S4Home Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 No dziwne. Ale możesz go zanieść do sklepu gdzie kupiłeś niech go szybko sprawdza. Szkoda już serwisować jeśli to kwestia ustawień rutera. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 (edytowany) A możesz napisać jakich? Bo wszyscy piszą o ustawieniach a nikt nie powie jakie. Zrobiłem ustawienia fabryczne i chromecast powrócił. Zobaczymy na jak długo. Ciekawe jest to, że mam w domu 2 inne chromecasty i działają jak złoto. Edytowano 21 marca 2019 przez RoRo Odpowiadając na post bezpośrednio po nim nie ma sensu cytować go w całości. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 (edytowany) @Solo bo nikt tak naprawdę nie ma pojęcia co u Ciebie szwankuje, może być uszkodzony moduł sieciowy w Onkyo ( nie obstawiam) , może być też tak ze kanał Wi fi jaki wykorzystuje ten konkretny Chromecat jest przepełniony, zakłócenia z innych sieci Wifi. Z Audio CI nie pomogę bo się na tym nie znam, wiem natomiast że wielu moich znajomych miało problemy z różnymi urządzeniami i też wszyscy psioczyli na różne sprzęty. Raczej mało kto bierze pod uwagę że sprzętów łączących się z siecią ciągle nam przybywa a większość z nas dostaje router od operatora, wpina do sieci i zapomina o czymś takim jak konfiguracja. Należy też dodać że routery operatorów ani mocą, ani wydajnością, ani możliwościami konfiguracyjnymi nie grzeszą. Jaki standard Wifi masz w swoim routerze, na jakich kanałach pracują poszczególne urządzenia, jakie częstotliwości oferuje Twój router, ile masz urządzeń łączących się z Twoją siecią. Nikt nie ma magicznej kuli i CI nie wywróży! Chromecast oraz Airplay wykorzystują sieć wifi do przesyłania treści multimedialnych i Twoje Onkyo podłączone kablem jest odbiornikiem ( bardzo dobrze że podłączonym kablem) ale nadajnik ( telefon, tablet) dalej korzysta z sieci wifi. Piszesz że internet masz 150 Mbps ale sprawdzałeś, czy wierzysz operatorowi? Moim prywatnym zdaniem, ogarnij sobie najpierw sieć w Twoim domu, albo poproś kogoś kumatego aby Ci to zrobił. Powodzenia! Edytowano 21 marca 2019 przez wlochaty Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 Wszystko ok. Ale z jednym nie masz racji. Chromecast w Onkyo nie łączy się przez Wi-Fi z internetem (no chyba ze amplituner jest połączony przez Wi-Fi) kiedy puszcza muzykę. Przez Wi-Fi może łączyć się mój telefon do sterowania muzyką. Sam streaming leci przez łącze z jakiego korzysta ampli. Czyli w moim przypadku kabel. Co do argumentu że sieć jest zakłócana na którymś kanale, to też nie do końca, bo wszystkie chromecasty korzystają z tego samego kanału nadanego przez router. Wiec one by tez kulały. Dlatego obstawiam ten konkretny moduł. Wczoraj przed restartem nie widziałem w ogóle Chromecasta z Onkyo, inne były dostępne. Natomiast z i Phona poszło. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 (edytowany) @Solo Masz racje, chromecast służy do sterowania, mój błąd, przepraszam. Nie korzystam z Chromecast tylko z Airplay! "........wszystkie chromecasty korzystają z tego samego kanału nadanego przez router......." jak dla mnie, to może sprawiać problemy, ja ustawiłbym na sztywno każdego chromecasta na innym kanale. Edytowano 21 marca 2019 przez wlochaty Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 28 minut temu, wlochaty napisał: jak dla mnie, to może sprawiać problemy, ja ustawiłbym na sztywno każdego chromecasta na innym kanale. Przecież kanał ustawiasz dla SSID sieci. Nie da się w 1 sieci ustawić różnych kanałów dla różnych urządzeń. