Skocz do zawartości

Formuła 1 , ciężarówka Williamsa i ...


RoRo

Recommended Posts

Grosjean chyba ma problem z lusterkiem, bo dziwnie potraktował Bottasa. Ale też Bottas nie powinien tak atakować widząc Haasa - przecież zarówno Magnussen jak i Grosjean są "trochę niebezpieczni". Fajnie i trafnie odpowiedział Hamilton swojemu inżynierowi który krótko opowiedział mu o zderzeniu Bottasa i Grosjeana "Mogłem się tego spodziewać".
Widząc przez cały rok co wyrabiają kierowcy amerykańskiego zespołu - to chyba najlepsze miejsce dla Kubicy i szansa na "nieoczekiwaną zmianę miejsc" (tzn. dla Polaków - jak najbardziej oczekiwaną i wymarzoną).

W trakcie P1 Vettel tyłem potraktował bandę, w P2 - Leclerc otarł się kołem i pojechał dalej. Ferrari w obu treningach  trochę mało stabilnie na wyjściach z zakrętów

Niestety w P2 Robert miał stratę 0,95s do Russela...

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo - Robert jutro po raz ostatni będzie miał przyjemność (wątpliwą...) prowadzić ciężarówkę Williamsa.
We wtorek i w środę (po pół dnia) testy opon będzie przeprowadzał kierowca z Izraela - o znikomym doświadczeniu w F1. Czyli kasa, kasa, kasa - i raczej nie będzie to rozwój, ale regres i stagnacja - bo jak widać Williams szuka kasy, a nie wyników. Roy Nissany (ma też być kierowcą rozwojowym Willego), syn izraelskiego milionera, z marnym dorobkiem punktowym w F2 - czyli do Williamsa pasuje jak znalazł.
Ciekawe co/kto się bardziej rozwinie, bolid czy kierowca.

Swoją drogą we wczorajszej rozmowie WC - jak zwykle żenada i tylko tekściki w stylu PR.

Zaś w P3 Kubica był wolniejszy od Russela o 0,65s.

A poniżej wypowiedzi Roberta:

Odczucia mam mieszane - mówił Kubica pytany, jak przebiegały jego przygotowania do GP Abu Zabi. - Jeśli chodzi o zachowanie bolidu, pierwsza, popołudniowa sesja była zaskakująco dobra, biorąc pod uwagę warunki, jakie panowały na torze. Gdy jeździ się w najcieplejszych godzinach dnia, z reguły nie ma tu rewelacji. Wieczorne sesje zawsze sprawiają, że jedzie się łatwiej i lepiej, ale od razu, od pierwszych okrążeń drugiego treningu to niespodziewanie dobre wyczucie z pierwszego, zniknęło, a wraz z nim tempo. Wszystko wróciło do normy. Tak już jest...

Oraz na łamach "Przeglądu Sportowego":  Najgorsze jest to, że wolałbym, aby moim ostatnim wyścigiem był ten z 2010 roku, a nie ten, który przede mną. Dziewięć lat temu miałem narzędzia, dzięki którym mogłem walczyć

Pozdrawiam
PS. Swoją drogą to Williams w 2019 roku jest najbardziej regularnym i przewidywalnym zespołem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki Q1 zgodnie z przewidywaniami -Russel o pół sekundy szybszy od Roberta. W dodatku jak zazwyczaj -z problemami w kwalifikacjach: na pierwszym wyjeździe jakaś taśma powiewała z tyłu jego bolidu po lewej stronie i wynik okrążenia kiepski. Pod koniec Q1 Kubica zrobił jedno okrążenie (o pół sekundy gorsze od Russela) i nie wiem czemu zjechał do pitstopu zamiast dokończyć drugie pomiarowe (miał na to czas, a to już kilka razy w tym roku widzieliśmy).

