Skocz do zawartości

xetras

Uczestnik
  • Zawartość

    36
  • Dołączył

  • Ostatnio

O xetras

  • Ranga
    Debiutant
  • Urodziny 25.04.1967
  1. Utwory do testowania sprzętu AUDIO

    Istnieje taka lista hajendowcow Chodzi o LP i SP, CDkow nie uznaja: http://www.theabsolutesound.com/articles/t...st-2016/?page=2 http://www.theabsolutesound.com/articles/t...er-lp-list-2016 A co do mnie - lubie kiedy material mnie nie drazni u mnie czesto leci : Time- ELO Black- META Herzeleid - RAMMSTEIN Ale to juz kwestia preferencji, co kto lubi Nie tylko o realizacje chodzi
  2. Takie coś jak Mocarz z manufaktury Wile z Warszawy poradzi sobie na pewno. UPS to nie do tego- podają z akumulatorów napięcie i prąd po to, żeby mieć czas na pozamykanie aplikacji czyli kilkanaście- kilkadziesiąt minut (po tym jak przełączą się na tryb rozładowania).
  3. Poniekąd stoję przed wymianą przewodów, złączy- itede. Na razie brak kasy więc to czysta teoria. Spotkałem się z opinią, że srebrne to do lamp a do tranzystorów - miedź . Poza tym np. ich kształt może być ważny- jak zwykle. Np. plecionka w warkocz. Czy tak będzie - posprawdzam w wolnych chwilach.
  4. Mi już przestały. Nie fascynuje cię miłosno weselny wieczny festyn ? No co Ty ? Przecież to hit który łączy pokolenia. Wszyscy chcą być "piękni i młodzi". Na tym można duże pieniążki zarabiać.
  5. Ciekawi mnie czy lubisz "Żólta żaba żarła żur" Jacka Skubikowskiego i Macieja Januszko. Kiedyś popełnili kilka podobnych tworów w programie dla dzieci o ortografii. Trochę to festyniarskie było ale świadczy o talencie tekstowym i kompozytorskim. Podobnie z piosenkami w "Tik taku". Boney M w pierwszym składzie to autentyczny karaibski luz spopularyzowany dzięki producentowi, który ich zestawił. Frank Farian to dobra marka. Weźmy chociażby duet La Bouche . Przyczynił się do ich powstania. Żadna żenada- prywatkowo są rewelacyjni. Dla mnie żenujące jest to, że jestem w stanie rudzielca Andersona słuchać tylko z Vangelisem. Osobno tego pierwszego - nie( tzn. w macierzystej kapeli ) Do swojego syntetycznego wokalu musi mieć odpowiedni akompaniament. W duecie z tym Grekiem jest OK.
  6. Też o to samo bym zapytał ? @ #654, # 664 Dlatego jakoś nie zdecydowałem się na wiosnę zeszłego roku. Zamiast ogłaszać się, że poszukuję wzmacniacza, wolałem coś łatwego do sprawdzenia i za mniejszą kasę. Właściwie bardziej awaryjne mogą być te sprzed 5 lat niż te sprzed 20- 40. Przed nastaniem ery tzw. kina domowego ( przy rozmiarach poniżej 7-9 metrów to co to za kino ) było solidniej. Byle były używane a nie obrastały kurzem gdzieś na strychu. Tego nie da się z góry ocenić.
  7. Audio ze stream do 4000

    Polskiego źródła poza obszarem High-Endu nie znajdziesz.Te "Endowe" są -to raz. Po drugie - skoro ma być wejście USB we wzmacniaczu to wtedy na początek odpada zakup źródła bo zawsze coś z komputera i jego karty dźwiękowej zaimpulsuje do wzmacniacza. Po trzecie- na youtube to akurat jest więcej wideo. Linki to podałeś chyba po to, żeby było wiadomo jaki gatunek. Ale mi obrazek przeszkadza, zakłóca a nie pomaga. A co do wzmacniaczy - polskie jak wiadomo są przesadnie drogie. Od strony producenta u nas to raczej tylko marketingowy high-end. Tzn. firma Manta owszem coś robi - tam gdzie i wszyscy czyli u Kitajców. To nie całkiem audio. Lechpol z Garwolina owszem ale czy to można zaakceptować ?. Ważne, że wchodzi na obszar masowej elektroniki użytkowej. Akurat pod marką Kruger & Matz. [....] - skrót mój , xetras.
  8. Audio ze stream do 4000

