Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

To z tych wszystkich co wymieniłeś, który najbardziej się sprawdzi przy 60% film oraz 40% muzyki?:)

Czy wymuszanie innego dźwięku niż oryginał negatywnie wpływa na ampli czy tylko na naszą świadomość, że nie oryginał?:)

Napisano

Po prostu amplituner zmienia sposób prezentacji dźwięki. Co powoduje błędna interpretacja. To jakbyś kobiecie kazał mówić męskim niskim głosem bo w sumie wolisz gadać z facetami :)

hehe

moim zdaniem ten heco jest świetny. A jak nie on to elac bo ma możliwość olbrzymiej zmiany. 

Piotr

Napisano (edytowany)

W sumie z ta kobieta to nie bylby znowu taki zly pomysl:)

Magnat jest koszmarnie drogi wiec odpada.O heco wczesniej nie wspominales:)Elaca cos nie moge znalezc w kraju:)natomiast rel kontra velodyne to raczej sklanialbym sie ku Rel T7. 

Edytowano przez Arek T
Napisano

Przede wszystkim dziekuje za sprostowanie mojej gramatyki:) nie wiem czy mam dobre akustycznie pomieszczenie:) wydaje mi sie,ze nie do konca, gdyz mieszkam w kanadyjczyku gdzie sciany jednak sporo przenosza. Mysle,ze jak stanie sub to dodatkowo bedzie pod nim kamien,czy dobrze kombinuje? w Relu dodatkowo przekonuje mnie 3 letnia gwarancja. Wiem,ze najlepiej byloby oba przetestowac,ale przyznam sie,iz brak mi wiedzy i doswiadczenia z subem,by wybrac w bezposrednim porownaniu. Dlatego staram sie o wszystko wypytac:)

Napisano

ja jednak na Twoim miejscu przetestował bym ze dwa, jeden z obudową zamkniętą, drugi z bass reflex'em.

Utarło się, że OZ bardziej skierowana jest do odsłuchu muzyki, natomiast BR do kina. Sam posmakujesz, który rodzaj reprodukcji basu bardziej Ci odpowiada. W OZ będzie on bardziej punktowy, kontrolowany, z BR natomiast schodzący niżej, bardziej "rozlazły". Osobiście nie wyobrażam sobie kina zbudowanego na subie z OZ, ale różne są preferencje.

Nie wiem, czemu w ostatnich miesiącach branża obraziła się na Klipsch'a, ale kolumny, a zwłaszcza subwoofery tego producenta były dość często polecane, zwłaszcza do kina.

Napisano (edytowany)

Markcox to ja bez słuchania od razu mogę odpowiedzieć, że wolę bas punktowy oraz bardziej kontrolowany:)ogólnie nie jestem wielkim wielbicielem baso-grzmotu, dudnienia stąd przyjmuję kierunek delikatnego podkreślenia:) sam sub byłby u mnie również po to by odciążyć fronty:) czy ten opis wskazuje na konkretny model?czy właśnie w ciemno brać jakiś? 

Piotrek podłoga jak podłoga:)panele leżą:) tylko myślałem, że zastosowanie kamienia pod subem spowoduje, iż walnięcie będzie słyszane, ale nie będzie się tak po ścianach rozchodziło.

Reasumując wybieram sub z obudową zamkniętą:) jaki teraz pozostaje mi wybór?

Edytowano przez Arek T
Napisano

dudnienie, to już nie jest kwestia charakterystyki sub'a, tylko samego pomieszczenia i jego akustyki ;) 

u mnie główna preferencja to jednak film, nie muzyka, stąd lubię, jak mi przy jakimś wybuchu nogawki fruwają :) 

ale jeżeli w Twoim przypadku preferencją jest bas bardziej punktowy, kontrolowany i bardziej skierowany jednak w stronę muzyki, to ten REL wcale nie musi być głupim pomysłem 

Napisano

Markcox u mnie niby jest 60 do 40 na rzecz filmu, jednakże zauważam, że dzięki temu jak brzmi obecnie ten zestaw to granica się przesuwa na 50/50. Spodobało mi się słuchanie muzyki z głośników:) do tej pory miałem/mam całkiem porządny tor słuchawkowy, aczkolwiek obecnie więcej słucham tidala na głośnikach niż na kompie:) z tymi fruwającymi nogawkami to musi być ciekawe doznanie, ale moi sąsiedzi czyt.rodzina nie byłaby szczęśliwa, więc gdzieś z tyłu głowy też mi to siedzi:)

Napisano (edytowany)

Trochę nie rozumiem tutaj tej dyskusji na temat subwooferów w obudowie zamkniętej i br. ELAC Debut S12EQ i REL T7  to subwoofery z membraną bierną. Fizycznie są wprawdzie zamknięte lecz działają podobnie do obudowy z tunelem br. Zaletą membrany biernej jest brak ewentualnych szumów turbulencji powietrza przepływającego przez tunel. Takie rozwiązanie rozwiązuje też problem tego że dla niskiego strojenia tunelu w relatywnie niedużej obudowie tunel o dużym przekroju musiałby być bardzo długi lub gdy jego powierzchnia była by mała wtedy by bardzo furgotało w nim powietrze i to nie w nogawkach tylko u jego wylotu.

