Skocz do zawartości

Pomoc w konfiguracji pomieszczenia pod kino domowe.


Mateusz Nazwiskowy

Recommended Posts

4 minuty temu, PanKlor napisał:

I patrząc po cenach z Amazona prawie 2x tańszy (880€ vs 1599€). Starczy i na licencję i na końcówkę mocy. Jedno i drugie można dokupić z czasem. Co kto lubi. Moim zdaniem propozycje które tu padły są ok - wszystko kwestia planu rozbudowy i preferencji autora. Może chce od razu 7.2.4 ale trochę gorzej (bo i tak będzie to duży skok jakościowy dla niego), może posłucha Ciebie i troche ograniczy liczbę kanałów ale pójdzie w prostrze i dające dobry efekt pomysły, może chce sobie podłubać i rozbudowywać powoli system. Dostał różne opcje. 

Dla mnie odpada kupowanie tak skomplikowanego sprzetu bez PL gwarancji, wiec patrze na polskie ceny 🙂

PS. daj jakis link do tego za 880 EUR, bo ja widze inne ceny 🙂

image.png.9df646173ef789171beacf43e825fe2a.png

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomw napisał:

W sensie zgadujesz czy twierdzisz ? Bo jesli zgadujesz, do dopisz moze na poczatku "wydaje mi sie ze........." 🙂 Bo znow nie masz racji a myslisz ze masz 🙂

W czym nie mam racji?

2 godziny temu, tomw napisał:

To samo ze starym Onkyo powyzej - oczywiscie ze moze go zastosowac jako koncowke mocy, jesli ma analogowe wejscia i do tego tryb "direct" 🙂 Nie bedzie to super rozwiazanie, ale np. do atmosow wystarczy bo przy zasileniu wysoko odcietych 4 glosnikow mocy wystarczy 🙂

Tak, to nie będzie super rozwiązanie, to będzie rozwiązanie a la Pomysłowy Dobromir. Uruchamiać cały AVR, żeby robił za wzmacniacz dwóch kanałow. Może ma nim jeszcze dogrzewać pomieszczenie, bo przecież da się.

2 godziny temu, tomw napisał:

 🙂Oczywiscie majac dwa wyjscia w ampli jest ulatwieniem i nie mowie ze sie nie przyda, ale nie potrzeba zaraz zmieniac ampli jak sie ma jedno wyjscie a chce sie wiecej subow 🙂 Mozna wszystko dobrze zgrac z jednym wyjsciem z ampli, z dowolna liczba subow 🙂

Przecież ktoś tu właśnie zmienia sprzęt. Po co ma bawić się osobno subami, jeżeli wszystko możne zrobić z poziomu AVR.

Nie wiem czemu mają służyć takie porady, zamiast używać sprzętu do czego został stworzony  i  upraszczać sobie życie jak można.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przemeklbn napisał:

W czym nie mam racji?

Tak, to nie będzie super rozwiązanie, to będzie rozwiązanie a la Pomysłowy Dobromir. Uruchamiać cały AVR, żeby robił za wzmacniacz dwóch kanałow. Może ma nim jeszcze dogrzewać pomieszczenie, bo przecież da się.

Przecież ktoś tu właśnie zmienia sprzęt. Po co ma bawić się osobno subami, jeżeli wszystko możne zrobić z poziomu AVR.

Nie wiem czemu mają służyć takie porady, zamiast używać sprzętu do czego został stworzony  i  upraszczać sobie życie jak można.

Zadam pytanie retoryczne: czy Ty robiles te rzeczy o ktorych piszesz i na ktorych temat sie z takim przekonaniem wypowiadasz ? W sensie masz jakies rzeczywiste doswiadczenia w tych tematach ? Czy uzywales amplitunerow jako koncowek mocy ? Czy kalibrowales 2, 3 czy 4 czy nawet wiecej subow podlaczonych do jednego wyjscia w amplitunerze ? Masz jakies pomiary z tych prob, cos czym moglbys poprzec Swoije wypowiedzi ? Czy to jedynie typowy forumowy "chlopski rozum" Ci to dyktuje ? 🙂 Bo widzisz, ja mam duze doswiadczenie w tych dokladnie tematach, uzywam amplitunerow jako koncowek juz od lat w sumie, kalibrowalem kilkadziesiat konfiguracji od 1 do 6 subow podlaczonych do jednego wyjscia w amplitunerze 🙂 Mam masy pomiarow ktore moge pokazac z efektow tych prob, robilismy nawet slepe testy porownujac amplituner jako koncowke z koncowkami mocy Emotivy i XLZ w kinie 🙂 Stad tez i wiem ze to jest pytanie retoryczne, bo gdybyc mial jakies rzeczywiste doswiadczenie w tematach w ktorych sie wypowiadasz, to bys nie pisal tego co piszesz 🙂

