lolekdrugi Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 2 minuty temu, MasterD23337 napisał: Miałem przewody hdmi 2.1 z certyfikatem firmy bocian. I na tym kablu dzieją się cuda. a sprawdziłeś certyfikat? Ona ma kod który pozwala na jego sprawdzenie. Jak się cuda działy, to zwrot, mogłeś trafić akurat na felerny. Jeszcze pytanie czy przyszedł luzem czy w plastikowym opakowaniu. Jak był luzem to mógł zostać uszkodzony, zagięty itp. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 21 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 marca 2023 1 minutę temu, lolekdrugi napisał: a sprawdziłeś certyfikat? Ona ma kod który pozwala na jego sprawdzenie. Jak się cuda działy, to zwrot, mogłeś trafić akurat na felerny. Jeszcze pytanie czy przyszedł luzem czy w plastikowym opakowaniu. Jak był luzem to mógł zostać uszkodzony, zagięty itp. Były zapakowane w folie. Nie otwierane. Ale certyfikatu nie sprawdzałem aplikacją. Mam takie 3 kable. Jak miałem bezpośrednio Zidoo Z1000 pro i Xbox Series X podpięte do TV tymi kablami bocian, to nie miałem takich cudów. Mogę jeszcze zamienić na inny , bo mam jeszcze takie dwa. Ale tego Wilson też sobie sprawdzę jak już będę podłączał. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 Przed chwilą, MasterD23337 napisał: Ale tego Wilson też sobie sprawdzę jak już będę podłączał. sprawdzić możesz jasne, ale ja bym wolał z certem Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 2 godziny temu, MasterD23337 napisał: Czy ma interes to nie wiem. Nie sprzedał mi go tylko pożyczył. Kupowałem w tym salonie ten amplituner przez internet. Więc mogę im go zwrócić. Mam jeszcze 7 dni. No ale sprawdzę dla spokoju go dzisiaj. Miałem przewody hdmi 2.1 z certyfikatem firmy bocian. I na tym kablu dzieją się cuda. I będą działy się cuda , ponieważ to nie jest wina kabla moim zdaniem . Zakładam, że robiłeś aktualizacje softu po odpaleniu amplitunera ? Co 30min masz jakiś problem z obrazem . Co ma do tego kabel . Częstotliwość występowania tego problemu z obrazem definitywnie wskazuje , że nie jest to wina kabla . Brak odpowiednich parametrów kabla może generować spadek na jakości obrazu , ale nie powodować, że obraz znika . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel250 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 5 minut temu, fluid81 napisał: I będą działy się cuda , ponieważ to nie jest wina kabla moim zdaniem . Zakładam, że robiłeś aktualizacje softu po odpaleniu amplitunera ? Co 30min masz jakiś problem z obrazem . Co ma do tego kabel . Częstotliwość występowania tego problemu z obrazem definitywnie wskazuje , że nie jest to wina kabla . Brak odpowiednich parametrów kabla może generować spadek na jakości obrazu , ale nie powodować, że obraz znika . Ja bym obstawiał zimne luty na kulce BGA o ile kontroler HDMI tak jest lutowany. Nie zaglądałem do środka więc nie wiem. Możesz to zweryfikować biorąc suszarkę do włosów i podmuchach w miejsce gdzie wentylator wciąga powietrze. Jeśli to problem hardwareowy to obraz zaniknie natychmiast lub dużo szybciej niż po 30minutach. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 (edytowany) 12 minut temu, fluid81 napisał: Brak odpowiednich parametrów kabla może generować spadek na jakości obrazu , ale nie powodować, że obraz znika . Przestudiuj sobie w jaki sposób kontrolowane są sumy kontrolne w połączeniu HDMI i jakie są skutki kiedy ilość błędów przekroczy krytyczną wartość. Ja nie twierdzę że na 100% kolega ma problem z kablem. Ale to podstawowa i konieczna czynność by wyeliminować kabel jako potencjalny problem. Jeśli na innym kablu będzie to samo, szukamy dalej. Także miałem problem z przewodem HDMI. Fabryczne akcesorium od Zidoo. Losowo pojawiały się przerwy w dźwięku trwające ułamki sekund, czasem nawet kilka na minutę. Edytowano 21 marca 2023 przez Butler Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 (edytowany) Jasne , tylko że tutaj chodzi o obraz, nie o dźwięk. Zakładzik , że wina nie leży po stronie kabla ? 