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 Ustawiając nową nową sieć ustawiasz dla nowej sieci też kanał na jakim ma pracować, wiec w czym problem :-? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 Trochę by było, gdybym musiał zmieniać w telefonie sieć, chcąc sterować wybranym urządzeniem. Zresztą mój router w zajętości od zajętości kanałów sam wybiera najlepszy kanał. No cóż. Trza go zabrać do serwisu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupism Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 usługi sieciowe Onkyo są po prostu SŁABE. wmawianie przez 'znafcuf', że jak komuś coś nie działa to powinien sobie ogarnąć sieć, bo przecież nie może być to wina Onkyo jest też słabe. Na weekend zmieniam całą sieć domową i mam nadzieję, że sprosta wymaganiom Onkyo, bo po prostu nie mam ochoty miesiąc po wyciągnięciu z pudełka wkładać go tam z powrotem w celu wysłania do serwisu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 21 marca 2019 Udostępnij Napisano 21 marca 2019 (edytowany) @krupism słabe to są Twoje argumenty, mógłbym jeszcze bardziej kąśliwie odpowiedzieć na Twój post, ale się powstrzymam. @ Solo nic nie musiałbyś zmieniać bo byłbyś w tej samej sieci, inny SID nie oznacza innej sieci. Sam mam 2 podsieci 2.4 GHz, 2 5Ghz oraz odseparowana sieć goscinna oraz dwie na automatykę domowa oraz multimedia. Ale to takie moje troszkę zboczenie zawodowe. Panowie macie problemy ze sprzętem? Oddać do sprzedawcy, tylko zastanówcie się czy powołać się na gwarancje czy na rękojmie. Ja staram się wymacać, odsłuchać w sklepie a i tak negocjuje cenę i kupuje (czasem nawet będąc jeszcze w tym samym sklepie) przez internet aby mieć możliwość zwrotu bez bawienia się w naprawy lub zwroty. @krupism piszesz że Onkyo ma słabe moduły sieciowe, to takie samo nadużycie jak bym napisał że Onkyo ma moduły sieciowe porównywalne do modułów sieciowych w 5 krotnie droższych produktach. U mnie tak Onkyo jak i Moon nie sprawiają żadnych problemów sieciowych! Mógłbym nawet napisać że Onkyo jest bardziej otwarte na usługi sieciowe bo obsługuje Spotyfy a Moon nie. Powodzenia w rozwiązaniu Waszych problemów z Onkyo. Edytowano 21 marca 2019 przez wlochaty Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 22 marca 2019 Udostępnij Napisano 22 marca 2019 Ja też nie wiem co u ciebie szwankuje i musiccast i Onkyo działały orzyestach bez problemu na domyślnych ustawieniach. Dlatego mówię zanieś go do sklepu gdzie kupiłeś niech sprawdza. Będzie kwestia uszkodzenia amoli to zareklamujesz. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupism Napisano 22 marca 2019 Udostępnij Napisano 22 marca 2019 @wlochaty sorry jeżeli odebrałeś to personalnie. Jestem poirytowany, bo wydałem nie mało pieniędzy i po urządzeniu sieciowym w XXI wieku oczekuję, że będzie plug&play - szczególnie jeżeli wszystko inne podłączone do sieci działa prawidłowo. W poniedziałek dam znać czy zmiana środowiska sieciowego rozwiązała problem, czy jednak zamawiam kuriera z serwisu. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlochaty Napisano 22 marca 2019 Udostępnij Napisano 22 marca 2019 @krupism ale ja Was rozumiem, to że u mnie działa to też nie znaczy że u Was musi działać, inne modele, inna konfiguracja! Ja tylko napisałem co ja bym sprawdził i jak postąpił. Sam psioczę na marketingowy bełkot, wciskanie niedopracowanego sprzętu/oprogramowania, traktowania klientów jak beta testerów i wmawiania nam rzeczy które są wyrwane z kosmosu. Czasami się zastanawiam co Oni wszyscy w tych Corpomolochach palą/biorą? Wiem natomiast jedno, trzymałbym się tego dilera, ma świetny towar! Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krupism Napisano 26 marca 2019 Udostępnij Napisano 26 marca 2019 zmiana sieci poprawiła jedynie moje samopoczucie. reset do ustawień fabrycznych rozwiązał problem. stopniowo ustawiam wszystko na nowo sprawdzając po każdej zmianie czy nadal jest ok. przy okazji zauważyłem ciekawą rzecz - spotify łączy się z urządzeniem nawet jeżeli nie są w jednej sieci Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 27 marca 2019 Udostępnij Napisano 27 marca 2019 To błąd Spotify. Też to widziałem kiedyś. Jeśli rządzenia były kiedyś ze sobą sparowane to zdarza się sporadycznie że łączą się mimo innej sieci. Piotr Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyrzyk Napisano 25 lipca 2019 Udostępnij Napisano 25 lipca 2019 (edytowany) Witam, jako że temat stary i problem jest mi znany ... ale dzięki temu tematowi udało mi się go chyba rozwiązać, a nikt z posiadających ten problem nie raczył napisać o efektach jego walki. Postaram się wyjaśnić na moim przykładzie jak zostało to naprawione. A więc pacjent to Onkyo Tx 8270 + Tidal zrywane połączenie nie dało się słuchać muzyki, załamka. Pomysły były różne od oczekiwania na aktualizacje onkyo tudzież Tidala, cały czas było tak samo, pograło 1 dnień po aktualizacji, na następny nie dało rady wytrzymać. Jako że amplituner posiadam już jakiś czas postanowiłem że ma to zagrać inaczej odświeżam konto ona olx i pojawi się tam mój sprzęt . Po przestudiowaniu internetu natrafiłem na niniejszy temat. Sprzęt mam połączony niestety po wifi. Internet dostarcza mi UPC, jako że nigdy nie interesowałem się w jaki sposób dociera do mnie internet przez myśl mi nie przeszło że moje problemy wiążą się własnie z nie skonfigurowaną siecią. Pomysł kolegi o tym ze sprzęt jest uszkodzony przyjąłem podczas czytania niniejszego tematu z uśmiechem politowania szczególnie że w tym samym poście dał linka do swojego sklepu (sic!) - (notabene bardzo słaba reklama, autor tematu pisał ze sprzęt kupił niedawno wiec chyba obowiązywała na niego kolego jakaś gwarancja, a nie odrazu wyskakujesz ze swoją ofertą ) Ale do rzeczy, zacząłem przyglądać się mojej sieci wifi, zalogowałem się na ruter a tam tak jak myślałem wszystko ustawione na ustawienia domyślne. Sieci wifi w moim obrębie wykrył mi telefon z 15 więc pierwsza myśl jaką podsunął kolega @S4Home zmiana kanału, jako że mam telefon z iOs i w większości programy do monitorowania sieci były płatne, wybrałem kanał na czuja (poprostu czytając tematy o wifi od UPC że wszystkie rutery ich pracują na kanale 7 czy 8 wybrałem inny bodajże 3) odpaliłem wszystko jak Pan Bóg przykazał i szok ... od 3 dni Onkyo hula z Tidalem jak złe. Mam od sieć podpięte 5 urządzeń. Z tym że zobaczyłem że posiadam również sieć 5GHz jako że więcej nie zawsze znaczy lepiej ale "zaryzykowałem" i podpiąłem się pod sieć 5GHz i jest jeszcze lepiej Onkyo łączy się z Tidalem w 20 sekund max ... zero przycinek, zacinek ... jest elegancko. Teraz Onkyo i telefon chodzi na 5GHz a reszta na 2.4 GHz. Sąsiedzi chyba też polubili moją muzykę bo czasem dają osobie znać waląc w kaloryfer, trochę nie w rytmie ale wybaczam I teraz uwaga dla użytkowników którzy posiadają internet od dostawcy UPC sieć 2.4 GHz i 5Ghz jest pod ta samą nazwą ... żeby je rozróżnić wystarczy zmienić nazwę w ustawieniach