Cała aktywność
Strumień aktualizowany automatycznie
- Ostatnia godzina
-
Praktycznie całe stereo mcintosh, fyne , klipsch, rotel, nad ?
topic odpisał Rafał S na nietoperz420 w Stereo
Pod warunkiem dobrego mastering CD, co niestety jest obecnie dość rzadkie (pomijając wytwórnie audiofilskie) Kupuję sporo nowo wydawanych kompaktów bluesowych i jak porównuję ich DR z wydaniami na winylu, to aż mnie coś w środku ściska z goryczy, że jako nabywca jestem tak podle traktowany przez firmy fonograficzne. Ależ zazdroszczę wtedy posiadaczom gramofonów. -
Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie w leczeniu. ☺️
-
~Witam. Przymierzam się do zakupu 3000NE już od kilku miesięcy. Przyznam szczerze że już wiosną miałem go kupić ale po przeczytaniu problemów kolegi dankrol z frontem postanowiłem poczekać z zakupem ( z nadzieją ze kolejne partie nie będą miały tego problemu). Teraz wracam do tematu zakupu i tu moje pytanie - czy te problemy z anodowaniem frontu nadal występują? Czy ktoś może potwierdzić że kupił ten wzmacniacz i front był ok? Pytanie do kolegi dankrol, czy udało Ci się końcu kupić tego Denka bez wad?
-
Kamil Marcinczyk dołączył do społeczności
-
To transport, ładny prawda? Niestety nie mój. Słucham ATC SCM 7, które wpadły do kotła z magicznym eliksirem.
-
Twoj on? Ten odtwarzacz?
-
W ramach gonienia zajączka kupiłem właśnie tytułowy wzmacniacz. Po co o tym pisać? Bo nie było o nim zbyt wiele na forum, a uchodzi za najlepszą implementację TPA3255 z PFFB i miał wręcz entuzjastyczne recenzje na ASR i blogu Archimago. Jest chwalony za bardzo dobre parametry pomiarowe, niskie zniekształcenia i dużą moc, szczególnie biorąc pod uwagę jego kompaktowe wymiary. Słowem - A7 (i bazujący na TPA3251 A5) ma być najlepszym, co ma obecnie do zaoferowania budżetowa klasa D, konkurując z konstrukcjami kilka razy droższymi. Patrząc się na pomiary - można trochę lepiej wydając około 4-6 tys. i więcej (np. trzymając się klasy D - coś na układach Purifi). Producent podaje bardzo dobre parametry: THD+N przy mocy 5 W wynosi 0,0006% przy 4 Ω i 0,0005% przy 8 Ω, a stosunek sygnału do szumu oraz zakres dynamiki (1% THD+N, 1 kHz, A-wt) sięgają 126 dB. Pasmo przenoszenia mieści się w zakresie 20 Hz–35 kHz (±0,5 dB), a przesłuch między kanałami wynosi -110 dB. Wzmacniacz współpracuje z obciążeniami od 2 do 16 ohmów (ponoć potrafi stabilnie przy tych 2 ohmach pracować). Moc wyjściowa przy 1% THD+N wynosi 2x250 W przy 4 Ω oraz 2x140 W przy 8 Ω, a przy 10% THD+N odpowiednio 2x300 W i 2x180 W. Generalnie parametry te znajdują potwierdzenie w niezależnych pomiarach. Wzmacniacz jest słabo dostępny w EU. Wiem, że oferuje go Audiophonics (370 eur). Ja kupiłem go na Aliexpress w sklepie producenta. Z opłatami, przesyłką, z uwzględnieniem promocji, wyszło poniżej 1000 zł. U mnie gra z Elac DBR62 wspomaganych przez sub Rel T/5x (crossover na 90 Hz). Źródło - WiiM Ultra, DAC - Fosi ZD3, połączenie XLR. Za preamp robi WiiM - na wzmacniaczu i