Skocz do zawartości

Amplituner 7.4.2 4k, Atmos bez pre-ampa


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
24 minuty temu, Butler napisał:

He.... he..... he..... Warto, nie warto... Co mam Ci odpowiedzieć? :D

U siebie mam 7.2.4 i wiem że back surround dość często dają o sobie znać. Z tym że ja nie miałem rozkminek "kuć czy nie" bo pokój zdemolowałem totalnie pod kino i nie miałem pytań "czy" tylko "jak" ;). W razie problemów z okablowaniem możesz górą puścić płaskie taśmowe, łatwo je zlicować z sufitem, dają się malować.

https://www.amazon.pl/FROGBRO-glośnikowe-samoprzylepne-niskoprofilowy-glośnikowy/dp/B08FR2HT18?th=1

Umówmy się że nie idziesz w przednie surroundy bo będą nieporozumienia w konfiguracji. Kwestia nazewnictwa. Przy 7.2.4 masz surround (po prostu) oraz back surround (tylny surround).

Looo paaanie te plaskie kable to jest mistrzostwo swiata! Tyle ze tam trzeba jechac od poczatku do konca na tej samej wysokosci ;) ale daja juz wiecej mozliwosci zabawy bez kucia scian i zrywania listew :D

 

a mozesz sie wypoqiedziec odnosnie wooferow? Jeszcze z uzywanych REL z DSP znalazlem q200e i tez daloby sie dwa znalezc :)

Edytowano przez LWiecz01
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 18m2 mam 2 x SB3000, nie potrafię Ci doradzić w tej kwestii. Wiem jednak że jeśli mowa o budżetowych rozwiązaniach to świetny stosunek ceny do jakości subów ma Klipsch oraz Magnat. Nie wiem jak te modele co podałeś, ale miałem na testy Rel T/7X. Gra ładnie, to bardzo rozdzielczy klocek i ma wielu zwolenników. Ale głębią zejścia nie zaimponował. W porównaniu do SVS i Klipsch w moich warunkach było to aż nadto wyczuwalne.

Edytowano przez Butler
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Butler napisał:

Nic nie stoi w praktyce na przeszkodzie by back surround umieścić przy ścianie z oknem (za stołem jadalni) trzymając się kątów. Amplituner wyrówna poziomy jeśli to Cię ewentualnie martwi. Nie, nie będzie za daleko ;) Warto surroundy podstawowe dać trochę dalej od odsłuchu niż to co dałeś na rysunku. Zalecane jest powyżej 1,5m od najbliższego ucha słuchacza, minimum absolutne to 1m.

No ok... Masz miejsce żeby zrobic front surround więc... 9.2.4. A teraz skoro mamy 13 kanałów + suby to powiedz jaki masz budżet na amplituner. Bo te klocki co wyżej o nich mowa to mają "deczko" za mało możliwości by to zdekodować. :D

Pytales jeszcze o budzet.

to jest sprawa plynna. Mysle o tym Arcamie avr550 plus jakis inny amplituner do ktorego podlacze Atmosy albo back surround. Ale 9.2.4 nie zrobie. Max to 7.2.4. Zakladam, ze nawet wzmacjacz stereofoniczny Arcama te 2 kanaly dodatkowe pociagnie?

bo opis z tylu na aplitunerze konkretnych wyjsc jest umowny i mozna je inaczej przydzielac - np. Do Sufitowych atmosow, tak?

1 godzinę temu, Butler napisał:

Na 18m2 mam 2 x SB3000, nie potrafię Ci doradzić w tej kwestii. Wiem jednak że jeśli mowa o budżetowych rozwiązaniach to świetny stosunek ceny do jakości subów ma Klipsch oraz Magnat. Nie wiem jak te modele co podałeś, ale miałem na testy Rel T/7X. Gra ładnie, to bardzo rozdzielczy klocek i ma wielu zwolenników. Ale głębią zejścia nie zaimponował. W porównaniu do SVS i Klipsch w moich warunkach było to aż nadto wyczuwalne.

No to masz suby za gruba kase :) cenowa sa porownywalne do T7 ale parametrami to nie mamich co porownywac :)

Edytowano przez LWiecz01
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, LWiecz01 napisał:

Mysle o tym Arcamie avr550 plus jakis inny amplituner do ktorego podlacze Atmosy albo back surround

Arcam ma 7 końcówek mocy a przetwarza do 11. By stworzyć 7.2.4 potrzebujesz więc 4 końcówki mono. Możesz szukać ampli które by to ogarnęło, ale może być trudno znaleźć coś z wejściami RCA na poszczególne kanały. No bo musisz z preout Arcama wyjść na wzmocnienie. Nie mówię że się nie da bo kojarzę takie klocki. Moim zdaniem prościej by było kupić np. 2x Fosi audio V3 

34 minuty temu, LWiecz01 napisał:

bo opis z tylu na aplitunerze konkretnych wyjsc jest umowny i mozna je inaczej przydzielac - np. Do Sufitowych atmosow, tak?