rutera. Znaleźć na sprzęcie odpowiednią sieć i ... nie ma siły musi chodzić. W tym miejscu chciałem serdecznie podziękować kolegą @S4Home i @wlochaty że ich pomoc mimo że na odległość pozwoliła rozwiązać problem. Wina nie leży po stronie urządzenia tylko sieci i trzeba mieć pretensje to dostawcy internetu. Skąd Onkyo, Yamaha itp ma wiedzieć że ich urządzenie będzie pracować w gąszczu innych sieci itp ?? Prędzej miałbym pretensje do dostawcy internetu albo przynajmniej montera że instalując modemy/rutery w mieszkaniach zostawia ustawienia fabryczne bo podejrzewam ze 95% użytkowników internetu UPC w moim bloku nie ma pojęcia o tym ze ma dwie sieci. W moim bloku jest 90 mieszkań, podejrzewam że 80 ma internet ... jeśli to wszystko chodzi na fabrycznych ustawieniach to ja sie nie dziwie ze Tidal który wymaga dobrego sygnału (bo przecież nawet tutaj na forum było powiedziana że ma bardzo dobrą jakość) zrywa i niezabardzo chce współpracować. Amplituner jest tylko odbiornikiem sygnału i odbiera to co mu się powie, jeśli każe mu się pobierać dane z zapchanej sieci to będzie zrywał połączenie i tyle. Rozumiem rozgoryczenie co poniektórych bo niedługo to będzie trzeba znać sie na wszystkim ale niestety takie czasy. Teraz nawet TV kupuje się pod konkretne programy, Oleda nie bo nie można za długo wyświetlać statycznych obrazów, Qleda nie bo ma "gównianą" czerń ... Ps. Zarejestrowałem się tylko i wyłącznie dlatego ponieważ już niejednokrotnie zauważyłem iż większość tematów z problemami na forach nie ma opisanego przez użytkownika rozwiązania tego problemu co pomogło itp. Teraz każdy kto przejrzy temat będzie miał jasno na białym co pomogło i na co zwrócić uwagę. Przepraszam za ten przydługi post. pozdrawiam Edytowano 25 lipca 2019 przez Wyrzyk Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 26 lipca 2019 Udostępnij Napisano 26 lipca 2019 Witaj, Bardzo się cieszę Zet o zrobiłeś i wyjaśniłes sprawę. Niestety faktycznie wszyscy zwalają wadę na amplitunery bo skoro komp działa, telefon działa to inne też muszą. Tutaj tak nie ma. Karta sieciowa w tych urządzeniach jest raczej kiepskiej lub standardowej jakości. Bardzo czuła. Zmiana kanału u mnie też pomogła. A wiem że to tylko jedna z możliwości braku dostępu tudzież zrywania połączenia. Cieszę się że tym razem się udało. Pamiętaj że kanały na większości ruterów zmieniają się automatycznie. Jeśli znowu zacznie się zawieszać to może oznaczać że na 3 wylądowało wiecej urzadzen. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miras23 Napisano 27 lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 lipca 2019 Dnia 21.03.2019 o 07:29, S4Home napisał: No dziwne. Ale możesz go zanieść do sklepu gdzie kupiłeś niech go szybko sprawdza. Szkoda już serwisować jeśli to kwestia ustawień rutera. Piotr Nie chcę głośno pisać, ale soft Onkyo nie należy do za specjalnych. Człowiek ode mnie z bloku też walczył z tym modelem, aż w końcu go sprzedał. Choć "sieć" w domu to podstawa do prawidłowego działania. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyrzyk Napisano 27 lipca 2019 Udostępnij Napisano 27 lipca 2019 Mi juz działa 5 dni bez nawet jednego zacięcia, przycięcia, zająknięcia. Jestem naprawdę zadowolony a wręcz zachwycony. Złego słowa powiedzieć na Oknyo nie mogę, może maja i słabe karty sieciowe ale widać tez dają rade. Soft może nie jest jakiś za specjalny w Oknyo ale tak naprawdę czytałem o problemach Yamahy itp gdzie soft niby jest dobry a przynajmniej uważany za lepszy niż w Onkyo. Podstawa to dobrze skonfigurowana siec. A uwierzcie mi ze wszystkie dane sa dostępne w necie. Nie jest to wiedza tajemna. A konfiguracja to nie jest lot na księżyc. Na spokojnie poczytać usiąść i zrobić, a nie sprzedawać. Chociaż to moze jest dobra mysl jak bede chcial zmienic amplituner lub zrobic sobie kino domowe wtedy taki „desperat” jest na wage zlota Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S4Home Napisano 29 lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 lipca 2019 Nie wiem o co chodzi z softem do tego urządzenia. Prawdę mówiąc biorąc pod uwagę amplitunery konkurencyjne to nie ma mu nic do zarzucenia Oczywiście często osoby nie potrafią czegoś zrobić to doprowadza do złości i negatywnych opinii czy właśnie przedwczesnej sprzedaży. Moim zdaniem to żaden wyznacznik. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyrzyk Napisano 29 lipca 2019 Udostępnij Napisano 29 lipca 2019 Biorąc zdroworozsądkowo, te urządzenia nie różnią sie od siebie w jakiś niewiadomo jaki sposób. Może być ładniejsza aplikacja do sterowania itp, ale zasadniczo to jest to samo tak naprawdę. Wiec pisanie ze cos jest gorsze a coś lepsze ja bym sie nie podejmował takiej oceny. Przecież to byłby strzał w stopę jak by jedna z firm czy to Yamaha, Denon , Onkyo itp zrobiła coś ponad przeciętnego a reszta by sie przyglądała?? Chodzi tylko i wyłącznie o $$$, to jest tak jak w motoryzacji Mercedes A nie przechodził testu łosia dodali mu ESP co nigdy w tej klasie samochodu nie występowało i co reszta firm chcąc nie chcac musiała tez dodawać ten system żeby nie być w tyle w klasie niższej. Tak i tutaj mogą się te amplitunery różnic pod względem barwy dźwięku, wyglądem itp. ale zrobione są na podobnej jakości komponentach z miej więcej taka sama „użytecznością” w danym przedziale cenowym. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 8 stycznia 2020 Udostępnij Napisano 8 stycznia 2020 Obserwacji ciąg dalszy. Nie wiem o co chodzi, ale przez wbudowanego chromcasta bez przeszkód mogę stremować radia internetowe. Tylko Tidal się wysypuje. Wbudowany aplikacja dla Tidala działa bez zarzutów. Więc tu raczej nie chodzi o sieć tylko problem na styku Tidal > Chromcast w Onkyo, bo jak pisałem stramuję Tidala na Chromcasta audio czy HDMI i nie ma tam problemu. W sumie nauczyłem się z tym żyć. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirysss Napisano 22 kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 22 kwietnia 2020 Cześć wszystkim! A ja mam taki oto problem z Onkyo TX-8270, że ma strasznego laga lub w ogóle nie daje rade odtwarzać plików mp3 lub flac z dysku sieciowego skonfigurowanego jako media server, za pomocą routera Fritz z opcją NAS. Onkyo jest połączone z routerem kablowo, więc odpada kwestia ruchu na kanałach Wifi. Połączenia kablowe sprawdzone testerem i wszystko gra. Ten sam media server odpalony na TV działa bez zarzutu, nic nie tnie ani nie zamula. Na onkyo z kolei zmiana kawałka, przejście do innego folderu jest prawie niemożliwe. Dodam, że dysk to HDD western digital w dobrej formie, bez bad sektorów po skanowaniu i defragmentaryzacji. Generalnie tylko onkyo ma problem z płynnym odczytem zapisanych na tym dysku plików. Dodam jeszcze, że początkowo na dysku było tylko ok 15GB plików i wtedy onkyo sobie jako tako radziło. Teraz ilość plików to ok 75GB i jest kompletna padaka. Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów jakiś pomysł ki czort? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.