Wyniki kwalifikacji: 1- Hamilton, 2 - Max (drugi był Bottas, ale wymiana silnika i start jutro z końca stawki), 3 - Leclerc, 4 - Vettel (startuje na miękkich, reszta czołówki - najlepszy wynik w Q2 miała na oponach pośrednich), 4 - Albon. Oprócz tego do Q3 awansowały jeszcze zespoły MacLarena i Renault (niespodzianka, bo jakoś nie mogli się odnaleźć w treningach). Krótko mówiąc - jak to jest w aktualnej klasyfikacji zespołowej - najmocniejsze 5 zespołów awansowało w komplecie do Q3. 

Zobaczymy jutro, bo jest parę najważniejszych niewiadomych: kto będzie trzeci indywidualnie (pewnie Max), a także 4 i 5, czy Toro Rosso wyprzedzi Renault (ma stratę 8 punktów, jak tyle odrobi to wyprzedzi - bo Toro Rosso zaliczyło podium w tym roku, a to jest bonifikata rzędu 5 milionów).

A do poczytania w wolnej chwili ciekawa rozmowa z byłym dyrektorem Jordana i Red Bulla -  Mark Gallagher podsumowuje rok w wykonaniu Kubicy i Williamsa oraz dyskutuje o potencjalnych ruchach Roberta.
https://sport.onet.pl/formula-1/mark-gallagher-o-robercie-kubicy/1qjqyn3
Pytanie "
Czyli nie ma czegoś takiego jak faworyzowanie Brytyjczyka?"
Odpowiedź Gallaghera: "Polscy fani mogą się wkurzyć na to, co teraz powiem. Ale jeśli prowadzisz taki zespół jak Williams, gdzie musisz oglądać się na każdego wydanego dolara i jeden z kierowców jest nieco szybszy od drugiego, to czasem musisz podjąć decyzję, by mocniej wesprzeć osiągi tego szybszego zawodnika. W tym przypadku George’a. Oczywiście, że zdarzają się sytuacje, w których Russell ma najwidoczniej pewną przewagę. To nie dzieje się dlatego, że Williams chce gnębić Roberta. Chodzi o to, że Williams chce zmaksymalizować szansę na dobry występ czołowego kierowcy."
Od razu mówię, że nie zgadzam się z niektórymi tezami Gallaghera - choćby tą, że WC jest niewinna, a Williams postawił na lepszego kierowcę i jest to normalne (normalność wg Williamsa - to temat na komedię). A wg mnie to Williams postawił na Russela, a nie na lepszego kierowcę. A w konsekwencji tego dopiero lepsze wyniki GR były uzasadnieniem wcześniejszej decyzji tej stajni.

A przede wszystkim - skoro ponownie bolid Kubicy zachowuje się inaczej w kwalifikacjach (zazwyczaj gorzej) niż w treningach, to potem są takie różnice w czasach jednego okrążenia między RK a GR i w Q1 ciągle wygrywa Russel . "Szczerze mówiąc bolid spisywał się najlepiej podczas pierwszego piątkowego treningu, kiedy sprawdzałem po raz pierwszy pewne rzeczy, potem ich nie używaliśmy". Zaś o tym jak sprawuje się inżynier pokładowy Roberta to już pisałem wcześniej.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wiadomym jest ,że wspierali bardziej Georga licząc iż w przyszłości dzięki pieniądzom Latifiego da im jakieś sukcesy ;) Dodatkowo Robert od dawna mówił jak jest , także gdzieś tak po 3-5 wyścigach przestano go wspierać , w czym także "pomogły" problemy finansowe.

Zresztą skoro korzystali tylko w 10% z porad Kubicy , a jak wiemy jest mistrzem ustawienia bolidów (1-2 lata temu ustawił Renault i na 1 wyścigu pojechali lepiej) toteż jasnym jest ,że nie korzystali z pomocy bo nie mieli kasy by te usprawnienia tworzyć ...

