Skocz do zawartości

Amp Atmos - Starszy wyższy czy nowszy niższy?


Gumowe Ucho

Recommended Posts

Dręczy mnie temat ulepszenia amplitunera - przy okazji z Atmosem. Ponieważ mam Denon AVR-2113, czyli średni model (były chyba 2 niższe), 70W na kanał wg producenta, impedancja 4ohm (potrzebuję ze względu na Pylony Pearl 25), nie chcę przesiąść się na coś słabszego, za to z tym wielce Dolby Atmos.

W podobnej cenie 350 EUR widziałem na holdenerskim portalu:

Onkyo TX NR838 - konstrukcja z 2014, jeden z pierwszych Atmosowych amplitunerów, za to kombajn absolutny. Czy już problemy z płytą HDMI były zażegnane? Pearl 25 ponoć lubi dostać prądu...

Onkyo TX-NR676E, I 686 - nowsze bo ok. 2018 rok, jednak niższy model. 676 miał świetne wyniki w testach.

W zasadzie przewiduję rozbudowę do max 5.1.2 (w suficie oczywiście).

Co jest lepszego w nowszym sprzęcie? Lepsza kalibracja? Rozumiem, że jak coś dekoduje Atmos to jest Atmos i nie ma jakichś aktualizacji do formatu - ale chyba kalibracja staje się jeszcze ważniejsza.

 

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Gumowe Ucho napisał:

Onkyo TX NR838 - konstrukcja z 2014, jeden z pierwszych Atmosowych amplitunerów, za to kombajn absolutny. Czy już problemy z płytą HDMI były zażegnane?

nie, te modele cierpią nadal na problemy z hdmi ale innego sortu.

 

13 minut temu, Gumowe Ucho napisał:

Onkyo TX-NR676E, I 686 - nowsze bo ok. 2018 rok, jednak niższy model. 676 miał świetne wyniki w testach.

W zasadzie przewiduję rozbudowę do max 5.1.2 (w suficie oczywiście).

Co jest lepszego w nowszym sprzęcie?

brak masowych problemów hdmi  w przypadku Onkyo :)

13 minut temu, Gumowe Ucho napisał:

Lepsza kalibracja?

paradoksalnie gorsza a nawet jej brak. Bo ciężko nazwać to co znajdziesz w modelach 656 i wyższych kalibracją jeżeli to porównać z tym co miałeś w Denonie czy nawet w TX-NR838.

14 minut temu, Gumowe Ucho napisał:

le chyba kalibracja staje się jeszcze ważniejsza.

 

kalibracja jest istotna bo pomagą z akustyką. Oczywiśćie nie załatwia problemu w 100% ale coś tam poprawia. Poza akustyką sa jeszcze dodatkowe systemy takie jak Audyssey Dynamic EQ czy Volume podobne są u Yamahy w ich YPAO. Niestety Onkyo tego nie ma. Nie ma tego nawet w modelach które mają kalibrację Dirac która jest uznawana obecnie za jedną z lepszych.

Jak chcesz Audyssey to szukaj Denona/Marantz.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lolekdrugi napisał:

 

paradoksalnie gorsza a nawet jej brak. Bo ciężko nazwać to co znajdziesz w modelach 656 i wyższych kalibracją jeżeli to porównać z tym co miałeś w Denonie czy nawet w TX-NR838.

Ciekawe, no i szkoda.

Cytat

kalibracja jest istotna bo pomagą z akustyką. Oczywiśćie nie załatwia problemu w 100% ale coś tam poprawia. Poza akustyką sa jeszcze dodatkowe systemy takie jak Audyssey Dynamic EQ czy Volume podobne są u Yamahy w ich YPAO. Niestety Onkyo tego nie ma. Nie ma tego nawet w modelach które mają kalibrację Dirac która jest uznawana obecnie za jedną z lepszych.

Jak chcesz Audyssey to szukaj Denona/Marantz.

