Kraft Napisano 18 lutego Autor Napisano 18 lutego (edytowany) 12 minut temu, fp74 napisał: Zastanawia mnie więc, czy jak wykonuje się naprawdę profesjonalną adaptację, to robi się to pod konkretny sprzęt, który tam zagra, czy inaczej. Inaczej. Chyba, że sprzęt jest specyficzny (np. z dodatkowymi głośnikami z tyłu). Edytowano 18 lutego przez Kraft Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 18 lutego Napisano 18 lutego No właśnie z tego względu że adaptacja ma być neutralna raczej nie robi się tego pod konkretny sprzęt czyli jak ktoś ma np jasne kolumny to nie robi się celowo ciemniejszej adaptacji do tego. Wszystko neutralnie. Jedyna kwestia jaka powinna być rozważana to kierunkowosc zestawu, zwłaszcza jak to są np zestawy bipolarne, omnipolarme albo tuby - wtedy rzeczywiście trzeba by nad tym się pochylić i nieco dostosować adaptację i wtedy ona będzie nieco dedykowana w kierunku konkretnego typu konstrukcji Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 25 lutego Napisano 25 lutego (edytowany) Witam Panie Bartku Mam kilka pytań. Najbardziej zależy mi na redukcji odbić i pogłosu poniżej 80 Hz bez redukcji średnich i wyższych częstotliwości powyzej 150 Hz a przede wszystkim likwidacji peaku 55 Hz. Inne częstottliwości wypadają w miarę OK. 1 Który zakup od Was lub pomysł pomysł na redukcję 55 Hz będzie najlpeszy planując wstawienie w tylne 2 rogi . Czy basstrap Corner CBT ładnie z wykresu redukujący okolice 50-100 Hz czy piankowe Premium trapezy ? czy https://www.mega-acoustic.pl/sklep/corner-bass-trap-cbt-rezonansowa-pulapka-basowa/?v=288404204e3d czy https://www.mega-acoustic.pl/oferta/pianki-akustyczne/pulapki-basowe/?v=288404204e3d czy inne np w kształcie walca absorbery lub jakiś innych firm może jesli te nie bardzo.. ? 2 Czy jest sens otworzyć częsć wypuszcznych karton-gipsów z tyłu i włożyć tam jakieś wygłuszenie i jakie ? Wiem dość nietypowy pomysł :) Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi strzałkami gdzie mógłbym wypełnić. Pomieszczenie salon odsluchowy mam o wymiarach 7x5 z przyległą otwartą w 75% lewą częścią salonu - przestrzenią na kuchnię 5,5 (w głab) x 3,5 m. Sufit , front salonu to,są kartongipsy , tył salonu wypuszczanymi do przodu jak na FOTO kartongipsowymi pókami ok 50 cm głębokości .podłoga twarda - klepka. Moje pomiary UMIK-1 , REW z 2 absorberami za kolumnami 160x60x 6cm Załączam pliki , wykresy i tylną ścianę salonu audio - szerok 5 m. Wykres Last2 SPL pokazuje o jaką redukcję mi chodzi. Seledinowy kolor wykresu to bez PEQ a żółty z PEQ z ARIES S1 Auralica zredukowane 55 Hz tak jak życzyłbym sobie. Chciałbym absorberami to załatwić zamiast PEQ. Cel dyskusji. Z gory uprzejmie dziękuję za odppowiedzi i sugestie. Miłego dnia, Marek. Dołączam pliki REW z pomiarami . Opisane część przy wyłączonym PEQ= OFF częsć z włączonym OK NAJWAZN PEQ4 Low Full Razem 12.mdat OK 18.02 FULLcz2.mdat Edytowano 25 lutego przez Marek333 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 26 lutego Napisano 26 lutego Na jedno moje pytanie uzyskałem odpowiedź od GROKa 3.0 , wydaje się sensowne więc zaplanuję mały remoncik za jakiś czas Pytanie wysłane: Czy wypełnione materiałem wygłuszającym przestrzenie zamknięte przez plyte karton gips mogą redukowac i pochłaniać subbas od 40 do 120 Hz ? Odpowiedź uzyskana od AI