Aż tak Arcama nie znam, nie jestem pewien czy jest całkowita dowolność przydzielania kanałów.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Butler napisał:

Arcam ma 7 końcówek mocy a przetwarza do 11. By stworzyć 7.2.4 potrzebujesz więc 4 końcówki mono. Możesz szukać ampli które by to ogarnęło, ale może być trudno znaleźć coś z wejściami RCA na poszczególne kanały. No bo musisz z preout Arcama wyjść na wzmocnienie. Nie mówię że się nie da bo kojarzę takie klocki. Moim zdaniem prościej by było kupić np. 2x Fosi audio V3 

Aż tak Arcama nie znam, nie jestem pewien czy jest całkowita dowolność przydzielania kanałów.

Jestes prawdziwa skarbnica wiedzy :D Te maluchy sie grzeja bardzo czy mozna jeden na drugim?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, przemeklbn napisał:

Lepiej od czego, np od Denona A1H?

Słuchałeś go? Bo ja słuchałem 8500 i powiem, TAK

 

REL seria T nie jest do kina. To ywraźnie subwoofer nastawiony na muzykę. do kina konkurentem dla SB2000 jest 1205. Nie wiem czy SB3000 mozna zestawac z 1205 MKII. chyba nie do końca.

8 godzin temu, LWiecz01 napisał:

Jestes prawdziwa skarbnica wiedzy :D Te maluchy sie grzeja bardzo czy mozna jeden na drugim?

Zgadzam się. To ze zdjęć marketingowych. Też nie polecam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Piotr Sonido napisał:

Słuchałeś go? Bo ja słuchałem 8500 i powiem, TAK

 

REL seria T nie jest do kina. To ywraźnie subwoofer nastawiony na muzykę. do kina konkurentem dla SB2000 jest 1205. Nie wiem czy SB3000 mozna zestawac z 1205 MKII. chyba nie do końca.

Zgadzam się. To ze zdjęć marketingowych. Też nie polecam.

Piotr, ale czego nie polecasz? :) 
ten REl 1205 mk2 to chyba bardziej do SVS SB2000 - przynajmniej po paramertach :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, LWiecz01 napisał:

Piotr, ale czego nie polecasz? :) 
ten REl 1205 mk2 to chyba bardziej do SVS SB2000 - przynajmniej po paramertach :)

Serii Tx nie polecam do kina. Tych subwooferów nie polecam do kina. Do stereo tak.

Właśnie starszy 1205 w pierwszej edycji to bym odpowiednik SB2000. W modelu MKII zmieniono wzmanciacz, mimo tej samej mocy jest wydajniejszy, lżejsza jest także membrana, przez co ma lepsze SPL. Gra lepiej. Czy się zbliżył do SB3000 na pewno. Czy jest teraz jego konkurentem, nie wiem. Obok siebie ich nie miałem.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotr Sonido napisał:

Serii Tx nie polecam do kina. Tych subwooferów nie polecam do kina. Do stereo tak.

Właśnie starszy 1205 w pierwszej edycji to bym odpowiednik SB2000. W modelu MKII zmieniono wzmanciacz, mimo tej samej mocy jest wydajniejszy, lżejsza jest także membrana, przez co ma lepsze SPL. Gra lepiej. Czy się zbliżył do SB3000 na pewno. Czy jest teraz jego konkurentem, nie wiem. Obok siebie ich nie miałem.

 

A do kina domowego nie sa lepsze wogole konsteukcje otwarte subwooferow?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale odpowiedź nie jest jednoznaczna i oczywista. Jeśli porównamy do siebie obie konstrukcje o tej samej mocy wzmacniacza i identycznym głośniku, to ta z BR zagra z większym rozmachem. Odbywa się to jednak kosztem utraty części kontroli nad precyzją dźwięku oraz znacznie większą obudową która musi być obliczona na częstotliwość rezonansu.

Suby zamknięte  są dużo mniejsze i mogą schodzić równie głęboko co ich odpowiednik otwarty. Ale... Ale musi być mocniejszy wzmacniacz by przezwyciężyć opory wewnętrzne pompowania membrany.

Na prostym przykładzie SVS można przyjąć że słabszy PB2000 zaga równie dobrze w kinie jak mocniejszy SB3000. 

