Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Robert ma w DTM szansę na punkty: raz - że jest 16 kierowców, dwa - nie ma tak dużej straty czasowej do 10 miesiąca jak to było w ubiegłym roku, trzy - przynajmniej żaden szef czy inny Brytyjczyk go nie lekceważy i nie ma takiego wciskania kitu jak to było w Williamsie (i to nie tylko dlatego, że jest to jego i Orlenu zespół).
Zresztą po ubiegłorocznym sezonie mam już serdecznie dość brytyjskiej mafii wyścigowej  i dużo większą frajdę sprawia mi oglądanie Kubicy jak jedzie w BMW M4 niż jak w ubiegłym roku walczy z "ciężarówką" i niekompetencją WC i innych pracowników 😞

Start Kubicy do pierwszego wyścigu był niezły, w drugim - oba Audi objechały Roberta już na pierwszej prostej. Ale przynajmniej w kwalifikacjach do drugiego wyścigu było lepiej i startował z 12 miejsca (o 2 miejsca lepiej niż po pierwszych kwalifikacjach).
 

To, że Williams w tym roku ma mniejszą stratę to wg mnie splot paru czynników:
1) silnik Mercedesa jest jeszcze lepszy niż w ubiegłym sezonie, a Ferrari (czyli oryginał plus 2 zespoły korzystające z ich silników) jest gorsze niż w 2019. Więc jest duże prawdopodobieństwo na awans do Q2 jednego z zawodników Williamsa (wystarczy pokonać w kwalifikacjach 2 Haasy i 2 Alfy oraz partnera z zespołu - jak widać po pierwszych kilku kwalifikacjach jest to możliwe).;
2) nie było zbyt dużych zmian w tym sezonie względem ubiegłego, a pod koniec 2019r Williams nadal nie miał rewelacyjnych osiągów, ale przynajmniej dawał się już w miarę normalnie prowadzić (no chyba że komuś przednie skrzydło "zajumali" albo stare części wcisnęli) czy ściągnęli w trakcie wyścigu. Więc zespół nie zawalił zbyt wielu rzeczy;

3) wirus opóźnił pracę w całej F1, więc w 1/3 sezonu mają dużo mniejszą stratę punktową niż rok temu;
4) zespół nie może sobie pozwolić na lekceważenie drugiego kierowcy (papa Latifi mógłby wtedy powiesić szefostwo zespołu) czy ściągnięcie go w trakcie wyścigu więc bardziej się starają i oba bolidy wydają się być identyczne (albo prawie identyczne). Słowo "bardziej się muszą starać" jest wg mnie kluczowe dla zrozumienia obecnej sytuacji.

 

A wracając do wyścigu na Silverstone:
okrążenie 48 - Kimi traci lewy przednie skrzydło (obluzowało się po najechaniu na tarkę ??? a potem odpadło w trakcie szybkiej jazdy). Były jakieś komunikaty zespołu AR na ten temat?
okrążenie 50 - Bottas traci lewą przednią oponę i z 2 miejsca spada na 12 (po wymianie opon na nowe). Na grafice pokazują stan opon Hamiltona - lewe przednie koło na czerwono, stan oceniany na 10%. Na koniec tego okrążenia Max zjeżdża po nowe opony (miał wtedy 15 sekund straty do Hamiltona), po wyjeździe ma 34,5s straty do Hamiltona
okrążenie 52 - Sainz traci lewą przednią oponę i z 6 miejsca (a właściwie z 5 po problemach Bottasa) spada na 15 miejsce (ale udaje mu się jeszcze wyprzedzić 1 samochody i kończy na 13 miejscu, bo jeszcze Antonio dostał karę 5 sekund ). A Hamilton słyszy od inżyniera by nie walczył o najszybsze okrążenie - i chwilę później straci powietrze z lewego przedniego koła. Max mija metę o 5,8 sekundy za Lewisem, zyskuje 1 punkt za najszybsze okrążenie - ale stracił szansę na zwycięstwo (zabrakło kilku zakrętów do zwycięstwa)

Swoją drogą - Mercedes nieźle się prowadził na 3 kołach.
Hamilton po 4 wyścigach ma 88 punktów, Bottas-58, Max - 52, Norris - 36, Leclerc - 33, Albon-26, Perez - 22, Stroll - 20 (tyle samo dziewiąty Ricciardo) i na 10 miejscy Sainz z 15 punktami.
Drużynowo - wiadomo...

