Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Nie będzie znaczących zmian w 2021 roku: F1, FIA oraz wszystkie 10 zespołów jednogłośnie zgodziły się opóźnić wprowadzenie przepisów technicznych 2021 do sezonu 2022.

Ale to nie jedyne przełożenia - bo również przełożony jest termin 24h w LeMans - na wrzesień.

Pierwszy wyścig w tym sezonie F1 ma się odbyć w Azerbajdżanie (pierwszy weekend czerwca).
Prawdopodobnie Grand Prix Australii i Monako ze względu na to, że odbywają się na torach ulicznych, nie odbędą się w tym sezonie.

6 godzin temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Ogólnie, dużo czasu Netfix poświecił Gasly, nie wiem czemu?

Może Gasly przejdzie do Williamsa - i wtedy już mu się nawet nie będzie chciało rozmawiać na temat Formuły 1, więc trzeba było wykorzystać sytuację gdy jest rozmowny 🙂
 

Tak swoją drogą - w tym sezonie przerwa wakacyjna będzie z lekkim wyprzedzeniem: w marcu...kwietniu ... maju. Jeszcze nie rozpoczęli, a już muszą odpocząć.
A przecież w tym roku nie trzeba było aż tak pomagać Claire, bo tym razem ekipa "zdanżyła" ze swoją ciężarówką 😃

......i zawsze zdanżam
-Zdążam.
-I widzi pan? I pan zdanża...

Więc w tym roku Williams przygotował się jak Nalberczak w "Co mi zrobisz jak mnie złapiesz":

– Ja to, proszę pana, mam bardzo dobre połączenie. Wstaję rano za piętnaście trzecia. Latem to już widno. Za piętnaście trzecia jestem ogolony, bo golę się wieczorem. Śniadanie jadam na kolację. Tylko wstaję i wychodzę.
– No, ubierasz się pan.
– W płaszcz – jak pada. Opłaca mi się rozbierać po śniadaniu?
– Fakt!
– Do PKS mam pięć kilometry. O czwartej za piętnaście jest PKS.
– I zdążasz pan?
– Nie, ale i tak mam dobrze, bo jest przepełniony i nie zatrzymuje się. Przystanek idę do mleczarni. To jest godzinka. Potem szybko wiozą mnie do Szymanowa. Mleko, widzi pan, ma najszybszy transport, inaczej się zsiada. W Szymanowie zsiadam, znoszę bańki i łapię EKD. Na Ochocie w elektryczny do stadionu, a potem to już mam z górki, bo tak… w 119, przesiadka w 13, przesiadka w 345 i jestem w domu, to znaczy w robocie. I jest za piętnaście siódma! To jeszcze mam kwadrans. To sobie obiad jem w bufecie, to po fajrancie już nie muszę zostawać, żeby jeść, tylko prosto do domu. I góra 22.50 jestem z powrotem. Golę się. Jem śniadanie i idę spać.

https://www.facebook.com/LegendyPRLpl/videos/1269403499736411/

Pozdrawiam
PS. Chyba trochę zjechałem z tematu F1 - ale co tam, trochę mi się skojarzyło i tyle 🙂

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ciekawe rozmowy Roberta Kubicy i Bartosza Zmarzlika 
https://powrotroberta.pl/2020/04/kubica-i-zmarzlik-na-live-relacja-live.html
https://twitter.com/powrotroberta 

obraz.png.383fae1eb29eb354a8c9c63106932ef1.png

Trochę do pooglądania na temat historii Roberta Kubicy w sportach motorowych

W najbliższych dniach (wideokonferencje zaplanowane na 6 kwietnia) odbędą się rozmowy odnośnie zmniejszenia budżetu zespołów F1 (propozycja "biedniejszych" ekip - na poziomie 100 milionów dolarów).

"FIA, F1 i zespoły serii rozpoczną rozmowy w sprawie dalszych ograniczeń wydatków w Formule 1 od 2021 roku. Najmniejsze ekipy chciałyby zmniejszenia ich do nawet $100 mln.

Od sezonu 2021 ma wejść ograniczenie wydatków w F1 do $175 mln na sezon. Pomoże to mniejszym ekipom pozostać w walce w F1. Zasada ta ma jednak wiele wyłączeń i wyjątków, co sprawia, że nadal wiele ekip nie będzie w stanie osiągnąć tego pułapu. Zamrożony został również rozwój wielu elementów bolidów, a rewolucja techniczna została opóźniona o rok.

Nie bez znaczenia w tych rozmowach jest obecny kryzys związany z koronawirusem i możliwe jego skutki ekonomiczne dla ekip oraz ich sponsorów."