Wybrali niedoświadczonego Latifiego bo kasa ma dla nich większe znaczenie niż doświadczenie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Inferno napisał:

Ponoć coś WC narzekało na współpracę z Robertem? Słuchał ktoś na Eleven tego wywiadu ?

Słuchałem w Eleven Sport wywiadu z WC z piątku (lub czwartku bo parę godzin różnicy czasu jest) jak pisałem w poprzednim poście - ale nie było tam jakiś przytyków do Roberta.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem troszkę, to tu, to tam, ... Williams jest na dnie, całe szczęście, że Robert uciekł z tonącego statku. Wygląda już tak, że Williams jest gotów poświęcić każdego, dla pieniędzy, aby tylko co przetrwać. Z tego dna już się nie wygrzebią, jeśli oddają ważny dzień testów za pieniądze gościowi, aby tylko sobie pojeździł, czy można upaść jeszcze niżej? 

George nie masz wyjścia, musisz jeszcze jakoś przetrwać kolejny sezon upokorzenia względem kolegów z F2, którzy ustawili się w odpowiednich teamach.  To taka Twoja Karma zanim trafisz do Mercedesa, 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starcie - jak zwykle w tym sezonie _ Kubica wyprzedził Russela 🙂

Lelerc wyprzedził Maxa, a Bottas na drugim kółku był już 5 pozycji wyżej - na 15 pozycji.

Ciekawe ile wizyt w boksie będzie miał w tym wyścigu Robert - to ostatnia okazja by Williams "wykazał się" jakimś pomysłem w stosunku do Roberta.

Pozdrawiam

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plan u Williamsa jest prosty, to młody musi być pierwszy na mecie.

Edition.  

I wszystko jasne,  Robert jedzie na dwa pit stopy.

Edition. 

NIE, nie wierzę,  George za Robertem? Po pierwszych pit stopach. Ciekawej jak długo tak będzie. 

---

Uff, ..........i po wszystkim.

Edytowano przez Bogusław Kożyczkowski
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Power is nothing without controll" - to hasło Pirelli pojawialo się dość często na reklamach (wyświetlaczach i bilboardach) w trakcie weekendów F1.
Pasuje idealnie do sytuacji w Williamsie - POWER jest (silnik Mercedesa, dobrzy kierowcy: Kubica i Russel), WITHOUT CONTROLL również (kiepski bolid - szczególnie Roberta, do tego jego inżynier wyścigowy oraz na końcu - WC).
Zresztą pasuje to również do sprzętu audio 🙂 ... i do zespołu Ferrari.
Powstało 25 lat temu - wtedy jeszcze Williams coś znaczył (zresztą w tym roku również coś znaczy - to synonim najgorszego zespółu F1 w XXI wieku), ale w pozytywnym sensie
obraz.png

W wyścigu działo się do samego końca - na ostatnim okrążeniu Perez wyprzedził (na świeższych oponach) Norrisa (bronił się dzielnie przez kilka ostatnich okrążeń - ale się nie udało), a Hulkenberg stracił punkt na rzecz Sainza. Do tego Vettel rzutem na taśmę pokonał Albona.
Dopiero o 20 pojawił się komunikat "Ferrari zostało ukarane 50 tys. euro kary za niepoprawną deklarację ilości paliwa w bolidzie Charlesa Leclerca. Kara nie obejmuje jednak zmiany miejsca w wyścigu o Grand Prix Abu Zabi." Więc tym razem skład podium (1-Hamilton, 2 - Verstappen, 3 - Leclerc) bez zmian - jak to miało miejsce w poprzednim wyścigu.
Jak wiadomo są równi i równiejsi - w poprzednim wyścigu to zespół Williamsa powinien zostać ukarany za nieodpowiednie wypuszczenie Kubicy, a nie Robert - 2 punktami karnymi (chyba jedynymi w jego karierze). Kara niesprawiedliwa - wychodzi na to, ze Kubica powinien przejechać swojego mechanika... albo mechanicy powinni się pośpieszyć i jak to było w pierwszej połowie sezonu zmiany kół robić poniżej 3 sekund, a nie w 4 czy więcej.