Grok 3.0 do ewentualnego „splucia” Tak, wypełnienie materiałem wygłuszającym zamkniętych przestrzeni za płytą kartonowo-gipsową może pomóc w redukcji i pochłanianiu subbasu w zakresie od 40 do 120 Hz, ale skuteczność tego rozwiązania zależy od kilku czynników. Subbas, czyli niskie częstotliwości, charakteryzuje się długimi falami dźwiękowymi, które łatwo przenikają przez lekkie konstrukcje, takie jak płyty kartonowo-gipsowe. Sama płyta g-k bez dodatkowego tłumienia nie jest zbyt skuteczna w blokowaniu takich częstotliwości, ponieważ jest cienka i lekka. Wypełnienie przestrzeni za nią materiałem wygłuszającym, np. wełną mineralną, pianką akustyczną czy matami dźwiękochłonnymi, może poprawić izolacyjność akustyczną, ale efekty będą różne w zależności od: 1. **Rodzaju materiału wygłuszającego**: Materiały o większej gęstości i porowatości (np. wełna mineralna o wysokiej gęstości) lepiej pochłaniają niskie częstotliwości niż lekkie pianki. 2. **Grubości warstwy**: Im grubsza warstwa materiału, tym większa szansa na pochłonięcie dłuższych fal dźwiękowych, takich jak te w zakresie 40-120 Hz. 3. **Konstrukcji ściany**: Jeśli przestrzeń jest szczelnie zamknięta i nie ma mostków akustycznych (np. sztywne połączenia, przez które dźwięk się przenosi), efekt będzie lepszy. Dodanie drugiej warstwy płyty g-k lub elastycznych uszczelek też może pomóc. 4. **Źródła dźwięku**: Subbas jest trudny do całkowitego wytłumienia, bo rozchodzi się nie tylko przez powietrze, ale i przez strukturę budynku. Jeśli źródło jest bardzo mocne (np. potężny subwoofer), samo wypełnienie może nie wystarczyć. W praktyce wełna mineralna o grubości 5-10 cm w przestrzeni za płytą g-k może zauważalnie zredukować subbas, szczególnie w wyższym zakresie (bliżej 120 Hz), ale przy niższych częstotliwościach (ok. 40 Hz) efekt będzie ograniczony, bo fale są bardzo długie (ok. 8,6 m przy 40 Hz). Dla lepszej izolacji niskich częstotliwości często stosuje się bardziej zaawansowane rozwiązania, jak ściany warstwowe z masą tłumiącą (np. green glue) lub konstrukcje odsprzężone. Podsumowując: tak, wypełnienie przestrzeni materiałem wygłuszającym pomoże, ale nie spodziewaj się pełnego pochłaniania subbasu w tym zakresie. Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 26 lutego Napisano 26 lutego z tej AIowej odpowiedzi zgadza się tylko jedno zdanie - tak, można zmniejszyć pogłos za pomoca układu płyta GK + wełna. Cała reszta to bzdura, bo pomieszane są kwestie izolacyjności akustycznej i pochłaniania dźwięku, a Tobie chodzi o pochłanianie żeby się wbić dokładnie w 55 Hz z dobrocią jako taką żeby tłumiło zakres 40-70 Hz to trzeba by użyć płyty GK o masie ok. 11 kg/m2 czyli np. Knauf Diamant albo Akustik Plus i wełny ok. 80 mm grubości, to da odpowiednią częstotliwość rezonansową można by użyć do tego tych płaskich przestrzeni między półkami, ale to w sumie niedużo jest, takie trochę sztukowanie i zakładam że teraz tam jest podobny układ pewnie płyta GK może bez wełny, ale już cośtam to pewnie daje... więc może nie byc jakoś spektakularnej poprawy a swoją drogą, to ten pomiar mi się nie podoba, bardzo dziwny, nie kupuję tego że w rzeczywistości tam jest taki peak 10 dB od 40 do 70 Hz, bardzo dziwne 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 26 lutego Napisano 26 lutego (edytowany) Dzień