lolekdrugi Napisano 19 maja 2022 Udostępnij Napisano 19 maja 2022 14 minut temu, S4Home napisał: Poprawiłem. Kiedy otworzyłem oba linki na raz w przeglądarce została zamieniona ich kolejność. Jednak wycinek opisu dawał jasno znać o którym mowa. Wszyscy wiedzieli autor nie jest obeznany z tematyką, przyszedł na forum po pomoc. Ja wiedziałem czego szukać, Wy chyba też ale nie koniecznie inni, dodatkowo wpis nadal nie jest poprawiony. Można zgłosić taki post do moderacji aby poprawili jeżeli nie możecie już edytować. Nie jeden raz prosiłem o to gdy się okazało, że mój wpis wprowadza kogoś w błąd. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 19 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 maja 2022 A więc tak. Jeden z dwóch zamówionych kabli jest już podpięty. Niestety nie widać ani co gorsze, nie słychać różnicy. Próbowałem z różnymi ustawieniami w TV i w ampli. Zrobiłem reset TV do ustawień fabrycznych, ustawiłem ponownie wszystko tak jak powinno być - dalej nic. Wziąłem się za reset amplitunera i tam przy pierwszym ustawieniu ARC wywala mi błąd. Tłumacząc z holenderskiego: ,,być może TV nie wspiera ARC albo jest wybrane złe wyjście w TV. Sprawdź czy kabel HDMI jest podpięty do portu z ARC. Jeżeli to nie pomoże skontaktuj się z pomocą techniczną" Czy Onkyo może nie chcieć współpracować z TV Sony ? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 19 maja 2022 Udostępnij Napisano 19 maja 2022 25 minut temu, ziele_37 napisał: Czy Onkyo może nie chcieć współpracować z TV Sony ? może, tak samo jak denon, yamaha, pioneer, marantz. Z ARC jest niestety sporo problemów Ale skoro masz info na ampku to mamy jakiś trop, teraz w Bravia, powłączaj wszystkie ustawienia od ARC, te bravia sync itp itd, wyłącz i włącz amplituner/tv ponownie, Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 20 maja 2022 Udostępnij Napisano 20 maja 2022 niestety tak. Część urządzeń sie ze sobą nie dogaduje. Jeśli już wszystko próbowałeś no to jesteś w tej grupie. ARC - Absolut Random Connection Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 20 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 maja 2022 (edytowany) 9 godzin temu, lolekdrugi napisał: powłączaj wszystkie ustawienia od ARC, te bravia sync itp itd, wyłącz i włącz amplituner/tv ponownie, Niestety takie zabiegi nie pomagają. Jeżeli w danym momencie na TV mam wybrany dźwięk z ,, systemu audio" i próbuję wyłączyć Bravia sync to wyskakuje komunikat jak na zdjęciu. Natomiast na liście urządzeń zgodnych z Bravia sync, mimo że amplituner jest włączony i podłączony, widać że brakuje podpisu ,, podłączony" w kolumnie ,, system audio". Sprawdziłem też z tym drugim zamówionym kablem i nic, więc zły kabel można wykluczyć chyba. Edytowano 20 maja 2022 przez ziele_37 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 20 maja 2022 Udostępnij Napisano 20 maja 2022 @ziele_37 momencik, dlaczego amplituner i BD jest na tym samym hdmi? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 20 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 20 maja 2022 Nie wiem czemu tak to widać na TV ale fizycznie nie są. UBP-X700 jest podpięty pod wejście BD/DVD w ampli, podobnie jak PC po PC i tuner TV pod CBL/SAT. Nie zmienia to faktu że ostatnie dwa dni wszystkie czynności robiłem na odłączonych wyżej wspomnianych uprzedzeniach od amplitunera. Po odłączeniu BD znika on z listy na TV ale nic to nie zmienia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 20 maja 2022 Udostępnij Napisano 20 maja 2022 21 minut temu, ziele_37 napisał: Po odłączeniu BD znika on z listy na TV ale nic to nie zmienia. no to jest ok w sensie przekazywanie informacji działa prawidłowo. Czyli pozostaje problem z ARC. