Skocz do zawartości

Co w miejsce KEF R7


K-roll

Recommended Posts

1 minutę temu, alzawada napisał:

Szczerze mówiąc, to wpis leosia również był mało merytoryczny i moze nie chamski, ale agresywny i naprawde ciężko wyczuć dlaczego.

Ja osobiście jestem w tym  i jeszcze jedenym wątki własnie z tego powodu:  szukam porównania R7 vs R7 Meta. 

R7 jest juz faktycznie trudno dostepne, ale nadal mozna go dostac w sklepie internetowym.

 

W tych sklepach co napisałem możesz posłuchać bezpośrednio w porównaniu. Nawet mi gość taśmami miejsce ustawienia kolumn oznaczył, żeby się nic nie różniło w jedne vs drugie. Róznica jest moim zdaniem kolosalna.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
Dnia 27.01.2024 o 08:27, Prawie Audiofil napisał:

Ciekawy jestem Twoich wrażeń co do Lyngdorfa TDAI-1120. Testowalem go z moimi KEF R3 z nadzieją, ze pozostanie. W mojej ocenie brakowało mu miedzy innymi momentami przyslowiowego kopa.Dwa razy tańszy SMSL, robi z Kefami co chce( cytując klasyka- targa kolumnami jak mlody dzik kasztanowca. Poza tym ma wlasnie cechy, ktorych poszukujesz- kreowanie swietnej sceny i efektów przestrzennych.

Ale to tylko Chinczyk, trzeba byloby to jakoś przełknąć ;) 

 

 

 

Jestem po wypożyczeniu tego 1120. Ogólnie wszystko się poprawiło: dociążenie, bas, plastyczność, przestrzeń, muzykalność przede wszystkim, no po prostu ładnie to gra, jednak najmniej poprawy jest w scenie. Nie ma tego efektu, że mogę wskazać konkretnie gdzie jest wokalista, gdzie konkretny instrument. Wszystko bardzo mgliste. Jest lepiej, ale to nie to. Natomiast sam Lyngdorf mi bardzo podpasował pod względem obsługi, wszystko rozbudowane, ale w granicach rozsądku, intuicyjne i bezproblemowe. Szukam dalej, ale możliwe, że do niego wrócę.

Dalej zastanawiam się nad odsłuchamI z CA EVO 150, ARCAM SA30, Marantz n40 i chyba jakąś Yamahą (tu myślę nad używką A-S1100 plus dac  i... R-N2000A - tak, wiem inna półka cenowa). Chciałbym też z Haiku Bright MK5, ale tu zaczyna się właśnie rzeźbienie z dakami, a do sprzętu po optyku musi być podpięty telewizor. Lampy jednak szkoda.

Edytowano przez K-roll
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, K-roll napisał:

 

Jestem po wypożyczeniu tego 1120. Ogólnie wszystko się poprawiło: dociążenie, bas, plastyczność, przestrzeń, muzykalność przede wszystkim, no po prostu ładnie to gra, jednak najmniej poprawy jest w scenie. Nie ma tego efektu, że mogę wskazać konkretnie gdzie jest wokalista, gdzie konkretny instrument. Wszystko bardzo mgliste. Jest lepiej, ale to nie to. Natomiast sam Lyngdorf mi bardzo podpasował pod względem obsługi, wszystko rozbudowane, ale w granicach rozsądku, intuicyjne i bezproblemowe. Szukam dalej, ale możliwe, że do niego wrócę.

Dalej zastanawiam się nad odsłuchamI z CA EVO 150, ARCAM SA30 i chyba jakąś Yamahą (tu myślę nad używką A-S1100 plus dac  i... R-N2000A - tak, wiem inna półka cenowa). Chciałbym też z Haiku Bright MK5, ale tu zaczyna się właśnie rzeźbienie z dakami, a do sprzętu po optyku musi być podpięty telewizor. Lampy jednak szkoda.