dobry Bardzo dziękuję za odpowiedź. Kolumny są YB Destino. One dość mocno „grają” niskie jak zaobserwowałem z wykresu mi przesłanego z komory przez wykonawcę. Te pomiary wykonywałem z 50 razy i te wykresy się bardzo pokrywają. Czemu Pan ich kupuje ? Co w nich aż tak nie jest moźliwe ? Załączam wykres kolumn z komory od YB Ja chyba pójdę w stronę otworzenia tych przestrzeni KartonG i wypełnienia czymś możliwe gęstym, tym co Pan sugeruje. Powstanie piękny bardzo duźy powierzchniowo absorber KG z węlną w srodku . Jak dobrze dobierze się wypełnienie to może być cudowy pomysł bo będzie przeszkadzało a powierzchnia absorbera naturalnego z tych przestrzeni z 20 m 2 Wydaje się że powinno to zafunkcjonować bardzo fajnie Wypełnienie włożyłbym w te zamknięte komory zaznaczone na czerwono, na dole idzie przez całą czerokość pokoju z tyłu taki tunel -box wystający z 80 cm wysokości 50cm , szerokości 5 m tak jak pokój. więc tam chcę włożyć nawt nie 8 cm a z 30 cm do 50 cm na głebokość wełny lub innego wypłnienia. Jeszcze jedno, jeśli kupiłbym do rogów absorbery to one w realu nie będą mogly być do roku do ściany betonowej dosunięte bo jest ten KGips a więc w realu byłby odsunięte aż z 80 cm…. przez te wystające pólki szafki, do podłogi idące. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedź. PS. pomiary wykonywane przeze mnie i załączone pliki *.MDAT w poprzednim poście przez REW mikrofonem UMIK zamocowanym miękko na fotelu odsłchowym ok 2, 9 metra od lini kolumn na poziomie głowy. Mikrofon nowy więc nie bardzo rozumiem czemu miałby pomiar być fałszywy. ( Pomieszczenie mam dość miękkie z 2 kanapami sporymi i prawie całkowicie otwarte z lewej strony - brak tu więc odbić z lewej. Sufit z płótnami podwieszonymi. Natomiast od prawej są w 80% szyby zawsze zasłonięte na czas muzyki roletami by zmniejszyć odbicia więc twarda prawa strona jest. To jest wykres z komory bezechowej moich kolumn przesłany mi przez producenta moich kolumn YB , model Destino. Nawet zgadza się małe podbicie na 55 Hz . Edytowano 26 lutego przez Marek333 Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 2 marca Napisano 2 marca żebym dobrze zrozumiał - czy 5 cm basotec + 6 cm wełny będzie podobne jak 10 cm wełny? jeśli to pytanie, to tak tylko ja bym odwrócił kolejność, najpierw wełna na ścianę a potem basotec bo wtedy zatrzyma pylenie i nie trzeba będzie nic już robić z wełną typu obijać itd. Odpisz, cytując
Mikelas76 Napisano 2 marca Napisano 2 marca 2 godziny temu, Bartek Chojnacki napisał: żebym dobrze zrozumiał - czy 5 cm basotec + 6 cm wełny będzie podobne jak 10 cm wełny? jeśli to pytanie, to tak tylko ja bym odwrócił kolejność, najpierw wełna na ścianę a potem basotec bo wtedy zatrzyma pylenie i nie trzeba będzie nic już robić z wełną typu obijać itd. Na potrzeby testu zrobilem sobie na szybko absorber 60x60cm. Taka kanapka płyta pet 0,9cm + płyty basotect o łącznej grubości 6cm i kolejny pet 0,9cm. Warstwy łączone klejem do montazu pianek - taka mgielka ze sprayu. W uproszczeniu panel na 8cm grubosci. Jak to bedzie dzialac? Jak zwykly panel z welny czy pianki akustycznej gr. 8cm? Czy te zewnętrzne warstwy pet cos zmieniaja? psują? Odpisz, cytując
