Skocz do zawartości

Zestaw stereo Yamaha + Melodika lub coś innego?


Michał1986

Recommended Posts

4 minuty temu, Inferno napisał:

A tego to już miałem w domu na odsłuchu. Bardzo fajna funkcjonalność tyle że to odtwarzacz strumieniowy do niego jeszcze kawałek wzmacniacza potrzeba 😁 I w tym przypadku właśnie ważny będzie wzmacniacz z jakim go zestawiasz. Dla mnie sprzęt wysokich lotów, w V2 z tego co pamietam jest TIDAL. I wyglada jak dla mnie super!

No tak, ale w takim razie w komplecie ze wzmacniaczem będzie z 8k za samo źródło... 😬

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 175
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Top Posters In This Topic

Dnia 26.08.2019 o 20:02, Michał1986 napisał:

A Cambridge Audio CXN v2? Ktoś coś?

Testowałem to urządzenie osobiście w domu. O moich wrażeniach możesz poczytać na naszej stronie w dziale porady.

Dnia 26.08.2019 o 20:43, Inferno napisał:

A tego to już miałem w domu na odsłuchu. Bardzo fajna funkcjonalność tyle że to odtwarzacz strumieniowy do niego jeszcze kawałek wzmacniacza potrzeba 😁 I w tym przypadku właśnie ważny będzie wzmacniacz z jakim go zestawiasz. Dla mnie sprzęt wysokich lotów, w V2 z tego co pamietam jest TIDAL. I wyglada jak dla mnie super!

Dokładnie tak. To odtwarzacz który rozwija skrzydła przy dobrym wzmaku.

Mimo wszystko ja nadal stawiał bym na Malinkę do tysiąca złotych :)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, przyszedł czas na ostateczne refleksje i przemyślenia. Podstawowy wniosek to taki, że w zakładanym budżecie nie znajdę nic wśród pasywnych zestawów, co zagrałby ZDECYDOWANIE lepiej od aktualnie posiadanych przeze mnie monitorów aktywnych. Jedyny głośnik do tej pory, na którym odczułem wyraźną różnicę w szerokości sceny to Delphinusy, które z budżetową Yamahą lub Onkyo zamykają się w kwocie ok 9k. Ale nie zagrało to o 9k lepiej od moich Swansów. Dlatego aktualnie przymierzam się do odsłuchania nowej wersji Swansów M300 (2.200,00 zł), M200MKIII+(1.150,00 zł) oraz Edifiera S3000 Pro (2.999,00 zł). Model M200MKIII to już przecież legenda.

I tu pytanie - Edifier ma BT 5.0 z aptx'em HD, natomiast Swansy posiadają moduł BT 4.0 bez aptx, dlatego do Swansów niezbędny będzie zewnętrzny streamer. Myślałem o MUSICAL FIDELITY V90 BLU lub posiadanym obecnie Arcam miniBlink. I zastanawiam się, czy w przypadku FIDELITY V90 BLU głośnik aktywny lepiej byłoby podłączyć coaxialem, czyli jak rozumiem sygnał cyfrowy na analogowy zostanie przetworzony przez wbudowany w głośniku DAC (o którym nie wiem nic), czy może lepiej użyć analogowego kabla RCA, żeby za przetworzenie sygnału odpowiadał DAC z FIDELITY V90 BLU?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, S4Home napisał:

Tego ci nie powiem bo nie znam tych produktów. Raczej nikt z forum ich nie zna. Tu raczej oferujemy, testujemy sprzęt pasywny. Znaczy kolumny pasywne :)

ale w czym problem aby przetestować to samemu?

Problem żaden, ale nie mam pewności czy to, co napisałem powyżej jest technicznie poprawne 🙄

Wersja ze Swans M300:
a) PC ---> |aptx| Arcam miniBlink ---> |analog RCA| Swans M300 (Arcam DAC)
b) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |analog RCA| Swans M300 (MF DAC)
c) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |coaxial RCA| Swans M300 (Swans DAC)
d) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |analog RCA| Swans M300 (MF DAC)
e) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |coaxial RCA| Swans M300 (Swans DAC)

Wersja z Edifier S3000Pro:
a) PC ---> |aptx| Edifier S3000 Pro (wewnętrzny DAC)
b) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (MF DAC)
c) PC ---> |aptx| MUSICAL FIDELITY V90 BLU ---> |coaxial RCA| Edifier S3000 Pro (Edifier DAC)
d) PC ---> |aptx| Arcam miniBlink ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (Arcam DAC)
e) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |analog RCA| Edifier S3000 Pro (MF DAC)
f) PC ---> |aptx| Mass Fidelity Relay ---> |coaxial RCA| Edifier S3000 Pro (Edifier DAC)

I teraz, o ile dobrze rozumiem, każde rozwiązanie c) jest w zasadzie bez sensu, bo DAC MF V90 i tak będzie omijany. W przypadku Swansów jest jedynie ten plus, że MF V90 ciągnie pliki z użyciem kodeka aptx, podczas gdy Swansy mają stare BT 4.0 bez aptx. Z kolei rozwiązanie b) i d) w przypadku Edifierów ma sens tylko wtedy, jeżeli DAC z Arcama albo MF 90 jest lepszy od tego wbudowanego w S3000 Pro.

