Skocz do zawartości

Ampli Onkyo + lampa Yaqin90B + wzmak - z 7.2 do 11.1 na bazie Reference Premiere Klipcha


Arek_Gd

Recommended Posts

13 godzin temu, lolekdrugi napisał:

podrzucę jeszcze jeden pomysł. TX-NR929 powinien mieć obsługę dodatkowej pary kolumn. Może zamiast kombinować kup sobie kolumny takie jakie Ci pasują do stereo? Postaw obok obecnych i problem z głowy. Przełączanie masz już w ampku.

 

Tym sposobem sprzedałeś "incepcję" na posiadanie 9.2.4 🤪

Pierwsze myślenie o lampie opierałem na prostym, chyba najtańszym wzmaku lampowym na naszym rynku, czyli Yaqinie 30L i podłączeniu go do jakiś ciekawych monitorów, oczywiście napatrzyłem się na popularne w sieci Wharfdale Lintony, ale u mnie musiałyby stanąć dosłownie przy ścianach bocznych co pewnie przyniesie buczący bas.  Tak aby jakimś cudem żona zaakceptowała kolejne klocki w salonie (nie pozbędę się RP-280F) . To dałoby mi taką odskocznię , bo lampy El34 grają bardziej środkiem (przeciwieństwo zestawu Onkyo+Klipsch)

 

Im więcej o tym myślę, tym odechciewa mi się próbowania 11.2 z TX-NR929.  A ponieważ w naszym hobby trzeba mieć marzenia, właśnie wpadłem na takie:

Mam możliwość rozstawienia kolumn tak, że RP-280F staną trochę bliżej środka (mam ponad 4 metry ściany frontowej) i wtedy mogę upchać jakieś ciekawe (inne) kolumny, może zamknięte (na codzień mam full basu ;)) . Trochę też je wysunę do przodu i pod kątem .  Np. Klipsche Heresy III (używki) + Yaqin 90B , wtedy spinając je z Front Wide np. X6700 mogę mieć 9.2.4 do wybitnych projekcji wykorzystując PRE-OUT.  A na co dzień 7.2.4 z samym ampli.  Masakra takie marzenie ($) ;)   Ale wtedy miałbym WSZYSTKO  bez kompromisów (dla mnie) .  P.s. tak wiem, że Heresy to dziwne kolumny ze specyficznym brzmieniem

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, lolekdrugi napisał:

Dodatkowo nie możemy zapominać o Dynamic Volume który znowu, w Audyssey działa według wielu lepiej niż w Ypao. Ja doszukałem się informacji że znowu najlepiej działa Dolby Volume ale ciężko na to trafić.

Potwierdzam. w YPAO to działa. Ale audyssey radzi sobie z tym lepiej. ale nie nazwał bym tego problemem.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Arek_Gd napisał:

bo lampy El34 grają bardziej środkiem

no popatrz czyli miałem rację pisząc to co pisałem wcześniej?

8 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Yaqin 90B ,

8 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Ale wtedy miałbym WSZYSTKO  bez kompromisów

no nie wiem, chcesz do dobrego amplitunera podpiąć generator zniekształceń.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lolekdrugi przemyślę to jeszcze ;)  muszę na odsłuchy się umówić

 

a trochę z innej beczki - czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś możliwość porównania między sobą głośników sufitowych Klipscha R-5650 C II vs PRO-16RC vs PRO-160RPC

zastanawiam się czy kupić od razu 4, czy może 2 stare R-5650 CII , czy może niższą serię, ale nową PRO-16RC która ma wychylaną membranę niskotonową i twitter, co przyda się w moim ustawieniu

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Arek_Gd napisał:

@lolekdrugi przemyślę to jeszcze ;)  muszę na odsłuchy się umówić

 

a trochę z innej beczki - czy ktoś z forumowiczów miał kiedyś możliwość porównania między sobą głośników sufitowych Klipscha R-5650 C II vs PRO-16RC vs PRO-160RPC

zastanawiam się czy kupić od razu 4, czy może 2 stare R-5650 CII , czy może niższą serię, ale nową PRO-16RC która ma wychylaną membranę niskotonową i twitter, co przyda się w moim ustawieniu

Dobre pytanie. Nie wiem czy znajdziesz na to odpowiedź. Teraz te kolumny są raczej na zamówienie. Szukałem dla kolegi jakiś czas temu i wszędzie zakup w ciemno. Jak gdzieś znajdziesz dostępne to daj znać. 

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, wydaje się że głośniki sufitowe są traktowane przez większość jako "tylko efekty atmos", czyli że nie są kluczowe jak fronty, central itd. Ja mając porównanie tylnych surround do tylnych bocznych wiem, że odcinając je na 80 Hz (THX) to jednak ma znaczenie jaką kulturę w niskich i średnich tonach reprezentuje głośnik.