Chyba Miro 84 Napisano 9 marca Napisano 9 marca Tak sobie myślę, że może tutaj sprawdziłby się "tynk japoński" (bawełniany)🤔 w "internetach" piszą że ma całkiem dobre właściwości akustyczne a i wizualnie też "robi wrażenie". Plusem może być to, że pokrycie ścian, nie ingeruje w pomieszczenie tak jak ustroje akustyczne, które jednak w jakiś sposób "odznaczają" się od tafli ściany🤔 Odpisz, cytując
Kraft Napisano 9 marca Autor Napisano 9 marca Też odniosłem takie wrażenie.. Po zrobieniu remontu w starym mieszkaniu i położeniu wypolerowanej gładzi szpachlowej akustyka pomieszczenia się pogorszyła. Odpisz, cytując
kaczadupa Napisano 9 marca Napisano 9 marca (edytowany) Panie Bartku czy przygotowując pomieszczenia pod kątem akustyki sprawdza Pan też jakich przewodów w systemach stereo używają Pana klienci? Czy uświadamia Pan swoich klientów, że nawet niewielkie zniekształcenia wprowadzane przez kable będą MOCNO SŁYSZALNE jeśli obejmą częstotliwość rezonansową pomieszczenia? Jeżeli tak to czy mogę prosić o wskazanie konkretnych kabli, które takich zniekształceń są pozbawione, zarówno w całym paśmie jak i na konkretnych zakresach częstotliwości, tak by każdy mógł dopasować kabel do swojego pokoju. I to samo pytanie o wskazanie konkretnych kabli do konkretnych częstotliwości rezonansowych pokojów kieruję do Branży - @Q21, @Top Hi-Fi & Video Design, @rms.pl. Nadto proszę Branżę o wskazanie jakich wzmacniaczy i głośników należy unikać z uwagi na zastosowane w nich kable wnoszące (finalnie) MOCNO SŁYSZALNE zniekształcenia na konkretnych częstotliwościach rezonansowych pokojów. Edytowano 9 marca przez kaczadupa 1 1 Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 10 marca Napisano 10 marca Dnia 8.03.2025 o 20:12, fp74 napisał: Bartek Chojnacki mam jeszcze pytanie dotyczące akustyki pomieszczeń w szerszym aspekcie niż wyłącznie pokój do sluchania muzyki. W celu zmniejszenia pogłosu oraz ogólnie wyciszenia otwartej przestrzeni budynku mieszkalnego (wysoki salon na 7m, otwarta kuchnia, otwarty korytarz, metalowe schody, szklane bariery, antresola, otwarte piętro, uff, acha no i jeszcze ogromne okna wszedzie... ) gdzie umieszczać jakiekolwiek ustroje akustyczne - na pewno u źródła dźwięku (np tv, kuchnia), a jaki ma to sens tam gdzie dźwięk już dociera np na antresoli w pobliżu sypialni lub gdzieś "po drodze" np w korytarzach czyli w duzej odległości od źródła? Przy czym problemem są raczej wysokie tony, tzn na piętrze np słychać bez wysiłku szczegóły rozmowy czy tv z parteru z kolei na parterze jest problem ze zrozumieniem mowy z dużej odległości np między kuchnią a salonem. Tu chyba z racji tych problemów to raczej jakieś pianki? Żeby te wysokie wygasić jakoś. Tylko gdzie? W takiej sytuacji odpowiedź jest dość prosta, jeśli jest pytanie gdzie, to zazwyczaj odpowiedź brzmi - gdzie tylko się da... bo i tak liczba tych miejsc jest mała. Adaptując takie zwykłe przestrzenie domowe w pierwszej kolejności pytam czy można zrobić sufit i wtedy dać tam w zależności od dostępnego budżetu, albo perforowane płyty GK albo tynk akustyczny. Peforowane płyty GK z wełną to koszt stosunkowo mał ok. 150-200 zł/m2, jak jest 7 m pod sufitem to spokojnie można podwiesić 15-20 cm i jest to bardzo skuteczne rozwiązanie, tlyko nie każdy potem akceptuje te dziurki na suficie mimo że jak jest białe na białym to jest stosunkowo mało widoczne... przynajmniej według mnie. Tynk akustyczny to cholernie droga