na Fosi ZD3 jest ustawiony vol bypass. Porównanie mam z pozostałymi grającymi w domu wzmacniaczami - Fosi ZA3 i Cambridge Audio CXA61. Wzmacniacz nie imponuje wyglądem, ale na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, poza tym, że się palcuje (co widać na zdjęciu). Obudowa w pełni metalowa, sprawia wrażenie super solidne. Zasilacz GaN (48v 5A) - ma to samo oznaczenie co wzmacniacz Fosi, ale jest mniejszy i sprawia nieco lepsze wrażenie. Jak to gra? W skrócie zaskakująco dobrze i jest zaskakująco duża różnica (na plus) do Fosi. Kilka uwag: Kupiłem go jako zamiennik Fosi dlatego, że w niektórych utworach (głównie przy ciężkim rocku i muzyce symfonicznej) brakowało mi "pary", dynamiki. Żeby to jako tako brzmiało musiałem grać bardzo głośno, a i tak czegoś było brak. Elac to trudne kolumny i dołożenie mocy dużo dało - teraz jest tak jak trzeba - czuć potęgę brzmienia przy nagłych zmianach dynamiki. Dobrze, że wziąłem do moich kolumn A7, a nie A5 - mocy jest w sam raz. Słychać więcej drobnych szczegółów i mam wrażenie, że kolumny są lepiej kontrolowane. Jest wrażenie całkowitej przejrzystości. Ma to kilka skutków - po pierwsze mogę grać ciszej (sprawdzone miernikiem natężenia dźwięku). Satysfakcjonujące poziomy dla określonych gatunków lokują się niżej, niż przy Fosi.Prawdopodobnie jest to zasługą lepszej hmmm... mikrodynamiki (dobrze to nazywam?) - chodzi o krótkie (na ułamek sekundy) wyjścia na wysokie poziomy głośności. Po drugie wzmacniacz jest bardziej wymagający w stosunku do nagrań. Wychodzą wszystkie wady, np. szumy tła. Fosi to wszystko trochę bardziej zamazuje. Natomiast dobre nagranie z dobrą dynamiką brzmi rewelacyjnie. jest świetna przestrzenność i lepsza scena niż przy Fosi. Kolumny przy wzmacniaczu ustawionym na pełną moc vol bypass) nie wydają żadnego dźwięku (nie ma syczenia, buczenia itp.) Automatyczne włączanie i wyłączanie w moich warunkach działa bardzo dobrze (mam nową wersję z poprawionymi parametrami aktywacji - na starą były skargi w sieci). Opóźnienie przy włączeniu to około 4 s. Nie ma dźwięku pop. Porównanie z CA CXA61 jest trudniejsze. Wzmacniacz stale gra w salonie z innymi kolumnami (Dali Oberon 5) w znacznie łatwiejszych warunkach akustycznych. Mimo to brzmi obecnie wyraźnie gorzej niż mój zestaw "gabinetowy". Powody to jednak niekoniecznie wzmacniacz jako taki - po pierwsze CXA61 ma słaby DAC i lepiej wchodzić do niego analogowym wejściem, po drugie źródło, tj. WiiM Pro Plus na moje ucho brzmi gorzej na wyjściu optycznym niż na Coaxial (czysto subiektywne wrażenie), a jest podpięte do CXA61 właśnie przez złącze optyczne. Niemniej nie jestem pewien czy teraz kupiłbym jeszcze raz ten wzmacniacz. Ogółem - przy tej cenie A7 to rewelacja. W kategoriach niezależnych od ceny - bardzo dobra propozycja. Myślę, że zostanie u mnie na dłużej.
-
Jak masz czym mierzyć to sprawdź wokół okna gdzie jest najgłośniej. Może jest jakiś mostek akustyczny wynikający ze złego zamontowania okna?