Kurczę, nie chce wyjść na jakiegoś zrzędliwego malkontenta ale akurat Haiku Bright MK5 tez nie rzucił mnie na kolana. Miałem okazję poznać ten wzmacniacz przez ok 2 tyg.( wymienilem się na ten czas z gosciem , który chciał sprawdzić mojego Xindaka XA-6950 New Edition z Focalami 926).

W konsekwencji ani ja z Xindakiem czy Haiku nie zostalem ani on.

Ale to ja i u mnie. 

Sprawdź u siebie oczywiscie jak jest okazja.

 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Dzieńdoberek napisał:

W tych sklepach co napisałem możesz posłuchać bezpośrednio w porównaniu. Nawet mi gość taśmami miejsce ustawienia kolumn oznaczył, żeby się nic nie różniło w jedne vs drugie. Róznica jest moim zdaniem kolosalna.

Rzeszów za daleko. Warszawa...może.

Zresztą, mój pierwszy wpis w tym wątku miał pomóc jego autorowi, który miał problem z brakiem sceny i detalu.

Bo chyba miałem coś podobnego będąc na odsłuchu w Q21.

Słuchałem KEF R3 Meta, ATC SCM11, Audiovector QR3 oraz na zakończenie, może trochę w zbyt małej sali, KEF R7 Meta. Wszystko z Arcamem SA30.

I było to bardzo słabe: wszystko takie jakieś bułowate, potężna ale zbita ściana dźwięku, a sam R3 Meta potężnie schodzący na dole ale bez góry i przestrzeni. R7 Meta, lepiej ale nie aż tak.Nie wiem co było nie tak. Wzmacniacz, a może to że grało to z Tidal'a, który być może był źle ustawiony. Nie wiem.

Ale dałem szanse R3 Meta i dzięki uprzejmości Q21, wypożyczyłem na odsłuch w domu. Zupełnie inne wrażenia!

Gra to z Heglem H190. Bas jest zdecydowanie lepiej kontrolowany, może nie tak obszerny jak z Arcamem, ale może dzięki temu pojawiło się więcej środka, góry, detalu i przestrzeni.To jest moje granie, pomimo zdecydowanie gorszej akustyki niż w sali odsłuchowej. Coś więc może być na rzeczy, ze KEF'y lubią wzmacniacz i akustykę, która nie spowoduje ze bas będzie się wylewał zbyt obszernie.

A ponieważ R7 (bez meta) cenowo jest blisko R3 Meta, to stąd moje pytanie czy faktycznie miedzy nimi są aż takie różnice.

Edytowano przez alzawada
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, alzawada napisał:

Rzeszów za daleko. Warszawa...może.

Zresztą, mój pierwszy wpis w tym wątku miał pomóc jego autorowi, który miał problem z brakiem sceny i detalu.

Bo chyba miałem coś podobnego będąc na odsłuchu w Q21.

Słuchałem KEF R3 Meta, ATC SCM11, Audiovector QR3 oraz na zakończenie, może trochę w zbyt małej sali, KEF R7 Meta. Wszystko z Arcamem SA30.

I było to bardzo słabe: wszystko takie jakieś bułowate, potężna ale zbita ściana dźwięku, a sam R3 Meta potężnie schodzący na dole ale bez góry i przestrzeni. R7 Meta, lepiej ale nie aż tak.Nie wiem co było nie tak. Wzmacniacz, a może to że grało to z Tidal'a, który być może był źle ustawiony. Nie wiem.

Ale dałem szanse R3 Meta i dzięki uprzejmości Q21, wypożyczyłem na odsłuch w domu. Zupełnie inne wrażenia!

Gra to z Heglem H190. Bas jest zdecydowanie lepiej kontrolowany, może nie tak obszerny jak z Arcamem, ale może dzięki temu pojawiło się więcej środka, góry, detalu i przestrzeni.To jest moje granie, pomimo zdecydowanie gorszej akustyki niż w sali odsłuchowej. Coś więc może być na rzeczy, ze KEF'y lubią wzmacniacz i akustykę, która nie spowoduje ze bas będzie się wylewał zbyt obszernie.