A czemu tak kombinowac ? To jest bardzo proste - kazdy glupi potrafi iscdo sklepu, wydac 50 tysi a i tez czesto nic z tego nie wynika, slyszalem mase dosc drogich kin ktore nie graly rewelacyjnie, a tylko dobrze 🙂 Sztuka jest wydac polowe tego i zrobic tak, aby system o polowe tanszy zagral tak samo czy nawet lepiej od dwa razy drozszego 🙂 Wiec oczywiscie chodzi o budzet, bo przykladowo Arcam AVR600 ktorego ja obecnia uzywam jako koncowke mocy mozna kupic za 3 tysiace, widzialem nawet ostatnio takowego z uszkodzona plyta HDMI za 1200zl, idealnie na koncowke. I taki Arcam gra lepiej niz koncowki za 3x tyle, porownywalnie z Arcama dedykowana koncowka ktora uzywana kosztuje 4x tyle. Rozumiesz co mozna wiec zrobic z zaoszczedzonymi 7-8 tysiacami, jak sie ma ograniczony budzet ? 🙂

Jakby wszyscy mysleli jak TY, to zylibysmy nadal w jaskiniach, bo przeciez byly do tego przeznaczone i po co kombinowac jak pomyslowy dobromir 🙂 A najlepszym pomyslem i zlota rada na forum jest to, ze jak nie masz z czyms doswiadczenia, to nie wypowiadaj sie jak bys byl znawca 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę, żebyś odpowiedział mi, gdzie nie miałem racji. Nie trzeba być aż tak głęboko doświadczonym (a.k.a 'znawca'), aby odpowiadać logicznie i sugerować proste rozwiązania, dla autora wątku, który szuka podstawych informacji i chce sprawnie złożyć system zgodnie z dzisiejszym stanem techniki. I pod kątem potrzeb autora była moja wypowiedź. Sztuką jest uzyskać dany efekt przy jak najmniejszych zasobach (pieniędzy, czasu, wiedzy). A nie jest sztuką wymyślanie koła od nowa. Właśnie nie korzystanie z wiedzy innych zawartej w droższym produkcie to jest pozostawanie w jaskini. Słabe są wypowiedzi typu 'nie ma potrzeby, aby AVR udostępniał wiele niezależnych wyjść na suby, bo sam się nauczyłem budować scieżkę przetwarzania z jednego wyjścia'. To że da się tak to zrealizować i będzie to dobrze działać to jest dla każdego oczywiste. Ale skoro są juz produkty, które robią to z dobrym efektem to chyba jest z sens z nich korzystać i je doradzać początkującym. Nie po to założyciele Diraca studiowali akustykę na uniwerku w Sztokholmie, żeby z ich wiedzy pośrednio nie skorzystać. Ale może to ja mam po prostu sentyment słysząc nazwę firmy, która tylko kojarzy mi się jednoznacznie z wałkowaniem równań falowych rzeczonego Diraca kiedyś na studiach...

Fajnie, że dałeś drugie życie swojemu AVR600 - to ma sens, natomiast nadal wątpię czy zasilanie tego Onkyo autora, aby wzmocnić jedynie dwa kanały ma taki sam sens. Myślę, że już lepiej go po prostu sprzedać, ktoś z robi z niego pewnie lepszy użytek. Co do zabawy bardziej 'pro' - nie mam nic przeciwko temu, jeżeli ktos ma czas i chęci to chylę czoła.

Edytowano przez przemeklbn
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dyskusję i szczegółowe wyjaśnienia co i jak dla laika :)

Dopytam jeszcze o końcówkę. Dlaczego szkoda zasilać 656 jako końcówkę? sprzedam go pewnie za 1500zl czy za te pieniądze kupię coś co będzie lepsze? albo lepiej grało ? Czy jeżeli puszcze z tego 4 atmosy (da się tak? ) to zostanie więcej mocy na rz50 do podziału na kolumny jeżeli dobrze rozumiem?, a 656 spokojnie na 4 atmosy powinien być ok?

A jeszcze mam pytanie czy wtedy taki 656 jak jest końcówką może pełnić jednocześnie rolę amplitunera np pod stereo (oczywiście kiedy kino nie będzie używane)?

No i jeszcze głupie pytanie czy jak rzucę kabel dwużyłowy pod subwoofery to końcówki potem bez problemu powinienem sobie obrobić ?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Dopytam jeszcze o końcówkę. Dlaczego szkoda zasilać 656 jako końcówkę?

Bo rozwiązanie to nie będzie wygodne. Będziesz musiał go ręcznie włączać za każdym razem, pilnować regulacji głosności. 

 

4 godziny temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Czy jeżeli puszcze z tego 4 atmosy (da się tak? )

Nie da się na 99% - maks 2 kanały wzmocnisz.  To jest amplituner a nie wzmacniacz wielokanałowy. 

 

4 godziny temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

A jeszcze mam pytanie czy wtedy taki 656 jak jest końcówką może pełnić jednocześnie rolę amplitunera np pod stereo (oczywiście kiedy kino nie będzie używane)?

A to już jest zupełnie bez sensu w przypadku gdy główny AVR będzie wyższej klasy. 