😉 Edytowano 21 marca 2023 przez fluid81 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 1 minutę temu, fluid81 napisał: Zakładzik , że wina nie leży po stronie kabla ? 😉 Haha... Zakładzik powiadasz? Tylko ja sam nie jestem przekonany to jak miałbym się zakładać? Zanim kolega odda amp (albo TV) do naprawy trzeba wykluczyć ten cholerny przewód. Jeśli nadal będzie problem to próbował bym podłączyć amp pod inny TV. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 21 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 marca 2023 29 minut temu, fluid81 napisał: I będą działy się cuda , ponieważ to nie jest wina kabla moim zdaniem . Zakładam, że robiłeś aktualizacje softu po odpaleniu amplitunera ? Co 30min masz jakiś problem z obrazem . Co ma do tego kabel . Częstotliwość występowania tego problemu z obrazem definitywnie wskazuje , że nie jest to wina kabla . Brak odpowiednich parametrów kabla może generować spadek na jakości obrazu , ale nie powodować, że obraz znika . Robiłem aktualizację softu po kablu. Nie dzieje się to w równych odstępach czasu. Losowo i przypadkowo. 4 minuty temu, Butler napisał: Haha... Zakładzik powiadasz? Tylko ja sam nie jestem przekonany to jak miałbym się zakładać? Zanim kolega odda amp (albo TV) do naprawy trzeba wykluczyć ten cholerny przewód. Jeśli nadal będzie problem to próbował bym podłączyć amp pod inny TV. Jak miałem bezpośrednio podłączone urządzenia pod TV to nie było żadnych zaników obrazu. Więc chyba TV jest ok. Wieczorkiem dam znać co i jak. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 1 godzinę temu, Butler napisał: Haha... Zakładzik powiadasz? Tylko ja sam nie jestem przekonany to jak miałbym się zakładać? Zanim kolega odda amp (albo TV) do naprawy trzeba wykluczyć ten cholerny przewód. Jeśli nadal będzie problem to próbował bym podłączyć amp pod inny TV. Taki zakład o pietruszkę.. Ja jestem przekonany , że nie jest to wina kabla ani tv . Jeśli już, to problem z synchronizacją amplitunera z tv . Jakiś drobny niuans w ustawieniach . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 1 godzinę temu, pawel250 napisał: Ja bym obstawiał zimne luty na kulce BGA o ile kontroler HDMI tak jest lutowany. on ma Onkyo TX-NR7100 czyli nowy sprzęt. To co opisujesz dotyczyło starych amplitunerów. Fakt, mógł mu się trafić feler no ale mało realne. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 21 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 marca 2023 (edytowany) 1 godzinę temu, fluid81 napisał: Ja jestem przekonany , że nie jest to wina kabla ani tv . Jeśli już, to problem z synchronizacją amplitunera z tv . Jakiś drobny niuans w ustawieniach . Zmieniłem na ten kabel Wilsona i jest to samo. Co jakiś czas zanika obraz. Jaki to może być mały niuans co by powodował takie klocki? Bo całe menu już sprawdziłem. No chyba, że reset telewizora jeszcze.? Przy resecie TV odłączyć HDMI, te do którego podpięty jest amplituner? Edytowano 21 marca 2023 przez MasterD23337 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 (edytowany) TV to oled c1 ? - jeśli miałeś profesjonalną kalibrację tego TV i zrobisz twardy reset , to przepadną Ci ustawienia. Będziesz musiał wprowadzić je na nowo , pod warunkiem że je dostałeś wraz z certyfikatem kalibracji . Jeśli nie , to rób twardy reset TV- zresetuj z poziomu menu TV i odłącz wtyczkę TV z sieci na minimum 30 min . Podobnie