Skocz do zawartości

Wybór monitorów oraz subwoofera.


vandaal

Recommended Posts

Witam.

Głośniki komputerowe vs. wzmacniacz i kolumny...

Chcę kupić jakieś audio do pokoju 11m2, zależy mi na mocnym basie [całe życie mi go brakuje, bo albo pierdzi albo nie daje rady icon_smile.gif] ale oczywiście całość ma dobrze grać. Słucham różnej muzyki, house, trance, pop, często słucham muzyki głośno [lub bardzo głośno] i zależy mi na tym żeby bas był przyzwoity.
Sprzęt będzie podpięty pod komputer [nie wiem czy wymieniać kartę muzyczną bo mam SB x-fi xtreme audio albo music chyba].
Coś czytałem o DAC ale nawet nie wiem o co w tym chodzi, jestem zielony w tych tematach.

Czy lepiej kupić zestaw np. 2.1 czy wzmacniacz plus kolumny?
Ktoś polecił mi Bose Companion 5, jest w cenie około 1tys. zł.

Dotychczas słuchałem muzyki przez wzmacniacz grundig R1000 plus kolumny grundiga M800. Czy BC5 będzie grał lepiej?
Czy jednak jakiś wzmak i kolumny?
I co z kartą?
I co z DAC?
I czy coś jeszcze? icon_rolleyes.gif

Cenę maksymalną ciężko mi opisać. Jeśli bardzo warto to mogę dołożyć kilka stów, a jeśli nie to wolę wydać 1tys. albo i mniej icon_wink.gif
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko będzie szukać czegoś skoro sam do końca nie wiesz czego szukasz, już nie wspominają o tym, że nie wiesz ile chcesz wydać (uwierz, że nie ma żadnych ograniczeń i zawsze ktoś powie, że warto dołożyć).

Jeśli tak bardzo lubisz bas, to obawiam się, że tradycyjne stereo może być dla Ciebie niezadowalające. Proponuję kupić taki wzmacniacz: YJ HiFi 2.1 (ostatnio u nich zamawiałem konkretnie ten, trzeba poprosić o dołączenie zasilacza - kwestia kilkunastu $). Do tego dorzucisz jakieś używane monitory za 300-400zł i zobaczysz jak to będzie z tym basem, jeśli będzie brakowało to proponuję zakup głośnika basowego 25-30cm i włożenie go w obudowę zamkniętą, wzmacniacz już będziesz miał, bo ten który proponuję ma wyjście subwooferowe.