No to jeszcze tylko jutro wieczorem w Eleven Sport umówienie dzisiejszego wyścigu a potem czekanie na decyzję Kubicy i informację, gdzie go będziemy mogli zobaczyć w 2020 roku.
Jakoś testami opon nie jestem za bardzo zainteresowany...

To na koniec sezonu 2019 - na pożegnanie fotka jaką Aladona Marciniak zamieściła na Twitterze

obraz.thumb.png.f38904a1b1f01acdeea73132402f3277.png

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nic ciekawego, ale wszyscy się będą przyglądać Russelowi w Mercu. Czy to już, czy jeszcze nie. Co do wyścigu - z racji, że był ostatni i nie trzeba było oszczędzać części nagle Robert przypomniał sobie jak się jeździ koło w koło, a nawet podłoga w koło. To tylko pokazuje jak mogły wyglądać inne jego występy, jeśli by nie zwracano mu non stop uwagę na oszczędzanie auta, części, kolegi z zespołu. Auto dobrze jechało do pit stopu, potem przestało, standard. Drobna korekta w ciśnieniu nowo założonych opon i nagle auto przestaje jechać. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, rms.pl napisał:

Auto dobrze jechało do pit stopu, potem przestało, standard. Drobna korekta w ciśnieniu nowo założonych opon i nagle auto przestaje jechać. 

Przypadek? Nie sądzę...

Smutne jest to, że jak ciężarówka Roberta jeździ dobrze w trakcie weekendu - to niestety tylko w treningach. W kwalifikacjach i zazwyczaj również w wyścigu (no może z pojedyńczymi wyjątkami) już jest gorzej. A w tym samym czasie George chwali, że (u niego...) jest lepiej.
Stąd wyniki kwallifikacji są jednoznacznie na plus dla Georga.

Zresztą to nic nowego - polecam poczytać np. książkę o Robercie, tam jest mowa między wierszami o nierównym traktowaniu kierowców w ramach jednego zespołu.

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się traktować dwóch kierowców jednakowo - o tym też trzeba pamiętać. Każdy ma inny potencjał, każdy ma inne wymagania względem auta, i wszędzie są ograniczone zasoby. Ale sytuacja, gdzie w 90% pierwszych treningów Kubica jest szybszy, a potem w 2 treningu nie odrabia do swojego czasu nic wiele mówi o tym, jak zespół wprowadza chociażby zmiany w autach obu zawodników. 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Russell w Mercedesie dobrze sobie poradzi w czasie testów opon, bo musi, jeśli chce zastąpić Bottasa, zresztą nie o czasy tu chodzi w tych testach.

Nie może też być tak, że w P1, P2, czy w P3 Kubica będzie lepszy, co potem ma mówić George w zagrodzie, że wyścigi kończy przed Robertem.

Kubica już raz wspomniał o różnicy w traktowaniu w teamie BMW-SAUBER. 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak team "karze" kierowców pokazała wczoraj wymiana opon u Vettela. 2 koła się "zblokowały" co by kolegi z teamu nie dogonił i znów nie skasował :D

Robert od około marca-kwietnia podpadł komentarzami i cóż ...

To jak łatwo wyprzedził na starcie Dżordża pokazuje kto jest lepszym kierowcom , gdyby nie uszkodził podłogi dojechałby przedostatni , no chyba ,że by stwierdzono iż ma paprocha i trzeba zrobić specjalny pit - co się już zdarzało :) 

 

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sezon 2019 uważam za zamknięty.

Robert nie zginie, jego wiedza techniczna jest znana, poza tym dysponuje wsparciem, a to sie dziś liczy.