Audyssey mam w Denonie, I nie wiem czy to coś pomaga. Jest "inaczej" w filmach, nie wiem czy lepiej, ale w grach - TRAGEDIA. Podbija jakoś dziwnie surroundy, to co "za mną" w grze mega głośne (niejeden temat na reddicie/AVForums "xbox AVR surrounds problem" czytałem aż nauczyłem się wyłączyć Dynamic EQ). Ogólnie Audyssey: Flat lub Off chyba najwierniej działa.

Za to zabawa Dynamic Range to fajna opcja gdy ludzie śpią, czy coś. Lepiej mieć te Audysseje niż nie mieć pewnie :D

Ktoś pisał o 676 że skupili się na brzmieniu zamiast gadżetów...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Audysseya trzeba się przyzwyczaić ale to nie jest lek na całe zło. Był tu wklejany cały duży temat jak nie słusznie polegamy w całości na kalibracji kina.

Lubisz dzwięk Denona? Bo Onkyo zagrało by nieco żywiej, bardziej efektownie , jasniej.

Pearl gra akurat fajnie i z Denonem i jaśniejszymi Onkyo , Pioneer, Yamaha.

Atmosy będziesz miał prawidłowo rozstawione? Poszedł bym wtedy w taką podmianke.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Gumowe Ucho napisał:

Ktoś pisał o 676 że skupili się na brzmieniu zamiast gadżetów...

Twoja sprawa na co chcesz zwrócić uwagę. Ja bym sprzętu bez takich systemów jak Audyssey Dynamic Volume/Dynamic Eq  czy też Ypao Volume albo Dolby Volume nie kupił bo to się przydaje zwłaszcza gdy słuchasz wieczorami co sam zaznaczyłeś. Niestety przez to Onkyo odpada, nawet ich flagowych TX-RZ50.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Do Audysseya trzeba się przyzwyczaić ale to nie jest lek na całe zło. Był tu wklejany cały duży temat jak nie słusznie polegamy w całości na kalibracji kina.

Lubisz dzwięk Denona? Bo Onkyo zagrało by nieco żywiej, bardziej efektownie , jasniej.

Pearl gra akurat fajnie i z Denonem i jaśniejszymi Onkyo , Pioneer, Yamaha.

Atmosy będziesz miał prawidłowo rozstawione? Poszedł bym wtedy w taką podmianke.

 

Atmosy, jeżeli już, wkuwałbym w sufit jak Dolby przykazało, więc nieco przed pozycją odsłuchu. Najpewniej Cambridge Audio Minx - jestem zadowolony z ich surroundów, więc może dam je na sufit, a "te większe" Min24 kupię na surround. Ale to przyszłościowo.

Ale o zmianie ampli myślę i bez tego, jeżeli np. dźwięk w stereo się poprawi/będzie lepsza kalibracja/jakiś fejkowy wirtualny udawany Atmos z 5.1 :D  - przede wszystkim dlatego, że ceny używek zaczęły być w sumie zaledwie kilkaset zł droższe od mojego Denona na rynku wtórnym. To kusi ;) 

Edytowano przez Gumowe Ucho
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2023 o 08:59, lolekdrugi napisał:

Ja bym sprzętu bez takich systemów jak Audyssey Dynamic Volume/Dynamic Eq  czy też Ypao Volume albo Dolby Volume nie kupił bo to się przydaje zwłaszcza gdy słuchasz wieczorami co sam zaznaczyłeś. Niestety przez to Onkyo odpada, nawet ich flagowych TX-RZ50.

No i jak napisałeś każdy ma swoje potrzeby, Ty słuchasz/oglądasz wieczorami i nie wiem czy mieszkasz w bloku czy z innych względów masz niską głośność i zależy Ci na "inteligentnych" filtrach podobnych do loudness, które przy niskich poziomach głośności podbijają mniej słyszalne częstotliwości, dla mnie Dynamic EQ nie wnosi nic poza nienaturalnymi różnicami tonalnymi - mam to wyłączone bo słucham głośno, poza tym każdy ma swoje preferencje. Uważam też, że jeśli chodzi o kino to porównywalny model Onkyo TX-NR686 pozamiatał konkurenta Marantz-a SR-5013 w sposobie przekazu - tam było kino, żywioł i wrażenia - u Marantz-a wszystko jest mocno ugrzecznione, wyhamowane i nie do końca mi to odpowiada. Jak tylko będzie okazja ($$$) to zmienię ampli na bardziej "żywy" z pewnym naciskiem na Onkyo ze względu na to, że podoba mi się ich sposób przekazu, ale oczywiście odsłuch nie wyklucza innych marek np. Arcam i absolutnie nie przeszkadza mi brak "poprawiaczy" typu Dynamic EQ dlatego że ich sposób przekazu mi się nie podoba.