Tak w sporym uproszczeniu bo dochodzą jeszcze do tego własne preferencje. Niektórzy po prostu lubią specyfikę bass reflex ze swoim przeciągającym w rezonansie whooooaa, a inni z kolei cenią szybkie i zwarte uderzenia zamkniętych zabawek.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od źródła, kanał LFE jest jeden. Jeśli amp obsługuje więcej jak jeden sub to znaczy że potrafi skalibrować kilka z nich niezależnie. Ustawi poziom w dB oraz wyreguluje opóźnienie w zależności od odległości do odsłuchu. Bardziej zaawansowane systemy korekcji jak Dirac (z opcjonalną obsługą niskich czestotliwosci) jeszcze bardziej ingeruje w finalny efekt wyrównując pasmo.

Jeśli amp ma jedno wyjście to kalibracja jest utrudniona ale nie niemożliwa. Kalibrujesz na ampie jeden po drugim oddzielnie, a finalnie grając w parze sprawdzasz efekt. Fajnie mieć DSP w subach w takim wypadku. Mikrofon UMIK oraz aplikacja REW też pomaga doprowadzić całość do ładu. Ale ogólnie jeśli ma być perfecto to wymaga to wszystko sporo pracy i niestety wiedzy.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, LWiecz01 napisał:

A do kina domowego nie sa lepsze wogole konsteukcje otwarte subwooferow?

Jesli przyjmujemy globalne założenie to tak. Ale to nie jest wyznacznik w każdym produkcie.

9 godzin temu, LWiecz01 napisał:

jeszcze jedno pytanie :)

czy slychac znaczaca roznice jezeli amp obsluguje 7.1.4 i ma podlaczone 2 subwoofery a koedy obwluguje 7.2.4 i tez sa 2 suby?

LFE jest jeden. On duplikuje wyjście. Czasem amplituner ma jedynie osobną kalibrację dla obu wyjść.

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotr Sonido napisał:

Jesli przyjmujemy globalne założenie to tak. Ale to nie jest wyznacznik w każdym produkcie.

LFE jest jeden. On duplikuje wyjście. Czasem amplituner ma jedynie osobną kalibrację dla obu wyjść.

 

No właśnie zakładam, że amoy, które mają 2 lub 4 gniazda SUB jakoś inaczej je przetwarzają i można je oddzielnie kalibrować.

Dlatego się zastanawiam, że nie zmienić wyboru amplitunera na taki, który będzie jednak miał 2 oddzielne.

Ale skoro i tak wynajmę kogoś do zrobienia porządnej kalibracji i przynajmniej 1 z 2 subów będzie miał DSP (skłaniam się przy mojej otwartej i skomplikowanej przestrzeni do SVS PB-3000 jednak który na razie dołączy do KEF HTB2 bez kalibracji), to może nie mieć sensu wydawanie wielokrotnie więcej na taki amp...

 

Swoją drogą, czy to będzie miało sens SVS PB-3000 _ ten sub KEFa? totalnie inne moce i zakresy jednak...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Finalnie wczoraj usiadlem i policzylem katy i odleglosci dla Atmosa i mi wyszlo, ze bedzie jednak 5.2.4 :) tylne surroundy, zeby zachowac odpowiednie katy musialyby wyladowac na srodku jadalni, takze to odpuszczam.

 

takze w grze zostawiam na razie glosniki ktore mam. Dokupuje tylko dodatkowy sub KEF. Jak to wszystko podlacze i skalibruje samodzielnie tym co bedzie dostepne za darmo ze sprzetem, to usiade, poogladam kilka filmow i wydam werdykt czy isc Dalej w lepsze suby, centralny glosnik i profi kalibracje.

takze zostal do decyzji wybor amplitunera z 7 lub 9 koncowkami mocy (przednie dwa jednak podlacze te, ktore mam w stereo przeZ preamp).

Denon x3800h (5600 zl brutto) - ciezko znalezc biezace testy na aktualnym zaktualizowanym sofcie. W testach sprzed roku i dwoch bylo narzekanie na mala scene i na meczace wysokie tony, ale w samym kinie ponoc dorownujacy Marantzowi Cinema 50 i Onkyo TX-RZ50. W testach jakosci dzwieku znacznie lepiej wypadaja starsze Denony x3700h i x4700h. Tu jest potencjalny duzy rozwoj -4 suby, 8k, dirac w razie jakbym sie mylil i zmienil zdanie, audyssey do osobistej kalibracji bez doplacania fachowcom.