    1. element- Wchodzą w grę tylko kolumny - podłogówki do tej powierzchni pomieszczenia. Wąskie są z krajowych : Pylon, Sounddeco, melodika, Audio Academy. Modeli musisz poszukać. 2. element- Wzmacniacz -16 cm wysokość, 60 cm szeroko, 40 cm głeboko, jest OK 3. element- Przewody (to już pod preferencje co do gatunku i konkretny typ kolumn). Reszta - interaktywnie w praktyce. Każdy kiedyś przez to przechodził. PS. loudness ? wejście usb ? 30m2 ? klasyka ? szerokość tylko 25 cm ? obudowa high gloss ? tylko używane - czyli dużo cierpliwości . Może być trudno . Wzmacniacze z wejściem USB raczej są nadal w użyciu - ale może ktoś już się znudzi ? Kolumny - 25 cm szerokości czyli głośniki z membranami do 6, 75 ' łatwiejsze do znalezienia. Ale na ile zużyte to samemu trzeba stwierdzić. Aha - na lakierze każdą ryskę i pyłek widać. Tym bardziej w używanych. Popatrz na lakier matowy raczej. Albo matową okleinę, fornir , itd.
  9. Witam! Wśród mnóstwa chińskich wyrobów są też takie (większość to top loadery - ekstremalne stylowo Dla mnie wygląd ma znaczenie a te doprawdy robią wrażenie kosmiczne. No prosto - 'star trek' albo 'kosmos 99'. Intrygujące są te modele odtwarzaczy płyt CD : Shanling cd-t [poniżej modele] 80 100 100c 100 mkII 150 200 300 300se 1500 2000 Skoro ktoś z naszych bierze je na warsztat upgrade'u to wypadałoby się bardziej rozeznać w temacie . To dla mnie kompletna enigma. Co o nich sądzicie? Źródła: http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERE...lampizator.html http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERE...wn_PCM1794.html http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/CD_player_ranking.html Przegląd modeli po modernizacji: http://www.lampizator.eu/lampizator/REFERE...references.html PS. Już dawno myślałem, że preamp lampowy bardzo by się przydawał w odtwarzaczu CD. Fotki do znalezienia w necie - nie chcę tu śmiecić. Przydałyby się p o l s k i e opinie. Mimo tego, że u polskich dilerów nieosiągalny.
  10. Czego słuchasz??

    40 lat (około) tego nie kojarzyłem z konkretnym wykonawcą, tytułem. Ale motyw zapamiętałem jeszcze z podstawówki. A reszta to wyniki szperania w necie. Do mnie trudno zastosować zasadę inżyniera Mamonia, że lubimy to co znamy, co już słyszeliśmy.
  11. Utwory do testowania sprzętu AUDIO

    Kawałek owszem miażdżący (tak jak w treści jego tekstu). Aranż i tempo wyśmienite jak na tamte czasy. Tylko jedno (co najmniej) ale ... Jak na tamte czasy również niestety kompresja. Okropnie wypreparowana barwa. Da się słuchać o ile z kogoś jest metalowy wojownik I to taki czołgista - pancerniak. Szarża - dobrze że ma umiarkowaną długość. Goran Bregovic - Ederlezi Nadal nic nie traci ten wybór ilustracji muzycznych z różnych filmów. Taka pigułka. ew. Bijelo Dugme Teraz wychodzą jakieś składaki. Może tam znajdziecie : "Hop cup" "Slatko Li Je Ljubit Tajno" "Tako ti je mala moja kak ljubi Bosanac" "Djurdjevdan je" Ten ostatni to właśnie Ederlezi czyli po polsku "Nie ma nie ma ciebie". Czemu by nie testować na czymś czego przyjemnie się słucha.
  12. Zakup kaseciaka...