@Gumowe Ucho najlepiej gdybyś miał możliwość odsłuchania i własnej oceny - nikt nie napisze jak to zagra dla Ciebie bo każdy ma inny gust i warunki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lolekdrugi głośno nie jest równoznaczne z poziomem referencyjnym, ale często (w większości) oglądam filmy blisko głośności referencyjnej lub w referencyjnej - wiem do czego zmierzasz i niestety w praktyce Dynamic EQ nie jest całkowicie wyłączany po osiągnięciu głośności referencyjnej (już kiedyś w innym wątku Ci o tym pisałem, ale widocznie nie doczytałeś, albo zapomniałeś), a powinien. Ale dla mnie nawet przy normalnym (jaki to jest normalny? pewnie dla każdego inny) poziomie głośności Dynamic EQ jest bardziej przeszkadzający niż poprawiający (np. podczas oglądania TV), ale to moje upodobania, każdy z nas ma inne odczucia subiektywne i preferencje dlatego nie neguję, że dla Ciebie lepsze brzmienie jest z Dynamic EQ - co nie znaczy że każdemu w każdej konfiguracji i warunkach akustycznych przyniesie to korzyść, a według Twojego opisu można odnieść wrażenie, że bez tych funkcji nie da się słuchać przy poziomie niższym niż referencyjny.

A jeżeli już oceniasz ampli pod względem obecności "poprawiaczy" do odsłuchu przy niskich poziomach głośności to trzeba tę ocenę wystawiać równo - Denon/Marantz - Dynamic EQ,  Yamaha - YPAO Volume (chyba dobrze napisałem bo nie znam dobrze YPAO), a Onkyo Late Night, a nie pisać bzdury, że Onkyo nie ma. Natomiast, który z tych systemów jest lepszy/gorszy to inna sprawa, również trzeba uwzględnić indywidualne preferencje i fakt, że w każdym systemie i pomieszczeniu w zależności od stopnia jego adaptacji inaczej to wypadnie i niekoniecznie jest potrzebne.

Dlatego najlepszym doradcą jest odsłuch - najlepiej w docelowym pomieszczeniu. W przypadku używek jest to sprawa bardziej skomplikowana, ale nie ma rzeczy niemożliwych, wiem z własnego doświadczenia że można.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, tomek72 napisał:

głośno nie jest równoznaczne z poziomem referencyjnym,

skoro tak, to dźwięk który otrzymujesz nie jest tym który powinieneś otrzymywać. po to są te systemy by to kompensować.

 

6 godzin temu, tomek72 napisał:

wiem do czego zmierzasz i niestety w praktyce Dynamic EQ nie jest całkowicie wyłączany po osiągnięciu głośności referencyjnej (już kiedyś w innym wątku Ci o tym pisałem, ale widocznie nie doczytałeś, albo zapomniałeś),

nie rozmawiamy tutaj o tym problemie.

 

6 godzin temu, tomek72 napisał:

a Onkyo Late Night, a nie pisać bzdury, że Onkyo nie ma

to coś w Onkyo to jest proteza i daleko mu do Ypao Volume/A.DRC czy systemów Audyssey.

