Skocz do zawartości

Glosniki sufitowe


ELEM B

Recommended Posts

Potrzebuje pomocy. Chcialem zrobic sobie Dolby Atoms w czesci tv (na planie 7).  I szukam 4 glosnikow sufitowych podtynkowych zastanawiam sie nad MAGNAT QUANTUM ICQ 62 oraz Monitor Audio Pro 80. ( Lub cos innego) Jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie i nawet nie wiem jak to rozmiescic poprawnie (chodzi o odleglosci  itp.)

hk-44-g1-l-koncepcja-parter (1).jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykanczan dom i musze powiedziec robotnikom jaka wysokosc sufitow i chcialem kupic juz glosniki sufitowe zeby zamontowali odrazu (otwory porobili). Narazaie mam przewody doprowadzone od elektryka. Chcialem kupic sobie ten ampli ONKYO TX-RZ1100, ale nie wiem jakie glosniki i rozmieszczenie. Na ten moment zastanawiam sie na sufitowymi Dali Phantom E-50 tylko nie mam pojecia czy potrzebuje takich za 2tys czy za 400-700 zl do Atoma

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dorwiesz ten model Onkyo, to faktycznie możesz zrobić sobie 5.1.4. Oznacza to że będziesz miał pięć kanałów podstawowego poziomu a więc 2 x front, centralny, 2 x surround. Wszystkie powinny być na wysokości odsłuchu, surround także. Dopuszcza się dać je nieznacznie wyżej, ale montaż gdzieś przy suficie mija się z celem, bo od dźwięku z góry odpowiadają głośniki wysokościowe (Atmos w Dolby). Te należy w suficie zamontować tak, by dwa przednie (LTF/RTF) były 45 w górę przed Tobą, dwa tylne (LTR/RTR) 45 stopni za Tobą - jak na grafice. Wymusza to odsunięcie kanapy od tylnej ściany co masz częściowo ujęte na planie. Może ją jeszcze trochę przysunąć do TV.