-
Oczywiście że KD! tyle używanych klocków i całych zestawów 5.1 jest na OLX i za granica, za takie śmieszne pieniądze w porównaniu do możliwości, że żal nie skorzystać. Jeżeli tylko jesteś w stanie ogarnąć parę kabelków czerwonych i czarnych, to to zrób 😇 ja w wolnej chwili często się gapię i składam w głowie z ogłoszeń zestawy 5.1 za 2-3 tysiaki, tylko nie mam gdzie włożyć. Dał bym kino w każdym pokoju! a no i w kwestii pomieszczenia: zawsze jak się popieści to (prawie idealne) 5.1 się zmieści
-
Tomasz Kluczynski zaczął obserwować Tani zestaw KD lub zestaw soundbar
-
A myślisz że dasz radę bezprzewodowo podłączyć surroundy do tych amplitunerów? Moim zdaniem nie, ale ja się nie znam na kinie domowym.
-
Cześć. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będzie wzmacniacz zintegrowany i streamer EverSolo Play (CD edition). On rozwiąże problem który ma Wiim Amp Ultra-brak kompatybilności z AirPlay do tego Pylon Audio Opal Monitor i.... szafa gra Budżet minimalnie przekroczysz ale zapewniam, jest warto. Zapraszamy do naszych salonów w Katowicach i w Warszawie.
- Today
-
-
Czas tez sprzedac Smsla Q5😉.Wystawilem na olx.Powiem szczerze ze troche watpie w to ze Ian Canada bedzie wyraznie lepszy od Digione Sygnature.Czemu?Bo nie slysze róznicy miedzy zwyklym Digione a Sygnature.Ale choroba na która tu niemal wszyscy nie jestesmy odporni sprawia ze.....no wiadomo co😉.
-
Ok w takim razie czy przy użytkowaniu jak opisałem w pierwszym poście powinienem być bardziej zadowolony z HW-Q990F, czy z np. używanych Monitor Audio Bronze 100, BR-LCR i amplitunera np. RX-V6A, AVR-X1500H, AVR-S770H (nie wiem jaki najlepiej dobrać do tych kolumn). Do tego dobrałbym jakieś używane, bezprzewodowe surroundy i sub. czy taki zestaw KD powinien być wyraźnie lepszy od tego soundbara? No i który amplituner będzie lepszy do filmów i na drugim miejscu gier i głównie rocka?
-
Myślę, że jestem Big Boss, bo w wieku blisko 50 lat potrafię z pamięci wymienić je wszystkie. A Ty przypomnisz sobie może 80% z tych kilkudziesięciu, co miałeś w domu.
-
U mnie gdy sprzedawałem prawie nówki na gwarancji zwykle Menuety, pisali na OLX, że dają max. 3000 bo za więcej nie pójdą, nie opcji. Czekałem, czekałem i poszły za 3800 zł. Odbiorca zadowolony. Każdy chciałby jak najtaniej, ale bez przesady. Jako odświętny sprzedawca polecam trzymać się swoich cen i nie schodzić za bardzo, by się nie dać wyruchać w imię niczego przez naciągaczy i pseudoznawców wycen sprzętu audio.
-
Fosivaudio TB 10 d no do tego zasilać 48v 10 A myślę że do trancu to się sprawdzi
-
Myślisz, że jak wymieniłeś więcej wzmaków to jesteś Big Boss? Ciesz się, że jestem w pracy bo inaczej jeszcze byś nie dojechał do końca mojego drzewka wzmacniaczy… Dobra, starczy o piecach bo jak się Jarek xxx i nam pociśnie prawym prostym spotkaniowym to nie będzie co zbierać.
-
U mnie: Trigon Exxact -> Trigon Exxceed -> Gato Amp 150 -> Circle Labs A200 -> LAR IA 200 HB / Haiku SOL Indigo / Norma Revo Ipa 140 -> Haiku SOL 2 / Pathos Kratos. (Rosnące źródła pozorne i nasycenie.) Trigon Exxact -> Trigon Exxceed -> LAR IA 200 HB / Norma Revo Ipa 140 -> Gato Amp 150 / Circle Labs A200 -> Haiku SOL Indigo / Pathos Kratos -> Haiku SOL 2 (Rosnące ciepło brzmienia.) To tak z grubsza. Kolejność z dokładnością do jednego miejsca. Mogę się mylić, co do LAR-a, który był zwodniczy. I nie podejmę się umieszczenia na liście CA CXA61 ani CXA81 - zbyt dawno to było.