 

4 godziny temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

No i jeszcze głupie pytanie czy jak rzucę kabel dwużyłowy pod subwoofery to końcówki potem bez problemu powinienem sobie obrobić ?

Kabel pod subwoofer powinien byc koncentryczny. Możesz użyć zwykłego dwużyłowego i zrobić końcówki - czy podołasz? Tego nie wiemy. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2023 o 13:33, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Klepnięte jeszcze nie, na chwilę obecną są brane pod uwagę i tylko one były mi polecone :) 

Także jak są inne propozycje to z checią wysłucham i jak będę miał możliwość to przejadę się posłuchać różnych opcji :)

O to ciekawe. To gdzie uderzałeś że tylko Klipscha pokazali? Technikarium?

O jaśniejszym brzmieniu Monitor audio Bronze, Silver, Heco Revolutiom, Magnat Signature seria 7.

To o jaśniejszej barwie jak Klipsch a jest masa innych.

Dnia 17.11.2023 o 14:19, Mateusz Nazwiskowy napisał:

A i jeszcze czytałem o tym Onkyo RZ50, że nie ma osobnych kanałów na 2 suby tylko jeden. Pytanie czy to jest duży problem ?

Nie specjalnie.

 

Dnia 17.11.2023 o 17:18, tomw napisał:

Dla mnie odpada kupowanie tak skomplikowanego sprzetu bez PL gwarancji, wiec patrze na polskie ceny 🙂

Ale amazon PL Ma polską gwarancję. Gwarantem jest Amazon.

13 godzin temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Dopytam jeszcze o końcówkę. Dlaczego szkoda zasilać 656 jako końcówkę

Bo jak końcówkę to już coś sensownego a nie grającego nadal w ten sposób. Poza tym to kwestia wygody.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Dopytam jeszcze o końcówkę. Dlaczego szkoda zasilać 656 jako końcówkę? sprzedam go pewnie za 1500zl czy za te pieniądze kupię coś co będzie lepsze? albo lepiej grało ? Czy jeżeli puszcze z tego 4 atmosy (da się tak? ) to zostanie więcej mocy na rz50 do podziału na kolumny jeżeli dobrze rozumiem?, a 656 spokojnie na 4 atmosy powinien być ok?

Nie szkoda, jesli Twoj amplituner ma wejscia tzw. "multichannel" to spokojnie mozesz go podlaczyc jako koncowke, bo nie, za 1500zl nie kupisz nic lepszego i jesli juz go masz to oczywiscie ze mozna z tego skorzystac (jesli fizycznie da sie go podlaczyc w ten sposob) 🙂 Przy kalibracji ustawiasz raz glosnosc aby zgrac go z reszta systemu i tyle, mozesz o nim zapomniec 🙂 I tak odciazy to tez i glowny amplituner, ktory bedzie mial wiecej mocy dla reszty kanalow 🙂 Pamietaj ze ogromna wiekszosc opinii na forach to opinie teoretykow ktorzy nie maja doswiadczenia w temacie, a tylko doradzaja na "chlopski rozum" ktory kazdy ma, wiec takie opinie sa praktycznie bezuztyczne 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Ale amazon PL Ma polską gwarancję. Gwarantem jest Amazon.

Niestety mocno sie mylisz 🙂 Po pierwsze, duza czesc rzeczy sprzedawanych na Amazonie nie jest sprzedawana przez Amazon, jak np. ten amplituner o ktorym tu mowimy 🙂 Spojrz na zdjecie ktore jest wklejone powyzej, jest tam napisane kto to sprzedaje i kto jest gwarantem 🙂 Masz wiec gwarancje sklepu w Niemczech czy innym kraju i prawo do rekojmi Cie nie obowiazuje 🙂 Wiec jesli sie popsuje na amen, to jest szansa ze naprawia, choc to tez nie jest tak ze jak Niemiecki sklep to pewniak, tam Elektronika handluja Turcy w duzej czesci i jak trafisz na taki to moze byc srednio 🙂 Ale jak beda male wady ktore sa uciazliwe ale sprzet dziala i sklep (gwarant) napisze Ci ze tak ma byc, to mozesz im skoczyc 🙂 Na sprzet kupiony w PL masz rekojmie i nie musisz korzystac z gwarancji i zdawac sie na laske gwaranta w ogole, a jak cos idzie nie tak skladasz skarge do Urzedu Ochrony Konsumenta i mozesz walczyc 🙂 Kupujac za granica nie masz tego przywileju, nawet jesli sprzedawca jest sam Amazon 🙂 Dla tego wlasnie ja nie kupuje skomplikowanego sprzetu za granica 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomw napisał:

Masz wiec gwarancje sklepu w Niemczech czy innym kraju i prawo do rekojmi Cie nie obowiazuje

Prawo do "rękojmi" obowiązuje sprzedawcę. Kupujący ma do niej prawo.

