analogowym Buffalo (seria Crystek CCHD), zegar ten jest znacznie lepszy niż zegary używane w większości komercyjnych przetworników cyfrowo-analogowych. Dodatkowo The Twisted Pear Audio oferuje dwa stopnie wyjściowe (I / V) zaprojektowane specjalnie dla przetwornika cyfrowo-analogowego Buffalo. Używam Legato II (teraz jest wersja III), który jest dyskretnym bipolarnym wyjściem MOSFET bez globalnego sprzężenia zwrotnego. Ten stopień wyjściowy zapewnia mniej niż 1 om obciążenie dla ESS 9018, a to niskie obciążenie pozwala na pracę wyjścia ESS w trybie prądowym, zapewniając najlepszą możliwą wydajność. Powyższe pokazuje, że to, aby przetwornik DAC działał naprawdę dobrze, to o wiele więcej niż wybór chipów. Nie jestem inżynierem i jestem pewien, że jeśli któryś z nich to czyta, prawdopodobnie uznają moje przykłady za zbyt uproszczone i prawdopodobnie mogą wskazać wiele innych obszarów wdrożeń, które mają znaczenie dla wydajności."
  4. Ja mam przy Tannoy-ach Revolution XT 6F wzmacniacz Pier Audio MS-680 o mocy 120W. Amplituner Onkyo ma moc 48W. Trochę to za mało wg mnie. Tannoy lubią większą moc i szybkość. U mnie kolumny dają nieraz aż za dużo basu. Ale jest on zawsze taki miękki, przyjemny. Pier Audio przekazuje też fajny bas, taki czarujący, magiczny. Może posłuchaj tych kolumn z lepszym wzmacniaczem, a nie amplitunerem. Wg mnie Tannoy-e dobrze się zgrywają z lampami i hybrydami. Wcześniej miałem Vincenta SV-500 i to była hybryda. Obecny Pier Audio to też hybryda. Oba dobrze się zgrały z tymi Tannoy-ami.
  5. No tak jakbyś opisał cechy wzmacniacza Pier Audio MS-680 Mają mocy bardzo dużo, jest szybki i jego bas jak piszą recenzenci jest "narkotyczny", wciągający. Ja to potwierdzam na swoim i jak on gra. Warto posłuchać tego wzmacniacza.
  6. Mam siostrzane do Fyne 501 kolumny Tannoy Revolution XT6. I napędza jest wzmacniacz hybrydowy Pier Audio MS-680 Aniversary na lampach NOS. Super brzmienie. Myślę, że ten wzmacniacz dobrze zgra się także Fyne502. Jego moc 120W. Posłuchaj.
  7. A kto zna oryginalny dźwięk ? chyba tylko autor A dla mnie mój Audiolab M-DAC+ gra fantastycznie. Mówią niektórzy, że ESS Sabre32 9018 brzmi zbyt sucho, metalicznie. Ale nie w tym wypadku. Bardzo dobry przetwornik i świetnie zestawiony. Nie najnowszy, ale nowe jest wrogiem dobrego (starszego).
  8. Witam, zakładam klub dla fanów i posiadaczy sprzętu Pier Audio (www.pier-audio.com). Dzisiaj otrzymałem zakupiony MS-680 SE Anniversary Edition. To integra z ukierunkowaniem na dźwięk lampowy. Sprzęt się wygrzewa, ale już skutecznie zamienił Vincenta SV-500. Gra głębiej, zdecydowanie lepszy bas. Przy moich Tannoy Revolution XT6F nawet się nie spodziewałem takiego głębokiego i czarującego basu. W każdym razie zapraszam do dyskusji i wymiany doświadczeń wszystkich zainteresowanych tą marką.
  9. Tannoy Revolution XT6F. Ale grają w pokoju 20m2 i 8F byłyby trochę za duże. Grają fajnie, dobrą średnicą, bas też potrafi dać kopa. W sumie bardzo fajnie zgrały się z Vincentem. Do tego mam M-DAC+, który także gra bardzo dobrze w tym zestawie środkiem, pewnym ciepłem. Więc ten Tung Sol Gold byłby chyba fajny. Także te rosyjskie lampy 6N1P wydają się też dla mnie Widzę, że ten zestaw nabrałby jednolitego charakteru. Nie chodzi mi o przesłodzenie, ale dobry środek, muzykalny, pełen stereo rozdzielający instrumenty po kątach.
  10. Dzięki. Czy to chodzi o Full Music Gold chińską ? https://sklep.lampyelektronowe.pl/?271,12ax7-full-music-gold czy lep[iej Mullarda czy Tung Sol Gold. Kompletnie nie wiem czym charakteryzują się tę lampy. https://sklep.toroidy.pl/pl/c/ECC83-12AX7-i-zamienniki/168?gclid=Cj0KCQiAnb79BRDgARIsAOVbhRqQXHSdcVSJM7hf63T5xjTYN4lTBR1Y8Qhr3Jw2oFg3xDJ6dSgS9MMaAoiFEALw_wcB
  11. Witam, W Vincent SV-500 na jakie lampy można zamienić te standardowe ? Czy to polepszy dźwięk ? Jakie lampy polecacie ? Chodzi mi o dźwięk ciepły, w miarę soczysty, muzykalny, z dobrą stereofonią i szeroką sceną.
  12. Witam. Obecnie mam do kolumn Tannoy Revolution XT6F wzmacniacz Vincent SV-500. Ale jak zwykle poszukuje się coraz lepszego dźwięku. I tak zastanawiam się nad Rogue Audio Sphinx 2 lub 3. Czy rzeczywiście różnica 6K daje taką różnicę w dźwięku ? Oba wzmacniacze to hybrydy. A może lepiej kupić Vincenta SV-237 ?
  13. hlary