A ponieważ R7 (bez meta) cenowo jest blisko R3 Meta, to stąd moje pytanie czy faktycznie miedzy nimi są aż takie różnice.

Ja też słuchałem w Q21 w sali na górze, moim zdaniem ta sala ma jakieś problemy z basem, dla porównania poprosiłem Jaspery te większe i tam już w ogóle była kaszana, jedno pasmo basu wychodziło na pierwszy plan i zasłaniało wszystko inne, jakiś rezonans się wzbudzał. Słuchałem jeszcze Polk R700, które w ogóle dudniły, może z minutę wytrzymałem.

W audiocolor jest taka mała salka, ale bardzo mocno wygłuszona, wręcz za mocno, jak komora bezechowa. Tam warto porównać z R7 bez meta i ew. czymś innym, też mają audiovectory, sonusy, etc.

Na koniec słuchałem w domu w dwóch zupełnie innych pokojach (w pokoju na dole 40+ metrów, wysoki sufit ponad 3m i w docelowej sypialni na górze 30 metrów, ale skosy, etc.) Do czego zmierzam, to że za każdym razem, niezależnie od akustyki, na tle innych kolumn (w tym R7 bez meta) wyróżniały się właśnie sceną i separacją instrumentów. 

Ja je kupiłem bo grają zupełnie inaczej niż moje kolumny do stereo.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, K-roll napisał:

Jestem po wypożyczeniu tego 1120. Ogólnie wszystko się poprawiło: dociążenie, bas, plastyczność, przestrzeń, muzykalność przede wszystkim, no po prostu ładnie to gra, jednak najmniej poprawy jest w scenie. Nie ma tego efektu, że mogę wskazać konkretnie gdzie jest wokalista, gdzie konkretny instrument. Wszystko bardzo mgliste. Jest lepiej, ale to nie to. Natomiast sam Lyngdorf mi bardzo podpasował pod względem obsługi, wszystko rozbudowane, ale w granicach rozsądku, intuicyjne i bezproblemowe. Szukam dalej, ale możliwe, że do niego wrócę.

Te wrażenia opisałeś po wykonaniu konfiguracji RoomPerfect?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczyniłem notatki z utworów, które dobrze znam, a których szczegóły na lyngdorfie usłyszałem lub usłyszałem wyraźniej. Przyklad: puśćcie sobie Toto  - Africa i już w 3 sekundzie jest w tle jakiś dźwięk, ludzki jak się okazuje.

Na końcówce albo tego nie było słychać, albo nie zwracałem uwagi. Na lyngdorfie usłyszałem, że to śmiech, a na obecnym wzmaku starego pianocrafta coś słychać, ale nie wiadomo czy to strzępy słów czy jakiś inny dźwięk.
Ot taki przykład 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.02.2024 o 21:51, leoś napisał:

Dystrybutor KEF na Polske to chyba ich oddział w Niemczech

Tak. Jest po prostu człowiek na rynek Polski. Wiec de facto tak jakby go nie było. W sensie dystrybutora.

Działa to.

Dnia 6.02.2024 o 22:46, alzawada napisał:

Ja osobiście jestem w tym  i jeszcze jedenym wątki własnie z tego powodu:  szukam porównania R7 vs R7 Meta. 

Jest różnica. Poczatkowa cena za Meta była zbyt wysoka. Teraz maleje. Ale roznica jest na plus

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, K-roll napisał:

Poczyniłem notatki z utworów, które dobrze znam, a których szczegóły na lyngdorfie usłyszałem lub usłyszałem wyraźniej. Przyklad: puśćcie sobie Toto  - Africa i już w 3 sekundzie jest w tle jakiś dźwięk, ludzki jak się okazuje.

Na końcówce albo tego nie było słychać, albo nie zwracałem uwagi. Na lyngdorfie usłyszałem, że to śmiech, a na obecnym wzmaku starego pianocrafta coś słychać, ale nie wiadomo czy to strzępy słów czy jakiś inny dźwięk.
Ot taki przykład 🙂

Ja bym jeszcze ( sam mam ochotę) spróbował podłączyć wzmacniacz  Roksan Caspian.