Kupujący może z niego skorzystać jeśli kupił sprzęt na terenie UE. Problemem mogą być przesyłki i język, ale prawo do skrorzystania ma.

Więcej TU

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, tomw napisał:

Amazon, jak np. ten amplituner o ktorym tu mowimy 🙂 Spojrz na zdjecie ktore jest wklejone powyzej, jest tam napisane kto to sprzedaje i kto jest gwarantem

Pisałem o tym, X3800 w tej cenie pojawia się z tego sklepu albo bezpośrednio przez Amazon. Kwestia trafienia. 

Edytowano przez PanKlor
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Chmarski napisał:

Prawo do "rękojmi" obowiązuje sprzedawcę. Kupujący ma do niej prawo.

Kupujący może z niego skorzystać jeśli kupił sprzęt na terenie UE. Problemem mogą być przesyłki i język, ale prawo do skrorzystania ma.

Więcej TU

Korzystales kiedys, masz jakies z tym doswiadczenia czy tez teoretyzujesz ? 🙂 Zawodowo zajmuje sie optyka fotograficzna ktora kupuje na calym swiecie od lat, przez Ebay, Amazon i inne lokalne sklepy czy serwisy 🙂 Powodzenia z szarpaniem sie z zagranicznym sklepen na podstawie polskich czy nawet EU praw 🙂 Ale podoba mi sie Twoj optymizm ! 🙂 Na Ebayu to pol biedy, bo Ebay bardzo dobrze reaguje na problemy 🙂 Ale jak kupisz cos w jakims szemranym sklepie za granica, to jedyne oparcie znajdziesz w karcie kredytowej, jesli masz dobra, ale tylko wtedy jesli chcesz produkt zwrocic, a nie naprawiac po paru miesiacach 🙂 Przechodzilem przez to wiele razy, wiec teoria jest super, ale zycie nieco inaczj wyglada 🙂 No ale, super ze jest wybor, mozna sobie wybrac co sie chce 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, tomw napisał:

Korzystales kiedys, masz jakies z tym doswiadczenia czy tez teoretyzujesz ?

Teoretyzuję, bo korzystałem raptem dwa razy i to było kilka lat temu. Do tego sklepy były znane z tego, że są OK. Nie miałem problemów, ale nie twierdzę, że inne sklepy zachowują się tak samo.

U nas też sklepy sobie pogrywają z klientem. Najlepszy własny przykład jaki mogę podrzucić to reklamacja pękniętej podeszwy w bucie. Opłacony przez sklep rzeczoznawca stwierdził, że towar był użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem. U nas tez można wtopić tak samo jak za granicą.

Ja jednak zwracam na co innego uwagę - Ty piszesz, że nie ma prawa do "rękojmi". Może trudne do zrealizowania, ale jednak jest.

Poza tym, skoro masz takie doświadczenie to powinieneś wiedzieć, że sklep zazwyczaj nie jest gwarantem, w sensie jaki podałeś. Owszem udziela gwarancji prawnej zwanej u nas potocznie "rękojmią", której nazwa właściwa to "niezgodność towaru z umową". 

Jeśli chodzi o gwarancję (w potocznym rozumieniu słowa "gwarancja") to zazwyczaj udziela jej producent lub jego przedstawiciel. I jest to dobrowolne świadczenie. Nie ma obowiązku tego dać. może zastosować różne wyłączenia - na przykład wyłączyć z gwarancji sprzęt, który został sprzedany za granicę...

W UE są problematyczne sklepy, są i u nas. U nas są instytucje, które pomagają w takich przypadkach, w poszczególnych krajach UE też. Tak jak napisałem - prawo jest tylko, że trudniejsze do wyegzekwowania ze względu na język, wysyłki, odległość itp, itd.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Chmarski napisał:

Teoretyzuję, bo korzystałem raptem dwa razy i to było kilka lat temu. Do tego sklepy były znane z tego, że są OK. Nie miałem problemów, ale nie twierdzę, że inne sklepy zachowują się tak samo.

U nas też sklepy sobie pogrywają z klientem. Najlepszy własny przykład jaki mogę podrzucić to reklamacja pękniętej podeszwy w bucie. Opłacony przez sklep rzeczoznawca stwierdził, że towar był użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem. U nas tez można wtopić tak samo jak za granicą.

Ja jednak zwracam na co innego uwagę - Ty piszesz, że nie ma prawa do "rękojmi". Może trudne do zrealizowania, ale jednak jest.

Poza tym, skoro masz takie doświadczenie to powinieneś wiedzieć, że sklep zazwyczaj nie jest gwarantem, w sensie jaki podałeś. Owszem udziela gwarancji prawnej zwanej u nas potocznie "rękojmią", której nazwa właściwa to "niezgodność towaru z umową". 

Jeśli chodzi o gwarancję (w potocznym rozumieniu słowa "gwarancja") to zazwyczaj udziela jej producent lub jego przedstawiciel. I jest to dobrowolne świadczenie. Nie ma obowiązku tego dać. może zastosować różne wyłączenia - na przykład wyłączyć z gwarancji sprzęt, który został sprzedany za granicę...