    Streamer MQA Tidal

    Ja podobnie z racji wieku. Kup dobrego używanego DAC-a do 3k coś fajnego znajdziesz. DAC jest bardzo ważny, bo zamienia sygnał cyfrowy na analogowy. Jak wzmacniacz nie dostanie dobrego dźwięku to ani wzmacniacz ani kolumny nic nie poradzą. Ja kupiłem używanego M-DAC+ za 2500 zł. Nowy to prawie 4k bez złotówki. DAC jest też w twoim CD i często w większości wzmacniaczy. Poczytaj o DAC-ch na forum.
  14. hlary

    Streamer MQA Tidal

    MQA - czyli jak zarobić na kodeku MQA to po polsku Mała Qupa Audiofila ? Ściema jak elektryczna homeopatia. W lekach placebo daje też efekt u pacjenta. Już czuje się lepiej. Tak działa MQA. Ludzie już czują się lepiej. A to trochę taki programowy remastering pod dekoder MQA. Tu artykuły: http://hd-opinie.pl/9940,aktualnosci,pierwszy-z-producentow-audio-mowi-mqa-pas.html https://antyweb.pl/hi-res-i-formaty-geste-lepsza-jakosc-czy-audiovoodoo/ A tu cytaty z w/w artykułów. 1) „Nigdy nie udało nam się stwierdzić jakiejkolwiek przewagi, progresu jakościowego w przypadku MQA, co więcej – nie udało się osiągnąć zapowiadanego, czy reklamowanego poziomu „jakości studyjnej”… wręcz przeciwnie, to rozwiązanie rozmija się z naszymi standardami, naszym podejściem do projektowania sprzętu audio.” 2) "Co więcej, sami twórcy MQA przyznali (przyciśnięci do muru), że de facto nikt nie zrobił obiektywnych pomiarów, empirycznie nie dowiódł -mierząc- wyższości origami nad obecnymi na rynku sposobami zapisu i dystrubucji muzyki. Sumując, za dużo hype, za dużo agresywnego marketingu, dodatkowo niemałe pieniądze, które ktoś chce zarobić, niczego konkretnego nie oferując w zamian." 3) "Aby poczuć, jak smakuje muzyka Hi-Res wystarczy stosunkowo prosty zestaw za +- 500-1000 zł (zakładając, że słuchamy muzyki z PC lub smartfona) oraz muzyka w odpowiednio dobrej jakości. Mity o niesamowitej jakości 192kHz/24-bity możemy włożyć między bajki, gdyż to inne elementy odgrywają kluczową rolę w kwestii jakości muzyki. Najważniejsze z nich to jakość oryginalnego dźwięku, a także mastering opracowany z myślą o dobrym sprzęcie audio, nie słuchawkach za 10 zł. Niestety obecnie ciężko znaleźć dobrej jakości materiał, gdyż zewsząd zalewa nas streaming, remastery starych albumów, a także kiepskiej jakości dźwięk z obecnych płyt CD." "FLAC jest dostępny darmowo. Jego specyfikacja jest całkowicie otwarta. We FLAC-u nie są wykorzystywane żadne rozwiązania chronione patentami. Istnieją wersje kodeka na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne jak Windows, Linux, OS X, czy Solaris, a także niektóre inne. FLAC nie zawiera żadnych zabezpieczeń przed kopiowaniem." "FLAC (skrót od słów: Free Lossless Audio Codec) to kodek do bezstratnej kompresji sygnału audio. FLAC zawiera pełną oryginalną informację. Jeśli plik audio zostanie skompresowany przy pomocy FLAC-a to następnie można go zdekompresować i przywrócić do pierwotnej postaci, tak by każda kolejna próbka zachowała swą oryginalną wartość. Kiedy pliki skompresowane przy pomocy FLAC-a są odtwarzane, to jakość sygnału audio jest wyższa aniżeli jakość z plików skompresowanych stratnie takich jak MP3, WMA czy OggVorbis. FLAC obsługuje sygnały zawierające od 1 do 8 kanałów z liniowym sygnałem PCM. Sygnał PCM może mieć próbki od 4 do 32 bitów z częstotliwością próbkowania od 1Hz - 655.350Hz (częstotliwość można określić z dokładnością do 1Hz). Skuteczność kompresji jest zależna od sygnału poddawanego obróbce. Przeciętnie pliki skompresowane są około dwa razy mniejsze niż oryginały. Pliki zawierają też metadane. FLAC przypomina bardziej oprogramowanie do kompresji plików takie jak ZIP czy RAR. FLAC jest jednak zoptymalizowany do kompresji sygnałów audio. FLAC nie tylko dokonuje bezstratnej kompresji, ale zawiera też nadmiarowe informacje do detekcji błędów. Algorytmy działania kodeka są tak zoptymalizowane aby dekodowanie plików FLAC było jak najprostsze i wymagało jak najmniejszej mocy obliczeniowej. Dane są przechowywane w ramkach. Zwiększa to zarówno bezpieczeństwo jak możliwości funkcjonalne. Ewentualny błąd w danych spowoduje zniekształcenie informacji tylko w pojedynczej ramce. Ramki pozwalają też na wykorzystanie FLAC-a w transmisji strumieniowej."
×
×
  • Utwórz nowe...