sprawa zwłaszcza jak trzeba większość sufitu zrobić, więc robi się to dużo rzadziej. Trzecia opcja, jak sufit jest bardzo wysoki, to wolnowiszące elementy dźwiękochłonne typu chmura, np. Ecophon Solo albo jakieś baffle czy chmury z peta, np. to co ma MA typu AcouCloud PET i AcouCloud Flat. W wysokich pokojach dobrze to wygląda. Zrobienie sufitu eliminuje zazwyczaj 70-80% problemów z pogłosem, więc jest to wybitnie korzystne, jak się uda to zazwyczaj potem wystarczy zrobić jedną lub nawet część ściany w jakiś neutralny sposób, np. ścianę z TV zrobić na niej podkonstrukcję z wełny i wykończyć lamelami na PET albo samym PET, albo ponownie perforowane płyty GK. Jest jedna ważna zasada - nie montować nic cienkiego bo to da bardzo mało albo wręcz efekt niekorzystny, jak filc PET czy cośinnego cienkiego to zawsze na podkonstrukcji z wełną min. 5 cm a najlepiej 10-15 cm, i tak... ....dochodzimy do Waszych tapet czy jakiegoś tynku japońskiego. Sam tynk "japoński" jeżeli to taki baranek, to ma też wprost wersję przebadaną akustyczną solidną bez japoński w nazwie, np. sonaspray. Lepszy tynk akustyczny to np. STO SIlentDirect, ale to ten drogi jest, sonaspray nie jest drogi ale wygląda właśnie jak taki baranek. Niemniej, ja żadnych tapet albo innych cienkich materiałów bym nie używał, bo to może zjeść tylko najwyższe częstotliwości gdzie i tak tej energii jest mało, a zostawi lub wręcz uwypukli wszystko co najgorsze... 19 godzin temu, kaczadupa napisał: Panie Bartku czy przygotowując pomieszczenia pod kątem akustyki sprawdza Pan też jakich przewodów w systemach stereo używają Pana klienci? Czy uświadamia Pan swoich klientów, że nawet niewielkie zniekształcenia wprowadzane przez kable będą MOCNO SŁYSZALNE jeśli obejmą częstotliwość rezonansową pomieszczenia? Jeżeli tak to czy mogę prosić o wskazanie konkretnych kabli, które takich zniekształceń są pozbawione, zarówno w całym paśmie jak i na konkretnych zakresach częstotliwości, tak by każdy mógł dopasować kabel do swojego pokoju. I to samo pytanie o wskazanie konkretnych kabli do konkretnych częstotliwości rezonansowych pokojów kieruję do Branży - @Q21, @Top Hi-Fi & Video Design, @rms.pl. Nadto proszę Branżę o wskazanie jakich wzmacniaczy i głośników należy unikać z uwagi na zastosowane w nich kable wnoszące (finalnie) MOCNO SŁYSZALNE zniekształcenia na konkretnych częstotliwościach rezonansowych pokojów. Nie, nie zajmuję się tym, nie sprawdzam i nie uświadamiam. Wolę się skupić na swojej działce a niech na tym skupią się Ci co się tym zajmują. Akustyka pomieszczenia ma być dobra niezależnie od tego co tam będzie grało i uniwersalna, wiec prawidłowe działanie jest takie że ja najpierw robię dobrą akustykę, a potem można w niej dobierać kable i inne elementy Niemniej, nie widzę żadnego powodu dla którego charakter zniekształceń miałby mieć charakter rezonansowy, to raczej niemożliwe. Zniekształcenia są raczej szerokopasmowe, może raz w niskich raz w średnich częstotliwościach, ale nie stricte rezonansowe że to jedna konkretna częstotliwość więc nie mogą korelować z rezonansami pomieszczenia. Tak wiec tutaj chyba problemu nie ma, po prostu im mniejsze zniekształcenia ma kabel ogólnie, bo jest lepszym kablem, tym mniej problemu będzie i raczej nie da się tego dopasować do konkretnego pokoju 2 Odpisz, cytując