W UE są problematyczne sklepy, są i u nas. U nas są instytucje, które pomagają w takich przypadkach, w poszczególnych krajach UE też. Tak jak napisałem - prawo jest tylko, że trudniejsze do wyegzekwowania ze względu na język, wysyłki, odległość itp, itd.

Nie obraz sie ze Ci nie odpisze w pelni, doceniam dluga wiadomosc, ale nie wyobrazasz Sobie jak ciezkie sa dyskusje praktyka z teoretykiem, bo "na chlopski rozum" to jest tak i tak 🙂 Od prawie 10 lat kupuje optyke foto, kupilem juz nie setki a tysiace szkiel glownie za granica i gdzies w polowie w roznych sklepach, i ile musialem sie szarpac z nieuczciwymi sprzedawcami, to tylko ja wiem 🙂 Tak wiec super ze znasz teorie, ale dla mnie to strata czasu dyskutowanie o owej 🙂 Napisze Ci tylko tyle ze jesli zagraniczny sklep z jakiegos powodu chce Cie olac, to nie za wiele mozesz zrobic poza zgloszeniem problemu do Twojego wydawcy karty i starac sie o "chargeback" i zwrot zakupionego towaru wymuszony w ten sposob 🙂 Ale to nie dziala po miesiacach od zakupu 🙂Gwarancja tak jak piszesz, jest dobrowolna i co wiecej, to GWARANT rozpatruje Twoje roszczenia i orzeka czy sa podstawne czy nie 🙂 Jak Ci sie nie podoba, mozesz isc do sadu 🙂 Rekojmia obejmuje nie tylko to co gwarancja ale i znacznie wiecej i jest regulowania odgornie i mozna sie odwolywac gdy zostaniesz "olany" do Urzedu Ochrony Konsumenta, ktory dziala dosc niezle i nie trzeba w wiekszosci przypadkow liczyc na sad 🙂 Nie jest oczywiscie idealna, ale o wiele lepsza niz gwarancja, acz uzywanie owej za granica mozesz Sobie miedzy bajki wlozyc 🙂 Wiec jesli mozna kupic amplituner za polowe ceny Polskiej, to ryzyko moze byc warte 🙂 Ale jesli jest to roznica paruset zlotych, to jest to moim zdaniem kompletnie bez sensu 🙂To tyle w temacie z mojej strony 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz. Ja przepracowałem ponad 20 lat w serwisach jednego z największych producentów sprzętu IT na świecie. Stąd moja wiedza teoretyczna. Jeśli byś kupił jego sprzęt w Niemczech to bez problemu byś go tam naprawił w ramach gwarancji, a sporo produktów nawet tu w Polsce.

Ja przed zakupem za granicą (w Polsce w sumie też) staram się jak najbardziej zweryfikować rzetelność sklepu. Oczywiście biorę też pod uwagę różnicę w cenie i dla kilkuset PLN faktycznie gra może nie być warta świeczki.  

 

Edytowano przez Chmarski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Chmarski napisał:

Luz. Ja przepracowałem ponad 20 lat w serwisach jednego z największych producentów sprzętu IT na świecie. Stąd moja wiedza teoretyczna. Jeśli byś kupił jego sprzęt w Niemczech to bez problemu byś go tam naprawił w ramach gwarancji, a sporo produktów nawet tu w Polsce.

Ja przed zakupem za granicą (w Polsce w sumie też) staram się jak najbardziej zweryfikować rzetelność sklepu. Oczywiście biorę też pod uwagę różnicę w cenie i dla kilkuset PLN faktycznie gra może nie być warta świeczki.  

 

Definitywnie nie masz doswiadczenia w temacie, gdybys wiedzial jakie rzeczy sie dzieja za kulisami to bys sie za glowie zlapal i w ogole nie byloby tej rozmowy 🙂 Jako ze nie masz wiedzy praktycznej, to wydaje Ci sie ze wszyscy dzialaja wedle przepisow, zasad i w ogole wszystko jest super i cacy, tak jak w poradniku na internecie, ktory cytowales 🙂 Dla sklepu czy producenta, kazdy wydatek serwisowy to jest strata i jesli dzieje sie tak ze wina producenta jest oczywista, to uznaja gwarancje i naprawiaja lub wymieniaja sprzet 🙂ALE, a jest ich pare, mowimy tu o duzych renomowanych sklepach ktore nadal mimo bycia duzymi i renomowanymi, nadal staraja sie oszukac klienta jak tylko moga 🙂 Poczytaj Sobie jakie kary dostaja duze sklepy jak Morele czy inne za celowe wprowadzanie w blad klientow, jest tego nieco 🙂 Idz kup w duzej sieci produkt Apple przez internet i sproboj go oddac jak go rozpieczetowales :D Pierwsze co uslyszysz to to ze nie przeyjmuja produktow Apple jak sa otwarte, co jest oczywiscie nielegalne 🙂 Nie pamietam ktory z duzych sklepow dostal spora kare na odmawianiu zwrotow otwartych produktow 🙂 I nadal mowimy tu o duzych renomowanych sklepach 🙂