-
Cześć po roku używania zestawu stwierdziłem że czas dokupić subwoofer. Obecny zestaw to Kolumny przednie: Monitor Audio BX6 Kolumny tylnie: Audio minx 22 Atmos: Audio minx 12 AMP: Denon AVR-S770H W obecnym momencie kino/muzyka to 50:50. Pomieszczenie 25 m^2 otwarte na kuchnię o podobnych wymiarach. Chciałbym uzupełnić to o subwoofer który nada się do obu zastosowań. Rozważałem Klipach R-100 SW, lub Magnat Alpha RS 12. Doradzicie coś budżetowego okolo 1k, max 1.5k co znajdzie u mnie zastosowanie?
-
Zamowilem 4.Zobaczymy co z tego wyjdzie.Dzieki za pomoc.
-
a także źródła pozorne (wypełnienie, nasycenie itd. )
-
Dzisiejsze posty
-
~Witam. Przymierzam się do zakupu 3000NE już od kilku miesięcy. Przyznam szczerze że już wiosną miałem go kupić ale po przeczytaniu problemów kolegi dankrol z frontem postanowiłem poczekać z zakupem ( z nadzieją ze kolejne partie nie będą miały tego problemu). Teraz wracam do tematu zakupu i tu moje pytanie - czy te problemy z anodowaniem frontu nadal występują? Czy ktoś może potwierdzić że kupił ten wzmacniacz i front był ok? Pytanie do kolegi dankrol, czy udało Ci się końcu kupić tego Denka bez wad?
-
To transport, ładny prawda? Niestety nie mój. Słucham ATC SCM 7, które wpadły do kotła z magicznym eliksirem.
-
W ramach gonienia zajączka kupiłem właśnie tytułowy wzmacniacz. Po co o tym pisać? Bo nie było o nim zbyt wiele na forum, a uchodzi za najlepszą implementację TPA3255 z PFFB i miał wręcz entuzjastyczne recenzje na ASR i blogu Archimago. Jest chwalony za bardzo dobre parametry pomiarowe, niskie zniekształcenia i dużą moc, szczególnie biorąc pod uwagę jego kompaktowe wymiary. Słowem - A7 (i bazujący na TPA3251 A5) ma być najlepszym, co ma obecnie do zaoferowania budżetowa klasa D, konkurując z konstrukcjami kilka razy droższymi. Patrząc się na pomiary - można trochę lepiej wydając około 4-6 tys. i więcej (np. trzymając się klasy D - coś na układach Purifi). Producent podaje bardzo dobre parametry: THD+N przy mocy 5 W wynosi 0,0006% przy 4 Ω i 0,0005% przy 8 Ω, a stosunek sygnału do szumu oraz zakres dynamiki (1% THD+N, 1 kHz, A-wt) sięgają 126 dB. Pasmo przenoszenia mieści się w zakresie 20 Hz–35 kHz (±0,5 dB), a przesłuch między kanałami wynosi -110 dB. Wzmacniacz współpracuje z obciążeniami od 2 do 16 ohmów (ponoć potrafi stabilnie przy tych 2 ohmach pracować). Moc wyjściowa przy 1% THD+N wynosi 2x250 W przy 4 Ω oraz 2x140 W przy 8 Ω, a przy 10% THD+N odpowiednio 2x300 W i 2x180 W. Generalnie parametry te znajdują potwierdzenie w niezależnych pomiarach. Wzmacniacz jest słabo dostępny w EU. Wiem, że oferuje go Audiophonics (370 eur). Ja kupiłem go na Aliexpress w sklepie producenta. Z opłatami, przesyłką, z uwzględnieniem promocji, wyszło poniżej 1000 zł. U mnie gra z Elac DBR62 wspomaganych przez sub Rel T/5x (crossover na 90 Hz). Źródło - WiiM Ultra, DAC - Fosi ZD3, połączenie