Mało tego tutaj masz wycinek z instrukcji obsługi, model TX-NR686:

Cytat

Late Night: Enable small sounds to be easily heard in detail. It is useful when
you need to reduce the volume while watching a movie late night. You can enjoy
the effect only when playing the Dolby series and DTS series input signals.
• This function cannot be used in the following cases.
– – When playing Dolby Digital Plus or Dolby TrueHD with "Loudness
Management" set to "Off"
– – When the input signal is DTS:X, and "Dialog Control” is not 0 dB

Tutaj ograniczenia dla Audyssey z instrukcji modelu X2700:

Cytat

Audyssey MultEQ ® XT, Audyssey Dynamic EQ ® and Audyssey Dynamic Volume ® cannot be selected.
0 These cannot be selected when you have not performed Audyssey ® Setup. (v p. 183)
0 Switch to a sound mode other than “Direct” or “Pure Direct”. (v p. 120)
0 These cannot be selected when sound mode is “DTS Virtual:X” or sound mode that have “+Virtual:X” in the sound mode name.
0 These cannot be selected when using the headphones.

Sprawdzałem Yamaha RX-V685 i nie znalazłem ograniczeń dla YPAO.

Tutaj dodatkowe informacje jak to jest z tym Late Night: https://simplehomecinema.com/2022/01/31/can-you-emulate-audyssey-dynamic-eq-with-dirac-live/

Mógłbym wkleić tutaj naprawdę sporo opisów i informacji ale to nie ma sensu. Każdy na tym forum ma internet, więc może sobie sam poszukać. Natomiast jedno przewija się cały czas. Late Night w Onkyo to nie jest to samo co daje Audyssey czy Ypao czy Dolby Volume. To jest taka "tania" proteza.

6 godzin temu, tomek72 napisał:

latego najlepszym doradcą jest odsłuch - najlepiej w docelowym pomieszczeniu. W przypadku używek jest to sprawa bardziej skomplikowana, ale nie ma rzeczy niemożliwych, wiem z własnego doświadczenia że można.

Rozumiem, że z każdą zmianą głośności, dostosowujesz krzywą equalizera by skompensować braki? Czy może zawsze słuchasz tylko i wyłącznie na jednym poziomie głośności i tak masz wszystko ustawione? Jeżeli to drugie to nie widzę problemu, są tacy i jest ok. Jednak z jakiegoś powodu sporo osób, korzysta z opcji nr 1.

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@J4Z u mnie jest podobnie - dół pasma napompowany i zdecydowanie gorsza czytelność dialogów, te filtry mimo że są zapewne "inteligentniejsze" od typowego loudness mają podobne zadanie i wątpliwe jest że kompensacja idzie idealnie według całej krzywej korekcji Audyssey, YPAO czy innych rozwiązań. Odnoszę również wrażenie, że tłumią - zakłócają naturalną dynamikę i proporcję kanałów surround i górnych - efekty dźwięku przestrzennego są gorzej słyszalne z Dynamic EQ niż bez niego.

Ale każdy słucha według swoich preferencji oraz upodobań i jeżeli komuś odpowiada taki przekaz to może z niego korzystać - jedno jest pewne na krótką metę robią efekt WOW, dla mnie dłuższe oglądanie filmu czy TV w tym trybie jest męczące.

Dnia 6.04.2023 o 18:16, Gumowe Ucho napisał:

Audyssey mam w Denonie, I nie wiem czy to coś pomaga. Jest "inaczej" w filmach, nie wiem czy lepiej, ale w grach - TRAGEDIA. Podbija jakoś dziwnie surroundy, to co "za mną" w grze mega głośne (niejeden temat na reddicie/AVForums "xbox AVR surrounds problem" czytałem aż nauczyłem się wyłączyć Dynamic EQ). Ogólnie Audyssey: Flat lub Off chyba najwierniej działa.

Dlatego najlepszą metodą będzie odsłuch innego nowszego amplitunera, albo przypadnie Ci do gustu albo nie, jak sam widzisz każdy z nas ma trochę inne preferencje.

Edytowano przez tomek72
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomek72 napisał:

Odnoszę również wrażenie, że tłumią - zakłócają naturalną dynamikę i proporcję kanałów surround i górnych - efekty dźwięku przestrzennego są gorzej słyszalne z Dynamic EQ niż bez niego.

to teraz pytanie retoryczne. Co się dzieje z cichymi fragmentami ścieżki dźwiękowej gdy zmniejszamy głośność? I jaki to ma związek z dynamiką.