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Theissen -dawny szef zespołu F1 BMW Sauber nie zmienił zdania odnośnie sezonu 2008 (i zmarnowanej szansy na mistrzostwo , a przynajmniej na podium dla Roberta oraz zespołu).

https://powrotroberta.pl/2020/04/theissen-kubica-potrafi-wycisnac-maksimum-z-tego-czym-dysponuje.html

"Mario Theissen, były szef BMW Sauber w Formule 1, w rozmowie z meinsportpodcast.de przyznał, że jego ekipa widziała w Robercie Kubicy potencjał na mistrza świata. Nie zgodził się jednak z Polakiem, że w 2008 roku zaprzestano rozwoju bolidu i przez to forma ekipy z Hinwil spadła w drugiej połowie sezonu.

Zapytany, co było atutem Roberta Kubicy w okresie jazdy w BMW, Theissen odpowiada: „Z jednej strony był to jego format jako kierowcy, choć ten mają wszyscy zawodnicy, którzy dostają się do F1. Kubicę wyróżniała bardzo silna wola. Wiedział dokładnie, skąd trafił do F1, że jest to dla niego ta jedyna szansa i skupił się na tym w pełni. Jest kimś, kto potrafi sobie narzucić bardzo surową dyscyplinę i zmuszać się do konkretnego rygoru. Bardzo dobrze to widzieliśmy. Jest kimś, kto potrafi wycisnąć maksimum z tego, czym dysponuje. Widzieliśmy w nim potencjał na mistrza świata.

Theissen jest świadom pretensji Kubicy, że BMW Sauber odpuściło rozwój bolidu w 2008 roku i skupiło się na kolejnym sezonie.

„Wtedy nie podzielałem jego zdania i nie podzielam go również dziś. W 2008 rozwijaliśmy się w trakcie sezonu tak samo, jak w sezonie 2007. Oczywiście, patrzyliśmy już w kierunku 2009 roku, gdy miała nastąpić ważna zmiana przepisów, ale tak samo czyniły inne ekipy. W drugiej połowie sezonu nie udało nam się po prostu utrzymać prędkości, którą mieliśmy. A to zależy od wielu czynników” – powiedział były szef BMW Sauber.

Theissen w tej samej rozmowie mówił również o stanie obecnej Formuły 1 w dobie kryzysu spowodowanego koronawirusem. Według niego możliwy jest kolejny odpływ zespołów z tej serii.

„Mamy do czynienia z zupełnie nową sytuacją i musimy poczekać i zobaczyć co się stanie i jak duży będzie wpływ tego kryzysu. Wyobrażam sobie jednak sytuację, w której zespoły znikają z F1” – dodał."

Jak wiadomo - zespół "dał ciała", odpuścił drugą część sezonu przygotowując się do sezonu 2009. Wyniki były kiepskie - nie dość że stracili (medalowo, wizerunkowo i finansowo) szansę na sukces w 2008 roku, to jeszcze w 2009 byli daleko od czołowych miejsc (choć nie tak daleko jak Williams w 2018 i 2019 roku). Najdziwniejsze jest to, że chyba wszyscy obserwujący wyścigi w drugiej części sezonu 2008 widzieli co się dzieje w BMW  Sauber - poza szefem zespołu (no dobra : szef wiedział, ale nie powiedział). Bolid nie był rozwijany i tyle 😞 a konkurencja robiła poprawki i odjeżdżała Robertowi. BMW chciało pierwszego PP i zwycięstwa - i na tym poprzestali.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyścigów nie ma - ale np. w Eleven Sports1 jest sporo ciekawych programów dotyczących historii F1 - zawodników oraz wyścigów.

Np. cykl "Legendy F1", w ramach tego cyklu przestawiani są zawodnicy (w niedzielę 5.IV od 8 do 9 - Gerhard Berger, od 11 do 12 - Eddie Ervine, 18-19 Niki Lauda, 19-20 Ayrton Senna)), ale także szefowie zespołów (np. ostatnio - Frank Williams).

Inny ciekawy cykl to "Opowieści ze skarbca F1" - dziś będzie o Monaco (powtórka w niedzielę 5.IV od 10 do 11).

Oraz dla przypomnienia: "Najlepsze wyścigi Roberta Kubicy":  5.IV od 15.00 do 18 "GP Węgier"

Warto obejrzeć - świetnie zrealizowane, są rozmowy z głównym bohaterem oraz fragmenty wyścigów. Kierowcy wypowiadają się wyścigach, ważnych momentach swojej kariery,bolidach - i również o swoich przeciwnikach i partnerach z zespołów.

