Skocz do zawartości

cooledit

Uczestnik
  • Zawartość

    557
  • Dołączył

  • Ostatnio

Ostatnio na profilu byli

8 184 wyświetleń profilu
  1. W jednym z opisów prezentacji kina domowego zbudowanego na Ariach Focala , 948 zestawione były z Denonem AVR-4311. Możesz to też rozważyć i porównać Yamahe z Denonem.
  2. Kupują, kupują tylko się pewnie nie chwalą bo nie chcą albo się . Ja bym się do tych pierwszych zaliczył a i też ostatnio raczej rzadko coś kupuje. Ale skoro już tu napisałem parę słówek to nieśmiało się pochwalę zakupem całej dyskografii Kraftwerk`u - remaster, 180g, wcześniej było kilka płyt Styx`u a w sklepie czeka najnowszy J.M.Jarre ELECTRONICA 1: THE TIME MACHINE /2LP/. A żeby nawiązać do tematu to dodam, że płyty kupuje: - na Allegro - na krakowskiej giełdzie elektronicznej /już tylko z nazwy / - w sklepach: Music Corner , Tschak , Płyty winylowe ( sklep na Dobrego Pasterza dla zainteresowanych Krakusów)
  3. Skoro zawędrowaliśmy już do Japonii to nie sposób nie wspomnieć o Isao Tomiciei jego znakomitych "przekładach" muzyki poważnej na dźwięki syntezatorów i sekwencerów.Ognisty Ptak to chyba jego wizytówka do dnia dzisiejszego. Jest jeszcze mniej znany Yellow Magic Orchestra ale jeden z członków tej formacji - Ryūichi Sakamoto powinien się kojarzyć miłośnikom dobrego kina bo napisał muzykę do takich filmów jak Ostatni Cesarz czy Mały Budda.
  4. Skoro mowa o muzyce elektronicznej to nie wypada nie wspomnieć o takich Panach jak : Robert Schröder , Larry Fast tworzący pod szyldem "Synergy" , Rolf Trostel ...... i można by tak jeszcze przez dłuższą chwile kończąc oczywiście na "gigancie" czyli Kraftwerk. Co do Tangerine Dream o którym wspomniał audionet to moim - i nie tylko - zdaniem ich najlepsze lata to pierwsze 20 lat ich twórczości , później to już raczej pojedyncze płyty a nawet tylko pojedyncze utwory na płytach były strawne.
  5. Jeśli chodzi o Pana J.M.J. to czasem odnoszę wrażenie, że od jakiegoś czasu szuka dobrego kierunku w którym mógłby artystycznie podążyć. Jest zbyt duże zróżnicowanie stylowe kilku ostatnich płyt. Po Metamorphosis miałem nadzieje, że pójdzie w tym kierunku i ostatnia płyta jakby troskę do tamtej nawiązywała. Proponuję jednak zakończyć w "Przygodzie z lampą" tematy płytowe i jak co to kontynuować to w dziale MUZYKA.
  6. Revo, wydaje mi się, że temu Panu już nie grozi 'come back' w stylu Magnetic Fields czy choćby Equinox że o Oxygene nie wspomnę ale gdyby utrzymał się na poziomie Chronology czy Rvolution to już nie byłoby tak tragicznie. Choć po przesłuchaniu Tao&Tae(dla mnie dno absolutne) to nie wróżyłem gościowi dalszej kariery. Co do kupna nowej płyty nie podjąłem jeszcze decyzji czy jest tego żeczywiście warta ale dzięki za ostrzeżenie co do dostępnych "sknoconych" wydań.
  7. Electronica Part 1: The Time Machine J.M.Jarre - płyta inna , różna ale ciekawa mimo wszystko. Przede wszystkim nie jest to solowa twórczość, jest Carpenter, Clarke, Anderson, Tangerine Dream. Co za tym idzie mamy tu trochę disco-pop`u, ambientu, eksperymentów brzmieniowych. Ale płyta bardzo ciekawa, choć po pierwszym "komputerowym" przesłuchu chciałem ją odesłać w informatyczny niebyt. Pisze "komputerowym" bo jeszcze nie zakupiłem tej płyty tylko zassałem z neta do sprawdzenia.
  8. Adamc a gdzie oddałeś sprzęt do naprawy jeśli można zapytać ? Bo mam namiary na gościa który ponoć jest jednym z lepszych w Krakowie ale póki co nie musiałem tego osobiście sprawdzać.
  9. Wpisując po polsku to się tylko jakiś BUMBOX pokazał ale to oczywiście nie to co nas interesuje. Znalazłem jeszcze taką stronkę http://www.vintagecassette.com/ Może tu coś się znajdzie.
  10. Cześć ! Pierwsze co znalazłem to JVC KD-65 , potem JVC KD-A7 , JVC KD-V400 oraz SONY TC-RX80ES. Coś więcej może znajdziesz wpisując w Google "cassette deck with spectrum analysers" . To jedyne tropy na jakie wpadłem. Ale czy jest coś co by miało analizator na każdy kanał to wątpię chyba, że na rynku sprzętu profesjonalnego.
