Skocz do zawartości

797 tematów w tym forum

    • 6 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 9 odpowiedzi
    • 1,3k wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 392 wyświetleń
  1. Lampy

    • 1 odpowiedź
    • 423 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 310 wyświetleń
  2. Wiim Amp

    • 0 odpowiedzi
    • 373 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 500 wyświetleń
    • 5 odpowiedzi
    • 576 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 492 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 344 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 275 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 336 wyświetleń
    • 1 odpowiedź
    • 501 wyświetleń
  3. Magnat MR 780

    • 3 odpowiedzi
    • 506 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 511 wyświetleń
  4. HECO Ascada 5

    • 5 odpowiedzi
    • 1k wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 257 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 316 wyświetleń
  5. Mission 704

    • 3 odpowiedzi
    • 759 wyświetleń
  6. Mission 70c3

    • 3 odpowiedzi
    • 564 wyświetleń
    • 3 odpowiedzi
    • 657 wyświetleń
    • 2 odpowiedzi
    • 455 wyświetleń
  7. Sony HW 55 biały

    • 3 odpowiedzi
    • 495 wyświetleń
    • 0 odpowiedzi
    • 298 wyświetleń


  • Ostatnie posty

    • Bardzo ciekawe kolumny, ale moim zdaniem to maleństwa i obawiam się czy aby zagrają odpowiednio. Nie przemawiają dla mnie niskotonowe glosniki 130mm. Przyklad jaki sluchalem (co prawda w nieco wiekszym niż moje pomieszczeniu) to glosniki dali oberon 5. O ile wysokie i srednie pasmo bylo w miarę to niskie wylo wycofane, a jak sie go podbiło pierdzące. Dopiero oberon 7 zagraly dla mnie satysfakcjonująco.... Czy glówną wytyczną którą się kierowaleś był metraż pomieszczenia? Czy może ja sie mylę, bo skoro pomieszczenie odsłychowe miało ok 20m2 a moje 13m2, to wstawiając kolumny z 13cm niskimi-zmieni się harakterystyka tej kolumny aż tak że wypelni moje pomieszczenie muzyką, także niskimi tonami?
    • Patrzysz na szum - ja na parzyste harmoniczne. https://goodaudio.pl/blog/znieksztalcenia-thd-czym-sa-i-jak-je-rozumiec/  
    • Jako młodszy nastolatek miałem mały radiomagnetofon Emilia 407. Potem trochę większy - Grundiga - już z możliwością odstawienia kolumienek na kilkadziesiąt centymetrów. Grał u mnie kilka lat i ile kaset się przewinęło! To właśnie z kaset słuchałem klasyki rocka i to one dostarczyły mi przeżyć muzycznych, o jakie w dorosłym wieku coraz trudniej. Wydawałem na nie całe kieszonkowe. Dopiero jako student dorobiłem się wieży Denona z CD - służyła mi blisko ćwierć wieku. Sam cedek musiał grać w sumie co najmniej 30 tys. godzin. Aż naprawianie straciło sens, pojawił się pierwszy "poważny" system i wpadłem - dalszy ciąg znacie. @wieczorzanalogiem To oczywiste, że za 10 tys. da się kupić dużo lepszy sprzęt używany niż nowy. (To samo dotyczy zresztą też większych budżetów.) Ale, jak napisał Tomek, jeśli nowy system za tyle gra naprawdę źle, to znaczy, że został niefortunnie dobrany. Bo za te pieniądze można już sprawić sobie brzmienie co najmniej przyjemne. A, że wielu z nas na tym nie poprzestaje? Cóż, natura ludzka jest ułomna... Sam zostałem niedawno ukarany przez los za grzech audiofilskiej rozpusty i niejako przymusowo wróciłem do poziomu zbliżonego do czasów nastoletnich (sygnatura). Już po północy, przygrywa mi Ken Peplowski z Howardem Aldenem i kilkoma innymi ulubieńcami. Instrumenty są znacznie mniejsze niż z prawdziwego systemu, brakuje im pełni i wyrazistości, ale muzycy nie grają przecież gorzej - to wciąż oni, a wyobraźnia i osłuchanie dopowiada mi resztę. Tradycyjnie przepraszam za offtop. @Filip321 Początkujący czasem boją się sprzętu używanego, bo widzą w takim zakupie ryzyko. I mają rację. Tylko, że zakup nowego to zwykle ryzyko znacznie większe. Bywa, że dopiero po czasie odkrywamy ograniczenia nowego zestawu. A wtedy strata przy odsprzedaży robi się bolesna w porównaniu z upłynnieniem zabawek z rynku wtórnego.
    • Aż się Kleopatra i Meluzyna przypomina 😀
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...