Np. Gerhard Berger opowiedział o tym, że był w szpitalu gdy umierał Ayrton Senna ( po kilku okrążeniach od wypadku jego Ferrari miało awarię zawieszenia i musiał się wycofać z wyścigu, potem zaczęło dochodzić informację o Sennie, zdecydował się polecieć śmigłowcem do szpitala - mógł wejść do sali gdzie leżał Ayrton - i gdy zobaczył kolor jego stóp zrozumiał że źle się dzieje i to już koniec...). A Senna na początku tego weekendu powiedział do Bergera, że za tydzień lub dwa trzeba zrobić spotkanie zawodników na temat bezpieczeństwa w F1.
A 5 lat wcześniej miał wypadek w tym samym miejscu i później poszli z Senną zobaczyć, czy da się coś zrobić z tym miejscem by było bezpieczniejsze - niestety nie było możliwości odsunięcia ściany dalej od toru.

Dowiedziałem się też, że Berger był największym kawalarzem wśród kierowców F1 - m.in. zrobił numer Ronowi Dennisowi gdy wspólnie nurkowali: na 15 metrach zakręcił mu zawór w butli, a Ron wystrzelił w stronę powierzchni bo mu się zaczął tlen kończyć (na szczęście robił też trochę mniej ekstremalne dowcipy).
Poza tym - ma też dystans do siebie (np. po wypadku - miał trochę paliwa na sobie i to go swędziało, pielęgniarka mu pomaga... ale najwięcej paliwa miał między nogami i zrobiło się wesoło).
W 1990 przeniósł się z Ferrari do McLarena - w którym startował Senna.
Pytanie: Zdecydowałeś się na najgorętszy fotel w F1, na miejsce obok Ayrtona Senny. Czy traktowałeś to jako wezwanie, zmierzenie swoich możliwości?
Odpowiedź Bergera: To bardzo dobre pytanie. Bardzo miło zadałeś to pytanie. Mogłeś zapytać wprost: czy byłem głupkiem?  ... Nie dostrzegałem wtedy by Ayrton był dla mnie jakimkolwiek problemem. Kompletnie niedoszacowałem poziomu jego możliwości i wyników.... Z ludzi których spotkałem w tym czasie był po prostu najlepszy.

W 1985 (Arrows)  i 1986 (Benetton)  Berger łączył starty w F1 ze startami w wyścigach samochodów turystycznych (chyba BMW serii 6).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, rms.pl napisał:

Super ciekawe to było niedzielne wirtualne Grand Prix. Pojedynki Jensona Butona z Albonem były okrasą całości.

Button mi się podobał - i chyba tylko tyle jeśli chodzi o wirtualne zawody. Więc kolejne wirtualne wyścigi sobie odpuszczę (nie przymierzając - jak pewien kierowca F1 który w wyścigu stanął na starcie, ale nie udało mu się wystartować - bo ale program nie dał mu szans na dokończenie wyścigu ). Poza tym program firmy Codemasters jest równie dobry jak bolid Williamsa w ubiegłym sezonie.

Z dużo większą przyjemnością oglądałem powtórki wyścigów - zarówno wygraną w Kanadzie (choć już kilka razy oglądałem ten wyścig - bo miałem nosa i nagrałem go sobie w 2008 roku na nagrywarce z HDD   🙂i potem na płytę DVD) jak i pierwsze jego GP na Węgrzech. Fajnie się słuchało niektórych komentarzy z punktu widzenia roku 2020 - np. że Pedro De La Rosa w McLarenie ma małe szanse na wyścigi w następnym sezonie, bo Ron Dennis przygląda się utalentowanemu kierowcy z F2 - Hamiltonowi. Albo że Button po wielu latach wygrał dla Anglii zawody F1 i ciekawe kto z Anglików i kiedy wygra kolejny wyścig i kiedy wreszcie sięgnie po mistrzostwo. Jak widać w 2008 Louis to zrobił - przy wydatnej pomocy władz F1 i angielskiemu lobby (zresztą ta pomoc była widoczna od pierwszych wyścigów w 2007 roku). Było to dla mnie równie wkurzające jak wyczyn innego produktu angielskiego sportu 11 lat później i "ciężarówki" w której się męczył Robert Kubica.

Tak samo jak bardzo ciekawe dla mnie są spotkania z czołowymi kierowcami F1 w ramach cyklu "Legendy F1".