    Ale fajnie. Tak jakbym się znalazł w latach 70-ych Muzeum Techniki z dopieszczonymi przez konserwatorów eksponatami. [wtedy z symetrycznymi złączami u nas - hehe, ale o tym pod koniec, bo to tylko dygresja :] Kilka ładnych postów o układach redukcji szumów taśmy, czyli zwiększania poziomu sygnału ponad szum nośnika (Dolby B, C działa jako analogowy kompresor) przed nagrywaniem i późniejszego adekwatnego rozciągnięcia dynamiki przy odtwarzaniu (wtedy Dolby działa jako ekspandor, tłumiący szumy wraz z wcześniej podbitymi wysokimi tonami) cieszy oko. A o tym szybszym feedbacku przy Dolby S nie wiedziałem. Ode mnie: Z dotychczasowych perypetii z tasiemkami to : -klejenie zerwanej taśmy po uprzednim skośnym jej docięciu - owszem uprawiałem, prostowanie taśmy - tylko przy tych kompakt szpulkach, które miały taśmy na czas powyżej 90 minut. ( 100-ki, lub 120-ki ). Te się zbyt szybko rozciągają. Unikam ich, jeszcze zaledwie kilka mi zostało- tam jest jednak zbyt cienka taśma, zwija się nie tylko poprzecznie ale i wzdłuż. Kiedy po upływie lat rozciąga się podłoże tworzy się rynienka i nawet 2 rolki napędowe nie pomogą. Co do nagrywania, rejestracji, archiwizacji- przydaje się bardzo. Prostsze niż cyfrowe i łatwiejszy dostęp ( sprawa względna- niektórym przeszkadza szeregowy a nie równoległy zapis ale mi nie ) Sam nagrywam z Dolby B a odtwarzam bez ekspandora* Dolby C już bardziej preparuje sygnał i ekspandor jest konieczny. Ze względu na małą obecnie podaż kaset ( brakuje takich jak TDK SA-X, Sony UX-S, Maxell XL-II , które na moje potrzeby wystarczały) rzadko nagrywam. Co do tych symetrycznych połaczeń. Były takie** Wszędzie teraz (z wyjątkiem złącz MIDI) są stosowane RCA czyli CINCH a kiedyś wystarczały DIN. Ciekawi mnie, czemu ten typ połączeń zszedł ze sceny (tzn. w sprzętach domowych). Czy dlatego, że CINCH jest bardziej uniwersalny? *czyli bardziej mi pasuje wyeksponowanie tego, co jest podawane na tweeter. Starzeję się- chyba to ubytek słuchu ** nadal w 21. wieku np. Bang & Olufsen stosuje do wysyłania sygnału na systemy z kolumnami aktywnymi. Również całe MIDI audio wykorzystuje te właśnie złącza. Pozdrawiam. PS. O cenach nie będę pisał - nie śledzę ich, zwłaszcza na aukcjach. Co do wyłamywania ząbków [@ post #62] warto to robić bo REC i PLAY są czasami tuż obok [jak u mnie w Denon DRM 740] i przypadkowo zdarzyło mi się coś wykasować. PPS. Firmowe nagrane kasety audio rzeczywiście były podłej jakości (i nośnik i sposób nagrania) mimo niewielkiej różnicy w cenie między MC i CD. Tylko płyty LP były droższe. Teraz zresztą też.
  13. Jaki sens używać DAC-a

    Do rejestracji telewizyjnych. Pamiętam, że w programie Sonda autorzy je pokazywali. Widocznie do archiwizacji były zakupione. Najpierw był sprzęt studyjny a potem domowy. Mniej prądożerny, mniejszy i tańszy. Faktycznie- nie samo audio. [nie wiem jak kodowano przed zapisem tor wizji i fonii, tzn. luminancja- jasność, chrominancja - kolor, suma kanałów stereo i różnica kanałów]\ Do tego jeszcze ścieżka synchro ? Bzdura- To już wtedy musiało być samplowane tzn. na bieżąco podczas transmisji. Poczytam coś o tym w wolnej chwili.
  14. Nie potwierdzam jakoby przeciwieństwa się przyciągały. Zbyt trudne to praktycznie w życiu. Gniazdko jawi się jako zaoceaniczne. Skoro nawet Kraftwerk nie łyknęli ani różnych następców to może być trudno. Ale na pewno ciekawie. Nudę wykluczam. Psss.... Koniec OT. Pozdrawiam.
  15. Wasze systemy...

    Fotki obecnego ustawienia w załacznikach: PS. Uzupełnienie objaśnień do wcześniejszego posta: Im niżej znaczki na wykresie audiogramu tym większy ubytek słuchu.
×