Przez to, że Kviat miał problem i zaliczył spotkanie z bandą, a w efekcie pojawił się SC - kierowcy wcześniej zmienili koła i dlatego była tak zaskakująca końcówka wyścigu.

Pozdrawiam
PS. O tym jak pojechali kierowcy Alfy przez grzeczność nie napiszę - widok Williamsa wyprzedzającego AR nie należał do przyjemnych i był wręcz zaskakujący.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tutaj pierwsze okrążenie w drugim wyścigu...

Co do oglądania wyścigów DTM - to brakuje mi jeszcze tego, by oprócz aktualnych miejsc, nazwiska (skrót) zawodnika oraz zespołu był jeszcze numer zawodnika. Na razie pamiętam numer 33 - Rene Rast oraz oczywiście 8 - Roberta.
Trochę też czasu zabierze kojarzenie samochodów - na razie pamiętam to, że białoczerwone jest BMW Roberta, AUDI Rene Rasta (no ale Rast okupuje raczej drugą stronę wyścigu), białozielone Audio - Nico Mueller, szare AUDI - Jamie Green a żółte BMW to Timo Glock...

Swoją drogą - to Jamie Green powinien albo jeździć zielonym, albo zmienić nazwisko (lub ew. przydomek) na "Gray" 🙂

obraz.png.0d30fc693868def07425f9b3ab5f5447.png

Pierwszy samochód z prawej - BMW Kubicy, trzeci z prawej - AUDI Rene Rasta

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszperałem - i mamy "ściągę"

Poniżej kierowcy, ich pojazdy i numery startowe oraz nazwy zespołów (Robert jeździ w ramach francuskiego zespołu ART)
https://de.wikipedia.org/wiki/DTM-Saison_2020#Teams_und_Fahrer
Strona jest dość szybko aktualizowana po wyścigu...

obraz.png.ab4fd2475e378adb8f9ffd86634143a1.png

AUDI

obraz.thumb.png.01d9f6f4c35b00e2c3e51a75de6e76a7.png

oraz druga firma

obraz.thumb.png.b8a1ba63ac930a2703290f93382122fc.png

 

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojutrze -w piątkowym treningu na Silverstone -Kubica zastąpi Antonio i będzie jeździł Alfą Romeo.

Obaj kierowcy AR nie zamierzają klękać przed wyścigiem (podobnie zrobi kilku innych kierowców) jako poparcie dla ruchu stop rasizmowi-mocno wspieranego przez Hamiltona. Podobnie np. Magnussen-i chyba słusznie, bo robi się z tego polityka i zaczyna chodzić nie tylko o walkę z rasizmem. 

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoRoSuper! No ciekawy jestem jak po wprawkach DTM’owych to pójdzie 👍 Ostatnio mnie wkurzył taki Click Bait na YouTube, ten „herubinek” z kręconymi włosami z Eleven Sport co komentuje wszystko i nic, wrzucił filmik pod tytułem FATALNY występ Kubicy w DTM coś tam , coś tam 🤨 W komentarzach napisałem że fatalny to jest ten tytuł! Taki typowy szukający taniej sensacji gość, chyba słabo płacą redaktorom w Eleven że się musi do takiego czegoś posuwać 😏

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Inferno - dobrze (mu) napisałeś!!!

Na 16 pojazdów w tegorocznym sezonie DTM są 4 prywatne: 3 AUDI i jedno BMW Kubicy. To niby jak Robert ma być w normalnych warunkach lepszy od AUDI oraz od fabrycznych zespołów? Nie dość że BMW jest słabsze od AUDI (odpowiednik sytuacji z silnikami Mercedesa i Ferrari w tegorocznej F1), to jeszcze jest sam i jego zespół ART ma małe doświadczenie. A przez wirusa i odwołane treningi oraz zawody ma stracone kilka miesięcy. Niektórzy oczekują od niego cudów-nie tylko "pismaki" ale i były zawodnik DTM.

