Skocz do zawartości

Kino domowe duży salon


kthxb

Recommended Posts

Witam, potrzebuję porady co do stworzenia kina domowego do dość dużego salonu z otwartą kuchnią (o ile to istotne). Oczywiście głośniki będą w okolicy narożnika. Jestem całkowicie zielony w temacie. Wstępnie myślałem o amplitunerach x4800h lub x3800h. Czy w ogóle warto dopłacać do tego wyższego modelu? Czy te emplitunery pozwolą mi na zrobienie układu 7.2.4? 

Nie jestem audiofilem i w pierwszej kolejności to w ogole myślałem o Teufel ultima 40, bo dość tanio to wychodzi. Potem chciałem zbudować coś do Dali Oberon 7. Teraz myślę o Polk es55, bo może nie warto przepłacać skoro nie mam jakichś wrażliwych uszu? Dobrze by było, aby głośniki surround nie były zbyt wielkie (Dali 1 to już dla mnie dość spore), no chyba, że to konieczność. 

Jeszcze pytanie o głośniki atmosowe. Nie mam sufitu podwieszanego i z dużym prawdopodobieństwem będą przymocowane bezpośrednio do sufitu, więc raczej nie chciałbym jakichś wielkich, bo głupio by to wyglądało. Czy gdyby te atmosowe były bezprzewodowe, to coś super zmienia w jakości skoro mam z tego najczęściej słyszeć deszcz? Pytam, bo inaczej będe musiał podkuć sufit i ścianę żeby wrzucić kable. A tak to wziąłbym zasilanie z jednej fazy lampy i mniej roboty (pytanie czy w ogóle można taki myk zrobić?). Ostatecznie zrobię jakieś skrzynki gipsowe czy inne pierdoły żeby jakoś to zabudować i zamaskować

No i raczej wszystko w odcieniu bieli z możliwą mieszanką drewna w kolorze jasnym, ewentualnie czarne. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

salon_audio.JPG

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kthxb napisał:

Wstępnie myślałem o amplitunerach x4800h lub x3800h. Czy w ogóle warto dopłacać do tego wyższego modelu? Czy te emplitunery pozwolą mi na zrobienie układu 7.2.4? 

Oba obsługują tyle samo kanałów, ale 4800H gra wyraźnie inaczej, to dojrzalszy sprzęt. Były jednak sygnały że niektórym niższy model bardziej podpasowal.