AudioTube Napisano 10 marca Napisano 10 marca Już „widzę”, jak tam i gdzie Wasze myśli idą. A może by tak sufit zrobić? Raz a porządnie. Lepszej rekomendacji nie potrzeba. I warto mnie tutaj było przychodzić. Dzięki panie Bartku. Odpisz, cytując
Radek Kostrzewski Napisano 10 marca Napisano 10 marca Znacie jakieś ładne tapety akustyczne gdzie tego szukać jakieś linki sprawdzone? Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 10 marca Napisano 10 marca no i masz, napisane wyżej żeby nie stosować tapet akustycznych zwłaszcza do pokoju odsłuchowego bo to zły pomysł i pytanie gdzie znajdę tapety... 2 Odpisz, cytując
DiBatonio Napisano 10 marca Napisano 10 marca (edytowany) 17 minut temu, Radek Kostrzewski napisał: Znacie jakieś ładne tapety akustyczne gdzie tego szukać jakieś linki sprawdzone? Po co zaraz akustyczna, dawno gdzieś w wątku akustycznym czytałem, że fizelinowe dają radę. Miałem papierową, teraz od latów mam fizelinową właśnie, 3 płaszczyzny ścian oklejone i przestało "dzwonić" na górze. A wierz mi dzwoniło troszkę wcześniej z Azurami 540 i Eposami M15.2 . Później i tak jeszcze gąbki dokładałem na szczęście się z nich wyleczyłem. Z tyłu mam tylko ćwierćwalce W1.3 SemperAcoustic. Edytowano 10 marca przez DiBatonio Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 11 marca Napisano 11 marca Dzień dobry Panie Bartku Mam około roku 2 absorbery z wełny 160x64x6cm z zamkniętym tyłem płytą pilśniową (niestety), niestety za cienkie bo 6 cm a nie 10 za kolumnami wiszące Wówczas nie posiadałem wiedzy obecnej i kupiłem takie za cienkie / niepochłaniające niskich Nie chcę ich wyrzucać "do kosza"a najtrudniejszy element toru audio czyli żona nie chce grubych 10-11 cm stąd pytanie: czy zadziałają jak pułapki basowe gdybym tak przerobił obecne aby redukowały pogłoś w poniżej 150 Hz 1) pod płótno przednie włożyłbym perforowaną płytę pilśniową z otworami powiedzmy średnicy 25 mm - to sobie obliczę kalkulatorem 2) Usunął tylną płytę pilśniową 3) Odsunął chociaż 1 cm od ściany dystansami Czy to ma sens i mogę spodziewać się że taka przeróbka zadziała pułapka niskich bo powierzchnia absorberów jest spora i aż szkoda jej nie użyć poprawnie Dziękuję uprzejmie i pozdrawiam. Marek PS Zamiast przeróbek tyłu pokoju zaplanowałem zagospodarować sufit i i walcowate pułapki nabyć ale to krok kolejny teraz pytanie tego nie dotyczy jedynie wspominam aby obraz był pełniejszy "planu". Teraz ważne dla mnie jak poprawić obecne obsorbery aby były "pożyteczne" a nie bezużyteczne jak obecnie. Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 11 marca Napisano 11 marca Teraz wpadło mi do głowy że nawet nie trzeba by jechać po nową płytą aby ją nawiercać. Może warto wykrorzystać zdjętą z tyłu absorbera z pleców płytę pilśniową. Jeśli w to się warto bawić... Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 11 marca Napisano 11 marca Odkręcanie pleców albo odsuwanie o 1 cm nic nie da, to bez sensu w tym wypadku, ten 1 cm praktycznie nic nie zmieni Wrzucenie płyty perforowanej już tak, tylko musiałbyś rzeczywiście przeliczyć to jakimś kalkulatorem żeby działało w niskich częstotliwościach. Pamiętaj tylko, że jak dasz płytę perforowaną to ona pewnie będzie miała coś typu otwory 5mm co 15-20 mm, więc dość małe żeby to działało w niskich częstotliwościach, a przy