XLR. Za preamp robi WiiM - na wzmacniaczu i na Fosi ZD3 jest ustawiony vol bypass. Porównanie mam z pozostałymi grającymi w domu wzmacniaczami - Fosi ZA3 i Cambridge Audio CXA61. Wzmacniacz nie imponuje wyglądem, ale na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, poza tym, że się palcuje (co widać na zdjęciu). Obudowa w pełni metalowa, sprawia wrażenie super solidne. Zasilacz GaN (48v 5A) - ma to samo oznaczenie co wzmacniacz Fosi, ale jest mniejszy i sprawia nieco lepsze wrażenie. Jak to gra? W skrócie zaskakująco dobrze i jest zaskakująco duża różnica (na plus) do Fosi. Kilka uwag: Kupiłem go jako zamiennik Fosi dlatego, że w niektórych utworach (głównie przy ciężkim rocku i muzyce symfonicznej) brakowało mi "pary", dynamiki. Żeby to jako tako brzmiało musiałem grać bardzo głośno, a i tak czegoś było brak. Elac to trudne kolumny i dołożenie mocy dużo dało - teraz jest tak jak trzeba - czuć potęgę brzmienia przy nagłych zmianach dynamiki. Dobrze, że wziąłem do moich kolumn A7, a nie A5 - mocy jest w sam raz. Słychać więcej drobnych szczegółów i mam wrażenie, że kolumny są lepiej kontrolowane. Jest wrażenie całkowitej przejrzystości. Ma to kilka skutków - po pierwsze mogę grać ciszej (sprawdzone miernikiem natężenia dźwięku). Satysfakcjonujące poziomy dla określonych gatunków lokują się niżej, niż przy Fosi.Prawdopodobnie jest to zasługą lepszej hmmm... mikrodynamiki (dobrze to nazywam?) - chodzi o krótkie (na ułamek sekundy) wyjścia na wysokie poziomy głośności. Po drugie wzmacniacz jest bardziej wymagający w stosunku do nagrań. Wychodzą wszystkie wady, np. szumy tła. Fosi to wszystko trochę bardziej zamazuje. Natomiast dobre nagranie z dobrą dynamiką brzmi rewelacyjnie. jest świetna przestrzenność i lepsza scena niż przy Fosi. Kolumny przy wzmacniaczu ustawionym na pełną moc vol bypass) nie wydają żadnego dźwięku (nie ma syczenia, buczenia itp.) Automatyczne włączanie i wyłączanie w moich warunkach działa bardzo dobrze (mam nową wersję z poprawionymi parametrami aktywacji - na starą były skargi w sieci). Opóźnienie przy włączeniu to około 4 s. Nie ma dźwięku pop. Porównanie z CA CXA61 jest trudniejsze. Wzmacniacz stale gra w salonie z innymi kolumnami (Dali Oberon 5) w znacznie łatwiejszych warunkach akustycznych. Mimo to brzmi obecnie wyraźnie gorzej niż mój zestaw "gabinetowy". Powody to jednak niekoniecznie wzmacniacz jako taki - po pierwsze CXA61 ma słaby DAC i lepiej wchodzić do niego analogowym wejściem, po drugie źródło, tj. WiiM Pro Plus na moje ucho brzmi gorzej na wyjściu optycznym niż na Coaxial (czysto subiektywne wrażenie), a jest podpięte do CXA61 właśnie przez złącze optyczne. Niemniej nie jestem pewien czy teraz kupiłbym jeszcze raz ten wzmacniacz. Ogółem - przy tej cenie A7 to rewelacja. W kategoriach niezależnych od ceny - bardzo dobra propozycja. Myślę, że zostanie u mnie na dłużej.
