Skocz do zawartości

Teoria i rozwojowy amplituner


kthxb

Recommended Posts

Witam, jako że jestem zielony w kwestii podłączenia chciałem zapytać czy jestem w stanie kupić jakiś amplituner żeby ogarnął aktualnie 3.1 lub 5.1, a potem wykorzystać go do rozszerzenia z innym amplitunerem na 7.1.4? Denon 660H jest na promocji aktualnie np. ale czy idzie go potem wykorzystać? Generalnie celem jest mieć 7.1.4, ale nie chcę kupować już teraz amplitunera za grube pieniądze na mniejszą ilość głośników. 

Jeszcze drugie pytanie. Po co w niektórych amplitunerach daje się większą obsługę kanałów niż końcówek mocy? 

Edytowano przez kthxb
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kthxb napisał:

czy jestem w stanie kupić jakiś amplituner żeby ogarnął aktualnie 3.1 lub 5.1, a potem wykorzystać go do rozszerzenia z innym amplitunerem na 7.1.4?

Nie da rady

11 minut temu, kthxb napisał:

Generalnie celem jest mieć 7.1.4, ale nie chcę kupować już teraz amplitunera za grube pieniądze na mniejszą ilość głośników.

Nie ma innej opcji, kup tańszy, później go sprzedaj i zaopatrz się w lepszy jak dopiero będzie potrzebny.

11 minut temu, kthxb napisał:

Jeszcze drugie pytanie. Po co w niektórych amplitunerach daje się większą obsługę kanałów niż końcówek mocy? 

Koszty? Marketing? Np. Denon serii 3 oraz 4 tak ma, że dekodują 11 kanałow a wzmacniają 9. To najtańsza możliwość zbudowania 7.1.4 po zastosowaniu zewnętrznej końcówki mocy lub wzmacniacza obsługującego taka funkcjonalność. Seria 6 mająca odpowiednio 11/13 to zdecydowanie poważniejszy wydatek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kthxb napisał:

czy jestem w stanie kupić jakiś amplituner żeby ogarnął aktualnie 3.1 lub 5.1, a potem wykorzystać go do rozszerzenia z innym amplitunerem na 7.1.4?

Tak - od razu kup taki co obsłuży 11 kanałów. Najtaniej, najszybciej. 

 

5 minut temu, kthxb napisał:

Denon 660H jest na promocji aktualnie np. ale czy idzie go potem wykorzystać?

Nie.