A jak myssz to dziala w Zenek i Franek Firma Handlowo Uslugowa ? :D Zdajesz Sobie sprawe ze dosc czesto takie firmy krzak sprzedaja sprzet z roznych dziwnych zrodel ? Tzw. szary import, kupowane bez VATu (ostatnio byla afera z telefonami, nie wiem czy slyszales) itp i te sprzety nie maja zadnej gwarancji, a jak maja to w Malezji czy gdzies na koncu swiata 🙂 I jak Ci sie cos popsuje to masz gwarancje od Zenek i Franek Firma Handlowa, ktorzy sprobuja naprawic ow sprzet w Pan Zdzislaw Serwis Osiedlowy Doslownie Wszystkiego, bo przeciez nie odesla tego do wspomnianej Malezji czy zaplaca za renomowany serwis 🙂 Takiech firm jest masa nie tylko w PL, ale i na swiecie, i co myslisz jestes w stanie z taka firma wywalczyc jak jest za granica, nawet jak kupisz przez Amazon ? 🙂


I teraz pomysl Sobie ze jakas firma sprzedaje amplituner o polowe taniej niz oficjalna cena 🙂 ZADEN sklep na swiecie nie ma rabatu 50% od dystrybutora, wiec jesli sklep sprzedaje to o polowe taniej, to zeby to wszystko bylo zrobione oficjalnie i prawidlowo, to musialby na sprzecie tracic 🙂 Oczywiscie nie wiem co tam sie dokladnie dzieje za kulisami, ale jesli trafisz na sklep Hans i Adolf Firma Handlowo Uslugowa (choc w tych szemranych przypadkach to zazwyczaj nie sa niemcy) to zycze powodzenia w egzekwowaniu gwarancji czy czegokolwiek, przez granice i bariere jezykowa 🙂 Jedyny kraj w ktorym rzeczywiscie robia wszystko przepisowo ktory znam to Japonia, tam zdarzylo mi sie moze ze dwa razy ze byly jakies problemy, ktore dalo sie rozwiazac 🙂

Masz przyklad z Polskiego podworka - kupil kumpel Samsunga S22 w duzej renonomowanej sieci, siec oddala na gwarancji do duzego renomowanego serwisu, serwis odpisal dwa raze ze wad nie stwierdzono mimo ze nowy telefon dziala max 4h w normalnym uzywaniu 🙂 Powiedzialem Mu zeby tym razem wyslal telefon na rekojmi, nagral film dokladnie pokazujacy ze telefon dziala 4h i jak dostanie ponowna odpowiedz ze wszystko jest ok, to zazadal specyfikacji producenta dotyczacej czasu pracy na baterii i oddawal sprawe do Urzedu Ochrony Konsumenta 🙂 Chcialbym zobaczyc rozwiazywanie tej sprawy ze srednio uczciwym sklepem za granicami 🙂

I znow odpisuje na teoretyczne rozwazania, traca czas, a Ty zapewne odpiszesz mi ze jest inaczej bo costam costam, teoretycznie 🙂 Za kazdym razem sobie mowie zeby nie brac udzialu w teoretycznych rozwazaniach, i znow marnuje czas, nigdy sie czlek nie nauczy 🙂

 

367424499_807141764291315_4016523226097980359_n.jpg.7aa3d2a13aa50d02ce9f5d40cfe93e6a.jpg

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tomw napisał:

Definitywnie nie masz doswiadczenia w temacie, gdybys wiedzial jakie rzeczy sie dzieja za kulisami to bys sie za glowie zlapal i w ogole nie byloby tej rozmowy

Nie mam doświadczenia ze sklepami/firmami krzak do strony reklamacji u nich bo u nich nie kupuję. Jeśli Ty kupujesz to doświadczenia nabierasz. 

Mam doświadczenia od strony autoryzowanego serwisu z takimi firmami.

Przykład? Compaq miał dystrubutora w Bielsku Białej - Techmex. Ten sam Techmex dodatkowo ściągał notebooki poleasingowe i je sprzedawał. Było kilka firm, które wielokrotnie kupowały starego przechodzonego notebooka i bezczelnie sprzedawali klientom końcowym z pełną gwarancją jak dla nowego sprzętu. I potem raz za razem rżnęli głupa, że nie mieli świadomości, ze notebook jest poleasingowy i wsparcie na niego już wygasło. Za każdym razem przy zgłoszeniu serwisowym szła od nich informacja, że to towar z oficjalnego kanału sprzedaży Compaq Polska.  

Klienci końcowi też swoje za uszami mają.  

Powiem tak, ja mam kilka marek na swojej liście gdzie już niczego nie kupię. Mnie oszukać/wyrolować można tylko jeden raz.