Edytowano przez lolekdrugi
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2023 o 09:21, tomek72 napisał:

Dlatego najlepszą metodą będzie odsłuch innego nowszego amplitunera, albo przypadnie Ci do gustu albo nie, jak sam widzisz każdy z nas ma trochę inne preferencje.

Pewnie masz rację, ale są pewne obiektywne parametry i chciałem się rozeznać, co głównie daje "upgrade" w wyższych modelach - bo wydaje mi się, że najtańszy golas AVR, byle miał Atmosa, mija się z celem jak mam już taki ze średniej półki ;)  Na razie widzę głównie waty na kanał ale z mierzeniem tego jest różnie (patrzę na deklarowane przez jednego producenta), i jest mnóstwo innych do analizy. To oczywiście abstrahując od dyskusji o "ulepszaczach", która jest ciekawa.

Edytowano przez Gumowe Ucho
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Gumowe Ucho napisał:

Pewnie masz rację, ale są pewne obiektywne parametry i chciałem się rozeznać, co głównie daje "upgrade" w wyższych modelach

upgrade daje głównie:

 - więcej przetwarzanych kanałów

 - bywa, że dostaniesz więcej mocy na kanał

 - lepsze systemy korekty akustyki pomieszczenia.

Tak naprawdę "wojna" obecnie toczy się w zakresie tych systemów korekty akustyki.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lolekdrugi napisał:

upgrade daje głównie:

 - więcej przetwarzanych kanałów

 - bywa, że dostaniesz więcej mocy na kanał

 - lepsze systemy korekty akustyki pomieszczenia.

Tak naprawdę "wojna" obecnie toczy się w zakresie tych systemów korekty akustyki.

Przetwarzanych kanałów przesadnie nie muszę rozbudowywać, bo 5.1.2 to raczej max, ale wypadałoby, żeby był upgrade konkret elektroniki tak jak "stereowcy" sobie robią :D jestem wprawdzie umiarkowanym obiektywistą ("consumer audio electronics have been perfected sińce the 1970s" czy coś) i nie pokładam wielkiej wagi w elektronikę, jednak słyszałem że moje kolumny prąd lubią...

 

Systemy pewnie są tym ważniejsze, jak mamy object-based Atmos, bla bla itd.? Tak tylko zakładam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Gumowe Ucho Problemem niestety jest pozycjonowanie sprzętu. Zazwyczaj ten który ma lepsze bebechy itp przetwarza też więcej kanałów. Coś na zasadzie transakcji wiązanej niestety. Wyjątkiem od tego była Yamaha ze swoją serią 1080 itp gdzie miałeś drogi amplituner 7.1 ale z funkcjami takimi jakie dostajesz dopiero w modelach 9 kanałowych. Chyba nadal tak robią ale teraz jeszcze bardziej z cenami odjechali.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2023 o 14:41, lolekdrugi napisał:
Dnia 10.04.2023 o 09:21, tomek72 napisał:

Odnoszę również wrażenie, że tłumią - zakłócają naturalną dynamikę i proporcję kanałów surround i górnych - efekty dźwięku przestrzennego są gorzej słyszalne z Dynamic EQ niż bez niego.

to teraz pytanie retoryczne. Co się dzieje z cichymi fragmentami ścieżki dźwiękowej gdy zmniejszamy głośność? I jaki to ma związek z dynamiką.

proszę: im mniejsza głośność tym mniejsza dynamika - czyli różnica między najcichszym, a najgłośniejszym fragmentem

nie zrozumiałeś tego co napisałem wyżej, Dynamic EQ "podbija" pewne częstotliwości tym samym zakłócając ich naturalną różnicę głośności, a co za tym idzie ich naturalną dynamikę, stąd efekt np. gorszej słyszalności dialogów ze względu na zwiększenie głośności innych częstotliwości

Uważam, że dalsze rozwodzenie się nad tym tematem nie ma sensu - Ty lubisz słuchać/oglądać z Dynamic EQ bo Ci to odpowiada i słuchaj, mnie chodzi jednak o to że nie każdemu może to odpowiadać ze względów np. akustyki pomieszczenia, głośności odsłuchu jak i osobistych preferencji, dlatego uważam że dyskwalifikowanie innych amplitunerów (nie słysząc ich w rzeczywistości) na podstawie funkcji w jakie są wyposażone jest nie do końca słuszne.