To może być wg mnie bardzo dobry partner do Kef R. Ma między innymi ponoć to czego poszukujesz- kreowanie świetnej sceny.

Fakt , że trzeba byłoby zaopatrzyć się np w Wiim Pro Plus lub inne żrodło wg zasobów finansowych, chyba ze grasz głównie z CD bo nie pamiętam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow! SZOK! jeśli w R7 nie masz sceny, stereofonii, gdzie UNI-Q słynie z ogromnej sceny to nie wiem czy dobrze szukasz, w wymianie kolumn. Ja miałem długo R3 i sporo różnych kolumn (większość podstawek do 10k i nic nie miało podejścia pod względem sceny do R3) UniQ dawał ogromną scenę, czasami miałem wrażenie że jest nawet za duża :D   Długo szukałem zmian i zawsze wracałem do R3 bo w połączeniu z Lyngdorfem Tdai 1120 idealnie to się zgrywało.  Przechodziłem też wypożyczanie różnych wzmacniaczy, ale został Lyngdorf Tdai 1120 który jest KOMPLETNY i zacnie gra, gdzie jest pięknie wyceniony na swoje możliwości.

Bardzo duuuużo dobrego tutaj napisałem o Lyngdorfie w połączeniu z R3. Dla mnie to praktycznie idealne połączenie było. Lyndek + KEFAmi idealnie gada, oprócz tego co napisałeś że dźwiękowo i mocą jest bardzo dobrze, miałem właśnie ogromną scenę w tym zestawie. Gdyby nie szukanie dziury w całym, to pewnie bym został z R3, dziś mam mniejszą scenę z Gato FM 15 ale za to jest bardziej muzykalnie.

Mam nadzieję że w lygndorfie zrobiłeś sobie RoomPerfect, bo generalnie może być coś na rzeczy z akustyką. 
Trzeba pamiętać że lyngdorf to czysty cyfrowy wzmak, gdzie właśnie też potrafi fajnie zagrać stereofonią, gdzie gdzie pięknie lewą i prawą stronę potrafi wyłączyć z grania, ciężko to opisać, ale nie powinieneś mieć braków u siebie sceny w mając UniQa z Lyngdorfem, bo jedno i drugie akurat to duży potencjał w stereofonii.

Czasami jest tak że u kogoś dany system po prostu nie zagra na miejscówce....


Co do wersji META - przerabiałem temat. Tak też na odsłuchach, to raczej nie jest krok do przodu, raczej krok w bok. Są jakieś minimalne zmiany, ale to minimalne to jest subtelne że większość nie usłyszy różnic. To jest praktycznie ta sama kolumna, ta sama konstrukcja, te same głośniki, więc nie oczekuj spektakularnych zmian, szczególnie w scenie. Ja napaliłem się na wymianę moich R3 na R3 Meta, ale po bezpośrednich porównaniach i odsłuchach nie widziałem sensu zamiany, dopłacania.

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alzawada napisał:

Dzięki za odpowiedz.

Po @Dzieńdoberek, to kolejne potwierdzenie ze Meta jednak cos wnosi, a ponieważ trudno już przesłuchać ich razem i zrobić A/B test to zarzucam pomysł zdobycia non-Meta. 

 

Wcale nie trudno, wystarczy zadzwonić do sklepu i się umówić. Różnica jest kolosalna moim zdaniem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, lukluk71 napisał:

..


Co do wersji META - przerabiałem temat. Tak też na odsłuchach, to raczej nie jest krok do przodu, raczej krok w bok. Są jakieś minimalne zmiany, ale to minimalne to jest subtelne że większość nie usłyszy różnic. To jest praktycznie ta sama kolumna, ta sama konstrukcja, te same głośniki, więc nie oczekuj spektakularnych zmian, szczególnie w scenie. Ja napaliłem się na wymianę moich R3 na R3 Meta, ale po bezpośrednich porównaniach i odsłuchach nie widziałem sensu zamiany, dopłacania.