bym zrobił z amplitunerem . Pozniej oczywiście krok po kroku ustawienia TV wraz z Amplitunerem - nie jest tego dużo, to ustawianie podstawowych parametrów. Jeśli to nic nie pomoże, to niestety wszystko wskazuje na problem z amplitunerem . Mam oled LG e9 . To praktycznie ten sam interfejs co pewnie w Twoim modelu . Popatrzę co ja tam mam poustawiane , ale w zasadzie nic ciekawego nie wymyślę, bo to podstawowe wprowadzenia , które i Ty masz zapewne obecnie . Bawią mnie te dywagacje na temat zanikania obrazu. Jeżeli po podłączeniu kabla hdmi obraz idzie po kablu , to nie ma prawa zanikać co jakiś czas . To sytuacja zero- jedynkowa . Albo obraz jest, idzie po kablu najprościej rzecz ujmując , albo nie ma - a nie znika co jakiś czas . Definitywnie to nie jest kabel . Prędzej uszkodzony jest wtyk , wejście hdmi w amplitunerze bądź TV . Podbij kabel pod inne złącze hdmi i sprawdź. Edytowano 21 marca 2023 przez fluid81 2 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 21 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 marca 2023 16 minut temu, fluid81 napisał: Jeśli nie , to rób twardy reset TV- zresetuj z poziomu menu TV i odłącz wtyczkę TV z sieci na minimum 30 min . Czyli najpierw robię reset z menu do ustawień fabrycznych, a potem wyłączam tv i wyciągam wtyczkę z prądu? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 Dokładnie tak , na minimum te 30 minut . Wtedy zrobisz twardy reset TV . Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Butler Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 Masz w ampie dwa wyjścia HDM, może dla testu spróbuj te drugie. Ono nie ma jednak ARC więc dźwięku z TV na amplitunerze nie uzyskasz. Chodzi jednak o sam fakt usterki którą masz. 2 godziny temu, fluid81 napisał: Taki zakład o pietruszkę.. Dobrze że się nie zakładałem, byłbym winny pietruszkę Ale i tak uważam że było warto zrobić ten "check" Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 21 marca 2023 Udostępnij Napisano 21 marca 2023 (edytowany) 19 minut temu, Butler napisał: Masz w ampie dwa wyjścia HDM, może dla testu spróbuj te drugie. Ono nie ma jednak ARC więc dźwięku z TV na amplitunerze nie uzyskasz. Chodzi jednak o sam fakt usterki którą masz. Dobrze że się nie zakładałem, byłbym winny pietruszkę Ale i tak uważam że było warto zrobić ten "check" Pietruszkę heee Wszystkiego warto spróbować, by finalnie okazało się, że amplituner jest sprawny technicznie, bo to nieprzyjemna sytuacja , gdy chwilę po zakupie okazuje się, że fabrycznie nowy sprzęt ma jakąś techniczną usterkę . Sprawdź jeszcze w tv jak i amplitunerze( o ile są takie ustawienia ) , czas po jakim odpala się wygaszanie ekranu . W oledzie ta opcja jest napewno. Nie jestem tylko pewny czy można zarządzać czasem .Choć pewnie to nie ma nic wspólnego z problemem znikającego obrazu Edytowano 21 marca 2023 przez fluid81 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 22 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 marca 2023 (edytowany) Hejka. Więc tak. Zanim pojechałem po drugi kabel hdmi z certyfikatem ten Reinston, to zresetowałem amplituner i tv i odłączyłem od zasilania. Po powrocie założyłem ten przewód ( ma certyfikat ) i włączyłem i skonfigurowałem TV i amplituner. Odpaliłem konsolę, wybrałem źródło GAME i poczekałem. Myślałem, że będzie wszystko już dobrze, ale jednak po pewnym czasie obraz mi zanikł na chwilę. Jeszcze dzisiaj sprawdzę to drugie wejście HDMI SUB. Rozmawiałem z gościem z salonu i kazał mi przywieźć amplituner do nich, to będą go testować i zobaczą co i jak. Ale co oni mogą testować ? Ciekawe czy mają TV 4k i Xbox Series X. A powiedźcie mi czy nowy amplituner powinien mieć jakieś nalepki naklejone, czy