 

Reasumując, nie działam w handlu jak Ty więc mam dużo mniejsze szanse na nabranie takiego doświadczenia jakie Ty masz. Nie ma sensu się tu ścigać. Nie oznacza to jednak, ze nie mam jakiejś tam wiedzy.

Jeśli widzę taki wpis to reaguję:

2 godziny temu, tomw napisał:

Masz wiec gwarancje sklepu w Niemczech czy innym kraju i prawo do rekojmi Cie nie obowiazuje

Jakbyś napisał, że trudno z niego skorzystać w większości przypadków to bym siedział cicho. Wolę by inni wiedzieli, ze takie prawo jest i niech sobie wkalkulują ewentualne ryzyko.

Ja mam siostrę w Holandii, która w razie czego mogłaby mnie wesprzeć, językowo/urzędowo gdybym coś kupionego w Holandii reklamował. Ktoś inny może często jeździć do Niemiec, mieć tam rodzinę, albo świetnie znać niemiecki i sobie poradzić z równie dobrym skutkiem jak tu w Polsce. W końcu sam podałeś przykład działania renomowanego sklepu, a właściwie to serwisu renomowanego producenta telefonu. Kto wie, może jakby kupił online w dobrym sklepie w DE to sprawa byłaby już załatwiona pozytywnie?

P.S. Nie mam ochoty tego ciągnąc bo napiszesz jeszcze kilka razy, ze nie mam doświadczenia. Nie zamierzam się z tym kłócić. Po prostu nie zgodziłem się z Tobą, że nie ma prawa "rękojmi" za granicą, bo jest. Jego realizacja to już inny aspekt. Myślę, że potencjalnie zainteresowani już sobie wyrobią na ten temat zdanie przed podjęciem decyzji więc nie ma co tego ciągnąć.

P.S.2 Jakby co, to wiem, że nie ma już Holandii ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Chmarski napisał:

Nie mam doświadczenia ze sklepami/firmami krzak do strony reklamacji u nich bo u nich nie kupuję. Jeśli Ty kupujesz to doświadczenia nabierasz. 

Mam doświadczenia od strony autoryzowanego serwisu z takimi firmami.

Przykład? Compaq miał dystrubutora w Bielsku Białej - Techmex. Ten sam Techmex dodatkowo ściągał notebooki poleasingowe i je sprzedawał. Było kilka firm, które wielokrotnie kupowały starego przechodzonego notebooka i bezczelnie sprzedawali klientom końcowym z pełną gwarancją jak dla nowego sprzętu. I potem raz za razem rżnęli głupa, że nie mieli świadomości, ze notebook jest poleasingowy i wsparcie na niego już wygasło. Za każdym razem przy zgłoszeniu serwisowym szła od nich informacja, że to towar z oficjalnego kanału sprzedaży Compaq Polska.  

Klienci końcowi też swoje za uszami mają.  

Powiem tak, ja mam kilka marek na swojej liście gdzie już niczego nie kupię. Mnie oszukać/wyrolować można tylko jeden raz.

 

Reasumując, nie działam w handlu jak Ty więc mam dużo mniejsze szanse na nabranie takiego doświadczenia jakie Ty masz. Nie ma sensu się tu ścigać. Nie oznacza to jednak, ze nie mam jakiejś tam wiedzy.

Jeśli widzę taki wpis to reaguję:

Jakbyś napisał, że trudno z niego skorzystać w większości przypadków to bym siedział cicho. Wolę by inni wiedzieli, ze takie prawo jest i niech sobie wkalkulują ewentualne ryzyko.

Ja mam siostrę w Holandii, która w razie czego mogłaby mnie wesprzeć, językowo/urzędowo gdybym coś kupionego w Holandii reklamował. Ktoś inny może często jeździć do Niemiec, mieć tam rodzinę, albo świetnie znać niemiecki i sobie poradzić z równie dobrym skutkiem jak tu w Polsce. W końcu sam podałeś przykład działania renomowanego sklepu, a właściwie to serwisu renomowanego producenta telefonu. Kto wie, może jakby kupił online w dobrym sklepie w DE to sprawa byłaby już załatwiona pozytywnie?

P.S. Nie mam ochoty tego ciągnąc bo napiszesz jeszcze kilka razy, ze nie mam doświadczenia. Nie zamierzam się z tym kłócić. Po prostu nie zgodziłem się z Tobą, że nie ma prawa "rękojmi" za granicą, bo jest. Jego realizacja to już inny aspekt. Myślę, że potencjalnie zainteresowani już sobie wyrobią na ten temat zdanie przed podjęciem decyzji więc nie ma co tego ciągnąć.

P.S.2 Jakby co, to wiem, że nie ma już Holandii ;)

Nic juz nie napisze, bo Ty wiesz Swoje jak to zawsze ma miejsce (bez urazy), a ja definitywnie nie naucze sie z tej rozmowy niczego czego juz nie doswiadczylem 🙂 Dla tego wlasnie rozmowa praktyka z teoretykiem to niemazle zawsze strata czasu dla praktyka, jedyne nad czym sie zastanawiam to kiedy w koncu przestane brac w takowych udzial :D Milego dzionka 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mi miło, że jednak poświęciłeś dla mnie ten czas. Nie musiałbyś, gdybyś napisał, że prawo jest, ale z doświadczenia wiesz, że słabo się z niego korzysta. Ty jednak napisałeś, że takiego prawa nie ma.