Z tego co widzę na zagranicznych portalach i forach (u nas jak na lekarstwo opinii) to

- CDT 5650 C II - bardzo chwalony głośnik, nie tylko do Atmos ale w ogóle do systemów nagłośnienia , na amazon.com zdecydowana większość osób daje mu maksymalne noty. To głośnik sprzed słynnej linii Reference Premiere

- PRO-16RC - to nowy głośnik, trudno o opinie, teoretycznie model odpowiadający serii Reference , dziedziczy po poprzednikach wychylanie membrany i twittera

- PRO-160RPC - to odpowiednik serii Reference Premiere , ale bez wychylania membrany i twittera, równiez trudno o testy i opinie

 

 

Edytowano przez Arek_Gd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na Atmosy trochę większe bo 4xKLIPSCH PRO-18-RC, ale porównania do czegokolwiek nie jestem w stanie przywołać. 8" calowy niskotonowiec zawieszony na regulowanym wychylnym koszu, wysokotonowy przymocowany do tego regulowanego kosza jest na kolejnej wychylnej osi i można go jeszcze bardziej skręcić do odsłuchu. Jak potrzebujesz jakieś zdjęcia to daj znać. Ja uwag do niego nie mam, solidny kawał techniki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dylemat to czy kupować stare 5650 C II czy nowe PRO-16RC , czy to ta sama klasa czy nie. PRO-160 odpadną bo nie są wychylane.  Poza tym wg specyfikacji PRO-16-RC potrzebują 16 cm wysokości montażowej, a ja mam 15 cm brutto sufitu karton gips, więc musiałbym na zaciski głośnikowe trochę tynk podkuć, co może być lekko kłopotliwe

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem trochę forum 'klipsch community' i jedyne co znalazłem, to że seria CDT brzmi jaśniej , czyli zgadzałoby się, bo seria Reference Premiere główną zmianę jaką wniosła to złagodzenie góry (która i tak przez wielu jest ważana za ostrą, ale do kina jak znalazł moim zdaniem).  No i teraz sam nie wiem, powiedzcie jak to jest z tym ATMOSem, czy daje tylko efekty gdy coś się dzieje u góry (samoloty, deszcz itp.) czy jest upscaling treści różnego typu?

Dla mnie to ważne, bo być może przez to że mam specyficzne ustawienie (nie referencyjne) , zamontuję przednie PRO-16-RC aby wychylić w stronę odsłuchu kosz i twitter, a nad kanapą (lekko z tyłu i lekko obok) zamontuję PRO-160-RPC bo tutaj na największe efekty liczę, a wychylenie głośnika nie wiele mi da bo jest dość blisko kanapy odsłuchowej. Zrobiłem na szybko rysunek

p.s. adoptowałem rysunek dolby więc te stopnie nie mają odzwierciedlenia , ale układ z grubsza się zgadza

p.s. zakładam, że warto kupić konstrukcję z roku 2019/2020 a nie z 2012 roku

 

7.2.4 Klipsch moje ustawienie.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie iż albo odsuwasz kanapę 1m od tylnej ściany i instalujesz x.x.4 po bożemu, albo odpuszczasz i zostajesz przy x.x.2. Jak się uprzesz na przedstawiony układ i tak prawdopodobnie będziesz zadowolony bo czuć że jesteś po prostu przekonany że będzie fajnie mimo nagięcie tego i owego, ale ja osobiście jestem na nie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem, mam ustawienie nie referencyjne. Rozumiem z wypowiedzi, że jakimś wyjściem jest odsunięcie bardziej od ściany kanapy, oraz skierowanie wychylanego głośnika lekko w kierunku ściany aby pogłębić wrażenie dźwięku górnego zza kanapy oraz maksymalne wychylenie przednich głośników atmos, aby maksymalnie ich przekaz zbliżyć do miejsca odsłuchu. Jak na rysunku. (umiejscowienia głośników nie zmienię bo mam sufit podwieszany dookoła salonu, a nie odwrotnie)

A jak z moim pytaniem o dźwięki w ATMOS , czy tylko efekty gdy coś się dzieje u góry (samoloty, deszcz itp.) czy jest upscaling treści różnego typu.

7.2.4 Klipsch moje ustawienie- modyfikacja.jpg

Edytowano przez Arek_Gd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Zamówiłem rzutem na taśmę nie produkowane już CDT-5650 C II , trudno, wiem, że to stary model ale zależało mi na wychylanych membranach aby skierować trochę dźwięk w odpowiednią stronę, bo układ jak widać mam daleki od referencyjnego (przynajmniej do Atmos, gdzie raczej powinienem skierować do przodu tylne sufitowe) . Za miesiąc będę montował i pewnie stanę przed trudną decyzją zmiany ampli.  Dziś jestem więcej niż zadowolony z TX-929 , jest taka moc, że każdy gość przy filmach zbiera szczękę z podłogi ;)

 