żadnej? Bo jak u nich kupiłem przez internet, to mogłem go od razu odebrać, więc mieli na stanie. Może już go mieli po zwrocie i mi go opchnęli😀 Sam już nie wiem. Edytowano 22 marca 2023 przez MasterD23337 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 22 marca 2023 Udostępnij Napisano 22 marca 2023 Teraz , to się już raczej tego nie dowiesz , nie wyciągniesz od nich , czy amplituner był ze zwrotu . Pewnie usłyszysz, że sprzęt był fabrycznie nowy , tym bardziej , że już zgłosiłeś problem z amplitunerem . Nie chce Cię dołować, ale wszystko wskazuje na to , że amplituner nie jest do końca sprawny na 100% . Ale chwila - nie minęły chyba jeszcze 2 tyg od zakupu , więc możesz go zwrócić, czy się mylę? Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 22 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 marca 2023 (edytowany) 20 minut temu, fluid81 napisał: Teraz , to się już raczej tego nie dowiesz , nie wyciągniesz od nich , czy amplituner był ze zwrotu . Pewnie usłyszysz, że sprzęt był fabrycznie nowy , tym bardziej , że już zgłosiłeś problem z amplitunerem . Nie chce Cię dołować, ale wszystko wskazuje na to , że amplituner nie jest do końca sprawny na 100% . Ale chwila - nie minęły chyba jeszcze 2 tyg od zakupu , więc możesz go zwrócić, czy się mylę? Tak mogę go zwrócić. Mam czas do poniedziałku. Jutro im zawożę i raczej skorzystam z prawa zwrotu. Bo pewnie nic nie potestują, a powiedzą po paru dniach ( jak minie 14 dni ), że amplituner jest sprawny. Tak tylko gdybam, ze może tak być. Edytowano 22 marca 2023 przez MasterD23337 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur Mądry Napisano 22 marca 2023 Udostępnij Napisano 22 marca 2023 Zakup był stacjonarny czy internetowy? Pozdrawiam, Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 22 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 marca 2023 Przed chwilą, Artur Mądry napisał: Zakup był stacjonarny czy internetowy? Pozdrawiam, Kupowałem przez internet 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekdrugi Napisano 22 marca 2023 Udostępnij Napisano 22 marca 2023 1 godzinę temu, MasterD23337 napisał: powrocie założyłem ten przewód ( ma certyfikat ) i włączyłem i skonfigurowałem TV i amplituner. Odpaliłem konsolę, wybrałem źródło GAME i poczekałem. Myślałem, że będzie wszystko już dobrze, ale jednak po pewnym czasie obraz mi zanikł na chwilę Tak sobie przypominam, że znajomy miał podobne problemy ale konfiguracja to było Onkyo serii 6x i tv Panasonic. W losowych odstępach czasu zanikał obraz. Proponuje zmienić ten amplituner na model z innej firmy i spróbować czy to się powtórzy. Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fluid81 Napisano 22 marca 2023 Udostępnij Napisano 22 marca 2023 24 minuty temu, MasterD23337 napisał: Tak mogę go zwrócić. Mam czas do poniedziałku. Jutro im zawożę i raczej skorzystam z prawa zwrotu. Bo pewnie nic nie potestują, a powiedzą po paru dniach ( jak minie 14 dni ), że amplituner jest sprawny. Tak tylko gdybam, ze może tak być. To nawet się nie zastanawiaj , tylko zwracaj . Nie do końca wiadomo , co powoduje ten zgrzyt w postaci znikającego obrazu - czy to wina amplitunera,tv . . . Jeżeli by się okazało, że to amplituner, to będzie latał po serwisach itp , a nie o to chodzi w przypadku nowego sprzętu. 1 Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MasterD23337 Napisano 22 marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 marca 2023 Sprawdzę jeszcze jedną rzecz. Odepnę dekoder satelitarny i kable koncentryczne od talerza. Zobaczę tak na próbę. Może dekoder SAT lub kable koncentryczne zakłócają przewód hdmi Odpisz, cytując Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.