Jeżeli po 2 startach Audi uzbierało 180 punktów, a BMW zdobyło 34 punkty -to chyba mówi samo za siebie... Na "dzień dobry" jest strata sekundy (w porywach do dwóch) do AUDI na 1 okrążeniu. 

Dobrze że przynajmniej w DTM samochody się nie rozsypują jak ubiegłoroczny Williams.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam kiedyś lekko pocisnołem Jermakow-owi , by dał opowiadać i nie przerywał Sokołowi czy Kapicy, bo mądrzejsi od niego. Za kudłatym (chyba Gąsiorowski) też nie przepadam, drze "jape" na starcie, tak jak bym nie widział wszystkiego na ekranie. Przypomina mi się relacja Wyscigu Pokoju przez stoczniowy radiowęzeł, ale tam rozumiałem emocje w głosie.

No tak, Alfa nie jedzie, to Robert ratuj i pogrzebaj w ustawieniach.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według „fochowcuf” gdyby mierzyć to Rene Rast mistrz DTM powinien wymiatać w Formule E tymczasem 14 miejsce tak jak Kubica w DTM - zbieg okoliczności czy jednak żeby wymiatać to trzeba zgłębić detale danej dyscypliny. No i tak jak @RoRo pisałeś różnica tez tkwi w zespole fabrycznym bądź nie...

Oczywiście za Rene Rasta będę trzymał kciuki 👍

41 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

No tak, Alfa nie jedzie, to Robert ratuj i pogrzebaj w ustawieniach

Dobre 🙂,  ale myśle że to silnik, 1-2 dychy może ale nie sekunda czy dwie

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że w obecnej sytuacji Alfa powinna szukać rozwiązań na dobre tempo wyścigowe aniżeli kwalifikacyjne. W takiej sytuacji stoper nie wiele powie chyba że porównany tempo jakie było w zeszłym tygodniu. Myśle że tak samo postępuje Ferrari, zminimalizować straty w kwali i ustawić dobrze bolid na wyścig gdzie jak widać trzeba delikatnie masować oponki przez cały dystans. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie z kolei chodziło o słaby silnik Ferrari i raczej brak możliwości powalczenia o dobre czasy kwali. Myśle że wszystkie zespoły korzystające z napędu Ferrari robią dokładnie to samo, walczą o dobre tempo wyścigowe gdzie silnik nie jest już tak ważny a strategia i równe tempo. Ostatnio Robert właśnie to dla nich robił, ustawienia na twarde opony na dłuższym dystansie. Patrząc na wyścig to AG 12 (oczywiście plus kara...) całkiem nieźle.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! Kudłaty. Hehe

W niedziele ważne będzie zarządzanie oponami. To że 3/4 wyścigu na super twardych się nie da, to już wszyscy wiedzą.  Pewnie będą średnie i twarde w użytkowaniu na jeden pit stop,  a kto ruszy na czerwonych na starcie, ten jedzie na dwa pit stopy.  No....i zawsze jest opcja przewy na seafe car. To do jutra przed tv.

https://www.msn.com/pl-pl/sport/indeks-dyscyplin/jest-oficjalna-informacja-alfy-ws-roberta-kubicy-pomoże-wykonać-krok-naprzód/ar-BB17ARsh?ocid=mmx&PC=EMMX26

Szef Alfy Romeo, Frederic Vasseur, dodał: - Cieszę się, że Robert powróci w ten weekend do naszego bolidu. Przekazywane przez niego dotychczas informacje cechowała wysoka jakość, a jego praca okazała się bardzo cenna dla całego zespołu, zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas odpraw inżynieryjnych. Robert zna Silverstone od podszewki i jestem przekonany, że pomoże nam wykonać krok naprzód.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kubakk napisał:

PS: ten "amorek" 2 posty wyżej powinien być reklamą Walentynek :P 

"Gąsior" to raczej reklamą Halloween... Mam dla niego nowy pseudonim: "Borowczyk-bis"

obraz.png.ad97575e3107dc63b55ce90e67e5e33c.png

Czy jest gdzieś dostępny film z zewnątrz (czyli na samochód Kubicy) lub pełna informacja o tym, co się stało z podnośnikiem w trakcie pierwszego wyścigu? Znalazłem na ten temat  tylko fragment wypowiedzi Roberta :
"Pytanie: Co się stało podczas pit stopu?
Odpowiedź Kubicy: Nie wiem. Samochód się nie podniósł. Gdy tracisz tak dużo czasu w wyścigu na tak wysokim poziomie, nie masz szans odrobić tych strat.
"