No właśnie, przez lata wszyscy mówili że Klipsch z Onkyo do filmów nie ma konkurencji. Z drugiej strony czytam na tym forum, że ma sens łączyć Denona (myślę o x6700, ewentualnie x4700 + wzmak) z Klipschami aby złagodzić jasne brzmienie. Ale boję się utraty dynamiki.  Na razie wolę pomysł wzmacniacza lampowego odłożyć na półkę. Więc główny dylemat to dobrać "nie gorszy" nowoczesny ampli do zestawu 7.2.4 klipscha RP.  Ktoś z Was robił taki duży przeskok , prawie 10 letni w inżynierii dźwięku wielokanałowego?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

rozważam również opcję RZ830/840 + wzmacniacz z końcówką mocy aby mieć 7.2.4.  Mam trzy wątpliwości

- jak poradzi sobie kalibracja z modami pomieszczenia (XT32 i dwa suby poradziły sobie przy 929)

- jak "żyć" bez Dynamic Volume nocą (z tego co wiem nie ma odpowiednika w RZ830)

- jak wypada stereo w RZ830 w porównaniu do topowych Onkyo z serii 9 , czy 8 z lat 2012-213 (dziś jestem zauroczony przeogromną sceną i dynamiką)

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to trochę szkoda, że mamy tak małą konkurencję w wielokanałowych ampli, mam wrażenie , że producenci już nie wrócą do takiego rozwoju jak w latach 2010-2018. Dziś liczą się podstawowe modele ... Kto wie, może soundbary wyparły część rynku podobnie jak smartfony wyparły amatorskie lustrzanki Canona / Nikona itd. I pozostanie tylko segment podstawowy plus przeskok na profi z zaporowymi cenami.  (oby nie ;))

 

Maciek, a jak być porównał muzę stereo (2.0) z Denona i Onkyo. (u mnie kino 60% muza 40%)

 

 

 

Edytowano przez Arek_Gd
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, maciek72 napisał:

Z Yamaha będzie ostro .

Miałem Onkyo z Klipsch i RF 62II i RP 280 i było naprawdę super dynamicznie , polecam taki set w 100%

 

Z która Yamahą? Z Onkyo nie było?

Ktorą Yamahe porównywałeś z którym Onkyo?

Czy to powielanie po prostu opinii z sieci że ampli Yamahy sa ostre?

21 godzin temu, Arek_Gd napisał:

- jak poradzi sobie kalibracja z modami pomieszczenia (XT32 i dwa suby poradziły sobie przy 929)

Pamiętaj że 840 m AccuEQ

21 godzin temu, Arek_Gd napisał:

jak "żyć" bez Dynamic Volume nocą (z tego co wiem nie ma odpowiednika w RZ830)

W Accu nie w YPAO jest

21 godzin temu, Arek_Gd napisał:

jak wypada stereo w RZ830 w porównaniu do topowych Onkyo z serii 9 , czy 8 z lat 2012-213 (dziś jestem zauroczony przeogromną sceną i dynamiką)

Nieco gorzej chodż wciąż dobrze ale

21 godzin temu, Arek_Gd napisał:

+ wzmacniacz z końcówką mocy

Jeśli na fronty no to nie ma o czym gadać i będzie lepiej niż w serii 9

10 godzin temu, maciek72 napisał:

Zależy jaki gatunek , u mnie bardziej Chillout  i Psychill . Tutaj Onkyo bardziej pochodzi.  Dla mnie . 

 

Pozdro :) Też lubię :)

Skąd jesteś? Jedziesz na Egodrop festival? Dawną Goadupe :)

Piotr

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Arek_Gd napisał:

Tak na marginesie to trochę szkoda, że mamy tak małą konkurencję w wielokanałowych ampli, mam wrażenie , że producenci już nie wrócą do takiego rozwoju jak w latach 2010-2018.

W sumie to nie bardzo co jest obecnie rozwijać. Mamy dźwięk HD i unormowany temat kina domowego. Obecnie producentom zostało tylko podnosić poziom jakości dźwięku który jest niestety dość niski patrząc przez pryzmat pomiarów. Drugi temat to kalibracja akustyki pomieszczenia. Więcej nie bardzo jest co robić. Zobacz na modele Onkyo od 656 (2015 rok) do 6100 (2022 rok) . Tam praktycznie nie ma różnic. Technicznie to są te same sprzęty jedynie najnowszy model dostał HDMI 2.1 i to wszystko.

To samo jest u Yamahy pomiędzy 2050 a 2080 czy najnowszym. Technikalia są te same jedynie modele 20xx dostawał rzeczy które wcześniej były dostępne w 30xx i też nie wszystkie.

U Denona o ile wrzucanie do niższych modeli co raz większej ilości funkcjonalności pomiędzy 6xxx i 4xxx oraz 3xxxx również istnieje to jak dobrze pamiętam w okolicy roku 2018 (proszę o poprawę jeżeli się mylę) zmieniono dość mocno stronę techniczną co mocno wpłynęło na wyniki pomiarów tych amplitunerów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...