Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam,
Posiadam mini wieżę LG CM 2760, ostatnio pomyślałem o podłączeniu dodatkowych dwóch kolumn o mocy 90W(sztuka), które są pozostałością po starym sprzęcie i obecnie kurzą się w piwnicy. Sęk w tym, że moja wieża ma gniazda tylko na dwie kolumny (te takie na kabelki czerwony i czarny +-). Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę bez konsekwencji podłączyć do tych dwóch gniazd cztery kolumny? W sensie, żeby na każde gniazdo podłączyć po dwie kolumny: lewo oryginalna kolumna 80W + dodatkowa kolumna 90W z innego sprzętu i tak samo z prawej. Czy to w ogóle będzie działać? Czy wieża może się uszkodzić po takim zabiegu? Chciałbym uzyskać coś kroju dźwięku przestrzennego i niekoniecznie inwestować kolejne koszta już w nienajtańszy sprzęt audio, a też nie chciałbym go przez taką głupotę uszkodzić. Jakieś rady? Z góry zaznaczam, że jestem totalnie zielony w tym temacie.

Napisano
23 minuty temu, Szymon U napisał:

Posiadam mini wieżę LG CM 2760, ostatnio pomyślałem o podłączeniu dodatkowych dwóch kolumn
...
Sęk w tym, że moja wieża ma gniazda tylko na dwie kolumny (te takie na kabelki czerwony i czarny +-). Chciałbym się dowiedzieć, czy mogę bez konsekwencji podłączyć do tych dwóch gniazd cztery kolumny?
...
Czy to w ogóle będzie działać? Czy wieża może się uszkodzić po takim zabiegu? Chciałbym uzyskać coś kroju dźwięku przestrzennego i niekoniecznie inwestować kolejne koszta już w nienajtańszy sprzęt audio...

Przede wszystkim to rozwiązanie jest bez sensu - stereo to 2 kolumny (ew. wspomagane subwooferem), a nie 4. Chcesz mieć więcej kolumn, to musisz wejść w kino domowe.

A poza tym:
1) będzie działać - ale krótko, bo wieża nie jest przystosowana do większej ilości kolumn, a poza tym ma za małą moc
2) dźwięku przestrzennego nie będziesz miał mimo podłączenia dodatkowych kolumn
3) kwadro to nie jest podwojony kanał lewy i prawy, a poza tym to rozwiązanie sprzed kilkudziesięciu lat i nie odniosło sukcesu