Zgadzam sie w 100% nawet po wejściu nowej serii branża miała problem ze wskazaniem co jest poprawione lub czym się różnią . Pzdr 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to że w wątku o R3 większość pisze że Meta jest o wiele lepsza i sporo ludzi wlasnie na nią zmienia. To samo ludzie piszą o LS50 że Meto to lepsze granie. Żeby było jasne nie robiłem porównań więc nie mam zdania ale zastanawia mnie dlaczego w przypadku R3 i LS50 przesiadka na wersję Meta jest ok a tu jest bee. WTF?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, AudioTube napisał:

Czy ktoś z wielbicieli Kef zechciałby znaleźć i wkleić „charki” R7 i R7meta?

Obejrzymy i porównamy. 

Dla R7 nie ma takich pomiarów, żeby porównać chyba. W tym filmie co wkleiłem są pomiary dla R3 meta, a tu dla porównania R3 bez meta. THD nieporównywalne, bo trochę inna metodologia pomiaru. Ale co na pewno widać, to, że meta mają bardziej liniową FR (względem załozonego opadającego trendu), a bez-meta wycofaną średnicę względem góry pasma i to słychać na żywo.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/kef-r3-speaker-review.12021/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzieńdoberek napisał:

Ciekawe, że branża potrafiąca mówić prozą o róznicach w kablach USB nie słyszała tak oczywistych różnic, no ale wiadomo, marża na KEF-ach mizerna.

 

Przecież nie napisałem nigdzie że nie ma różnic. Ja głuchy nie jestem, słuch mam jeszcze dobry, a tym bardziej głupi nie jestem, bo konstrukcje tych głośników nie zostały zmienione, obudowy też nie zostały zmienione, więc pisanie o jakiś kolosalnych różnicach bo doszła technologia "meta" to przerost formy. Powiedź jak chcesz zmienić charakter brzmienia gdzie konstrukcja jest ciągle ta sama?

Są subtelne zmiany, jakbym Ci zrobił ślepe testy to byś nie trafił które grają. Ja robiłem takie testy, wraz z moimi znajomymi którzy wpadli na odsłuch i nikt nie trafił która wersja R3 gra. Ale nie wiem, może u mnie taka akustyka, może taki wzmak. Może u kogoś będzie inaczej. Ja jestem z tych co jest zakochany w technologii KEF R3 i byłem jedną z pierwszych osób gdzie niecierpliwie czekałem na zamianę moich R3 na wersje META i byłem nawet gotowy kupować w ciemno wersje META, ale na szczęście tego nie zrobiłem, bo musiałbym swoje R3 sprzedać za 4,000zł i dopłacać ponad 4000zł zł jak nie więcej wtedy podczas premiery, do czegoś, co jest tak minimalne, że przy normalnym odsłuchu ciężko ogarnąć różnice - a to dzięki temu że sobie porównałem osobiście.

Co do filmu, jaką mam mieć pewność czy nie jest "sponsorowany" albo czy nie jest robiony przez jakiegoś wielkiego fanatyka KEFA?  no właśnie....!!

Prosta sprawa, idziecie sami sprawdzić.  Ta dyskusja totalnie nie jest potrzebna.

Wracając do  problemu autora posta, zamiana R3 na wersje META - NIE ROZWIĄŻE PROBLEMU.
Zwykłe R3 powinny mieć sporą scenę, to nie jest prawda że te kolumny grają "bułowato" i nie mają góry, R3 potrafią oddać sporo góry, a szczególnie środka, gdzie góra i środek generuję się przez UniQ i jeśli odpowiednio ustawi się kolumny i odpowiednio się usiądzie, to SCENA JEST PRZEOGROMNA z UniQ. 

Warunek jest jeden, do tych kolumn trzeba dobrać odpowiedni wzmacniacz. Ja podłączając do nich sporo żelastwa, trafiłem właśnie na Lyngdorfa który spokojnie mocowo R3 napędził, a w dodatku bardzo dobrze brzmieniowo (dla mnie) zgrał się z KEFAMI.

 

Edytowano przez lukluk71
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...