Skocz do zawartości

Słuchamy oczami czyli design w audio


Asia

Recommended Posts

Tez mi sie podoba, ten Exposure zreszta tez.

Co wazne, Avatar jest tanszy od Jay's audio. 

Patrzac na te MSB skrzynki, szczegolnie te bez scian, zastanawiam sie czy to wszystko jest naprawde potrzebne, co tam wlozyli. 😏

Czy nie dalo by sie z innych , tanszych materialow i w mniejszej ilosci. Jak ktos takie zdjecie zobaczy to rozumiem ze portfel od razu oddaje, z usmiechem na ustach.😄

Edytowano przez Artur Brol
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie sporo kasy idzie na obudowy. Sprzęty bardziej wyglądają niż grają. Opłacalność zakupu obecnie jest znacznie mniejsza niż 20 ,30 lat temu. Bardziej liczy się prestiż "na dzielni" niż dobrze dobrany ale np. z tańszych elementów system hi-fi. Liczą się lajki na fejsie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie aktywnych Focal Utopia: producenci regularnie piszą o wpływie kształtu obudowy na rozchodzenie się fal (zaokrąglone krawędzie albo wręcz sfery, różne symetryczne lub niesymetryczne falowody, w których umieszczane są tweetery itd.), a tutaj nagle Focal przytwierdza jakieś boczne panele zachodzące na front. Nie dosyć, że ostre krawędzie, to jeszcze szpary, szczeliny… Coś podobnego widziałem w Sonus Faber Aida, ale Włosi podobno twierdzą, że wibracji obudowy uniknąć się nie da, więc uwzględniają je w swoich projektach i stąd taka konstrukcja.

Patrzę na takie Utopie i zadaję sobie pytanie, czy to wszystko bajki dla klientów-pelikanów, którzy uwierzą w te opowieści o setkach godzin poświęconych na pomiary obudów i materiałach wziętych wprost z lini produkcyjnej promów kosmicznych i odrzutowców stealth, a w rzeczywistości pi-razy-drzwi policzony poprawny projekt obudowy i dobrej klasy przetworniki załatwiają sprawę.

Z drugiej strony są też przytoczone Altusy, które na AVS 2023 pokazały, że grają tak, jak wyglądają.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, kazda firma juz dawno wie jak sie kolumna o takim lub innym kdztalcie zachowa. Te wszystkie infirmacje, dorabianie filozofii do nowego produktu, to jesttylko by klient myślał że coś nadzwyczajneg kupuje.

A to wszystko to samo, mniej więcej te same kształty, ewentualnie inne wymiary - albo prostokąty, albo zaokrąglone bardziej lub mniej a potem to już udziwnienia. Tweeter osobno na kolumnie lub np. kolumny ja trumny itp.

Oni wiedzą jak na nas to wszystko działa. Wygląd oczywiście, to pierwsza i chyba na początku, najważniejsza rzecz. Kolumna która nań się nie podoba u nas na odsluchu nie wyląduje 😁

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Poprzedni post został zachowany.   Wyczyść edytor.

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Utwórz nowe...