okazji... przestanie działać w średnich i wysokich. Ja nie jestem pewny czy to jest właściwe działanie, bo jak to panel który ma niwelować pierwsze odbicie to przede wszystkim powinien działać 150/200 Hz i wyżej, Twój pewnie działa 200-250 Hz w górę i jest to dość poprawne. Jak ograniczysz pasmo, to może pochłonie Ci trochę pogłosu niskoczęstotliwościowego, ale popsujesz średnie i wysokie w tym miejscu. Jeżeli to jedyne panele które możesz mieć w tym pokoju to ja bym chyba zostawił jak jest 1 Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 11 marca Napisano 11 marca Dziękuję bardzo za odpowiedź. Będą inne panele tak jak opisałem sufit i rogi tył. Ale najważniejsza sprawa dla mnie czy jest w obecnym układzie sens usunąć płytę pilśniową z obecnych absorberów które są w absorberze na tyle na stałe i po prostu to otworzyć od tyłu jeśli dam na front dobrze obliczoną płytę perforowaną ? Odpisz, cytując
Bartek Chojnacki Napisano 11 marca Napisano 11 marca musisz przepisać pytanie bo nie rozumiem jak zrobisz front perforowany, to wskazane jest żeby tył pozostał zamknięty jak nie będziesz robił perforowanego, to nie ma znaczenia czy otworzysz tył czy nie Odpisz, cytując
Marek333 Napisano 11 marca Napisano 11 marca Właśnie o to mi chodziło wszystko już jasne. Tak, raczej będę robił przód perforowany a więc zostawię tył zamknięty wg sugestii. Uprzejmie dziękuję. Odpisz, cytując
Radek Kostrzewski Napisano 12 marca Napisano 12 marca To faktycznie rezygnuję z tapet akustycznych,wolę jakąś ładną tapetę. Jakieś inspiracje na ładne tapety to polecicie, takie nic nie powinny zaszkodzić a przynajmniej uroku w pomieszczeniu dodać. Ja znalazłem coś takiego https://lemonroom.pl/fototapety-80-instrumenty.html Odpisz, cytując
rms.pl Napisano 12 marca Napisano 12 marca Dnia 9.03.2025 o 14:36, kaczadupa napisał: I to samo pytanie o wskazanie konkretnych kabli do konkretnych częstotliwości rezonansowych pokojów kieruję do Branży - @Q21, @Top Hi-Fi & Video Design, @rms.pl. Nadto proszę Branżę o wskazanie jakich wzmacniaczy i głośników należy unikać z uwagi na zastosowane w nich kable wnoszące (finalnie) MOCNO SŁYSZALNE zniekształcenia na konkretnych częstotliwościach rezonansowych pokojów. W pierwszej kolejności staramy się pomóc w doborze kolumn jeżeli chodzi o rozmiar, kształt pomieszczenia i gdzie będą postawione. Znaczna większość klientów nie posiada ustroi akustycznych i ze względów użytkowych pomieszczenia, nie chce ich stosować. Natomiast gdy są problemy akustyczne w pomieszczenie i tłumaczymy co da zastosowanie, absorberów, rozpraszaczy czy pułapek basowych, czy kieruje do firm profesjonalnie tym się zajmujących. Staramy się zaproponować kolumny, które powinna wpasować się w pomieszczenie, oczywiście następnie odsłuch różnych propozycji i test w domu. Doradzamy wtedy też co do optymalnych ustawień i jak można zmianą miejsca postawienia kolumn, czy miejsca odsłuchowego modelować otrzymane granie. Kable są już wykończeniem system po dobraniu kolumn i wzmacniacza, wtedy zachęcamy do ich testów, tutaj nie mamy gotowych reguł i co najwyżej zawężamy obszar poszukiwać pod dane preferencje do kilku modeli . Są też osoby których jedynym wymaganiem co do kabla jest dobrej jakości materiał i wykonanie. 4 Odpisz, cytując
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.