Onkyo TX-RZ50 (7499zl brutto) - najszerszw scena, najcieplejszy dzwiek. Mamy diraca w cenie z mikrofonem, ale bez subwooferow. Tez stosunkowo nowe urzadzenie. Konkurencja dla niego tutaj jest obecnie w znakomitej cenie (4799zl) Onkyo TX-RZ840. Bez diraca, ale roznica w cenie do tej i tak mocno okrojonej wersji z rz50 zaprwni caly ogrom mozliwosci innych kalipbracji i w razie czego i westycji w akustyke.

arcam avr550 - tutaj mam za duzy miszmasz. Ogrom osob twierdzi jak wspaniale i zupelnie inaczej to gra w kinie i w stereo(tu nieistotne). Po czym patrzac po testach porownawczych laduja w sredniakach lub nizej patrzac na zbadane parametry dzwieki, znieksztalcen itd. Tutaj zglupialem powiem szczerze….

Zakladam ze na Denonie i Onkyo (rz50) jestem w stanie jeszcze wyrwac 10-15% rabatu plus odliczyc vat. Liczac 10% taniej i bez vatu tam gdzie mozna wychodzi tak:

X3800h - 4389zl z kieszeni

rz50 - 5487 zl z kieszeni

rz840 - 3900zl z kieszeni

avr550 - 4000 zl z kieszeni plus 460 zl na koncowke mocy stereo

 

co powiecie? Osiolkowi w zlobie dano…

Edytowano przez LWiecz01
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.03.2024 o 09:01, LWiecz01 napisał:

No właśnie zakładam, że amoy, które mają 2 lub 4 gniazda SUB jakoś inaczej je przetwarzają i można je oddzielnie kalibrować.

Dlatego się zastanawiam, że nie zmienić wyboru amplitunera na taki, który będzie jednak miał 2 oddzielne.

Ale skoro i tak wynajmę kogoś do zrobienia porządnej kalibracji i przynajmniej 1 z 2 subów będzie miał DSP (skłaniam się przy mojej otwartej i skomplikowanej przestrzeni do SVS PB-3000 jednak który na razie dołączy do KEF HTB2 bez kalibracji), to może nie mieć sensu wydawanie wielokrotnie więcej na taki amp...

 

Swoją drogą, czy to będzie miało sens SVS PB-3000 _ ten sub KEFa? totalnie inne moce i zakresy jednak...

Tylko ten ampli jest droższy.

Czy będzie brzmiał lepiej? Jest droższy. Za ta funkcje sie akurat płaci.

DSP słusznie zauważono to nie jest lek na całe zło. No nie zrobi Ci z stodoły sali kinowej.

Dnia 1.04.2024 o 16:57, LWiecz01 napisał:

X3800h - 4389zl z kieszeni

rz50 - 5487 zl z kieszeni

rz840 - 3900zl z kieszeni

avr550 - 4000 zl z kieszeni plus 460 zl na koncowke mocy stereo

 

co powiecie? Osiolkowi w zlobie dano…

Sonicznie? Arcam. Pod kątem wyposazenia RZ50 i X3800

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.04.2024 o 19:21, Gumowe Ucho napisał:

A nie chcesz Onkyo TX-NR7100? Dirac, 9 kanałów jest na pokładzie, 5.2.4 zrobisz bez preamp, 4800zł albo 900 EUR, był na black Friday za 800 EUR.

Podobno gra slabiej niz seria RZ, a w. Tej samej cenie jest teraz TX-RZ840.

mi na Diracu nie zalezy.

zalezy mi na tym, zeby mnie w kinie domowym wywalilo z kapciow :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotr Sonido napisał:

Tak bo 7100 gra na poziomie 6100 tylko że ma Dirac ktry sporo zmienia. Ale same końcowki są bardzo podobne, To jest taki standard w Onkyo od lat. Jeszcze przed przejęciem i przed Pioneerem.

Co już w zasadzie podejmę decyzję, to ktoś kt się zna na sprzęcie do KD wraca z pytaniem, a czemu nie Arcam?, bo on rzeczywiście robi różnicę. Tylko odsłuchów kina domowego, to już w zasadzie nikt nie robi i jak pytam, to się dziwią, że już 2 lata nie robili. Można ew. wypożyczyć sprzęt do domu za 100% kaucją (jak wróci z testów).

Arcam AVR550 mogę mieć w cenie netto Onkyo TX-RZ840, a nowego Arcama AVR5 w cenie Onkyo TX-RZ50.

Nowy daje mniej mocy na kanał, Diraca trzeba dokupić razem z mikrofonem, jeśli się go chce, ma gwarancję i jest nowy :D i wygląda plastikowo :D

Tylko nikt nie jest mi w stanie powiedzieć, czy jak podłączę po preampie stereo moje, to czy będę mógł w tych Arcamach przyporządkować pod końcówki frontów Heigh2 z Atmosa, czy jednak końcówka mocy się kłania. Nie jest to jakiś koszt znaczący, niemniej wsparcie techniczne Arcama milczy od 3 dni. W sklepach nie wiedzą... bo musieliby podłubać w ustawieniach. Cyrk :D Z nikąd pomocy i ratunku....

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...