  11. Brak śrubki GND nie stanowi problemu po przykręcisz kabelek uziemienia obok i będzie dokładnie to samo. A co do pytania czy nie będzie za słaby do paradigmów to tu masz link ( http://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/303-683 ) do tych 683 które miałem i zapewniam Cię, że nigdy nie doszedłem gałką wzmocnienia poza "6". Więc z Paradigmami da sobie na pewno radę. Nawet bym się zastanowił czy nie będzie odwrotnie jeśli lubisz głośne słuchanie.
  12. F1angel Ci co kręcą nosem na tego Teac`a chyba go nie słuchali. To na prawdę kawał dobrego wzmacniacza. Mam w domu dwie sztuki grające. Jedna z Dali 104 a druga z B&W 683. Dobry wydajny zasilacz. Piękny dźwięk. Duże możliwości. A mikrofonu nie trzeba podpinać jak nie potrzeba.
  13. A może takiego Teac`a http://allegro.pl/klasowy-wzmacniacz-stere...5608877219.html Bardzo fajny model i niezłych pieniądzach
  14. Niestety nigdy takiej operacji na głośniku nie przeprowadzałem ale radziłbym oddać głośnik specjaliście do naprawy, żeby uniknąć przykrych niespodzianek z ewentualnym odklejaniem się się resora albo dziwnym zniekształceniom dźwięku w przypadku złego sklejenia resora z membraną.
  15. Witaj ! Ten trzeci głośnik jak go określiłeś to membrana bierna stosowana w niektórych konstrukcjach zamiast układu bas refleks Myślę, że poniższy opis wyjaśni Ci to dokładniej Membrana bierna Membrana bierna (ang. passive radiator, auxilliary bass radiator) to element stosowany w konstrukcji zestawów głośnikowych. Membrana bierna z zewnątrz wygląda tak samo jak zwykły głośnik. Tradycyjna membrana bierna jest ustrojem czysto mechnicznym. Składa się ona z kosza, samej membrany i zawieszenia. Membrana bierna nie posiada natomiast elementów takich jak karkas, cewka, magnes i układ magnetyczny. Membrana bierna jest wykorzystywana do konstrukcji zestawów głośnikowych - tak zwanych zestawów z membraną bierną. Zestawy z membraną bierną ze względu na teorię opisującą ich działanie są pokrewne zestawom typu bass-reflex. Podobnie jak otwór w obudowie bass reflex, membrana bierna pozwala wykorzystać promieniowanie tylej strony membrany głośnika basowego i promieniuje użyteczny sygnał akustyczny. Mimo pokrewieństwa z bass-reflexem membrana bierna jest jednak zdecydowanie rzadziej stosowana, głównie ze względu na koszty. Podobnie jak bass-reflex, membrana bierna pozwala poszerzyć od strony niskich częstotliwości pasmo przenoszenia i zwiększyć efektywność w zakresie niskich tonów w porównaniu z obudową zamkniętą. W porównaniu z bass-reflexem, obudowa z membraną bierną ma nieznacznie szybsze opadanie charakterystyki na niskich tonach. Natomiast membrna bierna pozwala uwolnić się od typowych dla bass-reflexu problemów takich jak podbarwienia od rezonansów tunelu czy szumy turbulencyjne. Membrana bierna daje też możliwość prawidłowego zestrojenia zestawów, w których ze wględu na małą objętość skrzynki trudno jest zmieścić tunel BR o wystarczająco dużej średnicy. Obudowę z membraną bierną stroi się podobnie jak obudowę bass-reflex. Jako element do końcowej regulacji strojenia można wykorzystywać masę biernej membrany, na przykład poprzez instalację dodatkowego obciążenia na membranie. Jako membranę bierną można też wykorzystać kompletny głośnik, choć normalnie nie jest to praktykowane ze względu na wyższe koszty. Jednak wykorzystania w roli membrany biernej kompletnego głośnika daje dodatkowe możliwości techniczne. Można bowiem wprowadzić tłumienie układu rezonansowego poprzez podłączenie rezystora do zacisków głośnika pracującego w roli biernej membrany. Poniżej link do strony gdzie możesz troszkę poczytać na tematy obudów i nie tylko http://www.hifi.pl/slownik/membrana-bierna.php
×
×
  • Utwórz nowe...