Z mojego doświadczenia i porównania, a także moich upodobań i oczekiwań co do prezentacji dźwięku w kinie domowym (co nie jest żadnym wyznacznikiem tylko wskazówką - podpowiedzią) mogę powiedzieć tylko, że dla mnie Onkyo 686 w kinie pozamiatało droższego Marantz-a SR5013 w zakresie prezentacji, żywiołowości i wrażeń - Marantz-owi nie pomogło ani Audyssey, ani DynamicEQ - tyle. Ale to moje odczucie i wrażenie i nikomu nie wmawiam że tak będzie lepiej. A Ty od początku stawiasz jednoznaczne stwierdzenie, że bez "poprawiaczy" będzie tragedia. Należy odsłuchać i ocenić, a nie opierać się tylko na tym, co różni ludzie wypisują w internecie. Ale to nie ten wątek i nie zaśmiecajmy go dalej bo to nie ma sensu.

@Gumowe Ucho

6 godzin temu, Gumowe Ucho napisał:

ale są pewne obiektywne parametry i chciałem się rozeznać, co głównie daje "upgrade" w wyższych modelach - bo wydaje mi się, że najtańszy golas AVR, byle miał Atmosa, mija się z celem jak mam już taki ze średniej półki

no są to już troszkę inne sprzęty, jeżeli chcesz Atmos/DTS-X to faktycznie te najtańsze są najuboższe w funkcje i możliwości, a także systemy kalibracji/korekcji. Jak pisałeś Audyssey "coś tam" zmienia, spróbuj znaleźć w okolicy Onkyo 686/Yamahe 685 (to ówczesna średnia półka) i ewentualnie umów się ze sprzedającym na okres próbny za kaucją z opisów wiele "nie usłyszysz"

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, tomek72 napisał:

nie zrozumiałeś tego co napisałem wyżej, Dynamic EQ "podbija" pewne częstotliwości tym samym zakłócając ich naturalną różnicę głośności, a co za tym idzie ich naturalną dynamikę, stąd efekt np. gorszej słyszalności dialogów ze względu na zwiększenie głośności innych częstotliwości

zmniejszając poziom głośności wycinasz część dźwięków ostatecznie tracąc. Oczywiście, że będziesz słyszał gorzej coś czego nie ma, dlatego Dynamic Eq i podobne mają za zadanie przywrócić to co wyciąłeś przy pomocy pokrętła głośności. I oczywistym jest, to że to zaburzy przekaz tak jak samo skręcenie pokrętła wycina część niektórych najcichszych dźwieków.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.04.2023 o 11:42, Gumowe Ucho napisał:

Atmosy, jeżeli już, wkuwałbym w sufit jak Dolby przykazało, więc nieco przed pozycją odsłuchu. Najpewniej Cambridge Audio Minx - jestem zadowolony z ich surroundów, więc może dam je na sufit, a "te większe" Min24 kupię na surround. Ale to przyszłościowo.

No ale jest ok.

Dnia 7.04.2023 o 11:42, Gumowe Ucho napisał:

Ale o zmianie ampli myślę i bez tego, jeżeli np. dźwięk w stereo się poprawi/będzie lepsza kalibracja/jakiś fejkowy wirtualny udawany Atmos z 5.1 :D  - przede wszystkim dlatego, że ceny używek zaczęły być w sumie zaledwie kilkaset zł droższe od mojego Denona na rynku wtórnym. To kusi ;) 

No tak to prawda.

Ale nie napalaj się na żadne fake wirtualne bzdury. To nic nie daje.

Ale mówiłem to nie jest rozwiązanie na całe zło.

Lolek się naczytał a nie porównał to nie jego wina że nie wie.

Myslę że jak sprawdzi to zmieni zdanie.

Swoją drogą to jaki obecnie masz amplituner lolek?