Sądze, że gorzej będzie z Vettelem, bo nagrabił sobie okrutnie. Jak zdejmie czerwony kombinezon może być słabo z ofertami. Czy jest ktoś, kto może go zastąpić w przyszłym sezonie?

Leclerc? pewnie by sobie poradził jako lider, może do kompletu Antonio G.?

Robert, sezon zakończył z uśmiechem na twarzy, co oznacza, że plan na 2020 jest przygotowany..

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Bogusław Kożyczkowski napisał:

Robert, sezon zakończył z uśmiechem na twarzy, co oznacza, że plan na 2020 jest przygotowany..

Na profilu Williamsa na Tweeterze zamieścili kolejny raz chyba najgorsze zdjęcie jakie Robertowi można zrobić. Wkurzyłem się i napisałem że ten gość się często uśmiecha a oni same takie gówniane załączają - kolejne było z uśmiechniętym  Robertem 🙂

Ale tak, widać że kamień z serca Robertowi spadł 😏 dał ognia w wyścigu potem z AG się przytulali 😜

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Inferno napisał:

Na profilu Williamsa na Tweeterze zamieścili kolejny raz chyba najgorsze zdjęcie jakie Robertowi można zrobić. Wkurzyłem się i napisałem że ten gość się często uśmiecha a oni same takie gówniane załączają - kolejne było z uśmiechniętym  Robertem 🙂

 

Inferno,
to gratuluję udanej akcji! Fajnie, że to zrobiłeś 🙂

Jeszcze co do ostatniego wyścigu - Kubica na twardych oponach przejechał poniżej połowy wyścigu (tylko 24 okrążenia), a na bardziej miękkich - 29. Czy to dziwne? Dla mnie tak, ale znakomicie pasuje do anormalnej strategii Willliamsa (również Paula Williamsa - inżyniera Kubicy).

10 godzin temu, rms.pl napisał:

Nie da się traktować dwóch kierowców jednakowo - o tym też trzeba pamiętać. Każdy ma inny potencjał, każdy ma inne wymagania względem auta, i wszędzie są ograniczone zasoby. Ale sytuacja, gdzie w 90% pierwszych treningów Kubica jest szybszy, a potem w 2 treningu nie odrabia do swojego czasu nic wiele mówi o tym, jak zespół wprowadza chociażby zmiany w autach obu zawodników. 

RMS.PL
chodzi o to, by obu kierowcom dać szansę - a nie tylko Russelowi. Poza tym - gdy są gotowe elementy do użycia i wyniki są lepsze (Japonia - i nowe skrzydło u Roberta w treningu, a potem w kwalifikacjach już nie) to trzeba być głupcem (albo sabotować drugiego kierowcę) by je zostawić w garażu.
Można traktować jednego z zawodników priorytetowo (Hamilton, Vettel), ale obu zawodnikom dawać równie dobre komponenty.

A ponieważ temat dziwnych zachować (a więc cyrku czy kabaretu) pojawia się dość często w odniesieniu do pierwszej (od końca) stajni wyścigowej F1 w sezonie 2019 to na koniec....
kolejna fotka - tym razem z plebiscytu Złota Piłka 2019 (po ogłoszeniu wyniku "France Football" i dopiero ósmym miejscu Roberta Lewandowskiego) jak zwykle fajne memy - wystarczy lekko zmodyfikować pierwszą linię na następującą "Williams w 2019 - Miało być poważnie", bo ciąg dalszy "A jednak Le Cabaret" pasuje idealnie.
obraz.thumb.png.122b774801b9aedaed4662ad2988600e.png

Pozdrawiam

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o bieżący sezon - to dość szybko wywaliłem z tapety na pulpicie Windy zdjęcie Roberta w Williamsie i chyba wrócę do fotki z 2017 roku w bolidzie Renault (lub wyszukam coś z BMW-Sauber)... albo poczekam na nową fotkę w DTM 🙂

Pozdrawiam
PS. Zgodnie z założeniem - nie zaglądam na testy opon...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...