Edytowano przez MobyDick
Napisano

Podejrzewam że obojętnie który wybierzesz z tych dwóch, to powinieneś być zadowolony. Pytanie z którego bardziej :) . Najlepiej by było je porównać. Ten Elac może być podłączony wyłącznie do wzmacniacza z wyjściem subwooferowym pojedynczym RCA i adresowany do kogoś kto lubi sobie pokombinować siedząc ze smartphonem. Analiza akustyki pomieszczenia może być pomocna. Z drugiej strony REL T7 może być podłączony ewentualnie do wzmacniacza stereo bez wyjść na suba. Nie wiem jak z basem sobie radzi analiza akustyki wzmacniacza z którym będzie pracować. Bez niej pewnie też będzie dobrze.

Wybierz ten który Ci się bardziej podoba. Podejrzewam że chyba jesteś bardziej przekonany do REL-a lecz Elac bardziej przekonuje swoją budową i możliwościami oraz niższą ceną.

Napisano

MobyDick masz zupełną rację:) niby jestem bardziej przekonany do Rel T7 z drugiej strony boję się, że sam nie będę potrafił go ustawić by działał optymalnie:) analiza onkyo chyba nie zawsze bywa trafna w 100%?:) z drugiej strony Elac ma dosyć ciekawą formę konfiguracji i wydaje mi się, że sporo łatwiej go ustawić. Jeśli chodzi o wygląd do bez wątpienia najlepiej do Zensorów pasuje piano black Rela, ale zwykły czarny Elaca nie bije po oczach:) spróbuję jeszcze poszukać więcej informacji o tym Elacu:)

Piotr wiem, że obstawiasz Elaca:) a możesz powiedzieć coś więcej dlaczego?:)

Napisano

Onkyo wogole nie ma kalibracji subwoofera.

7 godzin temu, Arek T napisał:

Piotr wiem, że obstawiasz Elaca:) a możesz powiedzieć coś więcej dlaczego?:)

Nie nie. Obstawiam oba. Oba mam w ofercie też. Nie o to chodzi. Po prostu wiem że często sprzęt dobierany jako lepszy w pomieszczeniu gra gorzej. Bo akustyka wnosi więcej niż np. wzmacniacz do brzmienia. 

Dlatego mówiłem obstawiał był rela gdybym wiedział że masz dobre warunki. Brak odbić. Znoszenia się fal itp. 

W przeciwnym razie ten elac ci to po prostu ustawi. 

Masz jeszcze velodyne eqmax10. Też go mam. 

Dźwięk porównanie do rela. A ma swoją kalibrację. 

Piotr

Napisano (edytowany)

Wlasnie po raz kolejny wniose do rozmowy,ze mieszkam w kanadyjczyku na pietrze,wiec sciany karton gips a poza tym podloga plywajaca, mysle ze akustyka moze troche kulec,chociaz ostatnio kolega chcial sprawdzic u mnie glosniki i rozkrecil mi sprzet prawie na maksa. Poza tym,ze gralo bardzo glosno to nie doswiadczalem zadnych znieksztalcen czy poglosu. Moze mam mylne wrazenie,ale ten velodyne jakos najmniej do mnie przemawia. 

Ok a gdybym mial zwiekszac budzet to jest jakis pewniak,w ktorego warto byloby inwestowac?:) czy polka, w ktorej obecnie sie poruszam jest wystarczajaca,a ponadto to przerost formy nad trescia, biorac pod uwage glosniki, ktore posiadam?:)

W ogole ktos z Was sie zastanawial jaka jest roznica miedzy rel t7 oraz t7i?chodzi glownie o roznice w dzwieku nie w budowie:)

Ostatnie pytanie do Ciebie Piotrku,sluchajac tych wszystkich proponowanych subow,gdybys mial bardzo dobre akustycznie pomieszczenie,to ktory bys wybral?

Edytowano przez Arek T
Napisano

Wtedy wybrał bym rela. Bo jednak brzmiaco jest na prawdę bardzo dobry. To suby które na prawdę potrafią bronić swojej ceny.

Nie pamiętam już dobrze t7ki :/

ale chyba zwiększyła się kontrola w modelu "i" ale jak mówię to luka w pamięci.

Piotr

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...