Film ze środka samochodu oraz informacje o wyścigu i tabela z pełnymi czasami pitstopów  jest poniżej
https://powrotroberta.pl/2020/08/analiza-kubica-wyscig1-dtm.html

obraz.png.ccba626a4e6b429af5febd23fe8a6d92.png

 Jak widać - Kubica stracił minutę na całość, a był gorszy o ponad 20 sekund (średnio 22-23 sekundy do najlepszych, czyli zespołów fabrycznych, a 14-18 sekund do prywatnych zespołów). Więc bardziej prawidłowe byłoby określenie po prostu "dodatkowej straty czasowej na problemy techniczne (organizacyjne?) w trakcie pitstopu" na 23 sekundy i podanie 60 sekund jako czasu zespołu ART Kubicy w porównaniu do 37-38 sekund w zespołąch fabrycznych.

A w oczekiwaniu na informację - jak to było w DTM kilka...kilkanaście lat temu. Mechanicy u Timo Glocka (nr 9 na poniższym filmie)   to może ci sami, co w pewnym okresie pracowali dla (raczej nie "dla", bo czasami byli "przeciw") Roberta w BMW-Sauber, gdy dziwnym trafem Nick nie miał podobnych problemów 😞

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nico drugi raz wystartuje na Silverstone, bo Perez nadal ma wirusa (i chyba również w następnym wyścigu). Mam nadzieję, że tym razem Racing Point będzie sprawny i nie skończy się tylko nią kwalifikacjach.

Bottas poinformował (o czym przecież wszyscy wiedzieli), że następny sezon będzie jeździł w Mercedesie.

Zaczął się właśnie 1 trening F1 i Robert już jeździ...

Nazwa wyścigu: GP 70-lecia. Faworyt bez zmian-jak Hamilton tego nie wygra to chyba wszyscy będą zdziwieni. 

A wczoraj minęło 14 lat od debiutu Kubicy w wyścigu na Węgrzech. Szkoda, że wtedy przez odpaloną gaśnicę była zbyt mała waga bolidu i anulowano Robertowi zdobycz punktową (punkty w swoim debiucie zdobył np.  kilka lat później Vettel w USA-po wypadku Kubicy w Kanadzie).

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test decyzja FIA w sprawie Racing Point: różowa kopia Mercedesa traci punkty (15) zdobyte w pierwszym wyścigu oraz 400 tys. euro kary. Za  pozostałe wyścigi-tylko reprymenda, bez utraty punktów.

Ale dlaczego 15? Perez był 6 (8 punktów), a Stroll 7 (6pkt), to razem 14  punktów. Nie wiem kto zdobył (i czy zdobył ?) dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie w tym wyścigu. Jeśli będą anulowane punkty obu zawodników "różowego", to zyska 5 zawodników którzy przyjechali za Racing Point w tym wyścigu (Ricciardo, Sainz, Kvyat, Raikkonen i Magnussen).

No to w takim razie Kimi będzie miał 2 punkty za 9 miejsce i zrówna się z Antonio, zaś zespół AR podwoi (ale to brzmi...) swoje punkty.

W dodatku Renault przeskoczy w generalce zespołowej Racing Point i będzie na 5 miejscu. Będą też przetasowania w klasyfikacji kierowców.

Ciekawe co będzie w sobotę i niedzielę: czy Racing Point zmieni sporne wloty powietrza do hamulców ? Powinni być przygotowani na taką ewentualność, mieli przecież miesiąc na prace po proteście Renault.

No to jutro i w niedzielę będzie pewnie tak:Mercedes-duży odstęp-RedBull-odstęp-Ferrari i RacingPoint-McLaren i Renault-AlphaCentauri-Alfa,Haas i Wiliams. Chociaż tak może być w wyścigu, bo w kwalifikacjach raczej będzie trochę inaczej w środkowej i ostatniej części stawki.

A we wrześniu: 4-6 w Assen wyścig DTM będzie dostępny dla 10 tys. kibiców.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...