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

12 kwietnia br. zmarł znany kierowca F1 Stirling Moss, miał 90 lat.
Wygrał 16 wyścigów w F1 (i miał 16 pole position) na 66 które przejechał. Łącznie 24 razy był na podium.
W latach 1955-58 był wicemistrzem świata w sezonach 1955 – 1958, a w dwóch następnych sezonach zajmował trzecie miejsce.
Łącznie w różnych kategoriach wygrał 212 spośród 529 wyścigów, w których brał udział.
Nigdy nie zdobył mistrzostwa F1, choć był świetnym i uznanym kierowcą. Określano go jako najwybitniejszego zawodnika wśród tych, którzy nie sięgnęli po laur mistrzowski na koniec sezonu F1.

obraz.png.a1f42ee6c140ebe2af781aeef2dc9417.pngimageproxy.php?img=&key=012b2823410848cb

obraz.thumb.png.57baa5972d27a7bfdf24b4032121fa5b.png


obraz.png.ecd46ca6e02309fa6474471199b81da2.png

 

Kolejni kierowcy w ramach cyklu dokumentów "Legendy F1" wypowiadają się na temat dużego wpływu angoli na FIA oraz polityki zespołów (i "równego" traktowania obu kierowców) i polityki w całej F1.
W sumie nic nowego - kto ogląda F1 dłużej niż rok-dwa, to zapewne sam to zauważył. Choćby na podstawie tego jak wyglądały pierwsze dwa lata Hamiltona w F1 (sławne wypychanie jego bolidu z pobocza czy to, jak były osądzane przypadki kontaktów bolidu Louisa z innymi kierowcami - bo Hamilton nigdy nie był winny).

Pablo Montoya opowiadał, czemu odszedł z F1:
Oczywiście w każdym zespole F1 jest polityka. Ale to jest polityka w całej dyscyplinie, nie tylko w zespole. To mi się nie podoba – dlatego odszedłem z F1 i to ostatecznie odciągnęło mnie od sportu.
Barrichello wjechał w Montoyę, ale winą obarczono Montoyę. To typowe dla F1. Niesprawiedliwe jest to, ze ścigasz się o mistrzostwo, jesteś wyeliminowany przez kolegę zespołowego twojego rywala  - a ciebie obarczają winą za wypadek. I tak było dwa razy...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obstawiacie start F1: GP Austrii w lipcu br, czy coś innego później? A może dopiero 2021 rok?
Ja mam nadzieję, że uda się rozpocząć ten rok w Austrii (bez kibiców) oraz że niewiele później ruszy też DTM.
 

Rozmowa Roberta Kubicy i Kuby Przygońskiego:

A co obaj kierowcy mają do jeżdżenia?

Kubica ma m.in. Porsche 911 GT3 RS, kupione w w 2008 roku.
Do tego Nissana GT-R, którego dostał po tym, jak wygrał zakład o to, że znajdzie się na podium Grand Prix w Monako (zajął trzecie miejsce w 2010 roku).
A już mniej do jeżdżenia, a bardziej do stania: bolid Formuły 1 z 2006 roku (ale bez silnika). To pamiątka po pierwszym w karierze ukończeniu wyścigu F1 na podium - było to na torze Monza.

Natomiast Kuba Przygoński na co dzień porusza się Toyotą Prius Plug-In. Poza tym jest jeszcze klasyczne Porsche 911 typ 964 z 1992 roku.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak się wszyscy wycofają to Robert będzie mistrzem DTM :)

Chociaż ja bardziej liczę iż Kimi się "znudzi" i będzie wolne miejsce w F1 , a jak do tego dojdą mocne cięcia budżetowe to braknie kasy na wielu kierowców. W sumie F1 nie powinna mieć ograniczeń $ , jak kogoś nie stać to ma 2,3 ligę czyli Formula 2 itp.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.04.2020 o 12:44, Kubakk napisał:

Jak się wszyscy wycofają to Robert będzie mistrzem DTM :)

Chociaż ja bardziej liczę iż Kimi się "znudzi" i będzie wolne miejsce w F1 ...

Na razie tylko cztery pierścienie wycofują fabryczny zespół - zobaczymy, co z innymi ekipami używającymi Audi.

W roku 2006 pewnemu pyskatemu kierowcy nie chciało się pojechać na Węgrzech i Robert doskonale wykorzystał swoją szansę. Byłoby dobrze, gdyby Kimiemu podobnie się nie chciało 🙂

Już niedużo czassu do lipca - zobaczymy, czy w Austrii odbędą się dwa wyścigi F1: planowane są na 5 i 12 lipca...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • RoRo pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...