Edytowano przez Michał1986
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Inferno napisał:

Fajny sprzęt, tez jestem ciekawy jak z obsługa itd... nikt się nie chwalił że posiada. On  nie bardzo ma wyświetlacz ciekawe jak aplikacja co pokazuje, bo czasem warto wiedzieć co tam na drutach idzie, jakie kiloherce i bitrejty i kilobajty 😁

A myślisz, że jest sens łączenia tego Audiolaba z Edifierami, które już posiadają BT 5.0 z aptX?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Inferno napisał:

Jedyna opcja to posłuchać.  Wydaje mi się że jednak streaming przez porządne urządzenie zawsze ma sens. Pobawisz się, posłuchasz i podejmiesz decyzję. Wiem że ten aptx to kozak ale jakoś nie mam przekonania i rozładowywanie telefonu by mnie wkurzało.

Audiolab może się sprawdzić z Edifierami - streaming leci przez Play-Fi (Wi-Fi), a nie przez BT. No i chyba bezpiecznie można założyć, że Sebre ES9018K2M to wyższa półka od PCM5242?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał1986 Bardzo dużo zależy od implementacji a nie tylko od samej kości. Są DAC’i które kość mają dość średnią ale z racji dobrego zasilania i właściwego podziału układów brzmią genialnie i wszyscy je chwalą. Ale według mnie jest dużo przesłanek że Audiolab zrobił z tego przetwornika należyty użytek 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Tak więc zakończyłem z zestawem Audiolab 6000N + Edifier S3000Pro. Gra to świetnie, a w przyszłości, jak Edifiery mi się znudzą to dokupię wzmacniacz 6000A + głośniki pasywne.

Tak nawiasem, wiedzieliście, że głośniki Symfonisk z IKEI grają na bliźniaczym dac-u, z którego korzysta Arcam w rPlay, rBlink i miniBlink? Symfonisk korzysta z PCM5101, a Arcam z 5102.

Jedyne różnice to poziom Dynamic Range, SNR i THD:

PCM5102 112dB 112dB –93dB

PCM5101 106dB 106dB –92dB

PCM5100 100dB 100dB –90dB

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2019 o 07:02, S4Home napisał:

No czyli jednak nie są to bliźniacze daci.

To po pierwsze a po drugie sama kość to jeden z wielu elementów decydujących o brzmieniu daca. 

Nawet gdyby Ikea miała ten sam 5102 to niestety nie świadczy to o niczym. 

Tyle że kupili kość daca za 25 zł :)

Wiadomo, że nie porównuję bezpośrednio pierdziawek z Ikei ze sprzętem Hi-Fi. Jako ciekawostkę podałem tylko, że oba urządzenia korzystają z DAC'ów z tej samej rodziny, czyli 510x.

Dnia 11.09.2019 o 07:59, Tomasz S. napisał:

@Michał1986 jak tam osbsluga tego Audiolab ? Jest dedykowana aplikacja ?  Możesz trochę opisać / wrzucić screeny ?

Co do obsługi mam póki co mieszane uczucia. Aplikacje są dedykowane dla Windowsa, Androida i iOS'a. Screeny tu - https://play-fi.com/apps/windows/

Głównie korzystam z aplikacji na Windowsa. Jest ona wizualnie archaiczna i mało intuicyjna w obsłudze. Mówiąc wprost - wręcz brzydka, szczególnie na urządzeniach z ekranami o wysokiej rozdzielności. Ja mam np. Surface Pro 6 i większość ikon jest niestety rozmyta z powodu zbyt niskiego DPI.

Streaming muzyki z PC może odbywać się za pośrednictwem dwóch trybów - audio albo video. Różnica polega na tym, że w trybie audio urządzenie zakłada 2 sekundowy bufor na załadowanie pełnego pliku, co z jednej strony ma zapobiegać przypadkowym przerwom w odtwarzaniu danego utworu, ale z drugiej strony powoduje, że to 2 sekundowe opóźnienie występuje także w przypadku regulacji głośności, pauzowania itd. Czyli przesuwasz na PC pasek głośności, a efekt dopiero po 2 sekundach. Niebywale irytujące.

Do tego dochodzi połączenie z routerem. Przy połączeniu 2.4GHz opóźnienie z 2 sekund zwiększało się do około 5. Dopiero zamiana na router z obsługą 5GHz sprawiła, że jedyne opóźnienie to ten założony przez DTS 2 sekundowy bufor.

Rozwiązaniem powyższego jest tryb video, który wbrew nazwie nie służy do streamingu video. Po prostu w tym trybie nie ma tego bufora, więc mając szybki router nie doświadczymy problemu z opóźnieniami, a sprzęt będzie w tym samym momencie reagował na zmianę głośności czy pauzowanie utworów. Nazwa video pewnie wzięła się z tego, że ten tryb jest wymyślony pod oglądanie materiałów wideo - koncertów, filmów itd. Teraz wyobraźcie sobie, że oglądacie film, a obraz wyprzedza dźwięk o 5 sekund 🙄

Generalnie pomysł i technologia super, ale implementacja pozostawia wiele do życzenia. Gdyby DTS przejęło np. Google to ta technologia miałaby świetlaną przyszłość 😍

Edytowano przez Michał1986
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, S4Home napisał:

Tak było wcześniej także z Audiolabem M-NET. Na początku fajnie a z czasem coraz gorzej.

Cały IAG Group ma średnie doświadczenie z tego typu urządzeniami.

Jednak jest to potężny chiński koncern. Zatem może wykorzystać potencjał krajowy w tej technologii.

http://www.iaggroup.com/brands

Zobaczymy

Ale to nie jest problem z Audiolabem, tylko z DTS'em, spółką córką Xperi Corporation - https://www.xperi.com/company/

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Utwórz nowe...