Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Cześć. Jeżeli miałby ktoś chęci pomóc w doborze gramofonu będę wdzięczny ;)

Pytanie zasadnicze co warto kupić w cenie do 1500 zł (+-200 zł). Na co zwrócić uwagę? Czy w ogóle w tej cenie znajdę coś w miarę rozsądnego? Myślałem o czymś nowym choć używany sprzęt też wezmę pod uwagę :)

Z góry dziękuję każdemu za poświęcony czas w tym temacie ;)

Napisano
22 godziny temu, misiekx napisał:

Gramofon. Nowy czy vintage.?

Przeczytaj może ten temat na początek, myślę że trochę pomoże. 

Oczywiście :) zdaję sobie sprawę z tego że gramofon to tylko "talerz" który się obraca a w większości najważniejszymi są ramię, wkładka i igła. Niestety jestem laikiem i kwestia może źle dopracowana w moim pierwszym poście to to że jednak wolałbym nowy sprzęt który później będę mógł troszkę rozbudować w miarę swoich możliwości. Melomanem zawziętym nie jestem i na sam początek cudów nie będzie ale z biegiem czasu z przybywającym doświadczeniem kto wie :)

Co do modelu gramofonu, bardziej prośba była kierowana o zaproponowanie modelu do wzmacniacza Yamahy który jest typowy pod kino domowe. Niestety sam go nie wybierałem (forma prezentu).

Co do gramofonu myślałem o:

Gramofon Audio-Technica AT-LP5X

Rega Planar 1

Pro-Ject Debut Carbon III

I czy społeczność tego forum orientuje się który by bardziej pasował i lepiej brzmiał a o długowieczności to na razie nie myślę :)

Napisano

Gramofonu raczej nie dobierasz pod konkretny wzmacniacz, chodzi o dobry przedwzmacniacz wbudowany w niego lub osobny. Z tego co może doczytałeś, starsze modele ze złotej ery vinylu są dużo lepiej zbudowane niż podstawowe modele, które masz w marketach. A można znaleźć naprawdę zadbane egzemplarze, które będą ozdobą salonu, mieszkania. 

A jeżeli jesteś zdecydowany na nowy z salonu, branża zaraz przedstawi ci swoje propozycje. Nowe i pachnące z gwarancją. 😉

Napisano