Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Hej!

Chciałem poprosić o pomoc w wyborze sprzętu stereo do mojego telewizora. Głównie będzie wykorzystywany do serwisów VOD i Apple Music. W kwestii audio jestem zupełnym laikiem. 

Pomieszczenie: salon (18 m2, 3,6 m wysokości), odległość od telewizora ~3 m;

Zastosowanie: połączenie z TV, serwisy VOD (70%) i Apple Music (30%);

Budżet: ~3000 PLN;

Sprzęt: nowy (ale jestem gotowy na ustępstwa).

Telewizor ma 65” i eARC, na szafce RTV (po bokach telewizora) mam wolnych po 18 centymetrów - tam chciałbym ustawić kolumny. Pomiędzy TV i szafką RTV jest niecałe 5 centymetrów przestrzeni więc zakładam, że nic się tam nie zmieści. 

Salon ma około 20 metrów kwadratowych i jest wysoki na 3,6 metra. Siedzę w odległości około 3 metrów. 

Nie mam wygórowanych oczekiwań, ale chciałbym żeby całość zdecydowanie poprawiła to co mam w tej chwili z wbudowanych głośników. Oczywiście z uwagi na partnerkę aspekt wizualny ma tutaj także znaczenie. 

Mając to na uwadze wywnioskowałem, że dobrym rozwiązaniem byłby WiiM Amp (ma ARC i AirPlay 2, a na forum wyczytałem dobre opinie i można go dorwać w promocji za ~1100 złotych) do tego kolumny Q Acoustics 3020i lub Dali Kupid (również tutaj polecane). Całość zamknęła by się w 3000 złotych co jest dla mnie budżetem akceptowalnym. W przyszłości dołożyłbym do zestawu subwoofer. 

Zwracam się z powyższym pytaniem, ponieważ im dalej się w temat zagłębiam tym więcej mam wątpliwości czy taki zestaw będzie odpowiedni czy może nie lepiej pomyśleć o kolumnach aktywnych lub po prostu kupić jakiś soundbar? 

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i poradę. 

Edytowano przez magath
Napisano