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to pożyczyć od kogoś coś co obsługuje ARC i sprawdzić czy TV z tym zagada by móc wskazać gdzie leży przyczyna. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 21 maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 maja 2022 A czy po podpięciu optycznego i zmianie w ampli na dźwięk z wejścia optycznego dźwięk z TV powinnen iść od razu przez ampli? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 21 maja 2022 Udostępnij Napisano 21 maja 2022 1 godzinę temu, ziele_37 napisał: A czy po podpięciu optycznego i zmianie w ampli na dźwięk z wejścia optycznego dźwięk z TV powinnen iść od razu przez ampli? to zależy, w niektórych TV trzeba zmienić ustawienie aby w ten sposób dźwięk puszczał. W amplitunerze tym który posiadasz również musisz przypisać gniazdo optyczne do odpowiedniego ustawienia wejścia. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 23 maja 2022 Udostępnij Napisano 23 maja 2022 A sprawdziłeś które gniazdo u Ciebie ma ARC? Bo może nie 3 a 2? Tak już w ostateczności sprawdzic Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziele_37 Napisano 2 lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 lipca 2022 Jeszcze raz podejmuję walkę z tym ARC. Zmotywowała mnie wczoraj instalacja Disney Plus na PC. W tej aplikacji nie ma możliwości ustawienia na dźwięk inny niż 2.0, natomiast w aplikacji na TV jest oczywiście 5.1 czy atmos. Dnia 23.05.2022 o 08:11, S4Home napisał: A sprawdziłeś które gniazdo u Ciebie ma ARC? Bo może nie 3 a 2? Tak już w ostateczności sprawdzic Piotr To oczywiście jest ok, nawet gdzieś tutaj wrzuciłem zdjęcie że jest podpięty pod ARC, chyba że Sony się pomyliło i zrobili ARC pod gniazdem które nie jest podpisane ARC Dnia 21.05.2022 o 17:00, lolekdrugi napisał: to zależy, w niektórych TV trzeba zmienić ustawienie aby w ten sposób dźwięk puszczał. W amplitunerze tym który posiadasz również musisz przypisać gniazdo optyczne do odpowiedniego ustawienia wejścia. Wiem że z optycznym atmosa nie pociągnę ale chciałem w jakikolwiek sposób ruszyć z dźwiękiem z TV przez ampli, tak jak pisałem, optyczny jest podpięty, w ampli ustawiłem wejście optyczne odpowiednie. Jeszcze pytanie jak to dobrze ustawić w TV żeby szło po optycznym. Dnia 20.05.2022 o 08:37, lolekdrugi napisał: Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to pożyczyć od kogoś coś co obsługuje ARC i sprawdzić czy TV z tym zagada by móc wskazać gdzie leży przyczyna. Póki co nie mam tutaj nikogo kto korzysta z amplitunera. To że teraz wyłączając TV automatycznie wyłącza się też amplituner świadczy o tym że komunikacja przez ARC działa w pewnym zakresie poprawnie? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 2 lipca 2022 Udostępnij Napisano 2 lipca 2022 (edytowany) 47 minut temu, ziele_37 napisał: To że teraz wyłączając TV automatycznie wyłącza się też amplituner świadczy o tym że komunikacja przez ARC działa w pewnym zakresie poprawnie? to świadczy o działaniu HDMI-CEC które jest wymagane do działania ARC. Jeszcze jedno, jak robisz reset wszystkich urządzeń aby ogarnąć ARC to wyłącz TV, wyłącz amplituner i odepnij amplituner od TV. Tak, jest to całkowicie nielogiczne ale bardzo często działa. Nie mam pojęcia co oni zepsuli w tym standardzie ale tak jest Edytowano 2 lipca 2022 przez lolekdrugi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wh1t3 Napisano 24 grudnia 2022 Udostępnij Napisano 24 grudnia 2022 Dnia 21.05.2022 o 15:09, ziele_37 napisał: A czy po podpięciu optycznego i zmianie w ampli na dźwięk z wejścia optycznego dźwięk z TV powinnen iść od razu przez ampli? O co kolego poradziłeś sobie z tym? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.