-
Przez Webster.brd · Napisano
Pod jakim względem ten cd od rotela zjadł dmp? Ja generalnie polecam gramofony jako źródło, ale w tych chodzi głównie o klimat, bo jakość z winyla bedzie generalnie gorsza niż z cd. -
Przez Acoustic Lab · Napisano
Jak masz czym mierzyć to sprawdź wokół okna gdzie jest najgłośniej. Może jest jakiś mostek akustyczny wynikający ze złego zamontowania okna? -
Przez Gumowe Ucho · Napisano
Oczywiście że KD! tyle używanych klocków i całych zestawów 5.1 jest na OLX i za granica, za takie śmieszne pieniądze w porównaniu do możliwości, że żal nie skorzystać. Jeżeli tylko jesteś w stanie ogarnąć parę kabelków czerwonych i czarnych, to to zrób 😇 ja w wolnej chwili często się gapię i składam w głowie z ogłoszeń zestawy 5.1 za 2-3 tysiaki, tylko nie mam gdzie włożyć. Dał bym kino w każdym pokoju! a no i w kwestii pomieszczenia: zawsze jak się popieści to (prawie idealne) 5.1 się zmieści -
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
A myślisz że dasz radę bezprzewodowo podłączyć surroundy do tych amplitunerów? Moim zdaniem nie, ale ja się nie znam na kinie domowym. -
Przez Salon Planeta Dźwięku · Napisano
Cześć. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będzie wzmacniacz zintegrowany i streamer EverSolo Play (CD edition). On rozwiąże problem który ma Wiim Amp Ultra-brak kompatybilności z AirPlay do tego Pylon Audio Opal Monitor i.... szafa gra Budżet minimalnie przekroczysz ale zapewniam, jest warto. Zapraszamy do naszych salonów w Katowicach i w Warszawie. -
Przez Tomasz Kluczynski · Napisano
Pewnie też muzyki słuchał cicho, by sąsiadom nie przeszkadzać. -
Czas tez sprzedac Smsla Q5😉.Wystawilem na olx.Powiem szczerze ze troche watpie w to ze Ian Canada bedzie wyraznie lepszy od Digione Sygnature.Czemu?Bo nie slysze róznicy miedzy zwyklym Digione a Sygnature.Ale choroba na która tu niemal wszyscy nie jestesmy odporni sprawia ze.....no wiadomo co😉.
-
Ok w takim razie czy przy użytkowaniu jak opisałem w pierwszym poście powinienem być bardziej zadowolony z HW-Q990F, czy z np. używanych Monitor Audio Bronze 100, BR-LCR i amplitunera np. RX-V6A, AVR-X1500H, AVR-S770H (nie wiem jaki najlepiej dobrać do tych kolumn). Do tego dobrałbym jakieś używane, bezprzewodowe surroundy i sub. czy taki zestaw KD powinien być wyraźnie lepszy od tego soundbara? No i który amplituner będzie lepszy do filmów i na drugim miejscu gier i głównie rocka?
-
Myślę, że jestem Big Boss, bo w wieku blisko 50 lat potrafię z pamięci wymienić je wszystkie. A Ty przypomnisz sobie może 80% z tych kilkudziesięciu, co miałeś w domu.
-
U mnie gdy sprzedawałem prawie nówki na gwarancji zwykle Menuety, pisali na OLX, że dają max. 3000 bo za więcej nie pójdą, nie opcji. Czekałem, czekałem i poszły za 3800 zł. Odbiorca zadowolony. Każdy chciałby jak najtaniej, ale bez przesady. Jako odświętny sprzedawca polecam trzymać się swoich cen i nie schodzić za bardzo, by się nie dać wyruchać w imię niczego przez naciągaczy i pseudoznawców wycen sprzętu audio.
-
-
Dzisiejsze tematy