Ja wierze, że są sklepy/portale za granicą gdzie zakup może być bezpieczniejszy niż w Polsce. W audio nie mam doświadczenia, ale w zegarkach jest np. portal Chrono24, który działa tak, że zakup za ich pośrednictwem nawet starych zegarków jest bardzo bezpieczny. 

Ja też już skończyłem ten temat. Każdy kto chce coś kupić za granicą musi się liczyć z ewentualnymi perturbacjami. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Chmarski napisał:

Bardzo mi miło, że jednak poświęciłeś dla mnie ten czas. Nie musiałbyś, gdybyś napisał, że prawo jest, ale z doświadczenia wiesz, że słabo się z niego korzysta. Ty jednak napisałeś, że takiego prawa nie ma.

Ja wierze, że są sklepy/portale za granicą gdzie zakup może być bezpieczniejszy niż w Polsce. W audio nie mam doświadczenia, ale w zegarkach jest np. portal Chrono24, który działa tak, że zakup za ich pośrednictwem nawet starych zegarków jest bardzo bezpieczny. 

Ja też już skończyłem ten temat. Każdy kto chce coś kupić za granicą musi się liczyć z ewentualnymi perturbacjami. 

Oczywiscie ze sa, absolutnie nie pisalem ze zagranica to "samo zlo", jest wiecej i bardziej renowowanych sklepow niz w PL, sam uzywam nawet i Amazona 🙂 Pisalem ino ze nie jest tak rozowo ze wszystkim, a juz napewno nie z najlepszym narzedziem dla konsumenta czyli rekojmia, kupujac za granica 🙂 Jesli przekaz umknal, to wspomne raz jeszcze ze chodzi mi glownie o to ze nie kupilbym wysoce skomplikowanych urzadzen jak np. amplituner zeby zaoszczedzic kilkaset zlotych, nawet w renomowanym zagranicznym sklepie 🙂 A juz na pewno nie w jakims "Hans i Adolf Sprzet AGD" 🙂 I tak, temat jaknajbardziej mozna zamknac 🙂

Edytowano przez tomw
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, tomw napisał:

Niestety mocno sie mylisz 🙂 Po pierwsze, duza czesc rzeczy sprzedawanych na Amazonie nie jest sprzedawana przez Amazon, jak np. ten amplituner o ktorym tu mowimy

Ale ja nie mówie o tym.

Jesli sprzedawca jest Amazon to gwarantem jest Amazon i ja tylko od niego polecam kupowac. TEN amplituner był sprzedawany przez amazon. Jesli teraz jest inna oferta to nie polecam!

21 godzin temu, tomw napisał:

Na sprzet kupiony w PL masz rekojmie i nie musisz korzystac z gwarancji i zdawac sie na laske gwaranta w ogole, a jak cos idzie nie tak skladasz skarge do Urzedu Ochrony Konsumenta i mozesz walczyc

Rękojmie składa się w sklepie gdzie się kupiło a gwarancje u dystrybutora. Uwierz rękojmia to też niezłe bujanie się.

20 godzin temu, PanKlor napisał:

Pisałem o tym, X3800 w tej cenie pojawia się z tego sklepu albo bezpośrednio przez Amazon. Kwestia trafienia. 

Dokładnie tak!

19 godzin temu, Chmarski napisał:

Luz. Ja przepracowałem ponad 20 lat w serwisach jednego z największych producentów sprzętu IT na świecie. Stąd moja wiedza teoretyczna. Jeśli byś kupił jego sprzęt w Niemczech to bez problemu byś go tam naprawił w ramach gwarancji, a sporo produktów nawet tu w Polsce.

Ja przed zakupem za granicą (w Polsce w sumie też) staram się jak najbardziej zweryfikować rzetelność sklepu. Oczywiście biorę też pod uwagę różnicę w cenie i dla kilkuset PLN faktycznie gra może nie być warta świeczki.  

 

Sprzet It a sprzęt Audio to niestety dwa różne światy :(

Audio jest jeszcze z tyłu mocno :(

Ale panowie już STOP. Bomówimy i polecamy ten model z AMAZONU. Tyle w temacie.

10 godzin temu, Mateusz Nazwiskowy napisał:

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Mam jeszcze pytanko o okablowanie tych subów. Jakie kable kupić aby je poprowadzić w ścianach (20,15 i 10m).

I jakie gniazda ścienne ? bo nie mogę nic sensownego znaleźć ? Czego używacie?

Puść je w peszlach bez końcówek. Nie rób gniazd.

Wireworld albo Oehlbach.

20m i 2 łączenia. Może to buczec.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...