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, lolekdrugi napisał:

zmniejszając poziom głośności wycinasz część dźwięków ostatecznie tracąc

nie wiem co w tym miejscu masz na myśli - ale potencjometr głośności to nie filtr wycinający częstotliwości - więc zmniejsza-zwiększa głośność równo w całym zakresie pasma, a że z naturalnych praw akustyki różne częstotliwości mają różny próg słyszalności - zależy to też od indywidualnych cech słuchacza to pewne zakresy są mniej słyszalne i na tej podstawie zbudowano filtry typu loudness

51 minut temu, lolekdrugi napisał:

Oczywiście, że będziesz słyszał gorzej coś czego nie ma, dlatego Dynamic Eq i podobne mają za zadanie przywrócić to co wyciąłeś przy pomocy pokrętła głośności.

tego czego nie ma (zostało wycięte jak to nazwałeś) nie usłyszę i nic tego nie przywróci - jedynie to co zostało ściszone - powiedzmy poniżej progu słyszalności w danych warunkach pomieszczenia można wzmocnić np. przez Dynamic EQ jeżeli to ta sama częstotliwość

kończę ten OT

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tomek72 napisał:

tego czego nie ma (zostało wycięte jak to nazwałeś) nie usłyszę i nic tego nie przywróci - jedynie to co zostało ściszone - powiedzmy poniżej progu słyszalności w danych warunkach pomieszczenia można wzmocnić np. przez Dynamic EQ jeżeli to ta sama częstotliwość

no i odzyskać to czego byś nie usłyszał, przez ściszenie.

 

14 godzin temu, Piotr Sonido napisał:

Swoją drogą to jaki obecnie masz amplituner lolek?

dostęp mam do: RX-V481, RX-V685, RX-A1070 jeżeli to Cię interesuje i pisałem już o tym.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2023 o 05:23, Piotr Sonido napisał:

Po co Ci to?

wyjaśnij mi w jakim celu potrzebujesz odpowiedzi na to pytanie?

Dnia 13.04.2023 o 05:23, Piotr Sonido napisał:

A chwila a czy to nie tak najeżdżałeś na 1070 kiedy ja go broniłem?

i co to zmienia? Był w dobrej cenie, więc kupiony. I nie zachwycam się nim tak jak Ty. Wręcz przeciwnie bm powiedział. Bo tej otoczce jaką tutaj zbudowałeś w okół serii Avantage, powinien mnie powalić na kolana. No jednak tak nie jest, ot zwykły amplituner który robi to co powinien bez jakichś ochów i achów. W życiu bym go nie kupił za te pieniądze jakie chce za niego Yamaha. Ale za to ile za niego zapłaciłem, nic lepszego na rynku nie było.

 

Dnia 13.04.2023 o 05:23, Piotr Sonido napisał:

o wtedy w niebiosa wychwalałeś Denona serii X3 a jednak masz Yamahe?

To mówisz jedno a robisz drugie?

i gdzie widzisz problem? Moje zdanie na temat yamahy jest nadal takie samo, że jest na ten amplituner i ogólnie ich amplitunery "hype" tutaj zrobiony. a to są normalne sprzęty. Może jak potrzebujesz nagłośnić z 50m2 to wtedy się coś zmieni a, tak przy pomieszczeniach do tych 30m2. Różnicy nie słyszę.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2023 o 12:33, lolekdrugi napisał:

Bo tej otoczce jaką tutaj zbudowałeś w okół serii Avantage, powinien mnie powalić na kolana.

Jakiej otoczce? O czym Ty piszesz? Lolek ja wiem że Ty wybierasz poszczególne słowa z poszczególnych zdań i interpretujesz przekaz po swojemu, Ale na litość. Przestań.

Porównywaliśmy i dyskutowaliśmy o porównaniu modeli X 3700 z 1070 czy 1080 już nie pamiętam. Nie ważne. Wiec jaką otoczkę o serii Avantage. Nie omawialiśmy  20/30 ani 870.

Sprzedaj 3 amplitunery i wybierz Denona którego tak zachwalałeś.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...